۴ گام برای ساختن یک برند

4 گام برای ساختن یک برند

برند شما شهرت شماست و می تواند منعکس کننده رابطه بین کسب و کار شما و مشتریان فعلی یا احتمالی شما باشد. در این مقاله، توضیح می‌دهیم که چرا ساختن یک برند مهم است و به دنبال آن رویکردی گام به گام که تیم بازاریابی شرکت شما می‌تواند در هنگام ساختن یک برند دنبال کند، می‌پردازیم.

مطالب مرتبط: چگونه مهارت های توسعه کسب و کار را ایجاد کنیم

چرا ساختن یک برند مهم است؟

روشی که یک شرکت برند خود را ایجاد می کند، نحوه درک عمومی از تجارت و محصولات آن را تعیین می کند. برندهای موفق می توانند بر نحوه درک افراد از نام، داستان، لوگو و کمپین های بازاریابی تأثیر بگذارند. در بسیاری از موارد، برند به اندازه کیفیت و قیمت یک محصول مهم است. وقتی مردم محصولی را می خرند، به سبک زندگی ای که محصول نشان می دهد نیز خرید می کنند.

اگر یک شرکت یک برند هیجان انگیز و به یاد ماندنی ایجاد کند، عموم مردم محصولات یا خدمات آن را راحت تر می شناسند و درک روشنی از ارزشی که کالاها می توانند به زندگی شان بیافزایند، خواهند داشت. برندسازی نیز یکی از موثرترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان است.

چگونه یک برند بسازیم

اگر بخشی از یک تیم بازاریابی هستید که وظیفه ساخت برند شرکت خود را دارد، می توانید این چهار مرحله را دنبال کنید:

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  2. موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.
  3. شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.
  4. یک لوگو و شعار انتخاب کنید.

۱. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم در ساختن یک برند، تعیین مخاطب هدف شماست. برای ایجاد پایگاه مشتری دلخواه خود:

  • مشخص کنید چه کسی بیشتر احتمال دارد محصول را بخرد. چندین عامل مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و درآمد را برای ایجاد یک جمعیت شناسی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید عینک های گران قیمت و مد روز بفروشید، مخاطبان هدف شما می توانند افراد با درآمد متوسط تا بالا زیر ۴۰ سال باشند. با این حال، اگر محصول شما یک نوشیدنی ورزشی جدید باشد، مخاطبان شما به احتمال زیاد ورزشکاران خواهند بود.
  • با آمار و داده های فروش موجود مشورت کنید. این اطلاعات در ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد عادات خرید مصرف کنندگان به شما کمک خواهد کرد. آمار همچنین می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا محصول شرکت شما برای جمعیت خاصی جذاب است یا خیر. به عنوان مثال، آمار می تواند نشان دهد که نسل جدیدی ها تمایل زیادی به قیمت گذاری دارند و خرید آنلاین محصولات را ترجیح می دهند. درصورت نیاز، می‌توانید داده‌های آماری خود را از طریق نظرسنجی جمع‌آوری کنید یا با یک شرکت بازاریابی تماس بگیرید تا از طرف شما داده‌ها را جمع‌آوری کند.
  • شرکت های مشابه را مطالعه کنید. می توانید از شرکت های معتبری که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند، یاد بگیرید. سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ایجاد کمپین های بازاریابی با هدف گروه های خاصی که محصولاتشان را بیشتر خریداری می کنند، جمع آوری کنید. داده های شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید تا درک کاملی از برند آنها ایجاد کنید.
  • با بازار هدف خود صحبت کنید. تعامل با افرادی را در نظر بگیرید که با مشخصات مشتری ایده‌آل شرکت شما مطابقت دارند تا مشخص کنید که علاقه‌مندی‌ها و نیازهای آن‌ها چیست، همچنین برندهایی که برایشان جذاب هستند و چرا. شما می توانید یک طرح کلی دقیق تر از آنچه مشتریان شما می خواهند ایجاد کنید.

بعد از اینکه در مورد مخاطب هدف تصمیم گرفتید، می توانید شروع به ایجاد برندی کنید که آنها را جذب کند.

مطالب مرتبط: آشنایی با فرآیندها و مراحل مدیریت پروژه

۲. موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید

تعیین موقعیت یک کسب و کار شامل تصمیم گیری در مورد نحوه متمایز کردن محصولات یا خدمات آن از سایر پیشنهادات مشابه در بازار است. برای انجام این کار، ابتدا باید تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رقابت مستقیم شرکت خود جمع آوری کنید، مانند جزئیات مربوط به محصولات، قیمت ها و بازارها و همچنین استراتژی های بازاریابی آنها. سعی کنید کاستی‌های احتمالی در محصولات، خدمات یا حوزه‌های موجود در بازار را که رضایت‌بخش نیست، مشخص کنید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید.

پس از بررسی رقابت خود، باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنید. یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد یک بیانیه مختصر است که به مشتریان می گوید که شرکت چه چیزی ارائه می دهد. یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما باید ویژگی های محصول شما را برجسته کند که آن را منحصر به فرد می کند و برای مشتریان ارزش اضافه می کند.

۳. شخصیت شرکت خود را تعریف کنید

یک برند تا حد زیادی هویت کسب و کار را منتقل می کند. بنابراین، یک گام مهم در ساخت یک برند، شامل تعیین شخصیت شرکت است. جدا از محصولات و خدمات یک شرکت، مخاطبان هدف آن نیز به تثبیت شخصیت آن کمک خواهند کرد. اگر مخاطبان هدف شما علاقه مندان به دوچرخه سواری هستند، به احتمال زیاد یک فرد فعال می خواهید.

تصمیم گیری در مورد شخصیت شرکت شما نیاز به طوفان فکری خلاق با سایر اعضای تیم برندسازی دارد. شما می توانید این فرآیند را با در نظر گرفتن شرکت به عنوان یک شخص شروع کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت یک شرکت باربری است، می توانید توصیف کنید که این شخص چگونه به نظر می رسد و چگونه عمل می کند. استفاده از کلمات توصیفی مانند “مسافر”، “مستقل”، “انقلابی” یا “سرگرم کننده” به شما و تیم برندینگ کمک می کند تا افکار انتزاعی خود را به صورت شفاهی بیان کنید.

همچنین می توانید سعی کنید محصول یا شرکت خود را با هر تصویر یا ایده ای که فکر می کنید مرتبط کنید. برای مثال، اگر شرکتی کفش‌های مخصوص دویدن تولید می‌کند، ممکن است به یک غزال فکر کنید و از این تصویر برای ایجاد ایده‌های بیشتر استفاده کنید.

این نوع فرآیندهای فکری خلاق به شما و تیم شما اجازه می‌دهد تا صدای متمایز را به شرکت خود ارائه دهید.

۴. یک لوگو و شعار انتخاب کنید

یک لوگوی موثر می تواند برند شما را از نظر بصری جذاب کند، در حالی که یک شعار موفق می تواند به مشتریان کمک کند تا محصول شما را به خاطر بسپارند.

  • لوگو: لوگو تصویر و شخصیت یک برند را نشان می دهد. ممکن است بخواهید در طول این فرآیند با یک طراح حرفه ای یا نمایندگی برند مشورت کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما با سلیقه، موثر و خوش ساخت است. یک طراح حرفه ای در مورد مواردی مانند فونت، رنگ، اندازه لوگو، شمایل نگاری و طراحی کلی به شما مشاوره می دهد. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده یا مکمل برند شما باشد.
  • شعار: شعار عبارتی کوتاه و جذاب است که می‌توانید در طول کمپین‌های بازاریابی از آن استفاده کنید تا به برند خود برتری بیشتری بدهید. این ویژگی دائمی برند شما نیست، بنابراین می‌توانید آن را برای کمپین‌های بازاریابی جدید تنظیم و تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر لوازم غواصی می فروشید، شعار شما می تواند این باشد: «بهترین منظره را از زیر دریا داشته باشید».

برند شما باید فرهنگ شرکت شما را آگاه کند. شما می توانید با هماهنگ کردن کد لباس، رفتار حرفه ای و صدای خود با تصویر، برند خود را به صورت داخلی بازاریابی کنید. رفتار شما معیاری را برای سایر کارکنان تعیین می کند که می تواند به فرهنگ شرکت شما تبدیل شود.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *