۱۲ استراتژی تبلیغاتی برای بازاریابی موثر کسب و کار شما

استراتژی تبلیغاتی چیست؟

تبلیغ جزء حیاتی هر کسب و کار موفق است. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، مصرف‌کنندگان باید بدانند که شما چه کسی هستید و چه چیزی برای ارائه دارید. ترکیب تبلیغات با کیفیت بالا با خدمات با کیفیت ،بهترین راه برای رشد کسب و کار شما است. در این مقاله، ما در مورد موثرترین استراتژی های تبلیغاتی برای بازاریابی محصولات و خدمات شرکت شما صحبت می کنیم.

استراتژی تبلیغاتی چیست؟

یک استراتژی تبلیغاتی به دنبال افزایش آگاهی و افزایش فروش برای کسب و کار شما است. انواع مختلفی از استراتژی‌های تبلیغاتی وجود دارد، اما عناصر کلیدی یک طرح موفق ثابت هستند:

۱.مخاطبان هدف

قبل از اینکه استراتژی تبلیغاتی خود را برنامه ریزی کنید، نوع مصرف کننده ای را که احتمالاً محصول یا خدمات شما را می خواهد، در نظر بگیرید. برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از سن، سطح تحصیلات و مکان.

مطالب مرتبط: چگونه بازار هدف خود را شناسایی کنیم

۲.بودجه

یکی از مهم ترین ملاحظات در هر استراتژی تبلیغاتی این است که چقدر می توانید هزینه کنید. همچنین باید بازده مورد انتظار را محاسبه کنید تا مطمئن شوید که استراتژی تبلیغاتی شما ارزش هزینه کردن را دارد.

۳.هدف

در حالی که افزایش فروش ممکن است هدف اصلی شما باشد، یک استراتژی تبلیغاتی موفق می تواند شامل اهداف متعددی باشد. برای مثال، ممکن است بخواهید نام تجاری یا شهرت خود را بهبود ببخشید یا وفاداری و حفظ مشتری را افزایش دهید.

۴.طرح عملی

با داشتن یک مخاطب هدف، بودجه و هدف، می توانید شروع به ایجاد یک برنامه عملی برای رسیدن به اهداف خود کنید. یک استراتژی تبلیغ تفصیلی نقشه ای را ایجاد می کند که باید دنبال شود و به ویژه زمانی مهم است که چندین کارمند باید با هم کار کنند تا برنامه تبلیغ را اجرا کنند. این طرح کلی کمک می کند تا همه کارمندان در یک صفحه باقی بمانند.

۱۲ استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کار شما

هرچه استراتژی های تبلیغاتی بیشتری بدانید، گزینه های بیشتری در هنگام برنامه ریزی برنامه بازاریابی کسب و کار خود خواهید داشت. هیچ دو شرکت یا بازاری شبیه هم نیستند، بنابراین بهترین راه برای برنامه ریزی استراتژی تبلیغاتی خود این است که همه بهترین گزینه ها را بررسی کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک متناسب با نیازها و بودجه شما هستند. در اینجا ۱۲ مورد از بهترین استراتژی های تبلیغاتی که باید در نظر گرفته شوند آورده شده است:

۱.محتوای سئو

ترافیک وب یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جلب توجه بیشتر برای کسب‌وکار شما است و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) بخش مهمی در جذب افراد به وب‌سایت شما است. سئو از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کند که مشتریان احتمالی در جستجوهای خود از آنها استفاده می کنند.

اگرچه قوانین سئو با روندها تغییر می کند، اما مؤثرترین راه برای ایجاد محتوای با ارزش سئوی طولانی مدت، ایجاد پست های با کیفیت بالا است که برای بازدیدکنندگان مفید واقع شوند.

۲.رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به یکی از اجزای حیاتی یک حضور موثر وب تبدیل شده اند. نگهداری اکانت هایی که محتوای جالب و تعامل با فالوورها را ارائه می دهند، یک راه ساده و مقرون به صرفه برای تبلیغ شرکت شما است.

اجرای پروفایل های شخصی تنها راه استفاده از رسانه های اجتماعی در استراتژی تبلیغاتی شما نیست. بسیاری از پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی امکان تبلیغات بسیار هدفمند را فراهم می کنند. این یکی از مؤثرترین راه‌ها برای قرار دادن شرکت شما در مقابل مشتریانی است که با جمعیت هدف شما مطابقت دارند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۳.اینفلوئنسرها

یک اینفلوئنسر خاص می تواند با نمایش محصول یا بررسی آنلاین خدمات شما، جمعیت هدف شما را جذب کند. با انتخاب یک اینفلوئنسر با پایگاه هواداران وفادار، قرار گرفتن در معرض مشتریان بالقوه را تضمین خواهید کرد.

۴.مشارکت در برند

یکی دیگر از راه‌های تبلیغ شرکت، ایجاد مشارکت با کسب‌وکار دیگری است. هدف این است که هر دو برند از منابع ترکیبی بهره ببرند تا هر شرکت ارزش بیشتری نسبت به تبلیغات جداگانه کسب کند.

برخی از مشارکت ها به شکل دو محصول یا تجارت هستند که به طور طبیعی مکمل یکدیگر هستند. به عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی و یک آژانس کرایه اتومبیل می توانند خدمات یکدیگر را به مشتریان خود توصیه کنند. دو شرکت همچنین می‌توانند محصولات یکدیگر را تبلیغ کنند یا بفروشند، مانند یک شرکت فست‌فود که با انتشار فیلم جدیدی همکاری می‌کند تا مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌های غذای کودکان را فراهم کند.

۵.کمپین های ایمیل

یک لیست پستی قوی، روشی مقرون به صرفه برای نمایش محتوای تبلیغاتی شما به مخاطبان زیادی است. رایج ترین راه ها برای ایجاد لیست های پستی از طریق برنامه های پاداش مشتری و برنامه های انتخاب کردن است. اگرچه همه ایمیل‌های خود را باز نمی‌کنند، هزینه کم و مقدار کم کار مورد نیاز برای ارسال ایمیل تبلیغاتی همچنان می‌تواند نتایج قوی و مقرون‌به‌صرفه‌ای به همراه داشته باشد.

۶.مسابقات

هر زمانی که فرصتی برای برنده شدن یک جایزه ارائه می دهید، احتمالاً توجه بیشتری را برای کسب و کار شما جلب خواهد کرد. قرعه کشی رایگان و قرعه کشی جوایز ،جایی که همه کسانی که در یک بازه زمانی معین خرید انجام می‌دهند، راه‌های بسیار خوبی برای جذب مشتری هستند. همچنین می توانید از مسابقات در ارتباط با سایر استراتژی های تبلیغاتی مانند کمپین ایمیل استفاده کنید. می‌توانید از ورودی‌های نقاشی به عنوان راهی برای افزایش دسترسی کمپین بعدی خود استفاده کنید.

۷.برنامه های ارجاع

استفاده از مشتریان فعلی خود برای رشد کسب و کار خود یک گزینه تبلیغاتی عالی است. با برنامه‌های ارجاع، مشتریان خود را تشویق می‌کنید تا با ارائه پاداش‌هایی مانند تخفیف، خدمات رایگان یا جوایز برای مشتریانی که مشتریان جدیدی وارد می‌کنند، به دوستان و خانواده خود درباره شما صحبت کنند. این به شما کمک می کند پایگاه مشتری خود را رشد دهید و در عین حال مشتریان فعلی خود را نیز حفظ کنید.

۸.برنامه های وفاداری

به دست آوردن مشتریان جدید هزینه بیشتری از حفظ مشتریانی قبلی شما دارد. بنابراین، حفظ مشتری بخش مهمی از هر استراتژی تبلیغاتی است زیرا تعداد مشتریان جدید مورد نیاز برای رسیدن به اهداف شما را کاهش می دهد. طرح‌های وفاداری که به مشتریان برای خرید پاداش می‌دهند، راهی عالی برای افزایش فروش هستند.

۹.بنیادهای خیریه

برخی از طرح‌های تبلیغاتی، مانند راه‌اندازی یک موسسه خیریه یا بنیاد، این فرصت را فراهم می‌کنند تا به کسب سود بیشتر شرکت شما کمک کنند. اداره یک سازمان خیریه از طریق کسب و کار شما یک فرصت برد-برد است. شرکت شما می‌تواند به جامعه کمک کند و در عین حال آگاهی از برند را افزایش داده و توجه مثبت را به خود جلب کند.

۱۰.رویدادها و کنفرانس ها

کنفرانس های صنعتی فرصتی عالی برای گسترش نام شرکت شما به جمعیت هدف آن است. جشن ها و نمایشگاه های محلی نیز برای مشاغل کوچک مفید است. برای صنایعی که به بازاریابی دهان به دهان متکی هستند، این گردهمایی های محلی بزرگ فرصتی عالی برای ملاقات با دیگران و تبلیغ محصول یا خدمات شما فراهم می کند.

۱۱.نمونه ها، هدایا و کوپن ها

یکی از روش‌های جذب مشتریان جدید، ارائه نمونه‌ها، هدایا یا کوپن‌های رایگان است. این کار را می توان به چند روش مختلف انجام داد، مانند توزیع نمونه در نمایشگاه ها و کنفرانس ها. هدایای کم هزینه، مانند خودکار یا جاکلیدی با نام محصول یا شرکت شما، راهی عالی برای معرفی برند شما به مشتریان بالقوه است. همچنین می توانید کوپن ها را از طریق پست، ایمیل یا آنلاین توزیع کنید. نمونه های رایگان راهی عالی بدون خطر برای مشتریان جدید است تا محصول شما را امتحان کنند و کوپن ها به حفظ آنها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی مستقیم چیست؟

۱۲.تضمین بازگشت وجه

ارائه ضمانت بازگشت وجه راهی عالی برای کاهش ریسک برای مشتریان جدیدی است که ممکن است در غیر این صورت در امتحان محصول یا خدمات جدید تردید کنند. این نوع تبلیغات همچنین این ایده را تقویت می کند که شما به ارائه یک محصول یا خدمات با کیفیت به مشتری خود اهمیت می دهید که برای ایجاد برند شما عالی است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *