۱۲ نکته مهم برای ایجاد انگیزه در تیم فروش برای موفقیت

12 نکته مهم برای ایجاد انگیزه در تیم فروش برای موفقیت
انگیزه یک نیروی محرکه در نقش های فروش است زیرا می تواند به کارکنان کمک کند تا روی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت متمرکز شوند. در این مقاله، شما ۱۲ نکته انگیزه تیم فروش را یاد خواهید گرفت که می تواند به شما در الهام بخشیدن به تیم خود در بهترین حالت خود کمک کند.

۱۲ راه برای ایجاد انگیزه در تیم فروش

۱۲ نکته زیر به شما کمک می کند تا در تیم فروش خود انگیزه ایجاد کنید و به اهداف خود برسید:

۱. تشویق عملکرد تیم نسبت به دستاوردهای فردی

تقویت حس رقابت برای ایجاد انگیزه در تیم فروش عالی است، اما حس رفاقت نیز می تواند عملکرد را افزایش دهد. یکی از راه های تشویق به کار تیمی توزیع جوایز به بخش ها یا دپارتمان ها است نه فقط مجریان برتر.این الهام بخش رقابت است و در عین حال حس روحیه تیمی را تشویق می کند.

به عنوان مثال، ممکن است برای بالاترین میانگین درآمد فروش به ازای هر تیم به عنوان انگیزه ای برای پاداش دادن به کار تیمی، جایزه ارائه دهید. اعضای تیم انگیزه خواهند داشت تا یکدیگر را برای برقراری تماس بعدی و تعیین قرار بعدی تشویق کنند.

۲. یاد بگیرید که به عنوان یک تیم خوش بین باشید

یک دیدگاه خوش بینانه برای موفقیت هر فرد و تیم به طور کلی بسیار مهم است. خوش بینی می تواند به ویژه در گروه های فروش موثر باشد، جایی که اعضا می توانند یکدیگر را تشویق و حمایت کنند. در حالی که ممکن است کمیسیون ها و اهداف فردی تعیین شوند، مهم است که تمرینات تیمی را به جلسات خود اضافه کنید تا بر نگرش خوش بینانه و باور به توانایی تیم برای دستیابی به اهداف مشترک تأکید شود.

۳. روحیه تیمی را تشویق کنید

از همه اعضای تیم بخواهید روی یک کارت شاخص ،چیزی را که دوست دارند بنویسند یا درباره سایر اعضای تیم که تحسین می کنند، بنویسند (یک کارت شاخص برای هر نفر). می تواند یک کلمه یا جمله باشد اما آن را ناشناس نگه دارید. در پایان تمرین، کارت‌ها را مبادله کنید تا هر فرد یک گروه کارت با نظرات مثبت هم تیمی‌های خود داشته باشد.

۴. بر آموزش وظایف و فرآیندهای فروش موفق تمرکز کنید

زمانی که تیم های فروش برای موفقیت آموزش ببینند، کمتر مرتکب اشتباه می شوند. فرآیندها و معیارهای فروش فعلی آنها را در نظر بگیرید و فرصت های بالقوه برای بهبود را شناسایی کنید. سپس، یک روش آموزشی جدید را برای ارائه یا عرضه تازه‌ای از تکنیک‌ها و نکات فروش برنامه‌ریزی کنید.تیم فروش شما در صورت داشتن مهارت در همگام سازی با پاسخگویی به نیازهای خود ، با انگیزه تر و متمرکز تر خواهد بود.

۵. استرس را از بین ببرید و فعال بمانید

استفاده از روش هایی برای کاهش استرس می تواند تأثیر مثبتی بر انگیزه کارکنان داشته باشد. چیزی به سادگی تکنیک‌های تنفس یا استفاده از توپ استرس قبل از تماس فروش می‌تواند به اعضای تیم کمک کند تمرکز خود را حفظ کنند. یک پیاده روی کوتاه در هنگام ناهار، برای کسانی که توانایی دارند، می تواند به بازسازی و الهام بخشیدن نیز کمک کند. تشویق تیم ها به استفاده از این تکنیک ها قبل از تماس های مهم فروش می تواند عملکرد کلی را بهبود بخشد.

۶. برای زمان و عملکرد تیم خود ارزش قائل باشید

اغلب، اعضای تیم ممکن است آنقدر بر انگیزه ها و اهداف متمرکز شوند که از نحوه تخصیص بهترین تلاش ها و زمان غافل شوند. شما می توانید با در دسترس قرار دادن آمار به آسانی به اعضای تیم کمک کنید تا بر مدیریت زمان و کارایی تمرکز کنند. از میانگین نرخ‌های بستن برای تیم و متوسط ​​کمیسیون‌های ایجاد شده به ازای هر مشتری در مراحل مختلف در خط لوله استفاده کنید. سپس، میانگین سود هر عضو تیم را برای هر تماس، قرار ملاقات و ایمیل محاسبه کنید.

مرتبط: مهارت های کار گروهی: تعریف و مثال

۷. ارتباط موثر را تشویق کنید

ارتباط، چه گفتاری یا نوشتاری، نه تنها با مشتریان ثابت و مشتریان بالقوه بلکه در داخل تیم هم مهم است.  آموزش تیم خود در تکنیک های ارتباطی موثر که بر انتقال حقایق و حفظ حرفه ای بودن تمرکز دارند، تفاوت بزرگی در کارایی ایجاد می کند.

با تمرین صحبت کردن با یکدیگر از اعضای تیم شروع کنید انگار که آنها یک فرد بالقوه هستند و با مخالفت‌ها و موانع کامل می شوند . از هر یک از اعضای تیم بخواهید تا راه‌های جایگزین برای رسیدگی به موقعیت‌های فروش را طرح ریزی کنند و درباره روش‌هایی که به نظر می‌رسد بهترین کار را انجام می‌دهند و دلیل آن بحث کنند.

اگر یک مدیر هستید، اعضای تیم را تشویق کنید تا هر گونه نگرانی را در میان بگذارند. حتی ممکن است بخواهید چت های منظمی را برنامه ریزی کنید، چه به صورت فردی یا با کل تیم، فرصت هایی را برای آنها فراهم کنید تا در مورد بازخوردها و نگرانی های احتمالی و سؤالاتی که ممکن است داشته باشند، احساس راحتی کنند.

۸. بر فروش تمرکز کنید، نه بر فرآیند فروش

در حالی که هدف نهایی شما افزایش فروش است، همیشه نمی توانید کنترل کنید که مشتریان چقدر خرید خواهند کرد. برای ایجاد انگیزه، توجه تیم خود را بر روی تکنیک های فروش و ایجاد روابط بهتر با مشتریان ثابت و مشتریان بالقوه متمرکز کنید. شیوه های فروش بهتر منجر به فروش بالاتر خواهد شد.

۹. با اعضای تیم خود صریح و بی آلایش باشید

همانطور که تشویق ارتباطات صریح در میان اعضای تیم مهم است، همچنین مهم است که هر هدف، ضرب‌الاجل‌ها و تغییرات رویه را به محض ایجاد آن معیارها اعلام کنید. صریح نگه داشتن خطوط ارتباطی به کارمندان کمک می کند تا احساس کنند اعضای ارزشمند تیم هستند که به نوبه خود می تواند یک انگیزه عالی باشد.

۱۰. از طریق سیستم پاداش به تیم خود انگیزه دهید

همه دوست دارند برای رسیدن به نقاط عطف شناخته شوند، بنابراین مهم است که نوعی سیستم پاداش برای حفظ انگیزه اعضای تیم برای انجام بهترین کار وجود داشته باشد. جوایز می‌تواند از چیزهای نامشهود، مانند تماس در جلسه هفتگی تیم، کارت‌های هدیه یا هدیه‌های کارمند، مانند مرخصی با حقوق اضافی، متغیر باشد.

۱۱. هر روز قدردانی خود را نشان دهید

به خاطر داشته باشید که به طور منظم از اعضای تیم خود برای وقت و تلاششان تشکر کنید. وقتی قدردانی شما بر اساس نتایج فروش نباشد، کارمندان شما متوجه خواهند شد که  منظور شما واقعاً چیزی است که می گویید.

۱۲. سعی کنید خرد مدیریت نکنید

در حالی که مقداری نظارت برای ایجاد یک مسیر روشن برای تیم شما مهم – و حتی مفید – است، سعی کنید تا حد امکان به هر یک از اعضا استقلال بدهید. این شامل کاهش تعداد ایمیل های پیگیری غیر ضروری و جلسات به روز رسانی وضعیت است. اطمینان حاصل کنید که تیم شما ابزارهای مورد نیاز برای حرکت رو به جلو را در اختیار دارد و سپس خطوط ارتباطی را باز نگه دارید تا جلوی هرگونه سوء تفاهم گرفته شود.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *