۱۰ دلیل برای اینکه مهارت های نرم برای کارفرمایان مهم است

مهارت نرم

اگرچه مهارت‌های سخت تجربه و درک شما از یک توانایی خاص و قابل اندازه‌گیری را نشان می‌دهد، مهارت‌های نرم اغلب نشان‌دهنده توانایی شما برای کار با دیگران و رشد در یک شرکت است. مهارت‌های نرم به شما کمک می‌کنند تا روابط خود را ایجاد کرده و مشکلات را حل کنید تا از مهارت‌های سخت خود تا حد کامل استفاده کنید. فهرست کردن مهارت‌های نرم در رزومه، نشان دادن آن‌ها در مصاحبه و توسعه آن‌ها در محل کار می‌تواند از شغل شما حمایت کند و فرصت‌های جدیدی را برای شما باز کند.

در این مقاله، ده دلیل کلیدی که چرا مهارت‌های نرم اهمیت دارند و چگونه می‌توانند درخواست شغلی شما را تقویت کنند، مرور می‌کنیم.

مطالب مرتبط: مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم

چه کسی از مهارت های نرم استفاده می کند؟

برخی از مشاغل مانند خدمات مشتری مترادف با مهارت های نرم هستند، اما همه بدون توجه به شغل خود از مهارت های نرم استفاده می کنند. هر زمان که با یک همکار، مشتری یا ارباب رجوع تعامل می کنید، این فرصت را دارید که از مهارت های نرم استفاده کنید تا کار خود را آسان تر، بهتر یا کارآمدتر کنید. مدیریت زمان، سازگاری با موقعیت‌های جدید و کار کردن به خوبی تحت فشار، همگی مهارت‌های نرمی هستند که به هر محیط کاری در هر سطح از تجربه منتقل می‌شوند.

چرا مهارت های نرم مهم هستند؟

کارفرمایان اهمیت مهارت های نرم را در محل کار می دانند، بنابراین برای افراد مهم است که مهارت های نرم را در خط مقدم برنامه های شغلی قرار دهند. مهارت های نرم نشان می دهد که شما ویژگی های مختلفی را که به شما در موفقیت در یک سازمان و موقعیت خاص خود کمک می کند، درک می کنید. در اینجا برخی از مهمترین دلایل مهم بودن مهارت های نرم در هنگام یافتن شغل و رشد شغلی آورده شده است. مهارت های نرم:

۱.طول عمر را نشان می دهد

هنگام استخدام برای یک موقعیت، اکثر کارفرمایان به دنبال نشانه هایی هستند که نشان می دهد متقاضی برای مدت طولانی در شرکتشان می ماند. اگر یک کارمند ظرفیت رشد در یک شرکت را نشان دهد، آن کارفرما مجبور نیست منابع بیشتری را برای استخدام یک جایگزین صرف کند. مهارت های نرم مانند حل تعارض، تعهد و انگیزه می تواند شما را به یک دارایی بلند مدت برای کارفرمایان تبدیل کند.

نگرش شما نسبت به کار یکی از مهم ترین شاخص های طول عمر در یک شغل است و کارفرمایان ممکن است از طول عمر برای تصمیم گیری بین دو متقاضی مشابه استفاده کنند.

۲.کار گروهی را اندازه گیری کنید

اگر برای یک موقعیت به عنوان بخشی از یک تیم درخواست می دهید، مدیر استخدام درخواست شما را تا حدی بر اساس اینکه چقدر می توانید در پویایی گروه قرار بگیرید قضاوت می کند. کارفرمایان از مهارت های نرم به عنوان راهی برای سنجش توانایی های کار گروهی و ارتباطی شما استفاده می کنند.

صرف نظر از اینکه مهارت های فنی شما چقدر عالی است، برای استفاده موثر از آنها باید یک بازیکن تیمی باشید. برای جلب توجه به هدف کارفرما برای یافتن یک عضو تیم عالی، مهارت های نرمی مانند انعطاف پذیری و گوش دادن فعال را در رزومه خود فهرست کنید.

۳.روابط را حفظ کنید

مهارت های نرم نه تنها از روابط شما در محل کار حمایت می کند، بلکه موفقیت شما را در کار با مشتریان و شرکای تجاری تعیین می کند. کارفرمایان به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند تا شرکت را به شیوه ای حرفه ای و دوستانه نمایندگی کنند

. مهارت‌های نرم بین نامزدهایی که واجد شرایط شغلی هستند و نامزدهایی که با تلاش در روابط حرفه‌ای خود از انتظارات فراتر می‌روند، تفاوت می‌گذارد. افرادی که تمایل خوبی به خدمات مشتری دارند، برای کسب و کار در هر صنعتی و در هر سطح تجربه ای خوب هستند.

۴.رشد یک شبکه

مهارت های نرم برای ایجاد و رشد شبکه شخصی شما و ایجاد تماس های حرفه ای در محل کار بسیار مهم هستند. افراد با مهارت های نرم قوی دارای نگرش کنجکاو هستند که به آنها اجازه می دهد تا به دنبال سرنخ های حرفه ای و توسعه دانش صنعت با سرعتی سریع باشند. کارفرمایان به افرادی متکی هستند که شبکه حرفه ای قوی دارند تا به آنها در ایجاد ارتباطات تجاری، ایجاد پیشرفت حرفه ای و حتی تصمیم گیری در مورد استخدام کمک کنند. اگر بتوانید خدمات مفیدی را به دلیل شبکه خود توصیه کنید، کارفرمای شما احتمالاً برای نظرات و ایده های شما ارزش بیشتری قائل خواهد شد.

۵.تسهیل رشد

بیشتر مهارت‌های نرم به توانایی شما کمک می‌کنند تا نه تنها از مهارت‌های موجود خود به خوبی استفاده کنید، بلکه به توسعه و رشد مداوم آن مهارت‌ها در طول زمان کمک کنید. توانایی پذیرش و اجرای بازخورد یک مهارت نرم است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. کارفرمایان همچنین می‌خواهند افرادی را استخدام کنند که نه تنها به انتقاد دیگران پاسخ می‌دهند، بلکه دائماً بدون اینکه از آنها خواسته شود به دنبال راه‌هایی برای بهبود باشند. از مهارت های نرم خود برای خودکفایی و تأمل در هنگام کار استفاده کنید و به سرعت می توانید به یک کارمند برجسته تبدیل شوید.

۶.منظم بمانید

توجه به جزئیات، مدیریت زمان و توانایی تفویض اختیار، همگی مهارت های نرمی هستند که میزان سازماندهی شما را در محل کار تعیین می کنند. سازماندهی به شما کمک می کند ثابت کنید که منبع قابل اعتمادی هستید که نه تنها می توانید کار خود را به خوبی انجام دهید، بلکه آن را به موقع انجام دهید. سازماندهی همراه با سایر مهارت های نرم مانند ارتباط به شما کمک می کند تا بین تیم خود اعتماد ایجاد کنید زیرا آنها می دانند که می توانند به شما تکیه کنند تا به آنها کمک کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

 شما می توانید با برقراری ارتباط به موقع و ارسال یک رزومه با فرمت مناسب، مهارت های سازمانی خود را حتی قبل از مصاحبه به کارفرمایان بالقوه نشان دهید.

۷.ابتکار عمل را ثابت کنید

کارفرمایان افرادی را استخدام می کنند که به طور منظم انگیزه و ابتکار خود را نشان می دهند. داشتن نگرش مثبت و خلاق بودن هر دو به کارفرمایان نشان می دهد که شما ابتکار عمل برای فکر کردن به پروژه های جدید یا راه های حل مشکلات را دارید. مهارت های نرم همچنین به شما کمک می کند تا ایده های خود را دنبال کنید و از انگیزه برای تبدیل جلسات طوفان فکری به پروژه های عملی استفاده کنید. بر مهارت های نرم خود تأکید کنید تا به کارفرمایان نشان دهید که برنامه هایی برای رشد و الهام بخشیدن به دیگران از طریق تمرکز و انگیزه خود دارید.

۸.رهبری را توسعه دهید

با تاکید بر مهارت های نرم در رزومه خود، به کارفرمایان نشان دهید که دارای قابلیت های رهبری هستید. تمرکز بر مهارت‌های نرم خود نشان می‌دهد که شما در مورد اینکه چگونه عادات و نگرش‌هایتان بر دیگران در محل کار تأثیر می‌گذارد، فکر می‌کنید،که بخشی ضروری از رهبری عالی است. یکی از دلایلی که کارفرمایان به دنبال مهارت‌های نرم هستند این است که آنها نسبت به مهارت‌های فنی ظریف‌تر هستند و می‌توانند با انواع شخصیت‌ها و تنظیمات سازگار شوند. افراد با مهارت های نرم قوی می توانند تجزیه و تحلیل کنند که تیم آنها به چه نوع استراتژی های رهبری برای موفقیت نیاز دارد و استراتژی های مختلف را برای هر تنظیمات پیاده سازی کند.

۹.اعتماد به نفس به دست آورید

مهارت های اجتماعی شما می تواند به شما کمک کند تا شما مسائل محل کار را با اعتماد به نفس دنبال کنید.اعتماد به نفس تان به شما کمک می کند تا بر دیگران تأثیر بگذارید و آنها را از دیدگاه خود در موقعیت های حرفه ای متقاعد کنید. این می تواند به ویژه در طول مصاحبه مفید باشد، جایی که اعتماد شما به مهارت های نرم تان می تواند کارفرما را متقاعد کند که شما را نسبت به متقاضی دیگر انتخاب کند. استفاده از مهارت های نرم برای ایجاد اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند تا در محیط کار جدید ادغام شوید و خود را به عنوان یکی از اعضای ضروری تیم آنها تثبیت کنید.

۱۰.شهرت ایجاد کنید

مهارت های نرم نه تنها برای افزایش شهرت شما مهم هستند، بلکه می توانند به شهرت کارفرمای شما نیز کمک کنند. نحوه تعامل شما با مشتریان و شرکای تجاری می تواند بر نحوه درک افراد از یک شرکت در جامعه شما تأثیر بگذارد و بر توانایی آنها برای انجام تجارت تأثیر بگذارد. مهارت های نرم شما تعیین کننده موفقیت تعاملات اجتماعی شما، به موقع بودن کار و توانایی شما در میانجیگری در تعارضات از طرف کارفرما برای ایجاد شهرت عالی است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *