۵ راه برای افزایش اثربخشی فروش B2B

یافتن راه‌هایی برای افزایش فروش و افزایش اثربخشی تجارت به تجارت ، اولویت اصلی هر کسی است که در فروش B2B کار می‌کند. روش های مختلفی برای افزایش اثربخشی در حوزه تجارت به تجارت وجود دارد. یادگیری روش های افزایش اثربخشی فروش تجارت به تجارت می تواند به شما کمک کند تا در نقش خود پیشرفت کنید یا کسب و کار خود را به موفقیت تبدیل کنید.

در این مقاله، فروش تجارت به تجارت چیست و پنج راه برای افزایش اثربخشی فروش B2B  با شما بحث می کنیم.

فروش B2B چیست؟

فروش B2B یک مدل فروش است که شامل فروش کالا یا خدمات یک تجارت به تجارت دیگر می شود. اغلب در مقایسه با فروش B2C یا فروش بین مشاغل و مصرف کنندگان فردی، فروش تجارت به تجارت بسیار شبیه به روش معمول فروش است، به جز اینکه مصرف کننده با تجارت دیگری جایگزین می شود.

با این حال، یکی از جنبه‌هایی که در حوزه تجارت به تجارت منحصر به فرد است این است که هر یک از طرفین اغلب دارای سطح قابل مقایسه ای از قدرت مذاکره هستند و اغلب قادر به تضمین معاملات و قیمت‌هایی هستند که مصرف‌کننده عادی نمی‌تواند. این مستلزم آن است که کسانی که فروش B2B انجام می دهند استراتژیک تر باشند. استفاده از فروش تجارت به تجارت برای موفقیت هر نوع کسب و کار حیاتی است.

مطالب مرتبط: B2B به چه معناست؟ تعریف و نقش های محبوب بین کسب و کار

چگونه فروش B2B خود را افزایش دهیم

در اینجا پنج روش برای افزایش اثربخشی خود در فروش B2B وجود دارد:

  1. تحقیق.
  2. سر اصل مطلب رفتن.
  3. فروش در رسانه های اجتماعی انجام دهید.
  4. فروش متقابل و بالافروش.
  5. مشوق های وابسته را ارائه دهید.

۱.تحقیق

با توجه به تعداد زیادی از انتخاب ها و مشتریان مرتبط با فروش B2B، باید قبل از نزدیک شدن به مشتریان بالقوه، برای تحقیق وقت بگذارید. این به این دلیل است که طیف گسترده ای از مشتریان بالقوه وجود دارد، به این معنی که اگر سعی کنید به طور تصادفی آنها را بیابید، احتمالاً زمان خود را تلف خواهید کرد.

با این حال، با صرف زمان برای تحقیق در مورد شرکت‌ها و انواع کالاها و خدماتی که آنها خریداری می‌کنند، می‌توانید مشاغلی را که به احتمال زیاد از کسب و کار شما حمایت می‌کنند پیدا کنید و کارایی تلاش‌های خود را افزایش دهید. علاوه بر این، با انجام تحقیقات مقدماتی، می توانید مشتریان بالقوه خود را با دانش خود تحت تأثیر قرار دهید، که می تواند به شما کمک کند تا آنها را به عنوان مشتریان جدید حفظ کنید.

به عنوان مثال، می توانید با انجام یک جستجوی آنلاین ساده به جزئیات زیادی پی ببرید. همچنین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای اطلاع از اینکه چه کسانی را دنبال می‌کنند، با آنها تعامل می‌کنند، استفاده کنید. این امر به شرکت‌های تجارت به تجارت امکان می‌دهد تا جزئیات را پیدا کنند، مانند نوع کسب‌وکارشان و نوع لوازمی که ممکن است در بازار برای آنها وجود داشته باشد. .

علاوه بر این، می توانید اهداف یا ماموریت کلی برند را دریابید و حتی گاهی اوقات می توانید دریابید که آنها کالا یا خدمات خود را در گذشته از چه کسانی خریداری کرده اند. این به شما اهرم لازم را برای جذب سریع و کارآمدتر مشتریان جدید می دهد.

۲.به اصل مطلب برسید

از آنجایی که به فروش مربوط می شود، بسیاری از مردم سعی می کنند از صحبت های کوچک غیر ضروری اجتناب کنند. وقتی توجه مشتری بالقوه خود را جلب کردید، باید مستقیماً به اصل مطلب بروید. تبادل چیزهای خوشایند خوب است، اما فراتر از آن، باید نه تنها به آنها اطلاع دهید که چرا تماس می‌گیرید، بلکه باید به آنها اطلاع دهید که کالاها و/یا خدمات شما چگونه می‌توانند برای آنها مفید باشند.

برای مثال، ممکن است تماس را با پرسیدن وضعیت آنها آغاز کنید و به آنها بگویید که اگر تصمیم بگیرند با شرکت شما تجارت کنند، ممکن است حتی بهتر عمل کنند. در هر صورت، مطمئن باشید که به آنها می گویید محصول شما چگونه می تواند برای آنها سودمند باشد، زیرا از قبل مشخص است که حمایت از تجارت آنها چه سودی برای شما خواهد داشت.

۳.فروش در رسانه های اجتماعی انجام دهید

استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند یک روش بسیار موثر برای افزایش فروش B2B شما باشد. به ویژه، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکار می‌توانند برای تحقیقات و شبکه‌سازی B2B بسیار مؤثر باشند. دلیل این امر این است که این سایت ها بر روی ارائه ارتباطات و منابع در حوزه کسب و کار تمرکز می کنند، بنابراین اعضا از قبل علاقه مند به ارتباط با دیگران برای اهداف تجاری هستند. بنابراین، شما قادر خواهید بود قبل از ارائه یک طرح فروش، مشتریان بالقوه خود را مشاهده کرده و با آنها تعامل داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر محصولات بسته بندی را می فروشید، ممکن است بخواهید از شرکت هایی پیروی کنید که کالاهایی را می فروشند که نیاز به استفاده از بسته بندی دارند. به این ترتیب، وقتی می‌بینید که آنها یک محصول یا خدمات حمل و نقل جدید را ارائه می‌دهند، می‌توانید به شرکت پیام دهید تا بپرسید از کجا لوازم حمل و نقل خود را خریداری می‌کنند یا آیا علاقه‌مند به خرید این محصولات از یک فروشنده جدید هستند.

۴.فروش متقابل و بالافروش

در حالی که ممکن است به نظر بهترین کار این باشد که سعی نکنید در همان تماس، فروش بیشتری انجام دهید، فروش متقابل و بالا‌فروش در واقع روش‌های موثری برای حفظ مشتری در بلندمدت هستند. تفاوت این دو روش به شرح زیر است:

فروش متقابل: این روش شامل ارائه سایر محصولات مرتبط با خرید مشتری به مشتری است. به عنوان مثال، اگر چاپگر می فروشید، ممکن است بخواهید محصولاتی مانند جوهر و کاغذ را به صورت متقابل بفروشید.

بالا فروش: این روش شامل ارائه ارتقاء به مشتری شما است. به عنوان مثال، اگر چاپگر می فروشید، ممکن است آنها را در یک مدل جدیدتر یا گرانتر با استفاده از این استدلال که می تواند نسخه های با کیفیت بهتر ایجاد کند یا نسخه هایی با حجم بالاتر ایجاد کند، آنها را به فروش برسانید.

۵.مشوق های وابسته را ارائه دهید

ارائه تخفیف‌ها و سایر مشوق‌ها برای شرکت‌های وابسته می‌تواند روش بسیار مؤثری برای تضمین فروش بیشتر B2B باشد. این به این دلیل است که مانند بسیاری از افراد، شرکت‌ها تمایل بیشتری به خرید کالاها یا خدماتی دارند که توسط افرادی که به آنها اعتماد دارند توصیه می‌شود. بنابراین، شما می توانید به سادگی به مشتریان در ازای تبلیغ کسب و کار خود به دوستان، خانواده و مشتریانشان تخفیف ارائه دهید.

به عنوان مثال، اگر خدمات میزبانی وب را می فروشید، ممکن است به شرکت های وابسته در ازای ارسال جزئیات کسب و کار خود در وب سایت خود، نرخ تخفیفی ارائه دهید. به این ترتیب، کسانی که تحت تاثیر کیفیت میزبانی وب قرار گرفته اند، می توانند مستقیماً برای دریافت خدمات ایمن با شما تماس بگیرند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *