انواع تبلیغات

انواع تبلیغات

امروزه شرکت ها به طیف گسترده ای از گزینه های تبلیغاتی دسترسی دارند. تبلیغات می تواند در مکان های مختلف به دست مشتریان برسد، از جمله هنگام تماشای تلویزیون، قدم زدن در شهر یا مرور اینترنت. برای تعیین اینکه کدام نوع تبلیغات به بهترین وجه با نیازهایش مطابقت دارد، یک شرکت ممکن است نیاز داشته باشد عوامل متعددی مانند بودجه یا مصرف کنندگانی را که می خواهد هدف قرار دهد، در نظر بگیرد.

در این مقاله نمونه هایی از ۱۴ نوع تبلیغات مختلف را ارائه می دهیم که شرکت ها می توانند برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از آنها استفاده کنند.

مطالب مرتبط:  تبلیغ و آنچه باعث موفقیت آن می شود

تبلیغات چیست؟

تبلیغات جزئی از استراتژی بازاریابی یک شرکت است. شرکت ها از تبلیغات برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات خود از طریق رسانه های مختلف استفاده می کنند. چشم انداز تبلیغات با تکنولوژی تغییر کرده است، به طوری که تبلیغات چاپی و پخش به عنوان قالب سنتی و تبلیغات دیجیتال به عنوان یک گزینه مدرن تر عمل می کند.

با استفاده از فناوری، شرکت‌ها راه‌های جدیدی برای هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان و ردیابی اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی خود به دست می‌آورند.

مطالب مرتبط: تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات چیست؟

۱۴ نوع مختلف تبلیغات

شرکت ها می توانند از تبلیغات مختلف برای دستیابی به مصرف کنندگان هدف خود یا اطلاع رسانی به مردم استفاده کنند. در اینجا ۱۴ نوع از تبلیغات و نمونه هایی از آنها آورده شده است:

۱)تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به تبلیغاتی اطلاق می شود که اغلب در روزنامه ها و مجلات دیده می شود. با این حال، این دسته همچنین شامل سایر مواد چاپی مانند بروشورها، راهنماها و بروشورها می شود. شرکت‌ها می‌توانند آگهی‌هایی را در روزنامه‌های محلی – چه در سرتاسر مقاله و چه در بخش طبقه‌بندی – قرار دهند تا مشتریان را در یک مکان جغرافیایی هدف قرار دهند.برای مخاطب هدفمندتر، شرکت ها ممکن است به دنبال فرصت های تبلیغاتی در مجلات باشند. مجلات تخصصی می توانند به یک شرکت کمک کنند تا به گروه یا نوع خاصی از افراد دسترسی پیدا کند.

به عنوان مثال، شرکتی که تجهیزات گلف می فروشد، برای علاقه مندان به گلف تبلیغاتی را در مجلات قرار می دهد، زیرا آنها می دانند که مخاطبان احتمالاً از محصول آنها قدردانی می کنند.

تبلیغات مجلات همچنین می تواند تجربه بصری بهتری را برای مصرف کنندگان ارائه دهد، زیرا فرصت های تمام صفحه اجازه می دهد تا تصاویر رنگی و تولیدی بیشتری نسبت به تبلیغات روزنامه ها داشته باشید.

۲)تبلیغات پستی مستقیم

پست مستقیم نوعی تبلیغات چاپی است که تبلیغات را از طریق پست برای مشتریان ارسال می کند. به عنوان مثال می توان به بروشورها، کاتالوگ ها، خبرنامه ها و بروشورها اشاره کرد. این رویکرد شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا بازار هدفمندتری را نسبت به سایر قالب‌های تبلیغات چاپی شناسایی کنند، زیرا تبلیغات را از طریق یک لیست پستی مستقیم توزیع می‌کند.

به عنوان مثال، شخصی که یک آرایشگاه باز می کند می تواند یک بروشور ایجاد کند که افتتاحیه بزرگ او را اعلام می کند. سپس آنها می توانند آن بروشور را برای لیستی از ساکنان واقع در پنج مایلی سالن بفرستند. برای جذب مشتریان جدید، مالک می تواند یک کوپن تخفیف نیز همراه با پست کننده قرار دهد.

۳)تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی نوعی تبلیغات پخشی است که در آن شرکت ها محصولات یا خدمات خود را از طریق تبلیغات تلویزیونی ۲۰، ۳۰ یا ۶۰ ثانیه ای تبلیغ می کنند. ممکن است پرهزینه باشد اما شرکت ها را قادر می سازد تا تبلیغات خود را به طور منظم تکرار کنند. هزینه های پخش تبلیغات تلویزیونی به دلیل عوامل زیر می تواند متفاوت باشد:

  • طول تبلیغ
  • زمان روز
  • نمایش تلویزیونی
  • فرکانس تهویه
  • گستره جغرافیایی
  • تعداد شبکه ها

به عنوان مثال، پخش یک آگهی تبلیغاتی در طول یک رویداد پرتماشاگر مانند فوتبال بسیار پرهزینه تر است. در حالی که مصرف کنندگان اکنون این توانایی را دارند که از تبلیغات در تلویزیون خود صرف نظر کنند، اما همچنان به عنوان یک روش موثر برای دستیابی به مخاطبان زیادی عمل می کند.تکرار تبلیغات به ایجاد شناخت و آگاهی از برند کمک می کند، و حتی اگر مصرف کنندگان تبلیغات را تماشا نمی کنند، ممکن است همچنان به آنها گوش دهند.

مطالب مرتبط:۵ مرحله برای ایجاد تبلیغات تجاری(آگهی های بازرگانی) (به علاوه نکات موثر)

۴)تبلیغات رادیویی

رادیو شکل دیگری از تبلیغات پخش است که تبلیغات را در زمان استراحت برنامه پخش می کند. مشتریان می توانند در حین انجام سایر فعالیت ها، مانند رانندگی یا انجام کارهای خانه، تبلیغات رادیویی را بشنوند. مانند تلویزیون، رادیو نیز امکان تکرار تبلیغات را فراهم می کند، که می تواند به شرکت ها شناخت بیشتری نزد مصرف کنندگان بدهد.

شرکت ها می توانند تحقیق کنند که چه ایستگاه های رادیویی در بین مشتریان هدف خود محبوب هستند. آنها همچنین می توانند یاد بگیرند که این مشتریان در چه ساعاتی از روز بیشتر به رادیو گوش می دهند.

به عنوان مثال، آنها ممکن است سعی کنند در یک بازه زمانی صبح، زمانی که می دانند بسیاری از مشتریان خود با ماشین به محل کار خود خواهند رفت، تبلیغ کنند.

۵)تبلیغات پادکست

در تبلیغات پادکست، شرکت ها می توانند از پادکست ها حمایت کنند یا تبلیغاتی برای محصولات یا خدمات خود در طول قسمت پخش کنند. به طور معمول، پادکست ها تبلیغات را در ابتدا، وسط و انتهای قسمت پخش می کنند. مشابه تبلیغات رادیویی، شرکت‌ها می‌توانند تحقیق کنند که کدام پادکست‌ها در بین مخاطبان هدفشان محبوب‌تر هستند.

برخی از میزبانان پادکست از روی متن ارائه شده توسط شرکت می خوانند یا متن خود را ایجاد می کنند، که می تواند راهی سرگرم کننده برای شنوندگان برای مصرف محتوای تبلیغاتی باشد.

اغلب، شرکت‌ها کد تخفیفی را در اختیار شنوندگان پادکست قرار می‌دهند. علاوه بر جذب مشتریان جدید، این کد می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا میزان عملکرد این استراتژی تبلیغاتی را براساس استفاده از آن ارزیابی کنند.

۶)تبلیغات موبایل

تبلیغات موبایلی از طریق هر دستگاه تلفن همراه با اتصال به اینترنت، مانند تلفن همراه یا تبلت، به دست مصرف کنندگان می رسد. این تبلیغات ممکن است از طریق رسانه های اجتماعی، در صفحات وب یا داخل برنامه ها برای مصرف کنندگان ظاهر شوند. به عنوان مثال، مشتری در حال انجام یک بازی موبایلی ممکن است تبلیغات بازی های مشابه را در بین دورهای گیم پلی دریافت کند. مزیت این است که این تبلیغات بدون توجه به جایی که مصرف کنندگان هستند می توانند به دست مصرف کنندگان برسند. اگر افراد تنظیمات مکان را فعال کنند، شرکت ها حتی ممکن است بتوانند آنها را از طریق موقعیت جغرافیایی هدف قرار دهند.

روش دیگری که شرکت‌ها تبلیغات موبایلی را انجام می‌دهند، ترکیب آن با تبلیغات چاپی با استفاده از کدهای QR است. وقتی مصرف کنندگان یک کد QR را در مجله می بینند، می توانند آن را با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود اسکن کنند. سپس می‌تواند آن‌ها را به وب‌سایت برند ببرد یا کوپنی به آن‌ها ارائه دهد.

۷)تبلیغات رسانه های اجتماعی

شرکت ها از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در پلتفرم های مختلف استفاده می کنند. تبلیغات رسانه های اجتماعی مانند سایر تبلیغات دیجیتال، شرکت ها را قادر می سازد تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند. آنها ممکن است بر اساس موقعیت جغرافیایی، گروه سنی یا عادات خرید بر روی دستیابی به مشتریان تمرکز کنند. آنها می توانند برای ترویج تبلیغات خود برای پلتفرم ها هزینه کنند یا می توانند از روش های اصیل تری استفاده کنند.

به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک می تواند از تبلیغات اصیل رسانه های اجتماعی با درخواست از فالورهای خود برای لایک کردن و اشتراک گذاری مجدد یکی از پست های خود استفاده کند. سپس ممکن است به طور تصادفی یک شرکت کننده را برای دریافت تخفیف یا هدیه انتخاب کنند.

کسب و کارهای امروزی همچنین از اینفلوئنسرهای آنلاین، وبلاگ نویسان یا افراد مشهور برای ایجاد پست هایی برای تبلیغ برند یا محصولات خود استفاده می کنند. به جای کمپین های تبلیغاتی کامل، این روش ها ممکن است به عنوان تکنیک های مقرون به صرفه تری عمل کنند که کسب و کار را قادر می سازد تا آگاهی از برند خود را گسترش دهد.

۸)تبلیغات جستجوی پولی

جستجوی پولی نوعی از تبلیغات آنلاین است که گاهی اوقات به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) شناخته می شود. شرکت‌هایی که از تبلیغات PPC استفاده می‌کنند تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنند که کاربران روی تبلیغ آن‌ها کلیک کنند. آنها روی کلمات کلیدی خاصی که معمولاً مربوط به کسب و کارشان است، همراه با قرار دادن آگهی خود در موتور جستجو پیشنهاد می دهند.

برای مثال، شرکتی که دوچرخه‌های تاشو می‌فروشد، کلمه کلیدی «دوچرخه‌های تاشو» را در پیشنهاد خود گنجانده است. هنگامی که کاربران آن عبارت را جستجو می کنند، محصولات شرکت به عنوان یک تبلیغ در نتایج جستجو ظاهر می شوند – معمولاً در بالای صفحه.

۹)تبلیغات بومی

تبلیغات بومی نوعی تبلیغات دیجیتالی است که در آن تبلیغات شبیه به بقیه محتوای صفحه است. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می توانند به عنوان نوعی تبلیغات بومی عمل کنند زیرا محصول تبلیغ شده اغلب با نتایج دیگر ترکیب می شود. کسب و کارها از استفاده از این قالب لذت می برند زیرا برخلاف تبلیغات نمایشی، تجربه کاربر را مختل نمی کند.

به عنوان مثال، وب سایتی که مقالاتی در مورد پیشرفت حرفه ای منتشر می کند ممکن است شامل مقالات حمایت شده نیز باشد. این مقالات مشابه ، مقالات منتشر شده توسط نویسندگان و سردبیران سایت هستند، اما از یک کسب و کار به دنبال تبلیغ محصولات یا خدمات خود هستند. یک خواننده ممکن است مقاله ای در مورد نکات مدیریت زمان پیدا کند و بعداً متوجه شود که این یک پست حمایت شده از شرکتی است که نرم افزار ردیابی زمان می فروشد. در این سناریو، شرکت همچنین احتمالاً نرم افزار خود را در محتوای مقاله ذکر یا تبلیغ می کند.

۱۰) تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات دیجیتالی است که از تبلیغات قابل شناسایی استفاده می کند. اینها ممکن است شامل تبلیغات بنری در بالا یا کناره های صفحات وب و تبلیغات پاپ آپ باشد. مثال دیگر تبلیغات ویدیویی است که قبل یا در حین پخش محتوای ویدیویی ظاهر می شود. تبلیغات نمایشی کاربران را تشویق می کند تا روی آنها کلیک کنند تا به وب سایت شرکت منتقل شوند، اغلب برای خرید. این تبلیغات به صورت آنلاین بسیار رایج هستند، اگرچه گاهی اوقات نادیده گرفتن آنها برای مصرف کنندگان آسان است.

یکی از روش های مورد استفاده در تبلیغات نمایشی، بازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد است. هنگامی که کاربران از وب سایت یک برند بازدید می کنند، اغلب کوکی های مرورگر را می پذیرند که به سایت اجازه می دهد سفر آنها را ردیابی کند. اگر کاربر تصمیم بگیرد چیزی در سایت خریداری نکند، برند ممکن است آن مشتری را مورد هدف قرار دهد و برای محصولاتش در وب سایت های دیگر تبلیغات قرار دهد تا به آنها یادآوری کند که کالا را برگردانند و بخرند.

۱۱)تبلیغات در فضای باز

تبلیغات در فضای باز به تبلیغاتی اطلاق می شود که مصرف کنندگان در خارج از خانه خود می بینند. در نتیجه گاهی اوقات به این نوع تبلیغات، تبلیغات خارج از منزل نیز گفته می شود. به عنوان مثال می‌توان به بیلبوردها و تبلیغاتی که در مکان‌های عمومی یا وسایل نقلیه حمل‌ونقل دیده می‌شوند، مانند کناره‌های اتوبوس یا داخل واگن‌های مترو، اشاره کرد.

هدف تبلیغات در فضای باز جلب توجه جمعیت زیادی است. معمولاً این تبلیغات به کسب و کارها کمک می کند تا آگاهی از برند خود را در یک مکان جغرافیایی ایجاد کنند. فضای اختصاص داده شده به تبلیغات در فضای باز ممکن است محدود باشد، همچنین مدت زمانی که مصرف کننده برای مشاهده تبلیغات صرف می کند، ممکن است محدود باشد. به طور معمول، این تبلیغات از تصاویر پررنگ و کلمات کمتری استفاده می کنند تا محتوا به راحتی قابل درک باشد.

۱۲)تبلیغات چریکی

تبلیغات چریکی به روش های کمتر متعارفی اشاره دارد که عموماً کم هزینه هستند و از تکنیک های خلاقانه برای جلب توجه استفاده می کنند. یک استراتژی رایج در این دسته ، تبلیغات محیطی است که در آن یک شرکت تبلیغات را در مکان های عمومی اما با استفاده از روشی غیر متعارف قرار می دهد. به عنوان مثال، یک شرکت به جای تبلیغات در ایستگاه اتوبوس، ممکن است یک نقاشی دیواری در پیاده رو نقاشی کند که خدمات خود را تبلیغ می کند.

این نوع تبلیغات گاهی اوقات باعث تعامل یا مشارکت عمومی می شود. به عنوان مثال، تبلیغات ممکن است افراد را تشویق کند که با تبلیغ عکس بگیرند و آن را با استفاده از یک هشتگ در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. به همین دلیل است که شرکت‌هایی که از تبلیغات چریکی استفاده می‌کنند، تبلیغات چشم‌گیر را هدف قرار می‌دهند – برای ترغیب مصرف‌کنندگان به تعامل با محتوای آنها. تبلیغات از طریق دهان به دهان می تواند به عنوان راهی موثر و کم هزینه برای شرکت ها برای ایجاد آگاهی از برند باشد.

۱۳)تبلیغات جاسازی محصول

در تبلیغات جاسازی محصول، یک شرکت هزینه می پردازد تا محصول خود را در محتوای رسانه ای، مانند یک برنامه تلویزیونی یا فیلم، جاسازی کند. محتوا گاهی به صراحت به محصول اشاره نمی کند، اما برای مخاطب قابل مشاهده است. این روش می تواند به شرکت ها کمک کند تا با احتیاط بیشتری به گروه های هدف دسترسی پیدا کنند.

برای مثال، یک برند نوشابه ممکن است بخواهد نوجوانان را هدف قرار دهد. آن‌ها می‌توانند برای تبلیغ نوشیدنی‌هایشان از طریق قرار دادن محصول در یک فرنچایز محبوب فیلم‌های نوجوان، هزینه کنند. شخصیت‌های فیلم نوشابه ، نوشیدنی آن شرکت را با برچسب قابل مشاهده می‌نوشند. ممکن است شخصیت ها به برند نوشیدنی اشاره کنند، اما نه لزوما.

۱۴)تبلیغات خدمات عمومی(PSA)

تبلیغات خدمات عمومی به تبلیغاتی اطلاق می شود که به جای یک محصول، یک علت یا ابتکار را تبلیغ می کنند. این تبلیغات که اغلب اعلان‌های خدمات عمومی (PSA) نامیده می‌شوند، هدفشان اطلاع‌رسانی عمومی در مورد موضوعی است به نحوی که به نفع آنها یا دیگران باشد.

سازمان ها می توانند از تبلیغات خدمات عمومی در قالب های مختلف مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا ویدئویی آنلاین استفاده کنند. ارائه دهندگان زمان پخش را به این تبلیغات اختصاص می دهند، اگرچه آنها باید شرایط خاصی را داشته باشند تا به عنوان PSA واجد شرایط باشند.

این نوع تبلیغات اغلب توسط سازمان های دولتی یا سازمان های خیریه برای آموزش مصرف کنندگان در مورد موضوعات بهداشتی و ایمنی استفاده می شود. به عنوان مثال، مراکز کنترل بیماری، PSA ها را پخش می کند تا شهروندان را از لزوم انجام غربالگری های بهداشتی یا آمادگی برای بلایای طبیعی آگاه کند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *