۱۲ نوع رایج پیشبرد(پروموشن) فروش (با مثال)

12 نوع رایج پیشبرد(پروموشن) فروش
پیشبرد بازاریابی یکی از موثرترین راه ها برای افزایش فروش شرکت شما است. پیشبرد، که می تواند شامل تخفیف، کوپن و موارد دیگر باشد، استراتژی های کوتاه مدتی هستند که هدفشان تبدیل افراد بیشتر به مشتری است. اجرای یک پیشبرد می تواند آگاهی از برند، فروش محصول و سود شرکت را نیز افزایش دهد. در این مقاله، ۱۲ نوع پیشبرد محبوب را با نمونه هایی به اشتراک می گذاریم که می توانید از آنها برای الهام بخشیدن به استراتژی فروش خود استفاده کنید.

پیشبرد(پروموشن) فروش چیست؟

پیشبرد فروش یک استراتژی بازاریابی کوتاه مدت است که یک شرکت می تواند از آن برای متقاعد کردن مردم برای تبدیل شدن به مشتری استفاده کند. پیشبردها می تواند به طرق مختلف برای شرکت ها مفید باشد، مانند افزایش تقاضا برای محصولات، بازگرداندن مشتریان قدیمی و جذب خریداران جدید. پیشبردها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند تا مشتریان مختلفی را جذب کنند و اهداف مختلفی را محقق کنند، اما همه آنها در خدمت افزایش پایگاه مشتریان شرکت شما هستند.

مطالب مرتبط: ۱۱ ایده برای ارتقای محصول

انواع پیشبردها(پروموشن ها)

انواع مختلفی از پیشبردهای فروش وجود دارد که می توانید در موقعیت های مختلف از آنها استفاده کنید. در اینجا چندین نوع و نمونه از پیشبردها وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

۱.تخفیف محصولات

ارائه تخفیف بر روی محصولات یکی از محبوب ترین انواع پیشبردهای فروش است. شرکت شما می تواند برای یک محصول تخفیفی مانند تخفیف ۱۵ دلاری یا ۲۰ درصدی برای جذب مشتریان به شرکت شما به جای رقبای شما با محصولات مشابه، تبلیغ کند. علاوه بر این، با ارائه تخفیف برای مدت زمان محدود، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیشبردهای شما باعث ضرر شرکت شما نمی شود. به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک برند سخت افزاری است، می توانید فقط برای یک آخر هفته ۱۵ درصد تخفیف برای ابزار برقی ارائه دهید.

مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی

۲.کوپن

کوپن ها یکی دیگر از انواع محبوب پیشبردها هستند. برای تشویق مشتریان به خرید از شرکت خود، می توانید کوپن های قابل چاپ را از طریق ایمیل یا کوپن های فیزیکی از طریق پست برای مشتریان ارسال کنید. همچنین می‌توانید تاریخ انقضا را روی کوپن‌های خود قرار دهید تا از مشتریان بخواهید به زودی از شرکت شما خرید کنند.

ارسال کوپن برای مشتریانی که از محصولات شرکت شما راضی نبوده اند را در نظر بگیرید – این می تواند آنها را متقاعد کند که به شرکت شما فرصتی دوباره بدهند. برای مثال، اگر مشتری از سفارش بیسکویت های سفارشی شرکت شما ناراضی بود، می‌توانید یک کوپن برای یک جعبه بیسکویت رایگان به او بدهید تا شهرت شرکت خود را حفظ کند.

۳.معاملات BOGO

BOGO مخفف عبارت «یکی بخر، یکی ببر» است و این معاملات به مشتریان این امکان را می دهد که یک محصول را بخرند و محصول دیگری را به صورت رایگان یا با قیمت کاهش یافته دریافت کنند. شما همچنین می توانید از این نوع پیشبردها برای تسویه موجودی استفاده کنید. به عنوان مثال، شرکت مبلمان شما می تواند بالش های پرتابی BOGO را به مدت سه روز تبلیغ کند تا فروش بیشتری داشته باشد و به سرعت موجودی بالش پرتابی شما را خالی کند تا برای کالاهای جدید آماده شود.

۴.برنامه های وفاداری

مشتریان وفادار می توانند سهم زیادی در موفقیت یک شرکت داشته باشند و راه اندازی یک برنامه وفاداری یک استراتژی عالی برای حفظ مشتریان است. شما می توانید از یک مشتری دعوت کنید تا برای یک کارت برنامه وفاداری ثبت نام کند که به آنها امتیاز و تخفیف برای مشتری وفادار بودن می دهد. جمع آوری امتیازات وفاداری در طول زمان می تواند به مشتری انگیزه دهد تا خرید مداوم از شرکت شما را ادامه دهد.

مرتبط: مشتریان: تعریف، انواع و مثال ها

۵.تخفیف سبک زندگی

تخفیف های سبک زندگی به انواع خاصی از مشتریان مانند سالمندان، جانبازان، معلمان و دانش آموزان داده می شود. برای جذب این مشتریان، اجرای برنامه تخفیف سبک زندگی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می‌توانید هر هفته یک «روز سالمند» داشته باشید، که در آن شهروندان سالمند برای خریدهای خود تخفیف دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر، شرکت شما می تواند در صورت نشان دادن کارت شناسایی دانشجویی یا وارد کردن شماره شناسایی دانشجویی خود در حین خرید، به دانشجویان کالج تخفیف ارائه دهد. استفاده از تخفیف سبک زندگی مانند این می تواند گروه مصرف کننده خاصی را ترغیب کند تا به کسب و کار شما بازگردند و آنها ممکن است کسب و کار شما را به افراد دیگر نیز توصیه کنند.

۶.فروش فلش

فروش فلش که اغلب فقط برای یک روز اجرا می شود، احساس فوریت را ایجاد می کند و مشتریان را تشویق می کند که فوراً خرید کنند. به دلیل سرعت، فروش فلش می تواند به ویژه برای مشاغلی که بیشترین فروش خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، موثر باشد. نمونه ای از فروش فلش می تواند تنها در صورتی که مشتریان از یک کد کوپن خاص استفاده کنند، ۲۵٪ تخفیف برای همه محصولات خود برای یک روز ارائه دهید.

۷.هدایای رسانه های اجتماعی

یکی از راه‌های افزایش آگاهی از برند در رسانه‌های اجتماعی، اجرای یک جایزه در رسانه‌های اجتماعی است، که در آن افراد می‌توانند در یک قرعه‌کشی تصادفی شرکت کنند تا جایزه‌ای را که شما ارائه می‌دهید برنده شوند. برای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی، می توانید قوانینی را برای هدیه خود تعیین کنید. به عنوان مثال، یک قانون می تواند این باشد که افرادی که وارد می شوند باید حساب شما را دنبال کنند و سه دوست را در پست شما تگ کنند. این می تواند حضور شرکت شما در رسانه های اجتماعی را افزایش دهد و مشتریان جدیدی را جذب کند که ممکن است قبلاً نام شرکت شما را نشنیده باشند.

مطالب مرتبط: چگونه حضور خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم

۸.ارسال رایگان یا مرجوعی رایگان

برای افزایش فروش آنلاین شرکت خود، پیشبردهایی را در نظر بگیرید که حمل و نقل رایگان یا بازگشت رایگان را ارائه می دهد. صرفه جویی در هزینه حمل و نقل یا وعده بازگشت رایگان می تواند به مشتریان شما انگیزه دهد تا سفارش آنلاین خود را ثبت کنند. شما می توانید حمل و نقل رایگان برای همه چیز در وب سایت خود ارائه دهید یا می توانید آن را به مشتریانی که مبلغ مشخصی را برای سفارش خود خرج می کنند ارائه دهید. حمل و نقل رایگان برای همه محصولات ممکن است به عنوان یک پیشبرد کوتاه مدت عمل کند، در حالی که می توانید برای مثال برای سفارش های ۵۰ دلاری یا بیشتر در تمام سال ارسال رایگان ارائه دهید.

۹.پیشبردهای تعطیلات

به طور معمول، مصرف کنندگان پول بیشتری را در تعطیلات خرج می کنند، بنابراین می توانید پیشبردهای ویژه تعطیلات را برای به حداکثر رساندن فروش شرکت خود در این زمان ها ارائه دهید. پیشبردهای تعطیلات می تواند به شکل تخفیف یا سایر معاملات باشد که فقط در طول تعطیلات معتبر هستند. تمرکز را روی محصولاتی که شرکت شما حمل می کند و مربوط به تعطیلات هستند، مانند آب نبات یا لباس های مربوط به هالووین در نظر بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید از موضوع تعطیلات برای طراحی تبلیغاتی پیرامون پیشبردهای خود نیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط: تبلیغ و آنچه باعث موفقیت آن می شود

۱۰. فروش به صورت پکیج

برای تشویق مشتری به امتحان بیشتر محصولات یا خدمات شرکت شما، می‌توانید تعدادی از آنها را با قیمتی با تخفیف همراه کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست تولید می کند، می توانید با کنار هم قرار دادن پاک کننده حمام، پاک کننده پنجره و صابون دست شرکت خود با قیمت کمتری نسبت به خرید جداگانه محصولات، از مشتریان خود بخواهید چندین محصول را امتحان کنند.

۱۱.نمونه های مجانی

برای معرفی محصول به مردم، می‌توانید نمونه‌های رایگان را در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهید، خواه خرید کنند یا نه. مردم اغلب دوست دارند محصولات را قبل از تعهد به خرید آنها امتحان کنند، و ارائه نمونه های رایگان می تواند باعث شود مشتریان بیشتر به شرکت شما برگردند و نسخه کامل محصول را خریداری کنند.

به عنوان مثال، می توانید یک نمونه رایگان از طعم چای جدید شرکت خود را به مشتری بدهید. اگر از نمونه لذت می برند، ممکن است برگردند و یک جعبه کامل از چای کیسه ای شما را بخرند.

۱۲.هدیه رایگان با خرید

یکی دیگر از استراتژی های تبلیغاتی محبوب، گنجاندن هدایای رایگان در سفارشات مشتریان به عنوان انگیزه ای برای ثبت سفارش بزرگتر است. این به شرکت شما اجازه می دهد تا محصولات بیشتری بفروشد و مشتریان اغلب از این تاکتیک لذت می برند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما لوازم آرایشی می فروشد، می توانید یک کیف آرایش رایگان با خرید ۷۵ دلار یا بیشتر ارائه دهید. این می تواند مشتریان شما را تشویق کند تا ترکیب کافی را به سبد خرید خود اضافه کنند که حداقل ۷۵ دلار باشد و درآمد شرکت شما را افزایش دهد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *