۱۰ مرحله جهت بازاریابی کسب و کار شما

بازاریابی

تبلیغ محصول و ایجاد آگاهی از شرکت شما راههای موثری برای یافتن مشتریان جدید است. شما می توانید این کار را با اجرای یک استراتژی بازاریابی موفق برای کسب و کار خود انجام دهید. هنگامی که با استفاده از این طرح بازاریابی یک پایگاه مشتری قوی ایجاد کردید، می توانید شروع به ایجاد روابط برای حفظ آن مشتری کنید. در این مقاله به نحوه بازاریابی کسب و کار خود و همچنین اهمیت بازاریابی شرکت و محصول خود می پردازیم

مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

چرا بازاریابی کسب و کارتان مهم است

بازاریابی کسب و کار شما یکی از عناصر کلیدی برای ترویج و افزایش آگاهی از محصول شما است. پیروی از تاکتیک های بازاریابی لازم می تواند به مشتریان کمک کند تا بدانند شرکت شما کیست، محصولی که می فروشید و چگونه می تواند برای آنها سودمند باشدچیست. هنگامی که یک استراتژی بازاریابی ایجاد کردید، می توانید پیام شرکت خود را برای افزایش درآمد و ایجاد یک پایگاه مشتری قوی شروع کنید.

برای شرکت های جدیدتر با بودجه محدود، می توانید یک استراتژی بازاریابی موثر و مقرون به صرفه را اعمال کنید. یک استراتژی بازاریابی موفق می تواند کسب و کار شما را با استفاده از تاکتیک هایی مانند تبلیغات شفاهی، همکاری با سایر مشاغل و محتوای اطلاعاتی ارتقا دهد.

چگونه کسب و کار خود را بازاریابی کنید

برای بازاریابی موثر کسب و کار خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱.اهداف کسب و کار و برند خود را طوفان فکری کنید

قبل از اجرای استراتژی بازاریابی، باید اهداف تجاری و هویت برند خود را مشخص کنید. می توانید با ایجاد مخاطبین هدف شرکت خود شروع کنید. مخاطبان هدف کسانی هستند که می خواهید پیام خود را به سمت آنها هدف قرار دهید. این اغلب بر اساس افرادی که فکر می کنید ممکن است بیشترین سود را از محصول شما ببرند تعیین می شود. اغلب می تواند یک گروه سنی، حرفه یا افراد در یک صنعت خاص باشد.

به عنوان مثال، اگر محصول شما یک سیستم برنامه ریزی برای مطب های دندانپزشکی است، یکی از صنایع شما می تواند صنعت دندانپزشکی باشد. این بدان معناست که مخاطبان هدف شما دندانپزشکان و کارمندان مطب دندانپزشکی خواهند بود.

از آنجا می توانید به تعریف برند خود ادامه دهید. از آنجایی که شما افرادی را در صنعت دندانپزشکی هدف قرار می دهید، هدف کسب و کار شما و تلاش های بازاریابی آن می تواند افزایش کارایی یک مطب دندانپزشکی باشد. می توانید به توسعه اهداف کسب و کار خود ادامه دهید و شروع به اعمال آن در پیام برندی کنید که قصد دارید ارتباط برقرار کنید.

۲.طرح و استراتژی بازاریابی کلی خود را ایجاد کنید

هنگامی که اهداف و مخاطبان خود را توسعه دادید، اکنون می توانید یک برنامه بازاریابی با یک استراتژی تشکیل دهید. به مخاطبان هدف خود فکر کنید و برای آنها شخصیت بسازید. مشخص کنید که مشتری هدف شما از چه چیزی لذت می برد و کجا می تواند تجارت شما را کشف کند.

به عنوان مثال، مخاطب هدف شما می تواند یک دستیار دندانپزشک باشد که اغلب در طول روز از رایانه خود استفاده می کند. آنها اغلب ایمیل خود را چک می کنند یا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی را به بخشی کلیدی از استراتژی بازاریابی خود تبدیل کنید.

پس از ایجاد چند شخصیت، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام کانال‌ها را هدف قرار دهید و هر چند وقت یکبار محصول خود را در هر کانال بازاریابی کنید.

۳.کسب و کار خود و اهداف آن را از طریق شبکه در میان بگذارید

با یک برند و پیام تثبیت شده، می توانید شروع به انتقال شفاهی این موضوع به دیگران کنید. می توانید شرکت در رویدادهای مختلف شبکه را برای ملاقات با تأثیرگذاران یا رهبران فکری دیگر شروع کنید. نه تنها فرصتی برای شما خواهد بود که آنها را از کسب و کار خود مطلع کنید، بلکه می توانید از سایر متخصصان تجارت نیز مشاوره و تخصص کسب کنید.

شما می توانید این فرصت های شبکه را به صورت آنلاین با جستجوی رویدادهای شبکه در صنایع یا زمینه های خاص پیدا کنید. هنگامی که به آنجا رسیدید، با گفتن به مردم در مورد کسب و کار خود و ارائه یک طرح آسانسورکه به طور خلاصه پیام کسب و کار شما و اهداف آن را توضیح می دهد، شروع کنید. طرح آسانسور یک سخنرانی کوتاه است که تقریباً ۳۰ ثانیه طول می کشد و توضیح می دهد که تجارت شما چیست، اهدافی که امیدوارید به آنها برسید چیست و چرا اهمیت دارد.

۴.وب سایت خود را بسازید یا دوباره طراحی کنید

برای برقراری ارتباط بهتر با برند خود، به یک وب سایت کارآمد و بهینه نیاز دارید. مشتریان از وب سایت شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و کسب و کارتان استفاده خواهند کرد. همچنین ممکن است پلتفرمی باشد که مشتریان برای خرید محصول شما از آن استفاده می کنند. شما می خواهید مطمئن شوید که وب سایت شما شامل عناصر زیر است:

  • یک صفحه “درباره” که اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا کسب و کار شما توضیح می دهد
  • یک نسخه سازگار با موبایل تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید کنند یا محصول و کسب و کار شما را در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنند
  • یک طراحی تمیز و شیک که هم از نظر بصری جذاب است و هم برای پیمایش ساده است
  • صفحه تماس برای تماس آسان با شما و اطلاعات بیشتر در مورد خدمات خود

می‌توانید در مورد سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف تحقیق کنید تا یکی از آن‌ها را با قالب‌ها و ابزارهای دیگر برای کمک به ساخت وب‌سایتی که برای مشتریانتان جذاب باشد، بیابید. برخی از فریلنسرها در ساخت وب سایت یا طراحی گرافیک تخصص دارند که می توانند به شما در ساخت وب سایت کمک کنند.

۵.همکاری و مشارکت با سایر مشاغل

همانطور که برای ایجاد کسب و کار و بودجه آن کار می کنید، می توانید با سایر مشاغل کوچک برای تبادل تاکتیک ها و تبلیغ محصولات یکدیگر همکاری کنید. شما همچنین می توانید با شرکت هایی که علاقه مند به تبدیل شدن به یک تامین کننده یا فروشنده برای کسب و کار شما هستند شریک شوید.

۶.دانش صنعت خود را ثابت کنید

برای جلب نظر بیشتر مشتریان، باید دانش صنعت خود را به نمایش بگذارید تا خود را به عنوان یک رهبر فکری ثابت کنید. مشتریان بالقوه ممکن است برای یافتن پاسخ سوالات در یک صنعت خاص، به صورت آنلاین جستجو کنند. می‌توانید از طریق یک پست وبلاگ، ایمیل، وبینار، ویدیو یا پادکست به آنها کمک کنید. هنگامی که پاسخ سوال خود را پیدا کردند، ممکن است از طریق سایر کانال های بازاریابی شما برای کسب اطلاعات بیشتر جستجو کنند.

همانطور که به روز رسانی کانال ها با دانش و محتوای آموزنده خود ادامه می دهید، مشتریان بیشتری کسب و کار شما را کشف می کنند و ممکن است تحت تأثیر میزان دانش شما قرار بگیرند. اثبات دانش گسترده از صنعت می تواند باعث شود مشتریان اعتماد بیشتری به محصول شما ایجاد کنند.

۷.برخی وظایف را برون سپاری کنید

همانطور که به ساختن کسب و کار خود ادامه می دهید، ممکن است وظایف بیشتری در لیست کارهای شما ایجاد شود. برخی از آنها ممکن است زمان بر یا برای شما دشوار باشد. می‌توانید به خودتان بیاموزید که چگونه مجموعه مهارت‌هایی را برای تکمیل این وظایف بسازید، یا از افراد مستقل کمک بگیرید.

شما می توانید افراد زیر را برای کمک به خود در تکمیل پروژه های بازاریابی مهم استخدام کنید:

  • دستیار مجازی
  • طراح گرافیک
  • نویسنده محتوا
  • مشاور بازاریابی

۸.کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی را راه اندازی کنید

مشتریان شما احتمالاً وقت خود را در رسانه های اجتماعی می گذرانند که آن را به یک منبع عالی برای بازاریابی برای آنها تبدیل می کند. شروع به ساخت کانال های رسانه های اجتماعی خود کنید و پست های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. شما می توانید گرافیک و محتوایی بسازید که به بهترین نحو کسب و کار شما را ارتقا دهد و برند شما را به اشتراک بگذارد.

یک استراتژی موثر رسانه اجتماعی می تواند برای میزبانی مسابقات، اعلام یک محصول تازه منتشر شده و تبلیغ وبلاگ یا محتوای ویدیویی شما استفاده شود. می‌توانید برای تقویت پست‌های خود برای دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر هزینه کنید یا می‌توانید به اشتراک‌گذاری پست‌های شرکتتان را به صورت رایگان ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۹.روابط قوی با مشتری وارباب رجوع ایجاد کنید

حفظ مشتری یک عنصر استراتژیک کلیدی در موفقیت کسب و کار شما است. شما می توانید این کار را با ایجاد و حفظ روابط با مشتریان و مشتریان خود انجام دهید. زمانی که مشتریان یاد بگیرند که شرکت شما معتبر و قابل اعتماد است، باید بتوانید آنها را درازمدت نگه دارید.

در اینجا چند راه برای ایجاد روابط قوی با مشتریان وجود دارد:

  • هدایای فصلی را برای مشتریان عادی ارسال کنید
  • درخواست نظرسنجی کنید تا بدانید چه چیزی را می توانید بهبود بخشید
  • از رویدادها یا تیم های ورزشی حمایت مالی کنید
  • کسب و کار خود را در یک انجمن یا سازمان حرفه ای ثبت نام کنید
  • در رویدادهای محلی یا جمع آوری کمک های مالی داوطلب شوید

۱۰.میزبانی مسابقات و فرصت های اهدایی

برای ایجاد آگاهی بیشتر از کسب و کار خود و تشویق مشتریان بالقوه به امتحان محصول شما، می توانید مسابقات را برگزار کنید. این به افراد اجازه می دهد تا بیشتر در مورد محصول شما بیاموزند و احتمالاً آن را آزمایش کنند.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:

  • آزمایش های رایگان ارائه دهید
  • ارائه کوپن یا تخفیف برای مدت محدود
  • راه اندازی غرفه در رویدادهای مختلف با ارائه نمونه های رایگان
  • یک مسابقه را برگزار کنید که جایزه ، محصول شما یا چیزی مربوط به محصول شما باشد
آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *