۲۶ نوع استراتژی بازاریابی برای ارتقای کسب و کار

26 نوع استراتژی بازاریابی برای ارتقای کسب و کار

تیم های بازاریابی از استراتژی های زیادی برای دستیابی و جذب مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. کسب و کارها ممکن است در حین تبلیغ محصولات و خدمات خود از بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال یا ترکیبی از هر دو استفاده کنند. دانستن استراتژی های مختلف بازاریابی می تواند به شما در انتخاب موثرترین آنها کمک کند. در این مقاله، ۲۶ نوع مختلف از استراتژی های بازاریابی را به اشتراک می گذاریم که می توانید از آنها برای ارتقای کسب و کار استفاده کنید.

مطالب مرتبط: تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

۲۶ نوع استراتژی بازاریابی

کسب و کارها از انواع مختلفی از استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. این استراتژی ها به برنامه ای برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مصرف کنندگان فعال اشاره دارد. یک استراتژی بازاریابی معمولاً حاوی ارزش پیشنهادی برند یا محصول است و جمعیت شناسی خاص مشتری را هدف قرار می دهد. استراتژی‌های بازاریابی مدرن شامل رویکردهای سنتی مانند بازاریابی از طریق رسانه و بازاریابی دیجیتال است که شامل بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

در اینجا انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی وجود دارد که کسب و کارها می توانند برای تبلیغ از آنها استفاده کنند:

۱. مطالعات موردی

مطالعات موردی اسنادی هستند که کارهایی را که برای برندها یا مشتریان دیگر انجام داده اید خلاصه می کنند. آنها به مشتریان بالقوه کمک می کنند تا آنچه را که شرکت می تواند به آنها ارائه دهد تجسم کنند. مطالعات موردی می تواند به ویژه در مشاغل خدماتی مفید باشد تا نشان دهد چگونه یک تجارت مشکلات مشتریان را حل می کند.

مطالب مرتبط: مدیر بازاریابی چه می کند؟ (با شرایط شغلی)

۲. وبلاگ نویسی

نوشتن وبلاگ هایی که به علایق مخاطب هدف شما مربوط می شود، راهی عالی برای جذب افراد بیشتر به وب سایت یا کسب و کار شرکت است. وبلاگ نویسی می تواند به بهبود رتبه سایت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بهبود اعتماد به برند کمک کند. برای اینکه وبلاگ ها بیننده داشته باشند، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و محتوای ارزشمندی که به مخاطب کمک می کند ضروری است.

۳. پرداخت به ازای هر کلیک

پرداخت به ازای کلیک (PPC) نوعی تبلیغات پولی است. هر بار که شخصی روی تبلیغ کلیک می کند، کسب و کار هزینه ای را پرداخت می کند. اکثر بازاریابان از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای دسترسی به افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجو استفاده می کنند. این شکل از بازاریابی می تواند به افزایش شناخت برند برای کسب و کارهای جدید کمک کند.

مرتبط: راهنما: چگونه به یک مدیر بازاریابی دیجیتال تبدیل شویم

۴. سئو

سئو زمانی است که برندها صفحات وب خود را برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهینه می کنند. این به افزایش ترافیک ارگانیک به وبلاگ یا وب سایت شرکت کمک می کند. کسب و کارها می توانند از طریق افزایش ترافیک ارگانیک به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند و محصولات و خدمات خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنند.

۵. ویدیوهای ویروسی

ایجاد محتوایی مانند ویدیوهایی که به صورت ویروسی در می آیند می تواند علاقه زیادی را در برندها ایجاد کند. تیم های بازاریابی برای استفاده از این روش به روندهای نوظهور نگاه می کنند. این روش همچنین می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد زیرا ویدیوهای ویروسی به طور طبیعی و بدون سرمایه‌گذاری یا تلاش زیاد توسط مردم به اشتراک گذاشته می‌شوند.

۶. دهان به دهان

اگرچه ممکن است برندها کنترل زیادی بر این شکل از بازاریابی نداشته باشند، تبلیغات دهان به دهان راهی عالی برای ترغیب افراد بیشتری به امتحان خدمات یا محصولات شرکت های جدید است. کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه محصولات عالی، کیفیت و خدمات مشتری، افراد را تحت تأثیر قرار دهند تا چیزهای مثبتی در مورد برند خود بگویند. این شکل از بازاریابی بدون هزینه است و به شما کمک می کند تا نتایج پایدار و بلندمدتی داشته باشید.

۷. چاپ کردن

این شکل سنتی از تبلیغات یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی و تبلیغ چیزی است. بازاریابان تبلیغات و مقالات حمایت شده را در روزنامه ها، مجلات و سایر نشریات چاپی به اشتراک می گذارند. این شکل از بازاریابی همچنان مرتبط باقی می ماند و کسب و کارها می توانند آن را بر اساس منطقه و مخاطبان بومی سازی کنند.

۸. اینفلوئنسر یا وابسته

با ظهور پلتفرم های رسانه های اجتماعی مبتنی بر بصری، بسیاری از برندها با چهره های عمومی که دنبال کنندگان زیادی دارند برای تبلیغ محصولات و خدمات خود شریک می شوند. این شکل از بازاریابی از آنجایی که بسیاری از کاربران به نظرات تأثیرگذارانی که آنها را تحسین می کنند و از آنها پیروی می کنند اعتماد دارند، رونق یافته است. کسب‌وکارها معمولاً در حین اجرای چنین کمپین‌هایی به اینفلوئنسرها و بازارهای وابسته در صنعت و جایگاه خود نزدیک می‌شوند.

مرتبط: ۱۰ موقعیت برتر بازاریابی (با حقوق و وظایف شغلی)

۹. ایمیل

بازاریابی ایمیلی برای پرورش سرنخ ها، به ویژه در مشاغل B2B، ارزشمند است. بسیاری از برندها برای به اشتراک گذاشتن محتوای جالب با مخاطبان خود و افزایش لیست ایمیل خود خبرنامه ارائه می دهند. آن‌ها همچنین از کمپین‌های قطره‌ای استفاده می‌کنند که بر اساس اقدامات کاربر ایمیل ارسال می‌کنند.

۱۰. خدمات پخش ویدیو و موسیقی

با محبوب شدن سرویس‌های پخش ویدیو و موسیقی، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از این پلتفرم‌ها برای دستیابی به مخاطبان خاص استفاده می‌کنند. از آنجایی که این سرویس‌ها داده‌های کاربر بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند، برندها می‌توانند تبلیغات بیش از حد شخصی ایجاد کنند. اگر بخواهید مخاطبان جوان‌تری را هدف قرار دهید، این خدمات به‌ویژه مفید هستند.

مطالب مرتبط: شرح شغل دیجیتال مارکتینگ (به همراه نمونه های شغلی)

۱۱. تماس سرد

بازاریابی تماس سرد زمانی است که یک فروشنده مستقیماً با مصرف کننده تماس می گیرد. هدف از تماس تلفنی این است که شخص را وادار به خرید یا پرس و جوی بیشتر در مورد برند کند. این شکل از بازاریابی به ایجاد آگاهی در مورد پیشنهادات شرکت کمک می کند و می تواند به ارائه سرنخ های مرتبط کمک کند.

۱۲. رویدادها

کسب‌وکارها به‌طور منظم رویدادهای حمایت‌شده را میزبانی می‌کنند تا آگاهی در مورد برند و ارائه محصول خود را افزایش دهند. این رویدادها ممکن است شامل سمینارها، سخنرانی ها، مهمانی ها، مسابقات ورزشی، رویدادهای دانشکده، جشن ها یا رویدادهای خیریه باشد. آنها حتی ممکن است برخی از محصولات خود را در این رویدادها ارائه دهند یا یک غرفه دائمی برای جذب مخاطبان راه اندازی کنند.

۱۳. بازاریابی رسانه های اجتماعی

ایجاد صفحات تجاری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی یک راه موثر برای ارتباط با مشتریان است. بسیاری از برندها نیز تبلیغات پولی را در این پلتفرم ها اجرا می کنند. اشتراک گذاری محتوا با هشتگ های پرطرفدار روش دیگری است که برندها از این پلتفرم ها برای بهبود دید و افزایش آگاهی استفاده می کنند. حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا روندهای ویروسی را به طور مؤثرتری افزایش دهند.

۱۴. نامه مستقیم

برندها می توانند با نامه مستقیم در مورد تبلیغات، تخفیف ها و کاتالوگ محصولات، اطلاعات جمعیتی خاصی را هدف قرار دهند. همچنین ممکن است از نامه مستقیم برای ارسال اطلاعیه‌ها، گزارش‌ها یا خبرنامه‌های شرکت استفاده کنند. این شکل از بازاریابی می تواند کمتر از سایر اشکال مستقیم موثر باشد زیرا نرخ باز شدن نامه های فیزیکی ممکن است خیلی بالا نباشد.

۱۵. بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده (B2C)

بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده بر اساس ترجیحات، نیازها و احساسات مصرف کننده عمل می کند. برندها از این شکل بازاریابی استفاده می کنند تا نشان دهند که چگونه محصولات و خدمات آنها می تواند زندگی مشتریانشان را بهبود بخشد. بازاریابی B2C شامل هر دو روش بازاریابی سنتی و دیجیتال است.

۱۶. بازاریابی تجارت به تجارت(B2B)

این بازاریابی زمانی است که برندها محصولات و خدمات خود را برای یکدیگر بازاریابی می کنند. بازاریابی B2B بر برقراری ارتباط با الزامات تجاری، چالش ها و ارزش های برند متکی است. بازاریابی B2B به صورت حرفه ای تر اتفاق می افتد و ممکن است از پلت فرم های شبکه های اجتماعی حرفه ای استفاده کند.

۱۷. بازاریابی جاویژه

بازاریابی جاویژه  زمانی است که کسب و کارها مخاطبان هدف خاصی را پیدا می کنند و منحصراً به آنها رسیدگی می کنند. به جای ایجاد تبلیغاتی که برای طیف وسیعی از افراد جذاب باشد، تنها گروه کوچکی از مردم ممکن است پیام بازاریابی را درک کنند. این می تواند به کسب و کارها کمک کند تا حس قوی وفاداری به برند داشته باشند و جوامع کوچکی از مشتریان متعهد ایجاد کنند.

۱۸. بازاریابی چند کاناله

بازاریابی چند کاناله زمانی است که برندها از پلتفرم های مختلفی برای دستیابی به مشتریان استفاده می کنند. اغلب، این پلتفرم ها کمپین بازاریابی گسترده تری را تشکیل می دهند. کانال هایی که یک برند انتخاب می کند ممکن است به محصول یا خدمات و مخاطبان هدف برند بستگی داشته باشد. برای مثال، کسب‌وکاری که شهروندان سالخورده را هدف قرار می‌دهد، احتمالاً از اشکال سنتی بازاریابی، مانند تبلیغات چاپی، و نه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

۱۹. بیانیه های مطبوعاتی

بیانیه های مطبوعاتی زمانی است که برندها مقاله یا خلاصه ای درباره آخرین به روز رسانی شرکت یا راه اندازی محصول می نویسند. اغلب، ناشران و سردبیران در نشریات رسانه ای این بیانیه های مطبوعاتی را با خوانندگان خود به اشتراک می گذارند. کسب و کارها همچنین بیانیه های مطبوعاتی با لیست های پستی مخاطبان خود را نیز منتشر می کنند.

۲۰. کنفرانس های مطبوعاتی

شرکت های بزرگ ممکن است کنفرانس های مطبوعاتی ترتیب دهند تا در مورد محصولات جدید یا اعلامیه های شرکت خود با رسانه ها بحث کنند. رسانه ها با نوشتن در مورد رویداد به تبلیغ شرکت و اطلاعاتی که می خواهند به اشتراک بگذارند کمک می کنند. شما اغلب این تاکتیک بازاریابی را در شرکت های بزرگ فناوری مشاهده می کنید.

۲۱. بازاریابی فصلی

بسیاری از برندها کمپین های بازاریابی خود را بر اساس فصل ها قرار می دهند. به عنوان مثال، بسیاری از خرده فروشان، فروش ویژه تعطیلات یا معاملات تابستانی در محصولات خود دارند. این کمپین ها سعی می کنند از فصل تعطیلات و جشنواره ها برای تبلیغ محصولات خود و به حداکثر رساندن فروش استفاده کنند.

۲۲. انسان دوستی

برخی از برندها بشردوستی را با مدل کسب و کار خود ادغام می کنند. شما اغلب رویکرد تجاری یک به یک را می بینید، به این معنی که برند برای هر خریدی که مشتری انجام می دهد، مبلغی معادل برای یک هدف اجتماعی اهدا می کند. برندها همچنین ممکن است متعهد شوند که درصد مشخصی از فروش خود را به موسسات خیریه یا سازمان‌های غیردولتی اهدا کنند.

۲۳. بازاریابی رابطه مند

ایجاد یک رابطه قوی با مشتریان می تواند وفاداری را افزایش دهد و منجر به تکرار خرید آنها شود. برندها این رابطه را با پذیرش بازخورد، ارائه خدمات عالی به مشتریان و ارائه پشتیبانی به مشتریان خود پرورش می دهند. این شکل از بازاریابی می تواند در حفظ بلندمدت مشتری مفید باشد.

۲۴. کمبود

بازاریابی کمبود زمانی است که برندها باعث می شوند مصرف کنندگان باور کنند که تعداد محدودی محصول دارند. این به مردم احساس فوریت برای خرید این محصولات قبل از اتمام موجودی آنها می دهد. فروش فوری نوعی بازاریابی کمبود است که می تواند به تبلیغ برندها به طور موثر کمک کند.

۲۵. مسابقات

مسابقات روشی شگفت انگیز برای ترغیب مخاطب به مشارکت فعال در کمپین بازاریابی است. به عنوان مثال، یک شرکت ظروف آشپزی می تواند میزبان مسابقه آشپزی باشد و مخاطبان را به شرکت کردن تشویق کند. مسابقه ها همچنین می توانند به صورت دیجیتالی رخ دهند زیرا برندها می توانند از شرکت کنندگان بخواهند که دوستان خود را برای شرکت در مسابقه تگ کنند. آنها همچنین ممکن است از آنها بخواهند که یک پست یا عکس را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

۲۶. حمایت های مالی

بسیاری از کسب‌وکارها از رویدادها حمایت می‌کنند تا نشان دهند که برندشان از یک هدف، افراد مشهور یا تیم خاص حمایت می‌کند. این به ایجاد آگاهی از برند کمک می کند. در ازای حمایت مالی، شرکت ها فرصتی برای قرار دادن لوگو و برند خود بر روی مواد بازاریابی رویداد، صفحات وب، تی شرت ها یا تابلوهای تبلیغاتی دارند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *