۱۵ ویژگی برتر شخصیت با تعاریف و مثال

ویژگی های شخصیتی چیست؟

ویژگی های شخصیتی شما نشان دهنده شخصیت، اخلاق، اخلاق و اعتقادات شماست. بسیاری از کارفرمایان می توانند صلاحیت های شما را برای یک موقعیت با تعیین برجسته ترین ویژگی های شخصیتی شما ارزیابی کنند. دانستن بهترین ویژگی های شخصیت شما می تواند به شما کمک کند تا آنها را بیشتر توسعه دهید و از آنها در حرفه خود به نفع خود استفاده کنید، از نوشتن یک رزومه جالب یا نامه پوششی گرفته تا درخواست ترفیع.

در این مقاله به ویژگی های شخصیتی با تعریف و فهرستی از ۱۵ نمونه از ویژگی هایی می پردازیم که می توانید در حرفه و رزومه خود از آنها استفاده کنید.

ویژگی های شخصیتی چیست؟

ویژگی های شخصیت بخش های فردی از شخصیت و رفتار شما هستند که بیانگر شخصیت شما به عنوان یک شخص هستند. این جنبه‌های شخصیتی شما می‌تواند به مدیر استخدامی بگوید که چگونه با دیگران کار می‌کنید یا وظایف را انجام می‌دهید. برجسته کردن بهترین و مرتبط ترین ویژگی های شخصیتی در رزومه و مصاحبه می تواند به استخدام شما کمک کند.

مطالب مرتبط:  نحوه درخواست مرجع شخصیت

۱۵ نمونه از بهترین ویژگی های شخصیت کار

در حالی که بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی می‌توانند به موفقیت شغلی کمک کنند، در اینجا برخی از مهمترین آنها وجود دارد که می‌تواند به شما در پیشرفت در محل کار کمک کند:

۱.جاه طلب

یک فرد جاه طلب کسی است که تمایل زیادی برای رسیدن به موفقیت از طریق رسیدن به اهداف خود دارد. ممکن است زمانی که برای غلبه بر یک چالش یا فراتر از اهداف شرکت کار سخت و فداکاری انجام داده اید، جاه طلبی نشان داده اید.

مطالب مرتبط:  ۲۳ ویژگی رهبری برای اینکه یک رهبر موفق باشید

۲.خلاق

یک فرد خلاق می تواند از تخیل خود برای ساختن یا اختراع چیزی استفاده کند. خلاقیت فقط در مورد نقش های هنری صدق نمی کند. برای حل یک مشکل دشوار، ارائه اطلاعات به شیوه ای واضح و جالب یا یافتن راه های بهتر برای تکمیل وظایف، به خلاقیت نیاز دارد.

۳.دلسوز

شخص دلسوز کسی است که هم می تواند با دیگران احساس همدردی کند و هم ابراز همدردی کند. هنگامی که به یک همکار کمک می کنید تا بر یک چالش دشوار غلبه کند، ممکن است شفقت نشان دهید. شفقت یک ویژگی مفید در هر موقعیتی است، اما می تواند به ویژه در نقش های خدمات مشتری مفید باشد .

مطالب مرتبطچرا همدلی در محیط کار مهم است؟

۴.وظیفه شناس

یک فرد وظیفه شناس مراقب است و اقدامی هدفمند انجام می دهد. آنها در فکر انجام آنچه درست است و انجام وظیفه هستند. عموماً افراد با وجدان از نظم و انضباط بیشتری نیز برخوردارند و تلاش می کنند تا هر کاری را به بهترین نحو انجام دهند.

۵.شجاع

یک کارمند شجاع کسی است که با چالش ها و مشکلات منصرف نمی شود. آنها احتمالاً پروژه‌هایی را که دیگران از آن می‌ترسند انجام می‌دهند که ممکن است خیلی سخت باشد یا به کار بیش از حد نیاز داشته باشد. آنها همچنین ممکن است ریسک های حساب شده تری را در محل کار متحمل شوند که می تواند منجر به سود برای یک شرکت شود.

۶.انعطاف پذیر

افراد انعطاف پذیر می توانند به سرعت با تغییرات در برنامه ها، مانند کوتاه شدن جدول زمانی پروژه یا نیازهای مشتری جدید، سازگار شوند. توانایی اصلاح رفتارهای خود بر اساس تغییرات در محیط کار برای موفقیت در نقش ها و شرکت های سریع بسیار مهم است.

۷.صادق

یک فرد صادق همیشه خالص و راستگو است و عموماً از شرکت در اعمال فریبکارانه احساس راحتی نمی کند. در حالی که صداقت در همه موقعیت‌ها ضروری است، به ویژه در صنایع تحت نظارت مانند مراقبت‌های بهداشتی و مالی اهمیت دارد.

۸.فروتن

افراد فروتن می توانند تواضع نشان دهند. آنها از لاف زدن در مورد دستاوردهای خود اجتناب می کنند و در هنگام به دست آوردن تمجید یا قدردانی احترام می گذارند. اگر رهبری هستید که اطمینان حاصل می کند که به کل تیمش برای دستیابی به یک هدف اعتبار داده می شود، ممکن است این ویژگی را نشان دهید.

۹.محترم (امانت دار)

شخص محترم امانتدار است و به اصول و اخلاق خود عمل می کند. یک کارمند شریف کسی است که اطمینان حاصل می کند که همیشه به گونه ای رفتار می کند که در شرکتی که در آن کار می کند منعکس کننده شخص مثبت باشد.

مرتبطراهنمای کامل برای امانتداری در محل کار

۱۰.وفادار

یک کارمند وفادار از یک سازمان و مأموریت آن حمایت می کند. می توان به فردی وفادار با اطلاعات حساس اعتماد کرد و احتمال بیشتری دارد که در یک شرکت طولانی مدت بماند.

۱۱.صبور

افراد صبور می توانند شکست ها، تاخیرها یا چالش های غیرمنتظره را بدون اینکه مضطرب یا عصبانی شوند تحمل کنند.  داشتن صبر برای مشاغلی که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نتایج تلاش های شما را ببینید، مانند زمانی که یک تیم بازاریابی یا کمپین را رهبری می کنید، ضروری است.

۱۲.پشتکار

کارکنانی که دارای پشتکار هستند در تعقیب بی وقفه اهداف کار می کنند. آنها با وجود هر گونه موانع و مشکلاتی که در این راه با آن مواجه می شوند به مسیر خود ادامه می دهند. پشتکار یک ویژگی عالی برای فرد در فروش ، روزنامه نگاری، خدمات عمومی یا حقوق است .

۱۳.مقاوم

یک فرد مقاوم کسی است که می تواند به سرعت از شکست ها، استرس ها، موقعیت های نامطلوب یا تغییرات غیرمنتظره خودرا بازیابی کند. به عنوان مثال، شما ممکن است کارمند مقاومی باشید زمانی که در رسیدن به هدفی شکست می خورید، ، اما شما به سرعت برنامه ریزی می کنید از هدف بعدی خود فراتر بروید.

۱۴.منضبط

فرد با نظم و انضباط می تواند بر وسوسه های انحراف از مسیر موفقیت غلبه کند، مانند اهمال کاری و شک و تردید به خود. کارمندان منضبط به سختی کار می کنند و اغلب نیاز به نظارت کمی دارند.
این فقط نمونه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی مثبت است که می‌تواند به شما در موقعیت شغلی که می‌خواهید یا موفقیت در نقشی که دارید کمک کند. اگر مطمئن نیستید که کدام ویژگی در مورد شما صدق می کند، از همتایان مورد اعتماد خود بپرسید که آنها چه ویژگی هایی را با ارزش ترین ویژگی های شما می دانند و هر روز به دنبال راه هایی برای اعمال آنها در کار باشید.

۱۵.کنجکاو

کنجکاوی یک ویژگی شخصیتی مهم است که می‌تواند فرد را به دانستن یا یادگیری مهارت‌ها، اطلاعات و توانایی‌های جدید سوق دهد، بدون اینکه از قبل از او خواسته شود. کارکنان کنجکاو به دلیل توانایی آنها در ایجاد انگیزه مستقل برای یادگیری و رشد در نقش ها و کارشان ارزشمند هستند. کنجکاو بودن یک ویژگی مهم برای بسیاری از مشاغل است، به ویژه مشاغلی که می توان آنها را به عنوان مشاغلی باز، انعطاف پذیر و استراتژیک توصیف کرد.

این ویژگی های شخصیتی مثبت نمونه هایی از شخصیت ها و رفتارهایی هستند که کارفرمایان، مدیران استخدامی و استخدام کنندگان هنگام استخدام نامزدها به دنبال آن هستند. در حالی که هر شغلی به مهارت ها و توانایی های متفاوتی نیاز دارد، این نمونه ها از نقاط قوت شخصیت می تواند به شما کمک کند برای کارفرمایان جذاب تر به نظر برسید. درک بهترین و مرتبط‌ترین ویژگی‌های شخصیت شما در محل کار می‌تواند ازتعیین اهداف برای حرفه‌تان، جستجوی شغل جدید، دریافت بررسی عملکرد یا درخواست افزایش حقوق یا ارتقای شغلی پشتیبانی کند.

مرتبطارزیابی شخصیت برای مشاغل

چرا ویژگی های شخصیتی در محیط کار مهم است؟

وقتی بهترین ویژگی های شخصیت خود را بشناسید، می توانید برای تقویت آنها تلاش کنید. این می تواند از راه های مختلفی به شما کمک کند، از پیشرفت شغلی و دستیابی به اهداف تا توسعه روابط و رشد شبکه حرفه ای خود.

ویژگی‌های شخصیتی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم‌هایی بگیرید که با ارزش‌های شما همسو باشد. به عنوان مثال، ممکن است خود را با شجاع بودن شناسایی کنید، و در نتیجه، تمایل بیشتری داری برای دفاع از آنچه به آن اعتقاد دارید یا در محل کار سخت بگیرید.

از ویژگی های شخصیت در جستجوی شغل خود استفاده کنید

ویژگی های زیر را مرور کنید و به دقت در نظر بگیرید که کدام یک از آنها را دارید یا با آنها همسانی دارید. هنگامی که بهترین ویژگی های خود را شناختید، مطمئن شوید که آنها را در رزومه، نامه درخواست و مصاحبه های خود مطرح می کنید.

ویژگی های شخصیتی در رزومه شما

شما می توانید ویژگی های شخصیت خود را با گنجاندن زبان هایی مانند:

بیش از ۴ سال تجربه در ساخت راه حل های خلاقانه برای تیم فروش سازمانی. ”

همچنین، آنها را در شرح تجربه کاری خود بگنجانید . به عنوان مثال، می توانید یک نقطه را اضافه کنید که به شرح زیر است:

« انعطاف پذیری در طول بازسازی در سراسر شرکت به دلیل COVID-19 و اجرای موفقیت آمیز فرآیندهای خانگی در یک مهلت محدود. ”

ویژگی های شخصیت در معرفی نامه شما

هنگام نوشتن معرفی نامه ، باید ویژگی های شخصیتی مرتبط با شغل را نشان دهید. به عنوان مثال، اگر برای نقشی در خدمات مشتری درخواست می دهید، ممکن است زمانی را که صبر و شفقت به خرج داده اید برجسته کنید.

ویژگی های شخصیت در مصاحبه شما

شما همچنین باید بهترین ویژگی‌های شخصیتی خود را در پاسخ‌های خود به سؤالات رفتاری و موقعیتی مصاحبه‌ای مانند «بزرگ‌ترین نقاط قوت شما چیست» یا «درباره زمانی به من بگویید که بر یک چالش غلبه کرده‌اید» استفاده کنید. به یاد داشته باشید، مهم است که هنگام پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه دقیق باشید، بنابراین سعی کنید داستان ها و تجربیات مربوط به زمان هایی را که این ویژگی ها را در یک محیط حرفه ای به نمایش گذاشته اید، به اشتراک بگذارید.

برجسته کردن ویژگی های شخصیت برای پیشرفت شغلی

علاوه بر این، زمانی که کارفرمای شما می تواند ویژگی های شخصیت شما را تشخیص دهد، به آنها درک بهتری از نقاط قوت شما می دهد. ویژگی‌های شخصیتی شما می‌تواند بینشی در مورد نحوه انجام وظایف شغلی جدید، برقراری ارتباط با همسالان، مدیریت استرس و مدیریت موقعیت‌های پرفشار ارائه دهد.
به عنوان مثال، اگر کارفرمای شما به دنبال ارتقای فردی به یک موقعیت مدیریتی است و شما به این فرصت علاقه مند هستید، ممکن است توجه او را به این موضوع جلب کنید که شما فردی فهیم، همدل، با انگیزه و استراتژیک هستید. این ویژگی‌های خاص مشخصه افرادی است که می‌توانند نیازهای تیم خود را شناسایی کنند، نقاط دردشان را درک کنند، آنها را به سمت اهداف سوق دهند و بهترین گام‌های بعدی را برای دستیابی به اهداف شرکت تعیین کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *