استفاده از تخفیف های فروش در کسب و کار خرده فروشی یا تجارت الکترونیکی شما می تواند به افزایش فروش، جذب مشتریان جدید و تشویق وفاداری مشتریان کمک کند. ده ها نوع تخفیف برای هر کسب و کاری وجود دارد که مشوق هایی را برای مشتریان برای خرید محصولات شما فراهم می کند. با گزینه های بسیار زیاد، محدود کردن تخفیف های مناسب برای کسب و کار شما برای ایجاد موثرترین فروش مهم است. در این مقاله به ۱۲ نوع تخفیف و مزایایی که به مشتریان ارائه می دهند می پردازیم.
تخفیف ها چیست؟
تخفیفها پروموشن هایی هستند که کسبوکارها به مشتریان خود ارائه میدهند و هزینه اقلام یا خدمات را اغلب با درصد یا با استفاده از معیارهای خاص کاهش میدهند. به عنوان مثال، یک فروشگاه ممکن است ۵۰٪ تخفیف برای محصولات خاص ارائه دهد. کسب و کارها می توانند از تخفیف ها برای ریختن موجودی ناخواسته، ترویج اقلام جدید برای فروش یا جذب مشتری استفاده کنند. این تخفیف ها همچنین ارزشی برای مشتریان ایجاد می کند که ممکن است به دلیل قیمت های پایین تر این خریدها را راحت تر انجام دهند.
موارد مرتبط: انواع پروموشن های فروش (با مثال)
۱۲ نوع تخفیف که مشاغل می توانند به کار ببرند
تخفیف ها می توانند مشتریان را تشویق به خرید بیشتر، صحبت در مورد کسب و کار و ادامه استفاده از محصولات و خدمات برند کنند. در اینجا ۱۲ نوع تخفیف مورد استفاده توسط مشاغل خرده فروشی و تجارت الکترونیک آورده شده است:
۱. تخفیف رایگان یکی بخر، یکی ببر
تخفیف رایگان یکی بخر، یکی ببر که به آن تخفیف BOGO نیز میگویند، معمولاً مشتریان را تشویق میکند تا دو مورد از یک کالا را خریداری کنند. گاهی اوقات آیتم رایگان با کالای ویژه یکسان نیست و محصولی با ارزش برابر یا کمتر را نشان می دهد. به عنوان بخشی از این پروموشن، مشتری یکی از اقلام را به صورت رایگان دریافت می کند.
این تخفیف میتواند به کسبوکارها در جابجایی موجودی کمک کند و مشتریان را تشویق کند تا اندازه سفارش خود را افزایش دهند. مشتریان همچنین ممکن است ارزش بیشتری را دریافت کنند زیرا دو کالا را به قیمت یکی دریافت می کنند. این نوع تخفیف هم برای موقعیت های خردهفروشی و هم برای موقعیت های تجارت الکترونیک کار میکند، اگرچه گاهی اوقات خریداران تجارت الکترونیک هنوز هزینه حمل و نقل کالای رایگان را پرداخت میکنند.
۲. فروش درصدی
فروش درصدی عبارت است از تخفیف یک کالا بر اساس درصدی از ارزش آن. کسب و کارها گاهی بر اساس معیارهای خاصی فروش درصدی را تعیین می کنند. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است برای مشتریانی که عضو برنامه وفاداری آن هستند، ۳۰ درصد تخفیف در خرید ارائه دهد. یک کسب و کار همچنین می تواند در هنگام خرید سه کالا یا بیشتر، ۲۵٪ تخفیف در سفارشات ارائه دهد.
اثربخشی فروش درصدی ممکن است به ادراک مشتریان بستگی داشته باشد. مردم تمایل دارند درصدی را ارزشمندتر از پروموشن(ترویج) با قیمت ثابت در نظر بگیرند. به عنوان مثال، گفتن اینکه یک کالا ۵۰ درصد تخفیف دارد، ممکن است تخفیف قابل توجهی نسبت به تخفیف ۵ دلاری به نظر برسد، حتی اگر ارزش دلاری یکسانی داشته باشد.
۳. تخفیف پرداخت زودهنگام
در برخی شرایط، کسبوکارها ممکن است تخفیفهایی برای پرداخت زودهنگام ارائه دهند تا مشتریان را تشویق کنند تا پرداختهای خود را در یک دوره خاص انجام دهند. تخفیف پرداخت زودهنگام همچنین ممکن است مشتریان را تشویق کند تا با دادن انگیزه به آنها برای پرداخت قبل از موعد مقرر، از عدم پرداخت جلوگیری کنند. به عنوان مثال، یک تامین کننده ممکن است در صورت موافقت خریدار برای پرداخت فاکتور در مدت ۱۰ روز به جای مهلت نهایی ۳۰ روزه، تخفیفی برای سفارش خرید ارائه دهد. این نوع تخفیف میتواند برای کارتهای اعتباری خردهفروشی مشتری، برنامههای پاداش وفاداری و سایر خدمات اشتراک پولی نیز اعمال شود.
۴. فروش موجودی بیش از حد
هنگامی که یک کسب و کار مازاد موجودی محصول را نگه می دارد، ضرر ایجاد می کند. هنگام نشستن در قفسهها، این محصولات درآمدزایی نمیکنند و در عین حال که فضای ذخیرهسازی را اشغال میکنند، برای کسبوکار هزینه دارد. کسب و کارها اغلب میزبان فروش مازاد هستند تا موجودی را با قیمتی با تخفیف جابه جا کنند و برخی از این هزینه ها را جبران کنند. در حالی که فروش مازاد ممکن است تمام هزینههای کسبوکار را برای خرید محصولات بازیابی نکند، میتواند به کاهش ضررهای ناشی از موجودی اضافی کمک کند.
مطالب مرتبط: گردش موجودی چیست؟
۵. تخفیف حمل و نقل رایگان
کسب و کارها از تخفیف های حمل و نقل رایگان برای تشویق مشتریان به خرید آنلاین استفاده می کنند. این تخفیف ها به شما کمک می کند تا خرید آنلاین را آسان تر و کم هزینه تر کنید. برخی از برندها حداقل هزینه سفارش یا آستانه مقدار را برای کمک به کاهش هزینه ارسال رایگان تعیین می کنند. به عنوان مثال، فقط برای سفارش های بالای ۵۰ دلار می توانید ارسال رایگان ارائه دهید. این تخفیف همچنین می تواند به کسب و کارها کمک کند تا در رقابت باقی بمانند. اگر مشتری محصولی با قیمت یکسان از دو فروشگاه پیدا کند، گزینه ای که ارسال رایگان را ارائه می دهد معمولاً برای او منطق مالی بیشتری دارد.
۶. دسته بندی قیمتی
دسته بندی قیمتی که اغلب توسط ارائهدهندگان خدمات تلفن و اینترنت استفاده میشود، به مشتریان این امکان را میدهد تا چندین سرویس را تحت یک طرح با قیمتی با تخفیف دستهبندی کنند. این تخفیف اغلب به مشتریان خدمات بیشتری را با قیمت کمتر ارائه می دهد و به کسب و کار کمک می کند تعداد افرادی که از چندین سرویس استفاده می کنند افزایش دهد.
کسبوکارهای خردهفروشی نیز میتوانند از این روش تخفیف استفاده کنند که گاهی اوقات به آن بیش فروشی(فروش مکمل) میگویند. این تکنیک مشتریان را برای خرید اقلام مکمل ترغیب می کند و مقدار خرید آنها را افزایش می دهد. به عنوان مثال، یک فروشگاه ممکن است لپ تاپ و لوازم جانبی بفروشد. این می تواند به مشتریان در هنگام خرید لپ تاپ تخفیفی برای کیف لپ تاپ ارائه دهد.
موارد مرتبط: فروش متقابل: چیست، چگونه کار می کند و مثال ها
۷. تخفیف عمده
این نوع تخفیف برای مشتریانی اعمال می شود که اقلامی را به صورت عمده خریداری می کنند که اغلب توسط عمده فروشان، تولید کنندگان یا تامین کنندگان ارائه می شود. عمده فروشان معمولاً بر اساس آستانه واحدهای موجود در سفارش، تخفیف ارائه می دهند. به عنوان مثال، خرید ۱۰۰۰۰ واحدی می تواند ۱۰ درصد تخفیف در هزینه کل واحدها داشته باشد. برخی از کسب و کارهای خرده فروشی و خواربار فروشی بزرگ برنامه های وفاداری مشتری و اشتراک ایجاد کرده اند و اقلام عمده را با تخفیف برای اعضا ارائه می دهند.
۸. تخفیف های فصلی
کسبوکارها ممکن است تخفیفهای فصلی را در دورههای کند برای اقلام خاص ارائه دهند. این تخفیف ها ممکن است شامل مواردی باشد که در حال حاضر در فصل یا بخشی از فصل فروش آینده نیستند. به عنوان مثال، یک خرده فروش لباس ممکن است در تابستان، زمانی که افراد کمتری چنین خریدهایی را انجام می دهند، تخفیف هایی برای لباس اسکی ارائه دهد. تخفیف های فصلی به مشتریان این امکان را می دهد که این اقلام فصلی را برای سال آینده با قیمت کمتری خریداری کنند. کسب و کارها اغلب از فصل پس از تعطیلات برای تخلیه موجودی اضافی با قیمتی با تخفیف استفاده می کنند.
۹. تخفیف های ارجاعی
تخفیف های ارجاعی هر بار که مشتری جدیدی را به کسب و کار معرفی می کنند، به مشتریان مشوق هایی ارائه می دهد. مشتریان موجود یک کد ارجاع منحصر به فرد دریافت می کنند که می توانند آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. این کد ارجاع ممکن است یک تخفیف دو طرفه ارائه دهد، به طوری که مشتری جدید در اولین خرید خود تخفیف دریافت می کند و ارجاع دهنده بر اساس تعداد مشتریانی که به کسب و کار آورده است تخفیف دریافت می کند. کسب و کارها می توانند از این روش تخفیف برای هدایت ترافیک ارگانیک و ایجاد هیجان یا آگاهی در مورد پیشنهادات خود استفاده کنند.
مرتبط: مزایا و استراتژی های بازاریابی ارجاعی
۱۰. تخفیف های برنامه وفاداری
برنامههای وفاداری که تخفیف ارائه میکنند با ارائه مزایایی که فقط اعضا میتوانند از آن برخوردار شوند، وفاداری مشتریان را تشویق میکنند. فرمت این برنامه ها می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است به مشتریان در هنگام تعامل با آنها یا خرید از آنها امتیاز بدهد. هنگامی که این مشتریان به آستانه خاصی از امتیاز می رسند، ممکن است یک کد تخفیف یا پیشنهاد دریافت کنند.
تشویق مشتریان به ادامه حمایت و تعامل با کسب و کار می تواند به افزایش وفاداری آنها کمک کند. این تاکتیک همچنین ممکن است از مفهوم FOMO یا ترس از دست دادن استفاده کند، با انگیزه دادن به مشتریان جدید برای ثبت نام در این برنامه ها برای دریافت چنین مزایایی. کسب و کارها همچنین می توانند از برنامه های وفاداری برای هدایت مشتریان به سمت قیف ایمیل خود استفاده کنند. این برنامه ها اغلب از مشتریان می خواهند که اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن و اطلاعات کارت اعتباری را ارائه دهند.
بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد برنامه های وفاداری مشتری بدانید
۱۱. تخفیف اشتراک ایمیل
قیف ایمیل یک تکنیک بازاریابی است که مشتریان را با به دست آوردن سرنخ از طریق ایمیل و پروموشن های ایمیلی به سمت وب سایت یا برند شما سوق می دهد. ارائه محصول یا خدمات با تخفیف به مشتری در ازای ثبت نام در ایمیل های تبلیغاتی یا خبرنامه های الکترونیکی کسب و کار، ارزش ملموسی را برای آنها به ارمغان می آورد. این روش همچنین با رها کردن سبد خرید کار می کند، جایی که مشتری جدید اطلاعات خود را در فرم پرداخت شما قرار می دهد و سپس فروش را رها می کند. پروموشن ایمیل بعدی ممکن است به آنها یادآوری کند که به سبد خرید خود بازگردند و خرید را دنبال کنند.
۱۲. اعتبارات تجاری
کسبوکارها میتوانند هنگام انتشار نسخههای جدید محصولات، اعتبارات تجاری ارائه دهند، و مشتریان را تشویق کنند که نسخههای قدیمی خود را وارد کرده و نسخههای جدید را خریداری کنند. برای مثال، کسبوکاری که گوشیهای هوشمند میفروشد، ممکن است در صورت معامله با مدل قبلی، ۱۰۰ دلار تخفیف برای مدل جدید ارائه دهد. برنامه های اعتباری معاملاتی، سهام اضافی را به خرده فروشان مستعمل خوب ارائه می دهد یا به خرده فروشان مواد قابل بازیافت برای استفاده در محصولات آینده بدهید. ایجاد برنامههای بازیافت یا افزایش چرخه از طریق اعتبارات تجاری نیز میتواند به تلاشهای برندسازی کمک کند و تعهد کسبوکارها را به دوستدار محیط زیست نشان دهد.
یک پاسخ