۱۳ راه برای الهام بخشیدن به افراد در محل کار (به علاوه اینکه چرا مهم است)

13 راه برای الهام بخشیدن به افراد در محل کار

الهام بخشیدن به افراد دیگر در محل کار می تواند شامل تشویق آنها برای رسیدن به اهداف و ایجاد انگیزه در آنها برای افزایش توانایی های خود باشد. با الهام بخشیدن به دیگران، می توانید محیط کاری مثبت تری ایجاد کنید و بهره وری را افزایش دهید. یادگیری روش های مختلف برای الهام بخشیدن به افراد در محل کار ممکن است مفید باشد تا بتوانید روشی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با اولویت های شما مطابقت دارد.

در این مقاله، ما ۱۳ راه برای الهام بخشیدن به افراد در محل کار برای ایجاد یک محیط مثبت و کارآمد را شرح می دهیم.

۱۳ راه برای الهام بخشیدن به افراد در محل کار

در اینجا ۱۳ راه برای الهام بخشیدن به افراد در حین کار آورده شده است:

۱. درباره مخاطبان خود بیاموزید

در مورد احساساتی که می خواهید در یک گروه یا فردی الهام بخش باشد فکر کنید. افراد مختلف بسته به زمینه و نحوه ارائه اطلاعات به آنها ممکن است بیشتر از دیگران به برخی از احساسات پاسخ مثبت دهند.

به عنوان مثال، اگر شما یک مشاور یا مربی هستید که با گروهی از دانش آموزان صحبت می کنید، ممکن است تقویت اعتماد به نفس تحصیلی آنها در انجام تکالیف و مطالعه مواد امتحانی مفید باشد. در محل کار، می‌توانید از استراتژی‌های الهام‌بخش برای تشویق همکار به افزایش بهره‌وری در تکالیف کاری یا ایجاد انگیزه در اعضای تیم برای ایجاد طرحی برای یک پروژه جدید استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ۱۵ نفر از الهام بخش ترین افراد در حال تغییر جهان 

۲. خود را در حد استاندارد بالا نگه دارید

الگوی رفتاری در زندگی روزمره خود باشید تا دیگران را تشویق کنید تا رفتار خود را با رفتار شما هماهنگ کنند و به اهدافشان دست یابند. برای گنجاندن این استراتژی، اغلب مفید است که معیارهای استانداردهای خود را تعریف کنید.

انعکاس اقدامات قبلی خود در یک در یک مجله ، سپس هر زمینه ای را برای بهبود در آینده تعیین کنید. همچنین ممکن است مطالعه اقدامات مربی که ممکن است به شما الهام بخشد تا خود را با استانداردهای بالاتری نگه دارید تا بتوانید دیدگاه و رفتار او را اتخاذ کنید، مفید باشد.

به عنوان مثال، شما می توانید در مورد نحوه برخورد با حل یک موقعیت کاری فکر کنید و موثرترین راه برای واکنش را تعیین کنید. بسته به نوع کاری که انجام می‌دهید، حفظ آرامش و توجه برای برانگیختن واکنش‌های مشابه در تیم‌تان ممکن است مفید باشد. همچنین ممکن است رفتاری مشتاقانه و مثبت داشته باشید تا تیم خود را برای اتخاذ دیدگاهی مشابه ترغیب کنید.

مطالب مرتبط: چگونه خود را به صورت حرفه ای معرفی کنیم

۳. ابراز همدردی کنید

برای الهام بخشیدن به دیگران برای یادگیری دیدگاه های دیگران، می توانید همدلی را در تعاملات خود تمرین کنید. همدلی یک راه قدرتمند برای ایجاد ارتباطاتی است که الهام بخشی را تقویت می کند، زیرا اغلب از مردم می خواهد تا احساسات افراد دیگر را تأیید کنند.

یادگیری چند استراتژی برای هوش هیجانی، که توانایی درک احساسات شخص دیگر و تعیین بهترین راه برای کمک به آنهاست، ممکن است مفید باشد. در نظر بگیرید که از مردم در مورد زندگی آنها سؤال بپرسید، سپس پاسخ های حمایتی را برای واکنش های آنها ارائه دهید.

به عنوان مثال، یک کارمند غیرانتفاعی را در نظر بگیرید که در مورد یک پروژه اجتماعی اخیر در کتابخانه محلی خود پرزنت می کند. برای الهام بخشیدن به افراد در بین مخاطبان برای اقدام در مورد یک علت، کارمند ممکن است نسبت به شرایط زندگی خود همدلی نشان دهد. آنها همچنین می توانند این امکان را با برگزاری مکالمات فردی و شخصی در مورد پرزنت پس از آن افزایش دهند.

مطالب مرتبط: ۹ نکته برای بهبود هوش هیجانی شما

۴. قدردانی نشان دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای الهام بخشیدن به افراد، ابراز قدردانی از رفتار دیگران پس از انجام یک وظیفه است. اگر در مورد مهارت یا استعدادی که دارید تعریف و تمجید دریافت می کنید، شما می توانید به افرادی در زندگی خود اشاره کنید که به طور قابل توجهی بر شما تأثیر گذاشته اند. این استراتژی می تواند به شما کمک کند که اشتیاق عمومی را نسبت به شخص دیگری نشان دهید، که ممکن است به آنها انگیزه دهد که در تلاش های خود احساس حمایت کنند و آنها را برای شروع پروژه های جدید ترغیب کند.

به عنوان مثال، تیمی را در نظر بگیرید که پایان یک پروژه را با هم جشن می گیرند. برای الهام بخشیدن به تیم برای نزدیک شدن به پروژه های آینده با اشتیاق، سرپرست آنها از وظایف خاصی که هر یک از اعضای تیم انجام داده اند و ویژگی های مثبتی که در طول فرآیند تجسم داده اند ابراز قدردانی می کند. اگر تلاش‌های آنها موفقیت‌آمیز باشد، تیم ممکن استجهت طوفان فکری برای ایده های جدید جهت پروژه بعدی احساس انگیزه کند.

مطالب مرتبط: نمونه هایی از کلمات مثبت کاری برای الهام بخشیدن به تیم شما

۵. از تکنیک های داستان گویی استفاده کنید

گفتن داستان می تواند به شما کمک کند اشتیاق به یک موضوع و اشتیاق به موفقیت را ابراز کنید، که ممکن است دیگران را ترغیب کند تا روایت های خود را به اشتراک بگذارند. شخصیت‌های داستان اغلب چهره‌های تاثیرگذاری هستند، زیرا می‌توانند بر موانع خود غلبه کنند و اعتماد به نفس خود را نشان دهند، بنابراین قرار دادن یک شخص به عنوان قهرمان می‌تواند به شما کمک کند ویژگی‌های مثبت او را برجسته کنید. انتخاب یک شخصیت مشهور یا تاریخی را در نظر بگیرید و از تکنیک های داستان سرایی برای الهام بخشیدن به دیگران برای رسیدن به اهداف مشابه استفاده کنید.

به عنوان مثال یک تیم بازاریابی را در نظر بگیرید که یک تبلیغ برای یک برنامه کاربردی سازمان ایجاد می کند. آنها ممکن است از داستان سرایی شرکتی استفاده کنند، که روشی برای اجرای این تکنیک ها در زمینه کسب وکار است، تا مشتری را به تصویر بکشد که از برنامه برای کمک به انجام یک هدف شغلی استفاده کرده است. با قرار دادن مشتری به عنوان یک شخصیت اصلی در یک داستان، آنها ممکن است شخصی برای خرید آن محصول ترغیب کنند یا تجربیات خود را در بررسی محصول به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: داستان سرایی شرکتی: چیست و چرا مهم است

۶. ارزش ها و باورهای خود را در خود بگنجانید

سیستم ارزشی خود را در زمینه‌های خاص منتقل کنید تا افراد دیگر را تشویق به اقدام و شکل‌دهی دیدگاه‌های جدید کنید. یک سیستم ارزشی شامل استفاده از انضباط شخصی و دانش حاصل از تجربه برای اطلاع رسانی رفتار شماست، که می تواند به شما کمک کند در طول تعاملات بین فردی و محل کار، دیدگاهی معتبر بیان کنید. ممکن است مفید باشد که در مورد سیستم ارزشی خود فکر کنید یا در مورد آنها با یک همتای مورد اعتماد صحبت کنید، سپس مراحل عملی را برای روش هایی که می توانید آنها را در زندگی روزمره بیان کنید تعیین کنید.

به عنوان مثال، کارمندی را در نظر بگیرید که متوجه می شود یک تغییر سیاست اخیر بر جنبه مهمی از شغل آنها تأثیر می گذارد. برای الهام بخشیدن به همکاران خود برای اقدام، ممکن است یک جلسه غیررسمی برای بحث در مورد افکار خود در مورد سیاست و نحوه رسیدگی به آن برنامه ریزی کنند. در نتیجه، کارمند اصلی ممکن است تصمیم بگیرد که از همه یادداشت برداری کند تا یک ایمیل مودبانه و آگاهانه به سرپرست خود با جزئیاتی در مورد اینکه این سیاست چگونه بر رفتار کاری آنها تأثیر می گذارد ارسال کند.

مطالب مرتبط: تفاوت های کلیدی بین الهام بخشی و انگیزه

۷. گوش دادن فعال را تمرین کنید

حرفه ای هایی که علاقه مند به راه هایی برای الهام بخشیدن به افراد هستند ممکن است بخواهند مهارت های گوش دادن فعال خود را تقویت کنند. گوش دادن فعال فرآیند گوش دادن با دقت به موضوع گفتگوی شخص دیگر و تکرار اطلاعات برگشتی برای نشان دادن تعهد شما است.

همچنین ممکن است شامل پرسیدن سؤالات تأمل برانگیز از یک فرد سخنگو و ارتباط غیرکلامی، مانند تکان دادن سر در فواصل معین باشد. می‌توانید از گوش دادن فعال برای الهام بخشیدن به افراد برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود و ایده‌های خلاقانه استفاده کنید.

مثالی از یک مشاور را در نظر بگیرید که به صحبت های دانشجوی خود گوش می دهد که علاقه خود را برای حضور در مقطع کارشناسی ارشد در میان می گذارد. برای نشان دادن گوش دادن فعال، ممکن است در فواصل زمانی معینی، جملات تأییدی بیان کنند و سؤالات خاصی بپرسند. پس از آن، آنها می توانند توصیه های روشنگری ارائه دهند که شواهدی از مهارت های گوش دادن فعال آنها را نشان می دهد. در نتیجه، دانشجو ممکن است از این شاخص‌های پشتیبانی برای نوشتن اولین درخواست خود الهام بگیرد.

مرتبط: ۱۱ مهارت گوش دادن فعال برای تمرین (با مثال)

۸. درگیر یک تمرین هنری شوید

تمرین یک شکل هنری مانند تئاتر یا نقاشی  می تواند به شما کمک کند تا افراد را برای ابداع ایده های جدید و به اشتراک گذاشتن احساسات خود الهام بخشید. می توانید هنر را در حرفه ای مانند طراحی گرافیک یا سرگرمی برای به اشتراک گذاشتن با همتایان مورد اعتماد دنبال کنید.

در محل کار، طراحی یک فضای اداری را با آثار هنری در نظر بگیرید که الهام بخش کارکنان برای تجسم روحیه یا رفتار خاصی باشد. مشورت با یک طراح داخلی که درک می کند چگونه ورودی بصری، از جمله تقارن و رنگ، می تواند به روش های مختلف الهام بخش افراد باشد، ممکن است مفید باشد.

برای مثال، مدیر عامل یک سازمان غیرانتفاعی را در نظر بگیرید که بر حمایت از نقاشان جوان تمرکز دارد. برای ایجاد فضای خلاقیت، آنها ممکن است یک هنرمند محلی را استخدام کنند تا مواد لازم برای فضای اداری آنها را تهیه کند و همه افراد در دفتر را تشویق کنند که خودشان نقاشی کنند. در نتیجه، کارکنان و داوطلبان ممکن است برای نقاشی به عنوان یک تشکل الهام بگیرند، که به آنها کمک می کند پیوند عمیق تری به عنوان یک سازمان ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: چگونه رهبری الهام بخش را تمرین کنیم 

۹. به دیگران قدرت دهید

توانمندسازی دیگران مستلزم ارائه فرصت هایی برای به کارگیری نقاط قوت اصلی خود و افزایش اعتماد به نفس کلی است. شما می توانید با دادن منابعی برای دستیابی به اهداف خود به یک همکار در محل کار خود یا با تشویق یک همتا به تمرکز بر توانایی های خود، آنها را توانمند کنید.

افرادی که احساس قدرت می‌کنند ممکن است از تجربه‌های جدید و انتخاب‌های فعال برای بهبود زندگی خود الهام بگیرند. ممکن است استفاده از این تکنیک های توانمندسازی در تعاملات روزمره مفید باشد، به خصوص اگر گاهی اوقات در محل کار به افراد دیگر راهنمایی می دهید.

برای مثال، معلمی را در دبیرستانی در نظر بگیرید که به دانش‌آموزان کلاس دوازدهم انشاء آموزش می‌دهد. برای توانمندسازی دانش آموزان خود برای افزایش توانایی های نوشتاری خود، ممکن است نظرات مثبت متعددی را در بازخورد نوشتاری خود بگنجانند و در مورد اهداف ترم خود بحث کنند. در نتیجه، دانش‌آموزان ممکن است برای امتحان تکنیک‌های جدید یا خلق ترکیب‌های خود در اوقات فراغت الهام بگیرند.

مطالب مرتبط: ۱۵ مهارت مربیگری برای مدیران برای بهبود عملکرد کارکنان

۱۰. خودتان را مسئول بدانید

مسئول دانستن خود عملی است برای انعکاس اقدامات خود و تعیین راه هایی برای بهبود رفتارتان. افرادی که خود را در محل کار مسئول می دانند، می توانند به طور موثر تعهدات خود را مدیریت کرده و درخواست یا تقاضا همکار را بهتر پیگیری کنند. با استفاده از این استراتژی، می توانید افراد را تشویق کنید تا مسئولیت های خود را ارزیابی کنند تا تلاش های کاری خود را هماهنگ کنند.

برای مثال، دو همکار را در نظر بگیرید که در یک روز یک کار جدید را برعهده می گیرند. اگر تصمیم بگیرند که همدیگر را مسئول بدانند، ممکن است مرتباً بررسی کنند تا درباره نحوه یادگیری پروتکل‌های شرکت بحث کنند، تبادل مشاوره کنند و یکدیگر را تشویق کنند تا فرصت‌های آموزشی جدید را جستجو کنند. در نتیجه، آنها ممکن است برای افزایش عملکرد کلی کاری خود الهام بگیرند.

بیشتر بخوانید: خود را پاسخگو نگه دارید: تعریف و استراتژی

۱۱. انعطاف پذیری نشان دهید

انعطاف پذیری توانایی سازگاری با شرایط متغیر در محیط کار را توصیف می کند. نشان دادن انعطاف‌پذیری می‌تواند به شما کمک کند الهام بخش مردم برای غلبه بر موانع و خوش بین بودن در موقعیت‌های خاص باشید.

افرادی که انعطاف پذیری نشان می دهند می توانند در هر موقعیتی خودآگاه باقی بمانند و بر احساسات خود نظارت کنند. با حفظ یک رفتار قوی، می توانید دیگران را تشویق کنید تا مسائل را در محل کار به طور مؤثرتری حل کنند و در حین رسیدن به اهداف مثبت باقی بمانند.

به عنوان مثال، تیمی را در نظر بگیرید که روی پروژه ای کار می کند که در پنج روز آینده یک ضرب الاجل غیرمنتظره دارد. طبیعی است که این رویداد باعث ایجاد تنش در پویایی تیم شود. اگر یک رهبر تیم در رویکرد خود نسبت به یک فرآیند کاری انعطاف‌پذیری نشان دهد، ممکن است اعضای تیم را تشویق کند که آرام بمانند و در عین حال استراتژی‌هایی برای رعایت این ضرب الاجل و تولید محتوای با کیفیت بالا طراحی کنند.

مطالب مرتبط: ۸۰ نقل قول حکیمانه که الهام بخش موفقیت در شغل شماست

۱۲. اشتیاق خود را ابراز کنید

در مورد کار و تلاش های همکاری خود مشتاق باشید. این ممکن است مستلزم تجسم یک نگرش مثبت، لبخند زدن به همکاران و اتخاذ رویکردی پیشگیرانه برای مقابله با چالش ها باشد. هنگامی که دیگران اشتیاق شما را به وظایف و اهداف حرفه ای شما می بینند، ممکن است به همان اندازه شروع به احساس اشتیاق مشابه کنند.

مطالب مرتبط: چگونه اعتماد به نفس را در همکاران خود ایجاد کنیم؟

۱۳. بازخورد سازنده ارائه دهید

علاوه بر تعریف و تمجید، بازخورد سازنده را به همکاران خود ارائه دهید. اگر شما بازخورد را با بحث در مورد نقاط قوت آنها متعادل کنید، ممکن است احتمال بیشتری وجود داشته باشد که یک همکار به انتقاد سازنده فکر کند

هنگام ارائه بازخورد سازنده، سعی کنید روی یک تا سه چیز خاص تمرکز کنید که متخصصان می توانند روی بهبود آنها کار کنند. در صورت امکان، ایده هایی را در مورد اینکه چگونه می توانند نقاط ضعف خود را تقویت کنند، ارائه دهید، مانند توصیه یک کلاس یا ارائه مشاوره به آنها .

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *