۲۰ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

20 شغل بازاریابی

زمینه بازاریابی برای افرادی با توانایی های بسیار متنوع در دسترس است. چه در نویسندگی، تحلیل، طراحی گرافیک، رهبری یا سایرین مهارت داشته باشید، مشاغل بازاریابی با پتانسیل درآمد بالا در دسترس شما هستند.

مشاغل بازاریابی نیز گزینه خوبی برای تقریباً هر زمینه تحصیلی هستند. چه بازاریابی، تجارت، انگلیسی یا هنر خوانده باشید، تخصص های بازاریابی وجود دارد که می توانید از تجربیات شما بهره مند شوید. بسیاری از عناوین بازاریابی از یک کسب و کار به کسب و کار متفاوت است، بنابراین به شرح شغل توجه زیادی داشته باشید تا مطمئن شوید که برای بهترین موقعیت درخواست می کنید.

در حالی که سایر رشته‌ها ممکن است دارای موقعیت‌های با درآمد بالا مانند مهندسی یا مراقبت‌های بهداشتی باشند، با کسب تجربه بیشتر، پتانسیل درآمد بازاریابی افزایش می‌یابد. در این مقاله، چندین شغل بازاریابی با پتانسیل درآمد بالا را به اشتراک می گذاریم که ممکن است برای شما مناسب باشد.

مشاغل برتر بازاریابی

بسیاری از موقعیت های بازاریابی نام های مشابه با وظایف کمی متفاوت دارند. در اینجا ۲۰ شغل با درآمد خوب در زمینه بازاریابی آورده شده است:

۱. مدیر انجمن دیجیتال

میانگین حقوق ملی:   ۴۸۰۵۴ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران انجمن مسئول حفظ و توسعه جوامع آنلاین مرتبط با یک برند یا شرکت هستند. تعبیر دیگر این عنوان شخصی است که مسئولیت نمایندگی یک برند در  دارایی های آنلاین مانند رسانه های اجتماعی، بررسی ها، انجمن ها و موارد دیگر را بر عهده دارد.

۲. متخصص محتوای وب

میانگین حقوق ملی:  ۵۱۷۷۹ دلار در سال

وظایف اصلی: متخصصان محتوای وب نسخه ای می نویسند که برند یک شرکت را تبلیغ می کند و در وب سایت آن نمایش داده می شود. آنها اغلب با استفاده از تقویم های محتوا، محتوای مختلف را برنامه ریزی، تحقیق و هماهنگ می کنند. متخصصان محتوای وب از بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی موتور جستجو برای تولید قطعات محتوایی مانند پست‌های وبلاگ، مقالات سفید، کتاب‌های الکترونیکی و نسخه وب استفاده می‌کنند تا در وب‌سایت شرکت قرار بگیرند و در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند.

۳.  متخصص سئو

میانگین حقوق ملی: ۵۵۷۹۷ دلار در سال

وظایف اصلی: متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو محتوای دیجیتال را تجزیه و تحلیل و بهبود می بخشند تا در نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند. متخصصان سئو تعیین می کنند که چگونه با آزمایش و تجزیه و تحلیل مداوم داده ها برای تعیین روندها، بهترین ترافیک را به وب سایت شرکت هدایت کنند. آنها همچنین داده ها را قبل و بعد از اجرای کمپین های جستجوی پولی تجزیه و تحلیل می کنند. متخصصان سئو اگر دارای مهارت های تحلیلی، تفکر انتقادی قوی و برنامه نویسی یا مهارت های فنی باشند، پیشرفت خواهند کرد.

۴.  مدیر روابط عمومی

میانگین حقوق ملی: ۵۶۵۰۷ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران روابط عمومی مسئول مدیریت تصویر یک شرکت از چهره عمومی هستند. آنها وظایفی مانند توسعه روابط با ناشران کلیدی، نوشتن بیانیه های مطبوعاتی و مدیریت موقعیت های بالقوه آسیب رسان را انجام می دهند.

۵.  مجری بازاریابی

میانگین حقوق ملی: ۵۷۰۶۷ دلار در سال

وظایف اصلی: مجریان بازاریابی، که گاهی اوقات مدیران حساب نامیده می شوند، در آژانس ها و شرکت های بازاریابی کار می کنند. آنها با مشتریان و ارباب رجوع ها تعامل دارند و با حفظ ارتباط ثابت، ایجاد استراتژی های بازاریابی و مدیریت کمپین ها، روابط با مشتریان را پرورش می دهند. این موقعیت برای کارمندانی با مهارت های مردمی و مشتاق یادگیری نحوه عملکرد کمپین های بازاریابی مناسب است.

۶. هماهنگ کننده بازاریابی دیجیتال

میانگین حقوق ملی: ۵۷۵۶۱ دلار در سال

وظایف اصلی: هماهنگ کنندگان بازاریابی دیجیتال با بسیاری از نقش های بازاریابی برای نظارت بر اجرای صحیح کمپین های بازاریابی همکاری نزدیک دارند. آنها ضرب الاجل های کمپین را ایجاد و نظارت می کنند، بودجه را مدیریت می کنند و کمپین را از ابتدا تا انتها هماهنگ می کنند. بازاریابان دیجیتال باید دارای مهارت های سازمانی، مدیریت زمان و ارتباط باشند تا در این نقش موفق باشند.

۷.  برنامه ریز رسانه

میانگین حقوق ملی: ۵۷۶۳۷ دلار در سال

وظایف اصلی: برنامه ریزان رسانه ای مسئول شناسایی الگوها، زمان ها و بسترهای بهینه برای توزیع کمپین بازاریابی هستند. آنها معمولاً برای آژانس های بازاریابی یا تبلیغاتی برای یک یا چند مشتری کار می کنند.

۸. مدیر بازاریابی محتوا  

میانگین حقوق ملی: ۵۸۵۰۰ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی محتوا مسئول توسعه و اجرای استراتژی های محتوایی برای یک شرکت برای رسیدن به اهداف فروش خود هستند. محتوا ممکن است شامل مواردی مانند وبلاگ، فیلم، عکس، اینفوگرافیک و موارد دیگر باشد که سپس از طریق رسانه های مختلف توزیع می شود.

۹.  مدیر امور مشتریان 

میانگین حقوق ملی: ۵۹۰۳۱ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران امور مشتریان ممکن است برای آژانس ها یا ناشران کار کنند و مسئول مدیریت دفتر تجاری متشکل از یک یا چند مشتری هستند. آنها همچنین ممکن است مسئول فروش یا اجرای مجدد فروش باشند تا اطمینان حاصل شود که مشتری اهداف فروش را برآورده می کند. آنها باید کمپین مشتری را مدیریت کنند تا مطمئن شوند که اهداف بازاریابی و تبلیغات آنها برآورده شده است.

۱۰.  مدیر رسانه های اجتماعی

میانگین حقوق ملی: ۵۹۹۶۴ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران رسانه های اجتماعی مسئول نظارت و توسعه استراتژی های رسانه های اجتماعی برای یک برند هستند. آنها ممکن است در یک آژانس بازاریابی یا مستقیماً در یک شرکت برای افزایش و حفظ سلامت حضور خود در رسانه های اجتماعی کار کنند.

۱۱.  مدیر بازاریابی جهانی

میانگین حقوق ملی: ۶۴۲۹۱ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی جهانی مسئول تمرکز بر حضور بازاریابی بین المللی یک برند هستند. آنها بر عملیات بین چندین مدیر بازاریابی که مسئول بازارهای مختلف هستند نظارت و نگهداری می کنند.

۱۲.  استراتژیست دیجیتال

میانگین حقوق ملی: ۶۵۴۳۰ دلار در سال

وظایف اصلی: استراتژیست های دیجیتال اهداف کسب و کار را برای توسعه و اجرای برنامه های بازاریابی دیجیتال شناسایی می کنند. در حالی که آنها ممکن است مشکلات را با محصولات یا خدمات بازاریابی سنتی و دیجیتال حل کنند، تمرکز اصلی آنها کار با تاکتیک های دیجیتال است.

۱۳.  بازاریاب محتوا

میانگین حقوق ملی: ۶۵۴۵۳ دلار در سال

وظایف اصلی: بازاریابان محتوا، که گاهی اوقات به آنها کپی رایترها نیز گفته می شود، اشکال مختلفی از محتوا از جمله کاغذهای سفید، وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، اسکریپت های ویدئویی و نسخه وب سایت ایجاد می کنند. بازاریابان محتوا اغلب در صنعتی که در آن کار می کنند متخصص هستند و همچنین از بهترین شیوه های SEO آگاه هستند تا محتوای خود را به خوبی در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. این نقش باید خلاق، ماهر در تحقیق و جزئیات محور باشد.

۱۴.  مدیر برند

میانگین حقوق ملی: ۶۵۵۹۱ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران برند مسئول توسعه و حفظ شیوه ادراک یک برند هستند. آنها از نزدیک با تیم های طراحی، تحقیقات بازاریابی و روابط عمومی برای افزایش و موقعیت استراتژیک یک برند در بازار همکاری خواهند کرد.

۱۵. تحلیلگر بازاریابی

میانگین حقوق ملی: ۶۶۱۰۴ دلار در سال

وظایف اصلی: تحلیلگران بازاریابی نظرسنجی های رضایت مشتری را انجام می دهند، تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا می کنند و آزمایش محصول را آغاز می کنند. تحلیلگران بازاریابی عملکرد کمپین بازاریابی را برای شناسایی الگوها و ویژگی های موفق اندازه گیری می کنند. آنها همچنین وظیفه بررسی چالش های احتمالی کمپین و عیب یابی چگونگی غلبه بر این چالش ها را بر عهده دارند.

۱۶.  تحلیلگر داده

میانگین حقوق ملی: ۶۷۰۹۹ دلار در سال

وظایف اصلی: تحلیلگران داده ها داده ها را برای عملکردهای مختلف تجاری جمع آوری و تفسیر می کنند. تفاوت بین دانشمند و تحلیلگر در این است که تحلیلگران به سادگی جمع آوری داده ها و تفسیرها را انجام می دهند و برخلاف تجزیه و تحلیل ریسک و ارائه توصیه های تصمیم گیری هستند.

۱۷.  مدیر بازاریابی

میانگین حقوق ملی: ۷۲۴۰۳ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی مسئول رهبری گروه های بازاریابی هستند تا اطمینان حاصل کنند که فرآیندها به طور کارآمد اجرا می شوند و اهداف شخصی تیم و کارمند برآورده می شوند.

۱۸.  تحلیلگر کسب و کار

میانگین حقوق ملی: ۸۲۸۸۶ دلار در سال

وظایف اصلی: تحلیلگران کسب و کار مسئول شناسایی و تفسیر داده ها برای اتخاذ تصمیمات تجاری مهم هستند. آنها با بسیاری از بخش های مختلف از جمله مالی، بازاریابی و فروش کار می کنند.

۱۹.  مدیر بازاریابی محصول

میانگین حقوق ملی: ۹۸۰۵۶ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی محصول مسئول توسعه نقاط گفتگو و ارائه برای نمایندگان فروش برای فروش محصول هستند. آنها وثیقه فروش ایجاد می کنند و متخصصان فروش را در مورد بهترین راه ها برای بازاریابی محصولات برای فروش، تمدید و رزرو کسب و کار جدید آموزش می دهند.

۲۰.  معاون بازاریابی

میانگین حقوق ملی: ۱۴۳۵۹۸ دلار در سال

وظایف اصلی: یک معاون بازاریابی مسئول مدیریت برند و تصویر یک شرکت است. آنها معمولاً با مدیر اجرایی، مدیر عامل و سهامداران برای تعیین اهداف کلی شرکت همکاری می کنند. وظایف شامل تعیین اهداف برای تیم بازاریابی، ایجاد رابطه با رسانه ها، تهیه بودجه و شبکه سازی با متخصصان صنعت است.

هنگام درخواست برای موقعیت های بازاریابی، مهارت های سخت و نرم خود را با بررسی شرح شغل و ترکیب کلمات کلیدی مرتبط برجسته کنید. برخی از مهارت های نرم رایج در بازاریابی عبارتند از: ارتباط موثر، خلاقیت، گوش دادن فعال و سازماندهی. همچنین اگر در حال تغییر شغل هستید یا برای موقعیت‌های مختلفی که تجربه حرفه‌ای برای آن دارید، درخواست می‌کنید، باید هر گونه مهارت قابل انتقال را نیز درج کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *