۱۰ ابزار کلید واژه مفید برای استفاده (با ویژگی ها و نکات)

10 ابزار کلید واژه مفید برای استفاده

استفاده از کلمات کلیدی و عبارات در محتوای وب به بهبود رتبه موتور جستجو کمک می کند و به کسب و کارها و تولیدکنندگان محتوای آنلاین اجازه می دهد تا به مخاطبان بیشتری دست یابند. استفاده از ابزارهای کلیدواژه به ارائه پیشنهادهای دقیق کلمه کلیدی بر اساس جستجوهای مخاطبان هدف کمک می کند. اگر قصد استفاده از آنها را دارید، درک درستی از برخی از این ابزارها سودمند است. در این مقاله، ۱۰ ابزار کلیدواژه را مورد بحث قرار می‌دهیم، ویژگی‌ها و مزایای کلیدی آن‌ها را برجسته می‌کنیم و نکاتی را که می‌توانید برای بهبود دسترسی وب‌سایت خود اعمال کنید، بررسی می‌کنیم.

۱۰ ابزار کلمه کلیدی برای استفاده

قبل از بررسی ابزارهای کلمه کلیدی که می توانید استفاده کنید، مهم است که بفهمید کلمات کلیدی چیست. کلمات کلیدی عبارات و اصطلاحاتی هستند که مخاطب هنگام جستجوی اطلاعات از آنها استفاده می کند. اگر از کلمات کلیدی مناسب در مقالات، پست های وبلاگ یا توضیحات محصول خود استفاده کنید، می توانید در نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. این باعث می شود افراد بیشتری سایت شما را کشف کنند و با آن تعامل داشته باشند.

ابزارهای کلیدواژه با تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی که وب سایت شما برای آن رتبه بندی می شود، رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود می بخشد، این رتبه بندی ها را با رتبه های رقبا مقایسه می کند و کلمات کلیدی بالقوه ای را پیشنهاد می کند که می توانید از آنها برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو استفاده کنید. آنها همچنین معیارهای دیگری مانند حجم جستجو، هدف جستجو، دشواری رتبه بندی، اطلاعات مربوط به لینک های برگشتی  و استراتژی های رقبا را ارائه می دهند. این ابزارها به شما این امکان را می دهند که ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و برند و حضور آنلاین خود را تثبیت کنید. در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

۱. ابزار جادویی کلمه کلیدی

با ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush، می توانید در یک پایگاه داده در حال رشد از نتایج جستجو برای یافتن کلمات کلیدی با رقابت کم جستجو کنید. علاوه بر این، می توانید میزان ترافیکی که از جستجوی ارگانیک، پنج کلمه کلیدی ارگانیک برتر برای دامنه خود، ترافیک جستجو از طریق تبلیغات پولی و لینک های ارجاع شده توسط سایر وب سایت ها به دست می آید را دریابید. با استفاده از منابع داده اختصاصی و شخص ثالث، سرویس اشتراک آنها معیارهایی از جمله قصد کاربر، میانگین حجم جستجوی ماهانه برای آن کلمه کلیدی، هزینه هر کلیک برای کلمه کلیدی، تراکم رقابتی کلمه کلیدی و سوالات متداول مربوط به کلمه کلیدی را ارائه می دهد.

۲. Soovle

با Soovle می‌توانید کلمات کلیدی را از موتورهای جستجوی مختلف مانند Google، Bing، YouTube و Answers جمع‌آوری کنید. این ابزار داده ها را از تمام موتورهای جستجوی انتخاب شده به طور همزمان اسکن می کند و نتایج را روی صفحه نمایش می دهد که نشان های موتور جستجو در کنار نتایج ظاهر می شود. پیشنهادات کلمه کلیدی در یک صفحه نمایش داده می شود. همچنین به شما این امکان را می دهد که صفحه نمایش را با افزودن و حذف موتورهای جستجو شخصی سازی کنید. ویژگی‌های اضافی شامل ذخیره نتایج، چاپ آن‌ها به‌صورت فهرست، بارگیری آن‌ها در رایانه و اضافه کردن لوگوی خود برای برندسازی خدماتتان است.

مطالب مرتبط: تحلیلگر سئو چیست؟ (با مهارت، وظایف و حقوق)

۳. AnswerThePublic

AnswerThePublic کلمات کلیدی را با استفاده از سوالات و عباراتی که کاربران در وبلاگ ها، انجمن ها و رسانه های اجتماعی جستجو می کنند تولید می کند. این سرویس رایگان تعداد جستجوی کلمات کلیدی در ماه را بر اساس حجم ترافیک وب سایت محدود می کند، اما با اشتراک سالانه یا ماهانه می توانید جستجوهای نامحدود انجام دهید. با اشتراک، همچنین می توانید پوشه هایی برای سازماندهی تحقیقات خود ایجاد کنید، آنها را با تیم خود به اشتراک بگذارید و این نتایج را به یک فایل مقدار جدا شده با کاما (CSV) صادر کنید. این به شما امکان می دهد نتایج خود را تجسم کنید، تجزیه و تحلیل انجام دهید و تصمیمات آگاهانه بگیرید.

۴. UberSuggest

Ubersuggest توسط Neil Patel Digital صفحات با رتبه برتر رقبای شما را پیدا می کند تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که احتمال خواندن آن توسط مخاطبان هدف شما بیشتر باشد. معیارها برای همه کلمات کلیدی تولید شده، از جمله حجم جستجو، رقابت، اطلاعات روند فصلی و هزینه به ازای هر کلیک در دسترس هستند. ویژگی منحصر به فرد این ابزار توانایی آن در جمع آوری پست های محبوب مرتبط با کلمه کلیدی و نمایش آنها در یک لیست است که به شما کمک می کند ایده های جدیدی برای محتوای خود ایجاد کنید. می توانید محتوا را به یک CSV صادر کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: انواع مشاغل در بازاریابی شبکه های اجتماعی و وظایف آنها

۵. SEO PowerSuite

SEO PowerSuite مجموعه ای جامع از ابزارها را برای مدیریت کمپین های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ارائه می دهد. این ابزار معیارهای دقیقی مانند سختی کلمات کلیدی، حجم جستجو، رتبه بندی Alexa و رتبه بندی رقبا برای یک کلمه کلیدی و بینش دقیق در مورد ترافیک را در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید منطقه، کشور و شهر را همراه با زبان مشخص کنید تا یک جستجوی رتبه‌بندی دقیق در مکان دقیق به دست آورید که می‌تواند به شما کمک کند گروه انتخابی از مخاطبان را هدف قرار دهید. همچنین ویژگی‌های اضافی مانند سوالات مرتبط، جستجوهای مرتبط و بهترین عملکرد کلمات کلیدی مرتبط را فراهم می‌کند.

۶. WordStream

ابزار تحقیق کلمه کلیدی Wordstream LOCALiQ رایگان است و بر اساس کلیدواژه‌هایی که وارد می‌کنید، کشور و دسته‌های کسب‌وکار، پیشنهادهای کلیدواژه‌ای را ارائه می‌دهد، از جمله کلمات تک‌کلمه و تغییرات طولانی. علاوه بر این، می‌توانید مکان یاب یکنواخت منبع (URL) وب‌سایت رقیب را وارد کنید تا پیشنهادات و ایده‌های کلیدی متنی را دریافت کنید که می‌تواند به شما در رقابت با سایر مشاغل کمک کند. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که تمام کلمات کلیدی در ایمیل خود را دریافت کنید. همچنین ویژگی هایی مانند حجم جستجوی مشخص، فیلتر کردن کلمات کلیدی بر اساس صنعت و گزینه دانلود داده ها در یک CSV برای تجزیه و تحلیل آینده را ارائه می دهد.

۷. WooRank

با WooRank می توانید بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی محتوا و ترافیک رسانه های اجتماعی خود را بهینه سازی و ردیابی کنید. این ابزار انعطاف پذیر و پویا است و نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به طور یکسان برآورده می کند. با نظارت جامع دید آنلاین، تجزیه و تحلیل وب سایت و افزایش ترافیک، می توانید بینش هایی در زمان واقعی از عملکرد وب سایت خود در موتورهای جستجو به دست آورید.

این ابزار به شما امکان می دهد رتبه بندی رقبای خود را برای یک کلمه کلیدی مقایسه کنید، حجم جستجو را اندازه بگیرید و کلمات کلیدی را بر اساس شهر، منطقه و کشور نظارت کنید. همچنین می توانید این گزارش ها را در یک فایل CSV بارگیری کنید و پارامترهای مختلف را تجسم کنید.

مطالب مرتبط: انواع مشاغل بازاریابی آنلاین (با حقوق و وظایف)

۸. Ahrefs Keyword Explorer

Ahrefs یک مجموعه نرم افزاری برای سئو است که به کاربران امکان می دهد پیوندها ایجاد کنند، کلمات کلیدی را پیدا کنند، رقبا را تجزیه و تحلیل کنند، رتبه بندی را نظارت کنند و وب سایت ها را ممیزی کنند. متخصصان بازاریابی معمولا از این ابزار استفاده می کنند. Ahrefs Keywords Explorer بر روی بزرگترین پایگاه داده جستجوی شخص ثالث در جهان کار می کند. همچنین شامل ویژگی‌های اضافی، مانند آخرین حجم جستجو، کلمات کلیدی طبقه‌بندی شده بر اساس مکان، حجم و روند کلی کلمه کلیدی، پیشنهاد خودکار سوالات بر اساس کلمه کلیدی و پیشنهاد ایده‌های کلیدی مرتبط بر اساس موارد مشابه است.

۹. Keyword Tool

با استفاده از نتایج تکمیل خودکار گوگل، Keyword Tool  کلمات کلیدی طولانی را بر اساس عبارت جستجوی شما پیدا می کند. نتایج تکمیل خودکار بر اساس آن چیزی است که کاربران در حال حاضر به دنبال آن هستند، بنابراین احتمالاً کلمات کلیدی تولید شده محبوب یا پرطرفدار هستند. این ابزار به صورت رایگان و بدون ثبت نام در حساب کاربری در دسترس است. خدمات اضافی همراه با اشتراک شامل داده‌های هزینه به ازای کلیک، تجزیه و تحلیل رقبا، مجموعه بزرگ‌تری از کلمات کلیدی، داده‌های حجم جستجو و چندین حساب است.

مطالب مرتبط: انکرتکست(متن لنگر)چیست؟ (با تعریف، تاثیر و نکات)

۱۰. Long Tail Pro

با استفاده از Growth Stack’s Long Tail Pro، می توانید صدها کلمه کلیدی طولانی را بر اساس یک یا چند کلمه کلیدی ریشه پیدا کنید. شما می توانید از این ابزار برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی، گروه کلمات کلیدی و ممیزی سایت ها بر اساس معیارهایی مانند حجم جستجو، حجم رتبه و میانگین قیمت واقعی هر کلیک استفاده کنید. همچنین شامل ویژگی هایی مانند مقایسه با کلمات کلیدی رقیب، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خاص کمپین و رقابت روزانه کلمات کلیدی است.

موارد مرتبط: ۱۲ بهترین شغل آنلاین که باید در نظر بگیرید (با حقوق و وظایف)

مزایای استفاده از ابزار کلمات کلیدی

در اینجا برخی از مزایای استفاده از ابزار کلمات کلیدی آورده شده است:

  • مخاطبان مناسب را هدف قرار می دهد: می توانید مخاطبان خاصی را با ابزارهایی هدف قرار دهید که کلمات کلیدی را بر اساس محتوا و برند شما تولید می کنند.
  • افزایش ترافیک ارگانیک: اگر محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار است و از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید، می توانید در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.
  • ایجاد آگاهی از برند و به حداکثر رساندن فروش: استفاده از کلمات کلیدی خاص به شما کمک می کند تا مخاطب خاصی را هدف قرار دهید که ممکن است علاقه مند به خرید محصولات شما یا استفاده از خدمات شما باشد.
  • هزینه کمتر: هزینه استفاده از این ابزارها در مقایسه با هزینه تبلیغات کمتر است.
  • اعتبار ایجاد می کند: کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو می تواند به ایجاد اعتبار شما کمک کند زیرا افراد بیشتری با وب سایت شما تعامل دارند.

نکاتی در مورد انتخاب ابزار مناسب

می توانید از نکات زیر برای انتخاب بسته مناسب برای رفع نیازهای خود استفاده کنید:

۱.نیازهای خود را شناسایی کنید

لیستی از ویژگی هایی که در نرم افزار می خواهید تهیه کنید. علاوه بر این، اهداف پروژه خود و اهدافی که ممکن است در آینده داشته باشید را شناسایی کنید. اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی برای فروش هنر خود راه اندازی کنید اما در نهایت می خواهید آن را به یک شرکت بزرگ تبدیل کنید، انتخاب نرم افزاری که دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و اجزا باشد منطقی تر است.

۲.مهارت های خود را ارزیابی کنید

بسیاری از محصولات دارای ویژگی های پیچیده ای هستند که نیاز به آموزش گسترده دارند. قبل از خرید هر نرم افزاری، مهم است که مهارت فنی خود را تعیین کنید. ممکن است بخواهید نسخه آزمایشی محصولات مختلف را امتحان کنید تا مشخص کنید کدام یک برای شما راحت تر است. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس هستید و می خواهید سایت خود را برای دسترسی بهتر بهینه کنید، ممکن است ابزارهای رایگان یا نسخه های آزمایشی را امتحان کنید.

۳.بودجه خود را در نظر بگیرید

تصمیم گیری در مورد بودجه هنگام انتخاب نرم افزار بسیار مهم است. تعدادی بسته رایگان وجود دارد، در حالی که بسته های دیگر نیاز به اشتراک یا پرداخت تمام وقت دارند. اگر مبتدی هستید یا یک کسب و کار کوچک دارید قبل از سرمایه گذاری در یک کسب و کار پولی، با ابزارهای رایگان شروع کنید. اگر حرفه‌ای هستید و بودجه خوبی دارید، انتخاب نرم‌افزار پولی به شما امکان می‌دهد به ویژگی‌های دیگری دسترسی داشته باشید که می‌تواند به تقویت کسب‌وکار یا برند کمک کند. نسخه‌های آزمایشی نرم‌افزار می‌توانند به شما کمک کنند تا نرم‌افزاری را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *