۱۰ مثال مفید برای امانتداری در کار (با مزایا)

10 مثال مفید برای امانتداری در کار (با مزایا)

اغلب، امانتداری یکی از ارزش‌های اصلی است که بسیاری از کارمندان برای برتری در محیط کار و ایجاد روابط کاری مثبت تلاش می‌کنند از آن برخوردار باشند. اگرچه این اصطلاح ممکن است برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، اما معمولاً به این معنی است که دیگران شما را قابل اعتماد و قابل احترام می دانند. درک بیشتر این ارزش ممکن است به شما کمک کند تا ایده های خود را از این مفهوم توسعه دهید و یاد بگیرید که چگونه آن را در محل کار به نمایش بگذارید.

در این مقاله، امانتداری چیست را تعریف می کنیم، ۱۰ مثال از امانتداری در کار را به اشتراک می گذاریم و مزایای آن را در محل کار مورد بحث قرار می دهیم.

امانتداری چیست؟

امانتداری ویژگی امین بودن و داشتن اصول اخلاقی قوی است. کارفرمایان به دنبال کارکنانی با ویژگی امانتداری می گردند، زیرا این یک ارزش اساسی است که می تواند صفات شخصی و عملکرد شغلی فرد را تعیین کند. امانتداری پایه و اساس ایجاد اعتماد در روابط بین فردی مؤثر است و برای هر سازمانی که به طور مؤثر عمل کند، ایجاد اعتماد در بین همکاران مفید است.

به طور معمول، افراد امانتدار به یک دستورالعمل اخلاقی پایبند هستند، به این معنی که وقتی فکر می کنند زمان مناسبی است، چیزهایی را انجام می دهند یا می گویند. یک فرد امانتدار ممکن است برای روابط با مشتریان، همکاران و سهامداران ارزش زیادی قائل باشد و معمولاً قابل اعتماد است.

مطالب مرتبط: ارزش های اصلی در محل کار: ۸۴ مثال قدرتمند

۱۰ نمونه امانتداری در کار

در اینجا ۱۰ مثال امانتداری در کار برای شما آورده شده است تا بتوانید عملکرد شغلی خود را مورد بررسی و تقلید قرار دهید:

مثال ۱: ایجاد اعتماد

جان متوجه می شود که برخی از تجهیزات مورد نیاز برای یک غرفه نمایش مربوط به یک رویداد کاری ممکن است به موقع نرسد زیرا او تاریخ اشتباهی را در سفارش تحویل وارد کرده است. او به راحتی می تواند شرکت تحویل دهنده را به اشتباه متهم کند، زیرا حوادث مشابهی رخ داده است. در عوض، جان به سر کار می‌رود و یک تحویل سریع ترتیب می‌دهد و فقط چند ساعت تاخیر می‌کند. بعداً با عذرخواهی صمیمانه اشتباهات را به مدیرش اطلاع می دهد. سرپرست از زحمات جان قدردانی می کند.

مطالب مرتبط: ۱۴ روش برای ایجاد اعتماد در محل کار

مثال ۲: افزایش احترام

ترودی ماه هاست که به دنبال ترفیع در محل کار خود بوده است و هنگامی که رئیس بخش از داوطلبان برای کار بر روی یک کمپین بازاریابی جدید درخواست می کند، به راحتی جلو می رود. این تکلیف شامل وظایف بیشتری است که ترودی با حجم کاری منظم خود می تواند انجام دهد. ترودی هنوز مصمم است و با همکاران باتجربه تر راه حل هایی را در نظر می گیرد. او با کمک جو در بخش دیگری کار می کند و آنها پروژه را به موقع کامل می کنند. ترودی به جو برای کمک به او و افزایش احترام رئیس بخش و جو اعتبار می دهد.

مطالب مرتبط: احترام در محل کار: چگونه احترام نشان دهیم و آن را ارتقا دهیم

مثال ۳: نمایش قابلیت اطمینان

مارسی متوجه می شود باتری ماشینش تمام شده و نمی تواند به موقع کار کند. او بلافاصله با سرپرست خود تماس می گیرد تا موضوع را به آنها اطلاع دهد و به آنها می گوید که سعی می کند هر چه زودتر سر کار برود. از آنجایی که فصل شلوغ کاری است، مارسی می داند که اعضای تیمش به او نیاز دارند. او روز بعد تعطیل است، بنابراین قصد دارد باتری ماشینش را تعویض کند. سپس، برنامه اتوبوس را بررسی می کند و مسیر رسیدن به محل کار را انتخاب می کند.

او ۳۰ دقیقه دیر سر کار می آید و ۳۰ دقیقه بعد از شیفت خود می ماند تا برخی از کارهای ناتمام را انجام دهد. همکاران و سرپرست مارسی از تلاش های او برای آمدن به محل کار، حتی پس از یک چالش، سپاسگزار هستند.

مثال ۴: قدردانی از همکاران

کوین مدیر نائومی او را به خاطر پروژه ای که  به پایان رسانده تحسین می کند.نائومی احتمالا تحسین کوین را می پذیرد، اما در عوض، به کوین می گوید که کارول فرم ها را طراحی کرده است. نائومی،کارول را نیز به خاطر خلاقیتش در ستایش و تحسین مدیر سهیم می کند. نائومی با صداقت خود نشان می دهد که امانتدار است و مدیر خود را تحت تأثیر قرار می دهد. کارول همچنین ستایشی را که شایسته کارش بود دریافت کرد و احترام او را برای نائومی افزایش داد.

مطالب مرتبط: ستایش: ۹ راه برای شناسایی و قدردانی از تیم خود

مثال ۵: تصمیم گیری موثر

پس از نوشتن کد برای یک برنامه جدید به مدت شش ماه، داگ متوجه می‌شود که ممکن است در مورد تحویل‌ها تاخیر داشته باشد. داگ به جای اضافه کردن ماژول‌های منبع باز که می‌توانند کار را کامل کنند، اما ممکن است همان سفارشی‌سازی را ارائه ندهند، بقیه اعضای تیم را در این فرآیند مشارکت می‌دهد. داگ از طریق جلسات طوفان فکری، برنامه را با اجزای مورد نیاز تکمیل می‌کند و به یاد می‌آورد که بقیه اعضای تیم خود را برای کمکهایشان اعتبار کند.

مطالب مرتبط: روش های تصمیم گیری برای محل کار

مثال ۶: ایجاد روابط

مایکل و الن در حال تصمیم گیری برای تخصیص بودجه سه ماهه بعدی هستند. مایکل فکر می کند که می توانند از صرف بخش بزرگی از بودجه در یک کمپین بازاریابی عمده در ابتدای سه ماهه سود ببرند، در حالی که الن معتقد است زمان کافی برای برنامه ریزی و برنامه ریزی وجود ندارد و پروژه را اجرا کند. در نهایت الن و مایکل کمپین مایکل را به سه ماهه بعدی موکول می کنند که زمان کافی برای آماده سازی آن داشته باشند.

مطالب مرتبط: ۸ راه برای ایجاد روابط قوی در محل کار

مثال ۷: مسئولیت پذیری

تیم جوی یک ضرب الاجل حساس را برای یک تحویل مهم از دست داد. جوی ناراحت و نگران بود، اما مسئولیت از دست دادن تحویل را به جای مقصر دانستن هم تیمی هایش بر عهده گرفت. در جلسه بعدی تیم، آنها به تمام چالش‌ها پرداختند و در سیاست‌ها و رویه‌ها تجدید نظر کردند تا از موانع مشابه در آینده جلوگیری کنند. اگرچه تیم از به عهده گرفتن مسئولیت توسط جوی سپاسگزار بود، اما می دانستند که دفعه بعد باید بهتر عمل کنند

مطالب مرتبط: ۸ راه برای به عهده گرفتن مسئولیت بیشتر در محل کار

مثال ۸: افزایش همکاری

آندره و سوفی هر دو هفته یک بار در مورد پیشرفت کار با هم گفتگو می کنند. آندره فاش می کند که با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کند، از جمله داشتن حجم کاری سنگین و شرکت در چندین جلسه روزانه. سوفی روند جدیدی را معرفی می کند که در آن جلسات تنها ۳۰ دقیقه طول می کشد و یک دستور کار سختگیرانه را دنبال می کنند. علاوه بر این، او کنفرانس گروهی را اجرا می کند تا اعضای تیم بتوانند سریعتر با هم ارتباط برقرار کنند.

مرتبط: همکاری در مقابل همکاری: تعاریف و تفاوت ها

مثال ۹: رهبری دیگران

ژوزفین مدیر پروژه یک شرکت ساختمانی است. او با مشتری کار می کند که می خواهد یک مجتمع مسکونی بزرگ بسازد که ممکن است حداقل یک سال طول بکشد تا تکمیل شود، که می تواند در این مدت زمان حقوق بیشتری را برای کارمندان فراهم کند. کارمندان برای شروع کار هیجان زده هستند، اما مشتری به کندی با یک قرارداد موافقت می کند. آنها از ژوزفین می پرسند که چه زمانی می توانند شروع به کار کنند. او به جای وعده دادن، پاسخی سرراست می دهد و یک جدول زمانی واقع بینانه را توضیح می دهد. کارکنان او به طور قابل درکی مایوس هستند، اما آنها به او برای پاسخ صادقانه احترام می گذارند.

مرتبط: ۸ روش مثبت برای رهبری با مثال در محل کار

مثال ۱۰: رعایت سیاست های شرکت

کلسی در یک شرکت انتشارات کتاب کار می کند، و او در حال کار برای پیدا کردن یک نویسنده جدید است. او تمام شب را بیدار می ماند و جزئیات قرارداد را برای نویسنده احتمالی نهایی می کند. هنگامی که کلسی اسناد را به نویسنده ارائه می دهد، نماینده نویسنده یک کارت هدیه به کلسی برای زحمات او ارائه می دهد. کلسی می تواند هدیه را بگیرد و به کسی در مورد آن چیزی نگوید، اما شرکت ناشر سیاست سختگیرانه ای در مورد عدم پذیرش هدایایی از نویسندگان، نمایندگان یا سایر مشتریان دارد. کلسی مودبانه کارت هدیه را رد می کند و به اشتراک می گذارد که از فراهم کردن این فرصت برای نویسنده خوشحال است.

مطالب مرتبط: ۱۶ نمونه از سیاست های مهم محل کار

مزایای امانتداری در کار

مزایایی وجود دارد که ممکن است هنگام نشان دادن امانتداری خود در محل کار تجربه کنید، مانند ایجاد روابط قوی با دیگران و کسب اعتبار برای مشارکت های خود در شرکت. هنگامی که امانتداری را ابراز می کنید، ممکن است با همکاران و مدیران خود روابط قوی برقرار کنید زیرا ممکن است به شما به عنوان یک شخص اعتماد کنند. علاوه بر این، زمانی که در مورد پروژه‌ای که روی آن کار کرده‌اید صادق باشید، می‌توانید برای مشارکت‌های خود به رسمیت شناخته شوید، از جمله بیان کنید که آیا با چالش‌هایی مواجه شده‌اید یا نیاز به کمک خارجی داشته‌اید.

برخی از مزایای دیگر می تواند شامل تشویق یک محیط کاری مثبت و افزایش بهره وری باشد. اگر ویژگی‌های امانتداری خود را بیان می‌کنید، ممکن است به ایجاد یک محیط مثبت برای همه در محل کار کمک کند، زیرا آنها می‌توانند به واقعی بودن شما اعتماد کنند و همچنین ممکن است ویژگی‌های قابل اعتماد خود را نشان دهند. شرکتی با کارمندانی که امانتداری نشان می دهند ممکن است بهره وری خود را نیز افزایش دهد زیرا آنها می دانند چه زمانی باید کمک بخواهند و در تکمیل کار خود احساس اطمینان بیشتری می کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *