۳۱ عادت خوب در محل کار که به شما کمک می کند در شغل خود موفق شوید

عادت خوب در محل کار

متخصصان بسیار موفق ممکن است موفقیت خود را به عادت های خاصی نسبت دهند. برخی از اقدامات، زمانی که روزانه تمرین می‌شوند، می‌توانند به شما در حفظ تمرکز و تکمیل وظایف محل کارتان کمک کنند. یادگیری در مورد این عادات محل کار می تواند به شما کمک کند عملکرد خود را در محل کار بهبود بخشید و به راحتی به اهداف شغلی خود دست یابید.

در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که عادت‌های خوب در محل کار چیست و نمونه‌هایی از عادات و روال‌هایی را ارائه می‌دهیم که ممکن است به شما در بهبود بهره‌وری و پیشرفت در حرفه‌تان کمک کند.

عادات خوب محل کار چیست؟

یک عادت خوب در محل کار، اقدامی است در رابطه با شغل شما که آنقدر تکرار می کنید تا به یک تمرین معمولی تبدیل شود. ایجاد عادات مثبت برای محل کار می تواند به شما کمک کند:

  • دستیابی به اهداف شغلی
  • بهره وری خود را به حداکثر برسانید
  • وظیفه گرا باقی بمانید

می توانید با تکرار هدفمند اقدامات سالم، خود را برای داشتن عادات کاری مثبت آموزش دهید. هرچه بیشتر یک عمل را تمرین کنید، تبدیل آن به یک عادت آسان تر است. در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که می توانید از آنها برای شروع تمرین عادت های جدید در محل کار استفاده کنید:

  • با تمرکز بر یک یا دو اقدامی که می‌خواهید در روال کاری خود بگنجانید، شروع کنید. پس از حفظ یک عادت، می توانید یک عادت جدید اضافه کنید.
  • یک یادآوری روی تلفن یا لپ تاپ خود تنظیم کنید تا به شما اطلاع دهد که هر روز یک عمل خاص را انجام دهید.
  • برای هر روزی که عملی را که می‌خواهید به عادت تبدیل کنید، با موفقیت انجام می‌دهید، یک «X» در تقویم علامت بزنید. این یادآوری بصری می تواند به شما انگیزه کمک کند.

۶ عادت برای داشتن یک شغل موفق

در اینجا شش عادت محیط کار وجود دارد که باید برای کمک به موفقیت در محل کار، آنها را در نظر بگیرید:

۱. روال خود را حفظ کنید

روتین یک توالی ثابت از اقدامات است. داشتن یک برنامه روتین در محل کار می تواند به شما کمک کند بهره وری داشته باشید. برنامه‌ای برای روزهای کاری خود در نظر بگیرید که می‌تواند به شما در انجام وظایف روزانه‌تان کمک کند. برای مثال، ممکن است هر روز را با برنامه ریزی برای رسیدن به سه هدف اصلی شروع کنید.

برای ایجاد یک روتین عالی در محل کار این مراحل را دنبال کنید:

  1. به عادت های فعلی خود فکر کنید. عاداتی را که قبلاً دارید و آنچه را که می خواهید در تمرین روزانه خود تغییر دهید، شناسایی کنید. زمان هایی از روز را که بهترین کار را انجام می دهید، نقاط قوت و ضعف خود را در نظر بگیرید.
  2. یک لیست تهیه کنید. فهرستی از کارهایی که می خواهید به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود انجام دهید ایجاد کنید.
  3. فهرست را سازماندهی کنید. با استفاده از بازتاب های خود در مرحله دوم، فهرست خود را در یک برنامه زمان بندی موثر سازماندهی کنید.
  4. یک برنامه زمانی ایجاد کنید. از تلفن، تقویم یا یادآوری های دیگر برای کمک به حفظ برنامه استفاده کنید. همچنین می توانید برنامه ای برای روالی که می خواهید تنظیم کنید بنویسید و آن را روی دیوار یا میز خود قرار دهید، زیرا یادآوری‌های بصری مکرر می‌تواند به شما کمک کند تا کارهای روزمره خود را دنبال کنید.
  5. به خودت پاداش بده. ایجاد یک سیستم از پاداش های کوچک را در نظر بگیرید تا انگیزه شما را برای حفظ این روال ایجاد کند.
  6. منعطف بمانید. منعطف بمانید و برای گنجاندن محدودیت های زمانی یا رویدادهای جدید آماده باشید. به یاد داشته باشید که برنامه شما احتمالاً در زمان‌های مختلف قطع می‌شود، بنابراین جایی را برای اتفاقات برنامه‌ریزی نشده باقی بگذارید یا این ذهنیت را حفظ کنید که موارد در دستور کار شما ممکن است تغییر کند.

۲. وقت شناس باشید

وقت شناسی شامل ارائه وظایف و رسیدن به موقع به محل کار است. عادت کنید که وقت شناس باشید تا به موفقیت در شغلتان کمک کند.

حفظ یک برنامه منظم همچنین می تواند بیدار شدن به موقع برای کار هر روز را آسان تر کند. برای شروع این عادت، سعی کنید تلفن یا ساعت زنگ دار خود را دور از تخت خود قرار دهید تا مجبور شوید برای خاموش کردن آن به سمت آن بروید. مجبور کردن بدن به حرکت می تواند به شما کمک کند که روز خود را به موقع شروع کنید. در اینجا چند نکته دیگر برای وقت شناس بودن آورده شده است:

  • روز خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید. هر چیزی را که می توانید برای سهولت روز بعد تنظیم کنید، مانند کنار گذاشتن فایل هایی که برای یک جلسه نیاز دارید یا انتخاب کنید که روز بعد چه لباسی بپوشید.
  • یادآوری ها را از قبل تنظیم کنید. برای هر پروژه ای جدول زمانی ایجاد کنید و یادآورها را در فواصل زمانی مشخص تنظیم کنید. برای مثال، می‌توانید دو روز قبل از موعد مقرر یک یادآوری تنظیم کنید یا هر روز صبح قبل از اینکه مجبور شوید خانه خود را ترک کنید، زنگ هشدار را برای ۱۰ دقیقه تنظیم کنید.
  • از تایمر شمارش معکوس استفاده کنید. می توانید یک تایمر شمارش معکوس اضافه کنیدبرنامه را روی رایانه یا تلفن خود قرار دهید تا بتوانید میزان زمان باقی مانده از زمان انجام پروژه را مشاهده کنید.
  • زمان خود را پیگیری کنید. پیگیری اینکه معمولاً چقدر زمان برای انجام وظایف خاص نیاز دارد، می تواند مفید باشد. از این اطلاعات برای ایجاد یک برنامه زمانی استفاده کنید که زمان کافی برای رسیدن به ضرب الاجل در اختیار شما قرار دهد.
  • با دقت اولویت بندی کنید ابتدا حیاتی ترین کارها را اولویت بندی کنید، بنابراین احتمال بیشتری دارید که آنها را به موقع به پایان برسانید.

۳. نقاط قوت خود را توسعه دهید

استعدادهای خود را شناسایی کنید و عادت بهینه سازی آنها را ایجاد کنید تا به موفقیت در محل کار کمک کنید. تمرکز بر کارهایی که می توانید به خوبی انجام دهید ممکن است به شما کمک کند نگرش مثبتی داشته باشید و ارزش خود را در کار نشان دهید. همچنین می توانید از نقاط قوت خود برای کمک به خود در دستیابی مداوم به اهداف محل کار خود استفاده کنید.

این نکات را برای توسعه نقاط قوت خود دنبال کنید:

  • به خودت فکر کن. به عادات و نقاط قوت موجود در محل کار خود فکر کنید. علایق خود، دستاوردهایی که بیشتر به آنها افتخار می کنید، وظایفی که بازخورد آسان و مثبتی از پروژه های قبلی پیدا می کنید را در نظر بگیرید.
  • نقاط قوت موجود را فهرست کنید. با استفاده از اطلاعات بازتاب خود، فهرستی از نقاط قوت موجود خود تهیه کنید.
  • روی پروژه های مربوطه کار کنید. به دنبال نقش‌ها یا پروژه‌هایی باشید که به شما امکان می‌دهد اغلب از آن مهارت‌ها استفاده کنید. می‌توانید به سرپرست خود بگویید که می‌خواهید این حوزه‌ها را توسعه دهید و کارهای مرتبط را بخواهید.
  • حجم کار خود را بهینه کنید در نظر بگیرید که آیا می توانید فرآیند، رویه یا گردش کار در محل کار را تغییر دهید تا از نقاط قوت خود بیشتر استفاده کنید. همچنین می توانید تحقیق کنید که چگونه افراد با استعدادهای مشابه از مهارت های خود برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند.
  • اهداف تعیین کنید. اهدافی را تعیین کنید که به توسعه نقاط قوت شما مربوط می شود، مانند شرکت در کلاس یا کسب گواهینامه در یک زمینه خاص.

مرتبط: تعیین اهداف برای بهبود شغل خود

۴. عوامل حواس پرتی را محدود کنید

محدود کردن حواس‌پرتی‌ها در طول روز کاری می‌تواند به شما کمک کند وظیفه‌محورتر و متمرکز باشید و توانایی رسیدن به اهدافتان را افزایش دهید. در نظر بگیرید که معمولا روزهای کاری خود را چگونه می گذرانید و مواردی را که تمرکز شما را از بین می برد یا مانع از کار با ظرفیت کامل شما می شود را شناسایی کنید. فهرستی از آن چیزها تهیه کنید، سپس سعی کنید برنامه ای برای حذف یا اجتناب از آنها تهیه کنید.

برخی از ایده ها برای محدود کردن حواس پرتی عبارتند از:

  • تلفن همراه خود را در جایی قرار دهید که کمتر در دسترس باشد تا بتوانید به جای اعلان ها روی کار تمرکز کنید.
  • تلفن شخصی خود را در ساعات کاری روی «مزاحم نشوید» تنظیم کنید.
  • از یک تایمر برای برنامه ریزی و محدود کردن استراحت خود استفاده کنید.
  • از یک چک لیست استفاده کنید تا به شما کمک کند روی انجام وظایف خاص تمرکز کنید.
  • مشخص کنید که بیشتر روی چه بخش هایی از روز تمرکز کرده اید، سپس کارهای چالش برانگیز را در آن زمان برنامه ریزی کنید.
  • یادآورهایی را تنظیم کنید تا به شما کمک کند متمرکز بمانید.
  • فضای فیزیکی خود را طوری تنظیم کنید که برای کار مساعدتر باشد. این ممکن است به این معنی باشد که میز خود را سازماندهی کنید، صندلی خود را جابجا کنید تا دید خود را تغییر دهید یا انتخاب کنید که در جایی کار کنید که کمتر دچار حواس پرتی شوید.

۵. استرس را مدیریت کنید

در حالی که تجربه استرس در محل کار طبیعی است، ایجاد عادت مدیریت استرس به روشی سالم می تواند به شما کمک کند نگرش مثبتی داشته باشید و روی دستیابی به اهداف خود تمرکز کنید. برای مدیریت هر استرسی که در محل کار با آن مواجه می شوید، برنامه ای تهیه کنید.

در اینجا چند عادت وجود دارد که می توانید برای کمک به مدیریت استرس ایجاد کنید:

  • یک دفتر خاطرات داشته باشید: نوشتن چالش های شما می تواند راهی مفید برای پردازش افکار و رهاسازی احساسات شما باشد.
  • از تمرینات تنفسی استفاده کنید: از آنجایی که تنفس بر کل بدن شما تأثیر می گذارد، انجام چند تکنیک ساده تنفسی می تواند به کاهش تنش کمک کند. برای مثال، می‌توانید در حین شمارش از یک تا چهار نفس عمیق و آهسته بکشید، در حالی که از یک تا پنج می‌شمارید، نفس خود را حبس کنید، سپس در حالی که از یک تا شش می‌شمارید، به آرامی آن را رها کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید: فعالیت بدنی باعث آزاد شدن اندورفین، افزایش حس خوب و کمک به حفظ سلامتی شما می شود. شروع یک برنامه ورزشی روزانه یا پیاده روی کوتاه در طول روز کاری را برای کمک به کاهش استرس در نظر بگیرید.
  • گوش دادن به موسیقی: موسیقی می تواند تأثیر آرامش بخش داشته باشد، به خصوص موسیقی آهسته، آرام یا کلاسیک. سعی کنید در صورت لزوم از هدفون برای گوش دادن به موسیقی در محل کار استفاده کنید یا موسیقی آرامش بخش را برای گوش دادن در مسیر رفت و آمد به دفتر انتخاب کنید.

۶. به روز خود فکر کنید

در نظر داشته باشید که به فکر کردن در روز خود عادت کنید. هر روز عصر قبل از ترک محل کار، چند دقیقه را به یاد آورید که روز چگونه گذشت. می توانید لیستی از کارهایی که می توانستید بهتر انجام دهید و کارهایی که به خوبی انجام داده اید برای شناسایی اقدامات موفق و راه های بهبود ایجاد کنید. از زمان تفکر خود برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید و به شما انگیزه می دهد تا فردا بهتر عمل کنید.

می‌توانید این مراحل را دنبال کنید تا به روز خود فکر کنید یا روند خود را ایجاد کنید:

  • از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید یا یک سند در رایانه یا تلفن خود ایجاد کنید که در آن بتوانید فرکهای روزانه خود را یادداشت کنید.
  • روز هفته و تاریخ را در بالای صفحه بنویسید.
  • سه دقیقه کامل را به این فکر کنید که چه کاری را خوب انجام داده اید. فهرست یا توضیح مختصری بنویسید.
  • سه دقیقه کامل را به این فکر کنید که چگونه می توانستید بهتر عمل کنید.فهرست یا توضیح مختصری بنویسید.
  • فکرهای خود را بخوانید، سپس یک یا چند مورد را برای تمرکز بر بهبود فردا انتخاب کنید.
  • مواردی را که قرار است روی آنها تمرکز کنید در تقویم، فهرست کارها یا برنامه ریز خود یادداشت کنید. می‌توانید یک یادآوری روی تلفنتان تنظیم کنید یا می‌توانید یک یادداشت چسبناک روی میزتان بگذارید تا روز بعد وقتی به سر کار می‌روید، آن را اول ببینید.

مطالب مرتبط: چگونه در کار انگیزه پیدا کنیم

۲۵ روال موثر در محل کار که باید امتحان کنید

در اینجا ۲۵ روال وجود دارد که می توانید از تمرین در محل کار بهره مند شوید:

۸ روال که به حرفه ای بودن مربوط می شود

در اینجا چند روش وجود دارد که می تواند به شما کمک کند در محل کار حرفه ای عمل کنید:

  1. با استفاده از نگرش حرفه ای تعامل کنید
  2. ضرب الاجل ها را به طور مداوم رعایت کنید
  3. حرفه ای لباس بپوشید
  4. به طور مداوم و موثر ارتباط برقرار کنید
  5. کار را از زندگی خانگی جدا کنید
  6. زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید
  7. سیاست شرکت را مرور کنید
  8. قبل از ارائه ، کار خود را تصحیح یا دوباره بررسی کنید

۸ روال که به شما کمک می کند عضو خوبی در تیم باشید

در اینجا چند روش خوب در محل کار برای کار تیمی آورده شده است:

  1. نیازهای تیم را پیش بینی کنید
  2. ابتکار عمل داشته باشید
  3. در بحث های حل مسئله مشارکت کنید
  4. به سایر اعضای تیم کمک کنید
  5. در جلسات مشارکت کنید
  6. مهربان باشید
  7. وقتی مطمئن نیستید سوال بپرسید
  8. گوش دادن فعال را تمرین کنید

۹ عادت خودسازی

در اینجا چند روال دیگر وجود دارد که ممکن است به شما در موفقیت در کار کمک کند:

  1. بحث کنید و از اشتباهات گذشته درس بگیرید
  2. چالش های جدید را دنبال کنید
  3. اهداف تعیین کنید
  4. به دنبال فرصت های رهبری باشید
  5. برای دستاوردها به خود پاداش دهید
  6. توجه به جزئیات را تمرین کنید
  7. بهترین کاری را که می توانید در زمان موجود انجام دهید
  8. انعطاف پذیری را نشان دهید
  9. از یک برنامه مدیریت عادت استفاده کنید
آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *