۱۰ راه برای افزایش اعتماد به نفس در محل کار

10 راه برای افزایش اعتماد به نفس در محل کار

افراد با اعتماد به نفس بر این باورند که دارای ویژگی ها، مهارت ها و هوش هستند تا حتی در چالش برانگیزترین موقعیت ها موفق باشند. آنها با اعتماد به نفس و مثبت، اغلب با ترس های خود روبرو می شوند و احتمالاً چالش ها و اهداف جدیدی را دنبال می کنند، مهم نیست که چقدر دشوار به نظر می رسند. افراد با اعتماد به نفس به خود و دیگران ایمان دارند.

داشتن اعتماد به نفس در محل کار می تواند برای موفقیت شما بسیار مهم باشد. اعتماد به نفس می تواند شما را با انگیزه تر و جاه طلب تر کند، کمتر اضطرب و استرس داشته باشد و به احتمال زیاد منجر به عملکرد خوب، رشد شغلی و روابط کاری خوب شود.

با این حال، متأسفانه، همه با اعتماد به نفس متولد نمی شوند و باید یاد بگیرند که چگونه این قدرت درونی را از طریق نظم، تقویت مثبت و تمرین توسعه دهند. این مقاله ۱۰ مرحله را بیان می کند که می توانید برای کمک به افزایش اعتماد به نفس خود و استفاده از آن در محل کار انجام دهید.

مطالب مرتبطچگونه اعتماد به نفس ایجاد کنیم: ۵ نکته کلیدی

چگونه اعتماد به نفس خود را در محل کار افزایش دهیم

استراتژی‌های زیر علاوه بر ارتقای مهارت‌ها و پیشرفت‌های حرفه‌ای شما، گام‌هایی را برای کمک به افزایش اعتماد به نفس شما در محل کار ارائه می‌کنند.

  1. در دوره آموزشی توسعه حرفه ای شرکت کنید.
  2. مهارت جدید بیاموزید.
  3. برای موفقیت لباس بپوش
  4. منطقه راحتی خود را ترک کنید.
  5. از همتایان با اعتماد به نفس تقلید کنید.
  6. اهدافی را برای خود تعیین کنید.
  7. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید.
  8. از اشتباهات خود درس بگیرید.
  9. زبان منفی را حذف کنید.
  10. سوال بپرس.

۱.در آموزش توسعه حرفه ای شرکت کنید

توسعه مهارت های خود که برای شغل خود به آنها تکیه می کنید، می تواند بر اعتماد به نفس کلی شما تأثیر بگذارد. هنگامی که سطح مهارت خود را افزایش می دهید یا مهارت خاصی را بیشتر توسعه می دهید، مانند یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید اگر در زمینه فناوری اطلاعات کار می کنید، می توانید نحوه عملکرد خود را در نقش خود بهبود بخشید و این می تواند تأثیر مثبتی بر افزایش اعتماد به نفس شما داشته باشد.

شرکت در آموزش های توسعه حرفه ای یا آموزش مهارت ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است در یک کلاس شرکت کنید یا در یک سمینار آموزشی شرکت کنید تا استراتژی های مدیریت پروژه جدید را بیاموزید، یا ممکن است مجلات یا کتاب هایی را بخوانید که می توانند اطلاعات مورد نیاز برای افزودن به مدارک شما را ارائه دهند.

۲.مهارت های جدید بیاموزید

مانند توسعه مهارت های فعلی شما، یادگیری مهارت های کاملا جدید یا ادامه تحصیل می تواند تأثیری پایدار بر اعتماد به نفس کلی شما داشته باشد. انتخاب تمرین توسعه خود می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند و به شما امکان می دهد توانایی ها و انگیزه خود را برای توسعه دانش خود ارزیابی کنید. هنگامی که مهارت جدیدی را یاد می گیرید، می توانید آن را در شغل خود به کار ببرید، و این می تواند به افزایش بهره وری، توانایی سازماندهی شما کمک کند و به شما کمک کند تا کارهای جدید را با اطمینان بیشتری انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه مجموعه مهارت های خود را برای پیشرفت شغلی خود توسعه دهید

۳.برای موفقیت لباس بپوشید

کمد لباس حرفه ای خود را در نظر بگیرید و ظاهر کاری خود را بهبود بخشید تا با آنچه در دفتر مورد نیاز است مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک کد لباس غیررسمی کسب و کار داشته باشید، اما به جای پوشیدن شلوار جین، یک شلوار غیررسمی را امتحان کنید.

لباس پوشیدن به گونه ای که حرفه ای تر به نظر برسد و با ظاهری تجاری وارد کار شوید، ممکن است به اعتماد به نفس شما در هنگام انجام کار و تعامل با همسالان و مافوق خود کمک کند. به طور مشابه، از پوشیدن غیر رسمی برای رویدادهای مهم مانند کنفرانس ها، جلسات هیئت مدیره یا سایر سخنرانی ها، جایی که لباس رسمی تجاری معمولاً یک انتظار است، خودداری کنید.

۴.منطقه راحتی خود را ترک کنید

استفاده از این استراتژی افزایش اعتماد به نفس می تواند دشوار باشد، اما ترک منطقه راحتی می تواند یکی از موثرترین راه ها برای به دست آوردن اعتماد بیشتر در حرفه شما باشد. به عنوان مثال، شاید شما همیشه از ارائه به کل تیم فروش و بازاریابی می ترسیدید. می توانید با داوطلب شدن برای ارائه سخنرانی بعدی یا میزبانی مشترک با یک هم تیمی، از منطقه راحتی خود خارج شوید. اگر اینطور است، پس از آن ارائه خود را آماده کنید.

شما به طور کامل از منطقه راحتی خود خارج می شوید، اما تمرکز بر مهارت های خود، نحوه ارائه و خود ارائه به جای اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید یا نگران خجالت باشید، به شما کمک می کند با این ترس مقابله کنید و به طور کلی اعتماد به نفس کاری خود را افزایش دهید.

خارج شدن از منطقه راحتی شما همچنین می تواند فرصت هایی را ایجاد کند که در غیر این صورت ممکن است از دست داده باشید. برای مثال، پیشبرد ارائه شما ممکن است یک پیشرفت جدید یا فرصت جذب مشتری باشد که در غیر این صورت اگر منطقه راحتی خود را برای ارائه پرزنت ترک نمی‌کردید، ممکن است از دست داده باشید.

مطالب مرتبطچگونه مهارت های سخنرانی خود را در جمع بهبود بخشید (با مثال)

۵.از همتایان با اعتماد به نفس تقلید کنید

افراد موفقی را که می‌شناسید در نظر بگیرید، یا فردی را پیدا کنید که در شغلش با اعتماد به نفس و مطمئن به نظر می‌رسد و به رفتارهای آنها و نحوه تعامل آنها با افراد دیگر توجه کنید. می‌توانید برخی از استراتژی‌هایی را که مشاهده می‌کنید همتایان با اعتمادبه‌نفس در حرفه‌های خود به کار می‌برند، بگنجانید تا به شما در تقویت اعتماد به نفس خود کمک کند.

به عنوان مثال، نحوه نشستن یا ایستادن همکاران خود را مشاهده کنید و با اتخاذ یک وضعیت مشابه که می تواند به شما کمک کند قاطعیت نشان دهید، از آن الگوبرداری کنید. اغلب، توسعه زبان بدن در محل کار شما می تواند بر اعتماد به نفس کلی تأثیر بگذارد، و با پیروی از همکار خود با حرکات و حالت های بیرونی، ممکن است شروع به غرور بیشتری نسبت به کار خود کنید.

۶.برای خود اهداف تعیین کنید

تعیین اهداف شغلی کوتاه مدت و بلند مدت می تواند بر نحوه درک شما از نقاط قوت و موفقیت شما تأثیر بگذارد. هدفی را برای خود در نظر بگیرید تا یک توانایی کلی یا مهارت جدید ایجاد کنید. موفقیت خود را بیشتر با هدف قرار دادن اهداف کوچک اندازه گیری کنید تا به شما در رسیدن به نتیجه کمک کند. ارزیابی هر موفقیت کوچک در دستیابی به یک هدف بزرگتر می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند زیرا می توانید ببینید که کجا استراتژی های موثری را برای پیشرفت خود به کار می گیرید.

به عنوان مثال، ممکن است هدفی را برای افزایش بهره وری کلی کار خود تعیین کنید. سپس می‌توانید اهداف کوچک‌تری را برای رسیدن به آن هدف تعیین کنید، مانند بهبود مهارت‌های مدیریت زمان یا تمرکز بر تکالیف به جای چندوظیفه. همانطور که هر موفقیتی را به سمت هدف خود یعنی افزایش بهره وری می یابید، می توانید به شایستگی خود برای عملکرد مؤثر در شغل خود اطمینان بیشتری پیدا کنید.

بیشتر بخوانیدنحوه تعیین اهداف توسعه برای کار

۷.روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

تمرکز بر نقاط قوت می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، زیرا این امر مستلزم سنجش موفقیت و توانایی های شماست.  غالبا ، متخصصانی که بر تکمیل کار خود تمرکز می کنند ، می توانند به جای موفقیت کلی، علیرغم این جزئیات جزئی، بیش از حد روی اشتباهات یا اشتباهات کوچک تمرکز کنند . اگر اینطور است، یکی از راه‌های کاهش این تمایل می‌تواند این باشد که فهرستی از نقاط قوت و توانایی‌های خود و فهرست دومی از دستاوردهای خود تهیه کنید. شما می توانید عادت روزانه خود را ایجاد کنید که هر روز صبح و هر زمانی در طول روز که نیاز به تقویت اعتماد به نفس دارید، آنها را بخوانید.

۸.از اشتباهات خود درس بگیرید

اشتباهات معمولاً هنگام اجرای برنامه های بهبود و استراتژی های تعیین هدف اجتناب ناپذیر هستند. نکته کلیدی این است که اشتباهات خود را بررسی کنید و از آنها درس بگیرید. پذیرش شکست دشوار است، اما شکست می تواند بر نحوه به کارگیری مهارت های خود در آزمایش های آینده تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، ممکن است کد یک نرم افزار ورود داده را به اشتباه فرمت کرده باشید، اما به جای شناسایی اشتباه و شروع از ابتدا، ممکن است می توانید محل ورود کد نقص را بررسی کنید و ارزیابی کنید که آیا اشتباه شما یک خطای بی دقت بوده است یا یک کد خاص و معیوب . سپس می توانید با استفاده از اطلاعاتی که پس از بازتاب خود جمع آوری کرده اید، از این اشتباه درس بگیرید.

۹.زبان منفی را حذف کنید

یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد اعتماد به نفس، ارزیابی نحوه درک شما از خود است. اگر متوجه شدید که بیش از حد از خودتان انتقاد می کنید یا مرتباً به خود شک دارید، ممکن است اقداماتی برای تغییر این طرز فکر انجام دهید.  می‌توانید تکنیک‌های تأیید خود را تمرین کنید ، مانند تمرکز بر تمام موفقیت‌هایی که در هفته گذشته به دست آورده‌اید یا یادداشت کنید که چه مهارت‌های حرفه‌ای را بیشتر در مورد خودتان تحسین می‌کنید.

به ارزیابی پیشرفت‌های شغلی مثبتی که انجام داده‌اید ادامه دهید و زمانی که پروژه‌های کاری را به طور رضایت‌بخشی انجام می‌دهید یا زمانی که از انتظارات مدیر خود فراتر می‌روید، به تمجید از خود ادامه دهید.

مطالب مرتبط۷ نکته برای مثبت اندیشی در محل کار

۱۰.سوال بپرسید

سوال پرسیدن و قاطعیت در خودآموزی می تواند اعتماد شما را در حرفه تان تقویت کند.  سعی کنید حداقل یک سوال را در طول جلسات تیم، جلسات برنامه ریزی پروژه یا کنفرانس ها بپرسید تا به روشن شدن هر گونه اطلاعاتی که ممکن است در غیر این صورت برای شما پیچیده باشد کمک کند.

این می تواند به اعضای تیم و سرپرستان شما نشان دهد که زمانی که احساس می کنید ممکن است به جهت گیری بیشتری نیاز داشته باشید، ابتکار عمل خواهید داشت و وقتی این کار را به عنوان بخشی از روال کاری خود انجام می دهید، می توانید از طریق مشارکت، احساس اعتماد به نفس و ارزش خود را افزایش دهید. به همین ترتیب، ممکن است همکارانی داشته باشید که برای تقویت اعتماد به نفس خود تلاش می کنند و ارائه ابتکار عمل برای صحبت کردن و پرسیدن سؤالات ممکن است به کاهش اضطراب آنها کمک کند.

نکاتی برای اجرای استراتژی های اعتماد سازی

همانطور که برای تقویت اعتماد به نفس کاری خود تلاش می کنید، نکات زیر را به عنوان راهنمایی برای ادامه مسیر موفقیت خود در نظر بگیرید.

۱)راحت باش

برای پیشرفت و برنامه های توسعه حرفه ای خود وقت بگذارید و صبور باشید. برنامه خود را با چارچوب های زمانی واقع بینانه برای رسیدن به اهداف خود تنظیم کنید، و همچنین ممکن است استفاده از صفحه گسترده یا چک لیست را برای پیگیری پیشرفت خود در نظر بگیرید.

۲)پیگیر باش

ایجاد تغییر ممکن است زمان بر باشد، و ممکن است متوجه شوید که باید اهداف خود را طوری تنظیم کنید که هر گونه تغییر در شرایط را منعکس کند. با این حال، ثابت ماندن در اقدامات و برنامه‌های بهبود می‌تواند به پیشرفت شما در جهت ایجاد اعتماد به نفس اطمینان دهد.

۳)به توسعه ذهنیت خود ادامه دهید

داشتن یک طرز فکر رشد می تواند در بازاندیشی و ارزیابی شما موثر باشد، زیرا پایه ای برای درک شما از خود ایجاد می کند.  پذیرش چالش ها، غلبه بر موانع و تمجید از موفقیت های شما می تواند بر اعتماد به نفس شما در محل کار تأثیر مثبت بگذارد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *