۷ نمونه از مهارت های مهم کار گروهی

مهارت های کار گروهی چیست؟

مهارت های کار گروهی برای موفقیت شما در کار ضروری است، صرف نظر از شغل یا عنوان شغلی شما. کار خوب با مشتریان، همکاران، مدیران و سایر افراد در محل کار می تواند به شما کمک کند تا وظایف را به طور موثر انجام دهید و در عین حال محیطی لذت بخش برای خود و دیگران ایجاد کنید. سازمانی که بر مهارت های کار تیمی خوب تأکید دارد، معمولاً یک محل کار سالم و با عملکرد بالا است.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به مهارت‌های کار گروهی، چگونگی بهبود آنها و سایر مهارت‌های نرم که می‌تواند به شما کمک کند تا یک هم تیمی خوب باشید، می‌اندازیم.

مهارت های کار گروهی چیست؟

مهارت‌های کار گروهی ویژگی‌ها و توانایی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند در طول مکالمات، پروژه‌ها، جلسات یا سایر همکاری‌ها به خوبی با دیگران کار کنید. داشتن مهارت های کار گروهی به توانایی شما در برقراری ارتباط خوب، گوش دادن فعال و مسئولیت پذیری و صداقت بستگی دارد. بسیاری از مهارت های نرم اضافی دیگر وجود دارد که می تواند به شما کمک کند در محل کار یک هم تیمی استثنایی باشید که در زیر به آنها بیشتر خواهیم پرداخت.

چرا مهارت های کار تیمی مهم است؟

از شما خواسته می شود که در هر صنعتی در هر سطحی از حرفه خود در کنار دیگران کار کنید. انجام این کار به شیوه ای همدلانه، کارآمد و مسئولانه می تواند به شما در دستیابی به اهداف شغلی، رشد رزومه و کمک مثبت به سازمان شما کمک کند. همچنین می تواند به شما در ایجاد رابطه با دیگران کمک کند. ایجاد رابطه می تواند به روابط کاری عمیق تر، ارتباطات جدید و احتمالا فرصت های جدید منجر شود.

مطالب مرتبط: ۶ نکته برای کار گروهی موثر

نمونه هایی از مهارت های کار گروهی

مهارت های کار گروهی از بسیاری از مهارت های نرم دیگر تشکیل شده است که می توانید در طول زمان برای توسعه آنها تلاش کنید. در اینجا هفت نمونه از ویژگی هایی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود مهارت های کار گروهی کمک کند:

۱. ارتباطات

توانایی برقراری ارتباط به روشی شفاف و کارآمد یک مهارت مهم کار گروهی است. هنگام کار با دیگران، مهم است که افکار، ایده ها و اطلاعات کلیدی مرتبط را به اشتراک بگذارید. انواع مختلفی از مهارت های ارتباطی از جمله کلامی و غیرکلامی وجود دارد.

۲. مسئولیت پذیری

در پویایی کار تیمی، مهم است که طرفین درگیر هم کاری را که مسئول آن هستند درک کنند و هم تلاش کنند تا وظایف گفته شده را به موقع و مطابق با استانداردهای مورد انتظار انجام دهند. در شرایطی که کل تیم با بر عهده گرفتن مسئولیت کار خود به درستی عمل می کند، آنها می توانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند.

مرتبط: مسئولیت در مقابل مسئولیت پذیری: تفاوت چیست؟

۳.صداقت

تمرین صداقت و شفافیت در محل کار ممکن است به معنای کار کردن از طریق اختلاف نظر باشد، توضیح دهید که نتوانستید یک کار خاص را به موقع انجام دهید یا به‌روزرسانی‌های دشوار را به اشتراک بگذارید. بدون شفافیت، ایجاد اعتماد برای یک تیم و در نتیجه کارکردن با یکدیگر دشوار است.

مرتبط: امانتداری: تعریف و مثال

۴. گوش دادن فعال

مانند ارتباط، مهارت های گوش دادن فعال می تواند به تیم کمک کند تا یکدیگر را درک کرده و به یکدیگر اعتماد کنند. گوش دادن فعال عبارت است از تلاش برای تمرکز دقیق بر روی یک فرد در حین به اشتراک گذاشتن ایده ها، افکار یا احساسات خود. همچنین می‌توانید سؤالات بعدی را بپرسید تا عمیق‌تر به آنچه که آنها در حال برقراری ارتباط هستند، بپردازید.

۵. همدلی

داشتن همدردی با هم تیمی های خود به شما این امکان را می دهد که انگیزه ها و احساسات آنها را بهتر درک کنید. وقت گذاشتن برای گوش دادن و درک اینکه دیگران چگونه فکر می کنند و چگونه کار می کنند می تواند به شما کمک کند تا با آنها به روش های درست ارتباط برقرار کنید.

۶. همکاری

کار گروهی به گونه ای است که گروهی از افراد با مجموعه ای از مهارت ها و استعدادهای متنوع بتوانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند. همکاری با سایر هم تیمی ها برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، بهبود کار یکدیگر و کمک به یکدیگر برای تشکیل یک تیم خوب بسیار مهم است.

مرتبط: مهارت های همکاری: تعریف و مثال

۷. آگاهی

در کار تیمی، مهم است که توانایی خود را تقویت کنید تا همیشه از پویایی تیم آگاه باشید. به عنوان مثال، اگر یک نفر بر مکالمه مسلط است یا به دیگران اجازه نمی دهد نظرات خود را به اشتراک بگذارند، مهم است که تعادل برقرار شود تا هر یک از هم تیمی ها به طور مساوی مشارکت کنند. از طرف دیگر، اگر یک نفر در به اشتراک گذاشتن ایده ها خجالتی تر است یا مردد است، مهم است که فضایی ایجاد کنید تا همه هم تیمی ها احساس راحتی کنند که مهارت ها و توانایی های منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارند.

مطالب مرتبط: ۶ ویژگی که یک بازیکن تیمی عالی می سازد

چگونه مهارت های کار گروهی خود را بهبود بخشید

در حالی که برای بهبود مهارت های نرم مانند کار گروهی زمان و کار لازم است، مطمئناً ایجاد این ویژگی ها امکان پذیر است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای بهبود مهارت های کار گروهی خود استفاده کنید:

  • بازخورد صادقانه دریافت کنید. شناسایی زمینه های بهبود خود می تواند دشوار باشد. یافتن یک دوست، همکار یا مربی قابل اعتماد که بتواند در مورد نقاط قوت و ضعف کار تیمی شما بازخورد صادقانه ارائه دهد، می تواند به شما در بهبود آنها کمک کند.

  • اهداف شخصی تعیین کنید. استفاده از مشاهدات خود و بازخورد دیگران برای ایجاد اهداف قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان می تواند به شما کمک کند مهارت کار گروهی را در یک زمان بهبود بخشید. استفاده از چارچوب هدف هوشمند یک راه آسان برای تعیین اهداف مناسب برای حرفه شما است.

  • تمرین کنید. برای مشاهده پیشرفت در مجموعه مهارت های خود زمان و تمرین نیاز است. به تعاملات کار تیمی خود در طول روز چه در داخل و چه در خارج از محل کار بسیار توجه کنید. برای تمرین ویژگی‌های خاصی که می‌خواهید ایجاد کنید، گام‌های آگاهانه بردارید.

  • از دیگران با مهارت های کار گروهی قوی تقلید کنید. وقتی نمونه‌هایی از کار گروهی عالی را می‌بینید، توجه داشته باشید و مشخص کنید که چرا این تعامل برای شما برجسته است. هنگام کار با دیگران، این ویژگی ها را در تعاملات خود به کار ببرید.

توسعه مهارت های کار گروهی می تواند هم در حرفه و هم در زمان جستجوی فرصت های جدید به شما کمک کند. برای ارزیابی مجموعه مهارت‌های فعلی خود و شناسایی زمینه‌های بهبود، زمان بگذارید. با گذشت زمان و تمرین، می توانید شروع به ایجاد مجموعه ای قوی از مهارت های کار تیمی کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

12 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *