۱۷ ویژگی که کارفرمایان در کاندیداها جستجو می کنند

17 ویژگی که کارفرمایان در کاندیداها جستجو می کنند

داشتن صفات یا ویژگی های خاص می تواند رسیدن به یک شغل را آسان تر کند. ویژگی های خاصی وجود دارد که کارفرمایان در متقاضیان کار و کارمندان به دنبال آن هستند. دانستن این ویژگی ها و چگونگی به دست آوردن آن ها می تواند به شما کمک کند کاندیدای بهتری برای فرصت ها و ترفیع های جدید شوید. در این مقاله، ما ۱۷ ویژگی را که کارفرمایان به دنبال آن هستند و دلیل ارزشمند بودن آن‌ها فهرست می‌کنیم.

۱۷ ویژگی که کارفرمایان به دنبال آن هستند

هر شغلی به مجموعه مهارت های منحصر به فردی نیاز دارد، اما هر شرکتی می تواند از کارکنانی بهره مند شود که دارای ویژگی ها و خصیصه هایی حیاتی هستند. در اینجا مهمترین ویژگی ها و مهارت هایی که کارفرمایان از شما می خواهند داشته باشید و دلیل ارزشمند بودن آنها آورده شده است:

  1. امانتداری
  2. اخلاق کاری قوی
  3. ارتباطات قوی
  4. قابل انعطاف
  5. تیم محور
  6. صلاحیت فنی
  7. قاطعیت
  8. مشتاق به یادگیری بیشتر
  9. وفاداری
  10. مهارت های حل مسئله
  11. مستقل
  12. جاه طلب
  13. مسئولیت پذیر
  14. هدف گرا
  15. اعتماد به نفس
  16. سازگار
  17. قابل اعتماد

۱. امانتداری

امانتداری یکی از با ارزش ترین ویژگی ها در محل کار است. داشتن صداقت، داشتن اصول اخلاقی یا اخلاق قوی است. داشتن ویژگی امانتداری مستلزم آن است که صادق باشید، با نجابت رفتار کنید و با دیگران با احترام برخورد کنید. کارکنانی که امانتدارهستند به ترویج فرهنگ حرفه ای و حفظ شهرت مثبت برای خود و شرکت به عنوان یک کل کمک می کنند.

زمانی که مشکلی رخ می دهد، مردم می توانند به شما وابسته باشند. هنگامی می گویید قرار است کاری انجام دهید، به تعهد خود عمل می کنید. وقتی کسی از شما کمک یا راهنمایی می خواهد، شما روی باز دارید و صادق هستید. کسانی که امانتدارند خود را مسئول اعمال خود می دانند و می توانند به کاستی های خود اعتراف کنند.

بیشتر بخوانید: امانتداری: تعریف و مثال

۲. اخلاق کاری قوی

درک اینکه چرا کارفرمایان برای کارکنان سخت کوش ارزش قائل هستند، آسان است. افرادی که سخت کار می کنند نشان می دهند که به شغل خود و شرکتی که در آن کار می کنند اهمیت می دهند. کارمندان سخت کوش رئیس، همکاران، مشتریان و ارباب رجوع های خود را در نظر می گیرند. کارگران سخت کوش زود سر کار حاضر می شوند و در صورت نیاز تا دیروقت می مانند. آنها کار خود را جدی می گیرند و هر کاری را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. کارمندان سخت کوش بیش از آنچه لازم است انجام می دهند، زیرا آنها همین هستند. وقتی دیگران کمتر کار می کنند، سخت تر کار می کنند و کارفرمایان قدردان آن هستند.

۳. ارتباطات قوی

کارفرمایان به دنبال متقاضیان و کارمندانی می گردند که مهارت های ارتباطی قوی داشته باشند. توانایی برقراری ارتباط با ایده های خود و همچنین گوش دادن فعالانه به دیگران باعث می شود کارهای بیشتری به سرعت و کارآمد انجام شود. توانایی صحبت کردن و گوش دادن موثر می تواند شما را قادر سازد تا از مهارت های ارتباطی خود به صورت حضوری، تلفنی یا نوشتاری استفاده کنید. شما در ارائه و دریافت بازخورد عالی هستید و افراد با ارتباطات قوی می توانند مشکلات را راحت تر حل کنند و تعارضات را رفع کنند.

۴. انعطاف پذیر

چه برای انجام وظایف از چندین موقعیت آماده باشید و چه در صورت نیاز ساعات کاری خود را تغییر دهید، کارفرمایان از انعطاف پذیری لذت می برند. شما چیزهای بیشتری برای ارائه به شرکت ها و مدیریت دارید زیرا مایلید خارج از شرح شغل خود کار کنید. وقتی یک همکار بیمار تماس می گیرد، شما مسئولیت های او را برای بهتر شدن شرکت مدیریت می کنید. وقتی کار اضافی باید انجام شود، شما کمک می کنید.

کارمندان انعطاف پذیر به طور موثرتری با مشتریان و ارباب رجوع ها کار می کنند. یک فروشنده ممکن است رویکرد خود را با یک ارباب رجوع چالش برانگیز تغییر دهد. یک نماینده پشتیبانی می تواند لحن خود را تغییر دهد و زمان بیشتری را صرف صحبت با یک مشتری ناراحت کند. انعطاف‌پذیری از بسیاری جهات به شرکت‌ها کمک می‌کند، به همین دلیل است که کارفرمایان برای آن ارزش زیادی قائل هستند.

۵. تیم محور

کار تیمی یک ویژگی است که کارفرمایان برای آن ارزش زیادی قائل هستند زیرا مهارت های کار تیمی برای موفقیت یک تجارت ضروری است. حتی موقعیت‌هایی که کارکنان را ملزم می‌کند که اکثر اوقات به تنهایی کار کنند، در برخی مواقع باید بتوانند به عنوان یک تیم کار کنند. اگر برای انجام کاری به کمک بیشتری نیاز دارید، ممکن است مجبور شوید حداقل با یک نفر دیگر کار کنید. در حالی که برخی از موقعیت‌ها از شما می‌خواهند که خودتان کار کنید، داشتن یک ذهنیت تیم‌محور همچنین نشان می‌دهد که شما برای هدفی بالاتر کار می‌کنید و برای تلاش‌های جمعی دیگران در شرکت ارزش قائل هستید.

کارکنان تیم محور نیز چشم اندازهای عالی برای پست های مدیریتی و رهبری هستند. مدیران و رهبران نیازمند تلاش تیمی از سوی همکاران خود هستند و باید بتوانند به صورت جمعی به عنوان یک واحد برای ادامه پیشرفت کار کنند.

بیشتر بخوانید: مهارت های کار گروهی: تعریف و مثال

۶. صلاحیت فنی

صلاحیت فنی می تواند شما را به چشم انداز بهتری برای شغل تبدیل کند به دلیل آنچه قبلاً در مورد یک موقعیت یا صنعت می دانید. کارفرمایان برای افراد دارای صلاحیت فنی ارزش قائل هستند به این دلیل که شما قبلا بسیاری از یا همه مهارت هایی را که برای موفقیت در این موقعیت به آن نیاز دارید، آموخته اید.

از سه طریق می توانید از نظر فنی صلاحیت داشته باشید:

  • صلاحیت فنی قابل انتقال
    شما می توانید مهارت های صنعتی داشته باشید که از شغلی به شغل دیگر در یک صنعت قابل انتقال هستند. این ممکن است یک مهارت، مانند سواد کامپیوتر، یا دانش حمل و نقل و دریافت باشد.
  • صلاحیت فنی خاص صنعت
    همچنین می‌توانید مهارت‌های بخش صنعت را داشته باشید که به شما امکان می‌دهد مهارت‌های دقیق‌تری را در یک بخش خاص درک کنید. علاوه بر صلاحیت حمل و نقل و دریافت، ممکن است کار ارسال و دریافت را در یک تجارت آنلاین نیز درک کنید.
  • صلاحیت فنی شغلی خاص
    شما همچنین می توانید مهارت های فنی قابل اجرا در یک شغل خاص داشته باشید. یک مثال ممکن است این باشد که شما به عنوان مدیر یک بخش حمل و نقل و دریافت در یک تجارت آنلاین کار می کردید و قادر به درک نرم افزار و مسئولیت های روزانه آن موقعیت خاص هستید.

۷. قاطعیت

قاطع بودن فراتر از ارزش گذاری موقعیت شما به اندازه کافی برای کار سخت است. افراد قاطع هر آنچه که لازم است برای انجام کار انجام می دهند. قاطعیت به این معناست که شما برای کاری که انجام می‌دهید هدف دارید و اهداف و چشم‌اندازهایی برای نحوه انجام کار خود و چگونگی پیشرفت در یک شرکت دارید. کارفرمایان به دنبال افراد قاطع می گردند زیرا آنها ذهنیتی آینده نگر دارند و حتی در زمان های چالش برانگیز آنچه لازم  است را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: مهارت های کلیدی محل کار: تعیین (تعریف، نکات و مثال ها)

۸. مشتاق به یادگیری بیشتر

اشتیاق برای یادگیری بیشتر یک ویژگی ارزشمند است زیرا نشان می دهد که شما برای برتری تلاش می کنید و می خواهید در یک شرکت به سمت بالا حرکت کنید. در حالی که برخی از کارمندان آنچه را که برای دریافت حقوق لازم است را انجام می دهند، کارمندان مشتاق به دنبال یادگیری مهارت های جدید و حفظ دانش در مورد موقعیت های مختلف هستند. آموزش کارکنان مشتاق آسان تر است و بنابراین می توانند سریعتر از دیگران به مقام های رهبری و مدیریت برسند. آنچه کارفرمایان در مورد کارمندان مشتاق بیشتر از همه لذت می برند، پذیرش آنها نسبت به اطلاعات جدید و انگیزه شنیدن و یادگیری است.

۹. وفادار

وفاداری یک ویژگی بسیار باارزش است که کارفرمایان به دنبال آن هستند زیرا به شرکت ها کمک می کند کارکنان را برای مدت طولانی تری در نزدیکی خود نگه دارند. هنگام جستجو و استخدام کارمندان جدید، کار و تلاش اضافی زیادی وجود دارد که باید انجام شود. شرکت‌هایی که گردش مالی بالای کارمندان دارند، زمان و پول بیشتری را صرف استخدام و آموزش کارکنان جدید می‌کنند، به همین دلیل است که بالقوه‌های وفادار بالاتر از دیگران ارزش گذاری می‌شوند.

۱۰. مهارتهای حل مسئله

کارفرمایان برای افرادی که مهارت حل مسئله دارند به دلیل توانایی آنها در تعیین و تجزیه و تحلیل یک مشکل و در عین حال قادر به پیدا کردن سریع راه‌حل مؤثر است، ارزش قائل هستند. کارمندی که بتواند مشکلات را به صورت روزانه حل کند به معنای زمان کمتری است که یک مدیر برای یافتن راه حل نیاز دارد. کسانی که مشکلات را به طور مؤثر حل می کنند، بیشتر مورد اعتماد کارفرمایان قرار می گیرند و نظرات آنها به دلیل سوابق موفق در حل مسئله مورد توجه قرار می گیرد.

موارد مرتبط: گام های موثر حل مسئله در محل کار

۱۱. مستقل

افراد مستقل را می توان برای انجام وظایف خود به حال خود رها کرد و برای مدیریت جهت انجام کارآمد کارها قابل اعتماد هستند.  . اگرچه بسیاری از کارفرمایان کارمندانی را دوست دارند که می توانند به عنوان یک تیم کار کنند و به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند، مستقل بودن به کارمند اجازه می دهد تا به تنهایی کار کند بدون اینکه برای انجام آن به دیگران وابسته باشد. کار مستقل تنها زمانی ارزشمند است که کارمند بتواند مهارت‌های مدیریت زمان، تفکر انتقادی و حل مسئله موثر را نشان دهد تا به تنهایی به آنها اعتماد شود.

۱۲. جاه طلب

مشابه قاطعیت ، جاه طلب بودن به کارفرمایان نشان می دهد که برای انجام کار هر کاری را که لازم است انجام خواهید داد. شما زمان بیشتری را برای یادگیری فرآیندهای جدید و داشتن مهارت های جدید اختصاص می دهید، و چشم اندازی برای آینده دارید که شامل موقعیت های پردرآمد و مسئولیت بیشتر است. علاوه بر داشتن اهداف آینده، جاه طلب بودن به موقعیت فعلی شما نیز مربوط می شود. وقتی یک پروژه یا کار جدید شروع می شود، برای خود هدفی تعیین می کنید که شما را به سمت موفقیت سوق می دهد. افراد جاه طلب دوست دارند وظایف خود را تکمیل کنند و تا جایی که می توانند سریع و موثر کار کنند تا نتایج عالی به دست آورند.

۱۳. مسئولیت پذیر

مسئولیت پذیری یک عامل حیاتی برای کارمندان موفق است و مدیران استخدام و استخدام کنندگان در تلاش برای استخدام افراد قابل اعتماد هستند. به عنوان یک کارمند مسئولیت پذیر، به موقع سر کار حاضر می شوید، وظایف خود را طبق دستور انجام می دهید و در صورت بروز مشکلات با مدیریت ارتباط برقرار می کنید. هنگامی که مشکلاتی در حین کاری که شما شروع کرده اید رخ می دهد، مسئولیت کامل را بر عهده می گیرید و می توانید خطاهایی را که مرتکب شده اید به گردن بگیرید. شما می توانید اشتباهات را زمانی که اتفاق می افتند اعتراف کنید و مسئولیت کامل تکالیف و وظایفی را که به شما داده شده است به عهده بگیرید.

۱۴. هدف گرا

اکثر مردم اهدافی دارند، اما هدف گرا بودن به این معنی است که شما روی برداشتن گام های عملی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف خود متمرکز هستید. بسیاری از کسب‌وکارها برای افراد هدف‌گرا ارزش قائل هستند، زیرا آن‌ها برای کارهای بیشتری تلاش می‌کنند، چه موقعیت‌های برجسته‌تر یا مسئولیت‌های بیشتر.از آنجایی که هر شرکتی مجموعه ای از اهداف و چشم اندازی کلی برای کسب و کار خود دارد، داشتن کارکنان متمرکز بر هدف به آنها اجازه می دهد تا اهداف خود را به اشتراک بگذارند و برای دستیابی به آنها با هم تلاش کنند. کارمندان با هدف ،بیشتر تلاش می کنند و برای یادگیری چیزهای جدید تلاش می کنند.

۱۵. اعتماد به نفس

اعتماد به نفس مستلزم اعتماد به توانایی ها و دانش شماست. افراد با اعتماد به نفس مهارت هایی که دارند و اینکه چقدر می توانند بر اساس مجموعه مهارت های خود انجام دهند، درک می کنند. فراتر از توانایی های شخصی، کارمندانی که اعتماد به نفس جسورانه ای از خود نشان می دهند می توانند بر سایر کارمندان و کل محل کار تأثیر مثبت بگذارند. نشان دادن اعتماد به نفس به خود و در حین انجام کارهای روزمره می تواند باعث شود دیگران نیز احساس اعتماد به نفس کنند.

اعتماد به نفس مستلزم این است که شما خود را درک کنید، از جمله نقاط قوت و ضعف خود. خودگویی مثبت می تواند به کارمندان کمک کند تا نسبت به خود اطمینان بیشتری پیدا کنند و محیط کاری مثبت تری را ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: ۱۰ راه برای افزایش اعتماد به نفس در محل کار

۱۶. سازگار

همانند انعطاف پذیری، سازگاری توانایی شما برای سازگاری با تغییرات است. انعطاف پذیر بودن بیشتر بر روی تغییرات کوتاه مدت و نیازهای یک شرکت تمرکز می کند، در حالی که سازگاری بیشتر بر تغییرات بلندمدت تمرکز می کند که می تواند به طور قابل توجهی بر محل کار تأثیر بگذارد. مثالی از انعطاف‌پذیری می‌تواند به معنای کار کردن چند ساعت اضافی یا به عهده گرفتن مسئولیت‌های یک کارمند بیمار در زمان غیبت باشد. یک مثال از سازگاری می تواند به معنای حذف موقعیت شما از شرکت و توانایی سازگاری با موقعیت کاملاً جدید باشد.

سازگاری یک ویژگی ضروری در کسب و کارهایی است که به طور مکرر تغییر می کنند. وقتی موقعیت ها حذف می شوند یا یک شرکت تغییرات گسترده ای در چشم انداز خود ایجاد می کند، می توانید به سرعت با هر تغییری سازگار شوید.

۱۷. قابل اعتماد

کارمندان قابل اعتماد به موقع در محل کار حاضر می شوند و در تمام کارهایی که انجام می دهند تلاش مداوم انجام می دهند. کارفرمایان به دنبال این ویژگی هستند زیرا کمک می کند تا بتوانند به یک کارمند وابسته باشند و مطمئن باشند که می توانند وظایفی را که به آنها محول شده است انجام دهند. هنگامی که یک کارفرما پروژه یا شغلی دارد که باید در مدت زمان مشخص و مطابق با استانداردهای خاص تکمیل شود، این وظایف به یک کارمند قابل اعتماد واگذار می شود. کارکنان قابل اعتماد به طور مداوم توانایی های خود را نشان می دهند که می تواند منجر به افزایش حقوق و ارتقاء شغلی شود.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *