شیوه های ارائه خدمات ممتاز به مشتریان

شیوه های ارائه خدمات ممتاز به مشتریان

ارائه خدمات ممتاز به مشتریان می تواند به شما کمک کند تا در بسیاری از حرفه ها و مشاغل، به ویژه در فروش، خدمات مشتری، مشاوره، خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، تبلیغات و بازاریابی، بهتر باشید. خدمات خوب به مشتریان متکی بر ایجاد روابط محکم با مردم است.

در این مقاله، ۱۱ شیوه برای ارائه خدمات ممتاز به مشتریان را به اشتراک می گذاریم.

خدمات ممتاز به مشتریان چیست؟

خدمات ممتاز به مشتریان، کمک با کیفیت و به موقع توسط یک کسب و کار و کارکنان آن به افرادی است که از محصولات و خدمات آن استفاده می کنند یا می خرند. خدمات مشتری می تواند از کمک به مشتریان در خرید تا حل مشکلات آنها به صورت آنلاین باشد.

متخصصان خدمات مشتری این مسئولیت را دارند که اطمینان حاصل کنند که مشتریان با برآوردن نیازهای خود تجربه خوبی دارند. آنها ممکن است به صورت حضوری، تلفنی یا آنلاین از طریق ایمیل یا خدمات چت با مشتریان کار کنند. از آنجایی که این مجموعه مهارتی است که کارفرمایان برای آن ارزش قائل هستند، توسعه مهارت‌های خدمات مشتری می‌تواند به شما در پیشرفت حرفه کمک کند.

موارد مرتبط: ۲۲ کلید برای خدمات مشتری که رضایت را بهبود می بخشد

شیوه های ارائه خدمات ممتاز به مشتریان

در اینجا ۱۱ شیوه برای تبدیل شدن به یک متخصص فوق العاده در زمینه خدمات مشتری آورده شده است:

۱. به مشتریان خود گوش دهید

گوش دادن یکی از ساده ترین راه ها برای ارائه خدمات ممتاز به مشتریان است. گاهی اوقات مشتریان فقط نیاز به شنیده شدن دارند، بنابراین مطمئن شوید که به طور فعال به آنچه می‌گویند گوش دهید. آنها ممکن است یک نکته معتبر داشته باشند که می توانید از آن برای بهبود محصول یا خدمات خود استفاده کنید. با گوش دادن به دقت، می توانید بفهمید که مشتری شما دقیقاً چه چیزی از شما می خواهد.

مطالب مرتبط: مهارت های ارتباطی: تعاریف و مثال ها

۲. محصول یا خدمات خود را بشناسید

برای ارائه خدمات ممتاز به مشتریان خود، باید تمام جنبه های محصول یا خدماتی که می فروشید را بدانید. در حالت ایده‌آل، می‌توانید درباره ویژگی‌ها و کاربردهای آن بحث کنید، مزایای استفاده از محصول یا خدمات خود را به مشتریان خود نشان دهید و هر چیزی را که به درستی کار نمی‌کند عیب‌یابی کنید.

۳. صمیمی و دوستانه برخورد کنید

مهم ترین قانون در ارائه خدمات ممتاز به مشتریان، رفتار دوستانه است. سعی کنید با لبخند از مشتریان استقبال کنید و همیشه مودب و محترمانه رفتار کنید. با توجه به نیازهای مشتری و ارائه کمک یا توصیه قبل از درخواست، فعال باشید. مهم است که همیشه با مشتری خود مهربان و همدل باشید، حتی در شرایط استرس زا یا مشاجره که مشتریان ناامید یا عصبانی به نظر می رسند.

۴. تشکر کنید

یک «متشکرم» ساده می‌تواند در ارائه خدمات به مشتریان بسیار کمک کند. مشتریان اغلب قدردانی صمیمانه را به خاطر می آورند و به آنها یادآوری می کند که چرا شرکت شما را استخدام کرده اند یا از فروشگاه شما خرید کرده اند. تشکر از شما پس از هر معامله راهی آسان برای ارائه خدمات ممتاز به مشتریان است. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می توانید از مشتریان برای کسب و کارشان تشکر کنید:

  • یک یادداشت تشکر کتبی بفرستید ارسال یک یادداشت تشکر کتبی شیوه ای شخصی برای نشان دادن میزان قدردانی به مشتریانتان است. بعلاوه، در دنیای دیجیتال امروزی، ارسال کارت از طریق پست، جلوه خاصی می‌افزاید.
  • ارائه نمونه رایگان . ارائه نمونه رایگان به مشتریان خود راهی عالی برای تشکر است زیرا دو مزیت دارد. اولاً، مشتریان اغلب وقتی چیزی را به صورت رایگان دریافت می کنند، احساس قدردانی می کنند. دوم، اگر به دنبال تبلیغ یک محصول جدید هستید، یک نمونه رایگان راهی عالی برای دستیابی به آن در دست مشتریانی است که احتمال خرید آن را دارند.
  • یک چیز اضافی را اضافه کنید. افزودن چیزی اضافی به کیف یا بسته مشتری خود روش خوبی برای تشکر است. گزینه ها می توانند شامل کیسه های کوچک آب نبات، برچسب یا مواد تبلیغاتی باشند.
  • تخفیف ویژه ارائه دهید. اگر علاقه مند به تشکر از مشتریان وفادار هستید، به آنها تخفیف ویژه بدهید . یکی از راه های انجام این کار این است که بلافاصله پس از خرید به آنها تخفیف بدهید. این نه تنها از آنها برای کسب و کارشان تشکر می کند، بلکه می تواند فروش دیگری را نیز تشویق کند.

۵. سریع پاسخ دهید

یکی دیگر از عوامل در ارائه خدمات ممتاز به مشتریان، به موقع بودن پاسخ های شما است. مشتریان از پاسخ سریع به سوالات خود قدردانی می کنند، به خصوص زمانی که درخواستی حساس به زمان دارند. برای ارائه خدمات ممتاز به مشتریان، سعی کنید تمام تماس‌های تلفنی و ایمیل‌ها را ظرف ۲۴ ساعت برگردانید. به مشتریان خود اطلاع دهید که چه مدت طول می کشد تا به آنها کمک کنید.

مطالب مرتبط: شیوه های سپاسگذاری از کسی که وقت گذاشته است (۱۰۰ پاسخ بر اساس سناریو)

۶. مشتریان خود را بشناسید

ارائه خدمات ممتاز به مشتریان به این معنی است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند. هنگامی که درک بهتری از مشتریان خود و عواملی که آنها را هدایت می کند داشته باشید، ارائه خدمات شخصی برای مشتریان به آنها آسان تر می شود.

در اینجا چند نکته در باره نحوه شناخت بهتر مشتریلن شما وجود دارد:

  • سوال بپرس. پرسیدن چند سوال ساده از مشتریان، ساده ترین راه برای شناخت آنهاست. این همچنین یک راه عالی برای شما برای یافتن مناطقی است که می توانید از رقبای خود متمایز شوید.
  • از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی بینش هایی را در مورد آنچه مشتریان شما دوست دارند، عادات آنها و آنچه می خرند ارائه می دهند. همچنین می‌توانید از پست‌ها در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و بفهمید که آنها چه چیزهایی را در مورد محصولات یا خدمات شما دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند.
  • یک نظرسنجی انجام دهید. نظرسنجی ها راه خوبی برای دریافت بازخورد صادقانه از مشتریان و کسب اطلاعات خاص در مورد خواسته ها و نیازهای آنهاست.

مطالب مرتبط: ۱۳ نکته برای خدمات رسانی به مشتریان شبکه های اجتماعی موفق

۷. روی روابط تمرکز کنید

یک رابطه مثبت با مشتریان شما به شما کمک می کند تا از بازگشت کسب و کارشان اطمینان حاصل کنید. نشان دادن اینکه به آنها اهمیت می دهید ممکن است باعث وفاداری و قدردانی آنها شود. می‌توانید خدمات شخصی‌ ارائه دهید، با نام آن‌ها احوالپرسی کنید و مکالمات قبلی را یادداشت کنید تا بتوانید دفعه بعد که ملاقات کردید به آن اطلاعات اشاره کنید.

مرتبط: شیوه های ایجاد روابط بهتر با مشتری

۸. بازخورد بخواهید

درخواست بازخورد از مشتریان نشان می دهد که به نظر آنها اهمیت می دهید و می خواهید مفید باشید. اجازه دادن به آنها برای ارائه بازخورد می تواند باعث شود آنها احساس قدردانی کنند. هنگامی که مشتریان در حال تکمیل سفارشات خود هستند، می توانید از فرم های بازخورد، نظرسنجی مشتریان، پرسشنامه ها یا بازخورد دست اول استفاده کنید تا بفهمید به چه چیزی نیاز دارند و در مورد کسب و کار، محصولات یا خدمات شما چه فکر می کنند.

۹. از بازخوردی که دریافت می کنید استفاده کنید

هنگامی که از مشتریان خود بازخورد دریافت کردید، باید از آن برای بهبود فرآیند خدمات مشتری خود استفاده کنید. می‌توانید به طور منظم برای بازبینی بازخوردهایی که دریافت می‌کنید زمان بگذارید تا بتوانید زمینه‌هایی را که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید شناسایی کنید و تغییرات خاصی را که می‌توانید ایجاد کنید، یادداشت کنید.

مطالب مرتبط: مهارت های حل مسئله: تعاریف و مثال ها

۱۰. با مشتریان در تاریخ بعدی پیگیری کنید

اگر می‌خواهید خدمات مشتری خود را فراتر از انتظارات پیش ببرید، بعداً مشتریان را پیگیری کنید تا ببینید تجربه آنها از محصول و خدمات شما چگونه بوده است.وقت گذاشتن برای برقراری ارتباط با مشتریانی که ساکت بوده اند یا از تماس خارج شده اند، می تواند به آنها احساس قدردانی و خاص بودن بدهد.

تماس با مشتریان پس از یک غیبت طولانی همچنین می تواند به آنها یادآوری کند که محصول یا خدمات شما وجود دارد و خدمات مشتری چقدر عالی است. پیگیری حتی می‌تواند باعث شود یک مشتری قدیمی خرید دیگری انجام دهد یا یک ارجاع دهان به دهان به شخص دیگری ارائه دهد.

۱۱. به وعده های خود عمل کنید

عمل به وعده هایی که به مشتریان خود داده اید به شما کمک می کند تا رابطه ای مستحکم با آنها ایجاد کنید تا نشان دهید به آنها احترام می گذارید و ارزش اعتماد آنها را دارید. مهم است که به خاطر داشته باشید که هر تعهدی یک وعده است، چه در وب سایت شرکت نوشته شده باشد، چه در بلیط خدمات مشتری آنلاین ذکر شده باشد یا در یک تماس تلفنی به آن اشاره شود.

مشتریان زمانی را به یاد می آورند که یک شرکت یا نماینده به چیزی متعهد می شود و اعتماد دارند که هر چیزی که متعهد است تحویل داده می شود. اگر اشتباهی رخ داد و یک قول شکسته شد، مطمئن شوید که برای جبران وعده شکسته و ایجاد مجدد اعتماد بین شما و مشتری، چیزی ارائه دهید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *