۱۵ نکته برای نشان دادن رهبری در محل کار

نکاتی برای نشان دادن رهبری

بیشتر محیط های کاری ممکن است از رهبری قوی بهره مند شوند، چه از سوی مدیران موجود باشد و چه از اعضای تیم جاه طلب. راه های زیادی وجود دارد که می توانید رهبری خود را نشان دهید، مانند جستجوی مسئولیت های اضافی، تشکیل شبکه های حرفه ای یا گوش دادن به ایده های اعضای تیم خود. اگر می‌خواهید شغل خود را پیشرفت دهید یا به سادگی مهارت‌های رهبری خود را بهبود ببخشید، ممکن است یاد بگیرید که چه رفتارها و اقداماتی می‌تواند به شما در توسعه قابلیت‌هایتان در این زمینه کمک کند. در این مقاله، ما ۱۵ استراتژی را ارائه می دهیم که می توانید از آنها برای نشان دادن رهبری و پیشرفت شغلی خود استفاده کنید.

نکاتی برای نشان دادن رهبری

نکات یادگیری در مورد نشان دادن رهبری در محل کار می تواند به شما کمک کند تا شغل خود را توسعه دهید و با مسئولیت بیشتری به نقش ها دسترسی پیدا کنید. اگر می خواهید یک رهبر شوید، اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای تقویت مهارت ها و رفتارهای کلیدی رهبری انجام دهید. در اینجا ۱۵ راه برای نشان دادن رهبری در محل کار شما آورده شده است:

۱. به دنبال دانش باشید

اولین قدم کلیدی برای تبدیل شدن به یک رهبر می تواند شامل توسعه دانش گسترده در زمینه شما باشد. بسته به صنعتی که در آن کار می کنید، ممکن است نیاز باشد که تحقیقات بیشتری انجام دهید، مقالات و مقالات را بخوانید، در کنفرانس ها شرکت کنید یا با متخصصان دیگر تعامل داشته باشید. به دست آوردن دانش می تواند به شما کمک کند تا بینش بیشتری نسبت به عملیات محل کار خود به دیگران بدهید و ممکن است دیگران را تشویق کند که از شما مشاوره یا نظر شما را جویا شوند.

مطالب مرتبط: راهنمای انتقال دانش در محیط کار (همراه با مراحل)

۲. از دیگران بیاموزید

رهبری اغلب شامل گوش دادن و یادگیری از طیف متنوعی از افراد، از جمله همکاران، مدیران، همتایان یا مشتریان شماست. با جمع آوری نظرات و ایده های منحصر به فرد، احتمالاً دیدگاه بهتری از محل کار خود و نقش آن در صنعت گسترده تر ایجاد خواهید کرد. تعامل منظم ممکن است به شما در شناسایی چالش ها یا فرصت های بالقوه کمک کند. توانایی گوش دادن فعالانه به عنوان یک رهبر می تواند به همان اندازه مهم باشد که بتوانید دانش خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: ۱۵ دلیل برای تشویق تنوع فرهنگی در محل کار

۳. یک مربی پیدا کنید

مربی کسی است که مایل است دانش خود را به اشتراک بگذارد و در حین یادگیری شما را راهنمایی کند. پیدا کردن یک مربی می تواند راهی مفید برای به دست آوردن بینش، ایجاد ارتباطات و دسترسی به طیف وسیع تری از فرصت های حرفه ای باشد. مربی شما ممکن است به شما کمک کند تا مجموعه مهارت های خود را گسترش دهید و تکنیک های رهبری خود را بهبود بخشید. تعامل با یک مربی همچنین می تواند نشان دهنده تمایل شما برای پیشرفت شغلی و پذیرش مسئولیت های رهبری بزرگتر باشد.

مطالب مرتبط: منتور چیست و چگونه می تواند شغل شما را بهبود بخشد؟

۴. سوال بپرسید

سوال پرسیدن می تواند نشان دهنده مشارکت واقعی در نقش شما و اشتیاق به یادگیری باشد. همچنین می تواند یک مهارت کلیدی رهبری، تشویق همکاری و تفکر روشن باشد. طرح سؤالات روشنگرانه در طول جلسات می تواند به همکاران شما کمک کند تا ایده های خود را توسعه دهند و روشن کنند. اگر سؤالات شما نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد، ممکن است به شما نشان دهد که یک عضو شایسته تیم و رهبر بالقوه هستید.

۵. فعالانه فکر کنید

رهبری خوب اغلب شامل جستجوی فعالانه راه حل است. اگر تیم شما چالش بزرگی را تجربه می کند، ممکن است ویژگی های رهبری خود را با نزدیک شدن به آن با اشتیاق و نگرش خوش بینانه نشان دهید. شما می توانید بر روی چگونگی حل مشکل و جلوگیری از بروز مجدد آن تمرکز کنید. با پاسخ دادن فعالانه، همکاران شما ممکن است در صورت بروز مشکلات آینده از شما کمک و راهنمایی بخواهند.

مطالب مرتبط: چگونه یک حل کننده خلاق مشکل شویم: راهنمای قطعی

۶. به وعده های خود عمل کنید

اشتیاق و تمایل به مدیریت مسئولیت‌های جدید می‌تواند به کارفرمایان کمک کند تا متوجه شما شوند، اما اجرای وعده‌هایتان نیز مهم است. یک راه عالی برای نشان دادن رهبری این است که وظایف را به موقع و با استانداردهای بالا انجام دهید. این اغلب اولین قدم برای جلب اعتماد همکاران و مدیران است. اگر موافقت می‌کنید که پروژه‌ای را رهبری کنید، مطمئن شوید که می‌توانید در حین حمایت و راهنمایی هم تیمی‌های خود به یک نتیجه عالی دست پیدا کنید.

مطالب مرتبط: نکات موفقیت شغلی: راهنمای کامل برای برتری در کار

۷. با دیگر متخصصان آشنا شوید

شبکه سازی با دیگران در صنعت شما می تواند دانش ارزشمند و ارتباطات بالقوه مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. اگر در یک رویداد شبکه شرکت می‌کنید، ممکن است سعی کنید به جای دادن یک کارت ویزیت، با چند نفر صحبت کنید. این ممکن است گفتگوهای واقعی را تشویق کند، که ممکن است فرصت های غیرمنتظره ای برای تیم شما ایجاد کند. استفاده از ابتکار عمل شما برای ایجاد شبکه همچنین می‌تواند مهارت‌های رهبری قوی را نشان دهد و به شما امکان می‌دهد با بینش‌های جدید یا فرصت‌های تجاری بالقوه به مدیران خود گزارش دهید.

مطالب مرتبط: شبکه سازی حرفه ای چیست؟ (و چرا مهم است)

۸. تصویر گسترده تر را در نظر بگیرید

رهبران موثر می توانند تصمیم بگیرند در حالی که تصویر وسیع تری از یک کسب و کار یا سازمان را در نظر می گیرند. این ممکن است به معنای ارائه ایده های نوآورانه یا به چالش کشیدن چارچوب، فرآیند یا فرهنگ موجود سازمان باشد. برای مثال، ممکن است برای تشویق همکاری موثر، تیم‌های کوچک‌تر را تبلیغ کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که با استفاده از مواد ارزان‌تر در یک محصول، شرکت ممکن است بخش قابل توجهی از مخاطبان هدف خود را از دست بدهد. فکر کردن در مورد ایده ها یا مشکلات در یک زمینه گسترده تر می تواند به شما کمک کند مهارت های رهبری ارزشمندی را نشان دهید.

مطالب مرتبط: چگونه نقش ها و مسئولیت های تیم خود را تعریف کنیم

۹. ابتکار عمل را به دست بگیرید

داوطلب شدن برای اولین بار برای یک تکلیف یا پروژه می تواند ابتکار عمل و تمایل شما را برای مشارکت نشان دهد. ممکن است نشان دهنده تمایل شما برای یادگیری مهارت های جدید و آزمایش ایده های جدید باشد. ابتکار عمل ممکن است مستلزم پذیرفتن مسئولیت باشد – یک عنصر کلیدی از نقش یک رهبر. رهبران همچنین از نقاط قوت خود آگاه هستند، بنابراین ممکن است برای فرصت هایی که مستلزم استعدادهای شما هستند داوطلب شوید. تشخیص دهید که چه زمانی ممکن است مهارت های شما یک دارایی باشد و چه زمانی ممکن است شخص دیگری بهتر از شما کار کند. این دیگر مهارت های رهبری مانند فروتنی و کار گروهی را نشان می دهد.

۱۰. به وضوح ارتباط برقرار کنید

برای رهبری خوب معمولاً نیاز به ارتباط شفاف با همکاران و سایر ذینفعان است. در حالی که ارتباطات می تواند برای هر کسی مفید باشد، اغلب برای نقش های رهبری مفید است. این می تواند اطمینان حاصل کند که شما و تیمتان درک منسجمی از هدف و چرایی آن دارید. ارتباط کلامی قوی ممکن است به شما این امکان را بدهد که یک ایده پیچیده یا چشم انداز بلندمدت را توصیف کنید، وظایف را به طور موثر تفویض کنید یا مکانیزم یک چالش بالقوه را توضیح دهید. حتی اگر پروژه ای را هدایت نمی کنید، می توانید در تعاملات روزمره خود با اعضای تیم و مدیران، برقراری ارتباط را تمرین کنید.

مطالب مرتبط: انواع ارتباط کلامی (با اهمیت و نکات)

۱۱. ایده های خود را به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاری ایده ها و ارائه بازخورد می تواند نشان دهنده تمایل شما برای مشارکت، حل مشکلات و بهبود نتایج تیم شما باشد. رهبری دیگران ممکن است مستلزم ریسک کردن برای به اشتراک گذاشتن ایده های جدید باشد، حتی اگر از شایستگی آنها مطمئن نباشید. اگر ایده شما موفقیت آمیز باشد و سهم مثبتی برای سازمان ایجاد کند، این می تواند به دیگران کمک کند پتانسیل شما را به عنوان یک رهبر شناسایی کنند. دادن بازخورد مثبت و سازنده به همکاران و سرپرستان نیز می تواند نشان دهنده تمایل شما برای حمایت از تیم و بهبود محل کارتان باشد.

مطالب مرتبط: چرا بازخورد در محل کار مهم است؟ (با نکات)

۱۲. از نقاط قوت خود استفاده کنید

درک نقاط قوت شما ممکن است به شما کمک کند سبک رهبری خود را توسعه دهید و مهارت های مدیریتی خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال، اگر یک سازمان دهنده کارآمد هستید، ممکن است به دنبال فرصت هایی برای رهبری پروژه ها یا سازماندهی سایر فعالیت های مرتبط با کار، مانند کنفرانس ها یا آموزش های توسعه حرفه ای باشید. اگر خلاق هستید و به چندین مفهوم برای پروژه ها یا محصولات جدید فکر کرده اید، ممکن است در جلسات تیم شرکت کنید یا یک ایده را رو در رو به مدیر خود ارائه دهید. میل به نوآوری و رشد می تواند یک مهارت ضروری برای فردی در موقعیت رهبری باشد.

مطالب مرتبط: ۱۰ نظریه رهبری که می توانید در محل کار از آنها استفاده کنید

۱۳. ارزش های اصلی خود را شناسایی کنید

دانستن آنچه برای شما ارزش قائل هستید می تواند تصمیمات شما را راهنمایی کند و به شما کمک کند تا با اقتدار رهبری کنید. می توانید فهرستی از فلسفه های حرفه ای، ارزش های اصلی یا موقعیت های اخلاقی خود تهیه کنید. اگر اعضای تیم اعتقاد شما را احساس کنند و شخصیت شما را درک کنند، احتمالاً به رهبری شما اعتماد خواهند کرد. همچنین می توانید با به چالش کشیدن شجاعانه ایده یا جهت یک مافوق در صورت لزوم نشان دهید که می توانید مستقل فکر کنید و بر اساس ارزش های خود عمل کنید.

مرتبط: ارزش‌های اصلی: مرور کلی و مثال‌ها

۱۴. افراد دیگر را نیز شامل کنید

رهبری قوی ممکن است شامل توانایی سرمایه گذاری بر نقاط قوت و ایده های تیم شما باشد. گنجاندن اعضای تیم در جلسات، جلسات تصمیم گیری کلیدی و فعالیت های طوفان فکری احتمالاً نتیجه پروژه بهتری ایجاد می کند. اینکه چقدر می توانید با دیگران همکاری کنید و آنها را توانمند کنید، ممکن است نشانگر قوی پتانسیل رهبری شما باشد. همکاری منظم با تیم های مختلف نیز ممکن است به شما کمک کند دیدگاه ها و تجربیات جدیدی کسب کنید.

مطالب مرتبط: ۷ نکته برای همکاری با تیم شما (با مثال)

۱۵. به یک انجمن بپیوندید

اگر در حرفه شما صدق می کند، پیوستن به یک انجمن حرفه ای می تواند راهی مفید برای انتقال مهارت های رهبری شما باشد. ممکن است با سایر متخصصان صنعت خود ارتباط پایدار برقرار کنید و ممکن است در مورد نوآوری ها، روندها، ایده ها یا تحقیقات اخیر به روز باشید. همچنین می توانید مهارت های رهبری خود را با داوطلب شدن در انجمن برای سازماندهی یک رویداد یا رهبری یک کمیته گسترش دهید. به اشتراک گذاری اطلاعات با همکاران و مدیران خود نیز می تواند ویژگی های ابتکار و رهبری شما را نشان دهد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *