۵ مهارت فروش ارزشمند برای رزومه شما

مهارت های فروش چیست؟

کار موفقیت آمیز در یک موقعیت فروش مستلزم یک مجموعه مهارت خاص است. فهرست کردن این مهارت‌ها در رزومه، همراه با مثال‌هایی که نشان می‌دهد چگونه از آنها در موقعیت‌های قبلی استفاده کرده‌اید، معمولاً بخش مهمی از در نظر گرفتن موقعیت فروش است. رزومه شما معمولاً اولین فرصتی است که یک کارفرمای بالقوه برای ارزیابی شایستگی شما برای یک موقعیت آزاد دارد. در این مقاله برخی از مهارت‌های ضروری برای موفقیت در یک موقعیت فروش و نحوه اضافه کردن آن‌ها به رزومه را توضیح می‌دهیم.

مهارت های فروش چیست؟

مهارت‌های فروش مجموعه‌ای از مهارت‌های سخت و نرم هستند که به یک متخصص کمک می‌کند تا کالاها و خدمات یک شرکت را با موفقیت به اشخاص ثالث بفروشد. سازمان هایی که کسب و کار خود را بر مبنای ارباب رجوع ها یا مشتریانی پایه گذاری می کنند که محصولات یا خدمات آنها را خریداری می کنند، برای ایجاد مدوام معاملات به متخصصان فروش متکی هستند. کارمندان فروش باید با مشتریان بالقوه روابط برقرار کنند، آنها را به طور دقیق در مورد محصولات شرکت اگاه سازند، آنها را متقاعد کنند که خرید کنند و تجارت تکراری ایجاد کنند.

نمونه هایی از مهارت های فروش

متقاضیان موفق برای موقعیت های فروش باید ترکیبی از مهارت های سخت و نرم را داشته باشند تا برای این نقش در نظر گرفته شوند. در اینجا برخی از مهم ترین مهارت های فروش آورده شده است:

  1. تمایل به دستیابی به نتایج
  2. مهارت های ارتباطی خوب
  3. مهارت گوش دادن فعال
  4. کنجکاوی مداوم
  5. میل طبیعی به بستن معاملات

۱. تمایل به دستیابی به نتایج

فروش یک زمینه بسیار نتیجه گرا است که در آن با تجزیه و تحلیل اعداد فروش می توان دستاوردها و شکست ها را نسبتاً آسان تعریف کرد. تمایل دائمی برای دستیابی به اهداف فروش و دستیابی به اهداف شرکت، شاید مهمترین کیفیتی است که کارفرمایان بالقوه هنگام انتخاب متقاضیان برای موقعیت فروش به دنبال آن هستند.

اگر تجربه کاری قبلی شما شامل موقعیت های فروش نمی شود، می توانید یک مثال قابل توجه از موقعیتی را ذکر کنید که در آن به نتایج مطلوب دست یافته اید. اگر تجربه فروش قبلی دارید، باید موقعیتی را مثال بزنید که موفق به ایجاد فروش برای شرکت خود شده اید.

مثال: تمایل شدید برای دستیابی به نتایج، افزایش درآمد بیش از ۴۰٪ در ۸ ماه در موقعیت قبلی من.

۲. مهارت های ارتباطی خوب

ارتباط مداوم با مشتریان و همکاران بالقوه بخش مهمی از هر موقعیت مرتبط با فروش است. صرف داشتن یک محصول یا خدمات با کیفیت برای فروش معمولاً کافی نیست، زیرا مشتریان بالقوه باید به درستی از کیفیت آن محصول یا خدمات و همچنین نحوه بهبود زندگی آنها مطلع شوند.

متخصص فروش نیز غالباً نشان دهنده تصویر سازمان در نگاه مشتریان است و باعث می شود کاریزما و ارتباطات مؤثر از اهمیت بیشتری برخوردار شود. رزومه شما باید نشان دهد که شما مهارت های لازم برای علاقه مند کردن مشتریان بالقوه به محصولات یا خدماتی که می فروشید و حفظ وجهه خوب از شرکت  را دارید.

مثال: مهارت های ارتباطی قوی، توانایی جستجوی فعالانه مشتریان جدید و انجام کمپین های فروش از طریق تمام کانال های موجود.

مطالب مرتبط: ۱۰ بهترین مهارت برای گنجاندن در رزومه

۳. مهارت گوش دادن فعال

برقراری ارتباط موثر با مشتریان بالقوه و همکاران بیش از توانایی متخصص فروش در بیان ایده ها است. گوش دادن به همان اندازه مهم است، زیرا به شما کمک می کند تا جزئیات خاص در مورد محصولات یا خدماتی که می فروشید را به درستی درک کنید و نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه را بهتر درک کنید.

مثال: توانایی تجزیه و تحلیل مناسب بازخورد مشتری و استفاده از آن برای ایجاد راه های موثر برای بهبود فرآیند فروش.

بیشتر بخوانید: مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

۴. کنجکاوی مداوم

یک فروشنده موفق باید میل طبیعی به دانستن بیشتر در مورد شرکتی که برای آن کار می کند، محصولات یا خدماتی که می فروشد، صنعت کلی و سایر جزئیات را داشته باشد تا به طور مداوم اطلاعاتی را که ممکن است در موقعیت خود به آن نیاز داشته باشد به دست آورد. متخصصان فروش اغلب به سوالات مشتریان پاسخ می دهند، بنابراین رزومه شما باید نشان دهد که از دریافت سوالات چالش برانگیز و یافتن پاسخ های مناسب برای آنها لذت می برید.

مثال: تمایل دائمی به بهبود دانش محصول و تکنیک های فروش.

۵. تمایل طبیعی به بستن معاملات

یک شاغل فروش موفق نیاز به تمایل یا مهارت برای استقامت در برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه دارد تا به طور موثر فروش کافی ایجاد کند یا معاملات کافی را ببندد. متخصصان فروش اغلب می توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، اما فروش را به دست نمی آورند.

توانایی ادامه تلاش و حفظ جاه طلبی برای بستن معاملات علیرغم شکست های قبلی برای موفقیت بلندمدت یک متخصص فروش بسیار مهم است.

مثال: توانایی و استقامت ذهنی برای تمرکز مداوم بر اهداف اصلی علیرغم شکست.

نمونه بخش رزومه مهارت های فروش

مهارت های فروش باید در بخش مهارت های مربوطه در رزومه شما برجسته شود ، بلکه هنگام توصیف وظایف ، مسئولیت ها و دستاوردهای خود در مشاغل قبلی. در اینجا چند نمونه وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد رزومه خود دنبال کنید:

مهارت های فروش در بخش مهارت های رزومه

  • *مهارت های فروش: تصویر و رفتار خوب، مهارت های ارتباط نوشتاری و شفاهی اثبات شده، دانش صنعت، تجربه در جذب و حفظ مشتری، اشتیاق به بستن معاملات، مدیریت زمان، سازماندهی*
  • *مهارت های اضافی: شخصیت نتیجه گرا، توجه به جزئیات، تمایل برای یادگیری و بهبود مستمر سطوح انرژی بالا*

مهارت های فروش در بخش تجربه کاری رزومه

نماینده فروش پروژه مسکونی گرین وود
آوریل ۲۰۱۳ – آوریل ۲۰۱۶

  • از پایگاه داده مشتریان بالقوه موجود، مراجع خارجی و منابع شخصی برای یافتن خریداران آپارتمان استفاده کرد
  • به مدیر فروش در توسعه استراتژی فروش میان مدت و بلند مدت کمک کرد
  • به افزایش نرخ تبدیل مشتری به خریدار از ۳.۴ درصد به ۷.۱ درصد در سه سال کمک کرد
آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *