۷ نوع مختلف فروشندگان (با اهمیت و نکات)

انواع مختلف فروشندگان

فروشندگان بخش بزرگی از نیروی کار ملی را تشکیل می دهند. بسیاری از انواع شرکت ها و صنایع، فروشندگان را برای کمک به رونق کسب و کار خود استخدام می کنند. درک نسخه‌های مختلف فروشندگان می‌تواند به شما کمک کند فروشنده بهتری باشید و در حرفه خود برتر باشید. در این مقاله، انواع مختلف فروشندگان را فهرست می‌کنیم، اهمیت شناخت انواع فروشندگان را مورد بحث قرار می‌دهیم و نکاتی را در مورد چگونگی بهبود مهارت‌های فروش به اشتراک می‌گذاریم.

۷ نوع فروشنده

در اینجا هفت نوع فروشنده وجود دارد که می توانید در صورت تجزیه و تحلیل نوع خود، در نظر بگیرید:

۱. منفعل

یک فروشنده منفعل همیشه برای کمک به مشتریان بدون اینکه به طور مداوم در کنار آنها باشد، در دسترس است. یک فروشنده منفعل آماده است در صورت درخواست کمک کند و به مشتریان کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و به آنها در خرید کمک کند. روش های فروش غیرفعال آنها ممکن است در یک محیط خرده فروشی مؤثرتر باشد.آنها ممکن است ابتدا کمک خود را ارائه دهند، سپس به سادگی قابل مشاهده و در دسترس باشند تا در صورت لزوم به افراد کمک کنند. منفعل بودن به این معنی نیست که به مردم کمک نمی کنید یا سعی در فروش ندارید. به این معنی است که شما به مشتری اجازه می‌دهید تا ببیند و مقایسه کند، به جای اینکه فوراً گزینه‌ها را پیشنهاد دهید.

۲. اهل گفتگو

سبک مکالمه گرا بر روی فردی صمیمی تمرکز می کند که باعث می شود افراد احساس راحتی و استقبال کنند. آنها با مشتری صحبت می کنند، بدون اینکه او را برای خرید محصول تحت فشار قرار دهند، گفتگو را هدایت می کنند. این می تواند خدمات مشتریان شرکت را تا حد زیادی بهبود بخشد، اما می تواند بسته شدن فروش را دشوارتر کند. این سبک می تواند در شرایطی که افراد پول زیادی خرج می کنند به خوبی کار کند. بهبود خدمات مشتری و ارج نهادن به راحتی مشتری نسبت به فروش می تواند آنها را به خرید بزرگ ترغیب کند.

۳. تعیین شده است

یک فروشنده مصمم یا بی امان هرگز از تبلیغ فروش دست نمی کشد. آنها به دنبال بستن هر چه بیشتر فروش هستند و ممکن است به فشار بر مشتری حتی اگر احساس ناراحتی کند ادامه دهند. این سبک جوانب مثبت و منفی دارد. در حالی که یک فروشنده مصمم ممکن است فروش بیشتری را تعطیل کند، ممکن است بازخورد منفی در مورد نظرات مشتریان دریافت کند.بسیاری از مشتریان نمی خواهند دائماً با یک فروشنده صحبت کنند، اما در محیط خانه به خانه یا بازاریابی تلفنی، این سبک می تواند موفق شود. قاطعیت در تماس های فروش سرد می تواند به شما کمک کند بر منفی بودن مشتریان غلبه کنید و فروش بیشتری را ببندید.

۴. اسکریپت

ممکن است اغلب در بازاریابی آنلاین یا حتی بازاریابی تلفنی یک سبک فروش اسکریپت یافته پیدا کنید. این به این دلیل است که این فروشندگان هر روز به مشتریان متعددی خدمات می دهند و اسکریپت به آنها کمک می کند تا تمام اطلاعات ضروری را پوشش دهند. این اسکریپت ها به طور کلی می توانند تمام سناریوهایی را که ممکن است در حین تماس رخ دهد پوشش دهند و پردازش تماس فروش را برای فروشندگان آسان تر کنند. یک سبک اسکریپت ممکن است نیاز به خلاقیت و ارتباط شخصی کمتری داشته باشد، اما می‌تواند به شما در بستن فروش کمک کند.

۵. رابطه ای

این تکنیک بر ایجاد اعتماد و توسعه روابط با مشتریان بالقوه و موجود تمرکز دارد. این سبک به جای تمرکز بر فروش، برای توسعه روابط با مشتریان به کار می رود تا آنها به فروشنده اعتماد کنند. این می تواند موثر باشد، با توجه به اینکه برخی افراد ممکن است احتمال بیشتری برای خرید از شخصی که به آنها اعتماد دارند، داشته باشند. مزیت اصلی این سبک این است که می تواند مشتریان بازگشتی زیادی ایجاد کند. اگر با یک مشتری رابطه دارید، ممکن است به او کمک کند تا به جای اینکه به دنبال شرکت دیگری باشد، کسب و کار بازگشتی خود را به شما ارائه دهد.

مطالب مرتبط: دستورالعمل نحوه شبکه سازی

۶. متخصص

متخصصان تمام جنبه های محصولات خود را می شناسند. آنها می توانند به هر سوالی پاسخ دهند و می توانند مردم را به بهترین تصمیم راهنمایی کنند. این نوع فروشنده ممکن است در صنعتی که در آن همیشه همان محصول را می فروشند یا محصولاتی که می فروشند به مجموعه ای از مهارت های تخصصی تری نیاز دارند، بهترین کار را انجام دهند. داشتن دانش عمیق از محصول به افراد امکان می دهد با اطمینان خاطر خرید کنند، زیرا می دانند که دانش گسترده شما به آنها کمک کرده تا بهترین تصمیم را بگیرند.

۷. فروش محور

یک فروشنده فروش محور ممکن است به طور مداوم به دنبال راه هایی برای ردیابی و افزایش تعداد فروش خود باشد. این می تواند در مشاغل فروش مبتنی بر سفارش رایج باشد زیرا می تواند بر درآمد آنها تأثیر بگذارد. این نوع از فروشنده به طور خستگی ناپذیری برای انجام فروش کار می کند و دائماً در حال تطبیق با هر مشتری جدید است. رقابت با دیگران یا پیگیری رکورد فروش خود ممکن است به آنها امکان موفقیت بیشتر بدهد. این احساس رقابت می تواند به شما کمک کند تا اثربخش تر باشید و رکورد فروش شرکت را بهبود بخشید. این سبک ممکن است در یک محیط فروش مبتنی بر انگیزه نیز پیشرفت کند.

مطالب مرتبط: جهت گیری فروش چیست (با انواع و ویژگی ها)

چرا شناسایی انواع مختلف فروشندگان مهم است؟

شناسایی انواع مختلف فروشندگان مهم است زیرا می تواند به شما در استفاده از تکنیک ها و سبک های مختلف فروش کمک کند. هر تکنیک فروش برای موقعیت های متفاوت یا برای افراد متفاوت اعمال می شود. در حالی که یک رویکرد منفعل تر ممکن است برای برخی از افرادی که در خرده فروشی کار می کنند کار کند، موقعیت های دیگر، مانند بازاریابی تلفنی، نیاز به تکنیک اسکریپت بیشتری دارد. درک هر نوع و چگونگی ارتباط آن با شما و توانایی های شما بسیار مهم است.با درک هر نوع، می توانید مهارت های فروش خود را بهتر بهینه کنید و توانایی خود را برای بستن قراردادهای فروش بهبود بخشید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا میزان فروش خود را در طول فروش برای تعامل بهتر با مشتری تنظیم کنید.

نکاتی برای بهبود مهارت های فروش

در زیر نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای توسعه مهارت های فروش خود استفاده کنید:

۱.زمان خود را مدیریت کنید

هنگام کار در بخش فروش، ممکن است احساس کنید تحت فشار قرار می گیرید که دائماً بفروشید، بدون اینکه زمانی برای سایر جنبه های کار یا خودتان وقت بگذارید. مهم این است که زمان خود را به درستی مدیریت کنید و به جنبه های دیگر شغل خود، مانند شبکه، توجه کنید. سودمند است که ساعات کاری خود را بین فروش، توسعه سرنخ ها، شبکه سازی و تحقیق در مورد محصولات خود تقسیم کنید.با سازماندهی بهتر روز کاری خود، می توانید درک بیشتری از محصولات خود داشته باشید و در عین حال شانس جذب مشتریان جدید برای کسب و کار را نیز افزایش دهید. این همچنین می تواند به بهبود زندگی شخصی شما کمک کند. ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی می تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود موفق تر باشید.

مطالب مرتبط: راهنمای مدیریت فروش (با نکاتی برای مدیران فروش)

۲.مشتریان احتمالی خود را درک کنید

هنگام تلاش برای فروش محصولات، مهم است که اطلاعات جمعیتی مشتری احتمالی خود را درک کنید. این می تواند بر سبک فروش شما و تصمیم شما برای فروش آنها تأثیر بگذارد. در حالی که ممکن است یک مشتری جوان تر از یک رویکرد غیرمستقیم قدردانی کند، یک مشتری مسن تر ممکن است از شما بخواهد که با او در ارتباط باشید و درباره محصول بحث کنید.با تلاش برای درک اطلاعات شخصی مشتریان خود، می توانید شانس خود را برای فروش به گروه دیگری از مشتریان افزایش دهید. این مهم است که در نظر بگیرید که یک استراتژی منحصر به فرد ممکن است برای هر مشتری کار نکند. درک اطلاعات جمعیت شناختی هر مشتری می تواند به شما کمک کند تا تکنیک های فروش خود را تطبیق دهید و راه اندازی کنید و بهترین استراتژی را برای موقعیت انتخاب کنید.

۳.محصولات را مطالعه کنید

هنگام تلاش برای فروش یک کالا یا خدمات به افراد مختلف، داشتن درک کامل از آنچه می فروشید می تواند بسیار مهم باشد. هرچه اطلاعات بهتری داشته باشید، کمک بهتری می توانید به مشتری ارائه دهید. مشتریان به فروشنده در برخی صنایع متکی هستند تا به آنها در تصمیم گیری صحیح کمک کند.فروشندگان زمانی می توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند که آگاه باشند. به عنوان مثال، بسیاری از افرادی که وسایل نقلیه می خرند، از خودروها اطلاع کافی ندارند. یک فروشنده آگاه همه چیز را در مورد تمام تولید کنندگان و مدل های مختلف می داند و می تواند به مشتری کمک کند تا یکی را پیدا کند که به بهترین وجه متناسب با خواسته ها و محدوده قیمت آنها باشد.

مطالب مرتبط: چگونه در ۵ مرحله وارد فروش شویم (با نکات و سوالات متداول)

۴.طرح فروش خود را تکرار کنید

هنگام تلاش برای بستن فروش، تکرار می تواند یک تاکتیک ضروری باشد. تکرار مداوم یک جزئیات یا یک پیشنهاد می تواند به شما کمک کند تأثیر بیشتری بر مشتری داشته باشید. همچنین می تواند اطلاعات ضروری را برجسته کند. برای مثال، اگر خودرو می‌فروشید و تبلیغاتی در حال انجام است، می‌توانید تکرار کنید که این کمترین قیمتی است که وسیله نقلیه تاکنون داشته است. این ایده را تقویت می کند که مشتری در حال معامله است و می تواند شانس بسته شدن فروش را افزایش دهد.

۵.ایجاد رابطه

توانایی ایجاد رابطه با هر مشتری می تواند یک مهارت بسیار مفید در هنگام کار در فروش باشد. به شما این امکان را می دهد که بین خود و مشتری اعتماد ایجاد کنید. اگر بتوانید با مشتری همدردی کنید و آن را درک کنید، بهتر می توانید سبک فروش خود را مطابق با آنها تنظیم کنید. برخی از افراد ممکن است بیشتر از فروشنده ای که به او اعتماد دارند خرید کنند. ایجاد رابطه می تواند به شما کمک کند فروشنده موفق تری باشید و به شما امکان می دهد در این زمینه حرفه ای پیشرفت کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *