۷ مبحث آموزش فروش (به علاوه مهارت برای آموزش فروش)

7 مبحث آموزش فروش

برنامه های آموزشی می توانند به طور موثر داوطلبان را برای انجام یک کار خاص آماده کنند، زیرا آنها اطلاعات و نمایش تکنیک های کلیدی را ارائه می دهند. یکی از صنایعی که می تواند از اجرای برنامه های آموزشی بهره مند شود، فروش است. راه‌های زیادی برای انجام آموزش فروش وجود دارد، بنابراین مفید است که درباره موضوعاتی که می‌توانید به آن‌ها بپردازید یاد بگیرید تا مشخص کنید چه چیزی را می‌توانید در جلسات آموزشی خود بگنجانید.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که آموزش فروش چیست، چندین مهارت را که به آموزش فروش کمک می‌کند را مورد بحث قرار می‌دهیم و هفت موضوعی را که می توانید رهبری کنید تا تیم فروش خود را بهتر آماده کنید، فهرست می‌کنیم.

آموزش فروش چیست؟

آموزش فروش جلسه یا برنامه‌ای است که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای آموزش نحوه مشارکت در فروش بر اساس استانداردها و مقررات صنعتی به کارکنان جدید استفاده کنند. بسیاری از شرکت ها از آموزش فروش برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد تکنیک های فروش ترجیحی خود و معرفی فروشندگان جدید به سایر اعضای تیم فروش خود استفاده می کنند. این فرآیند مهمی است زیرا به کارمندان جدیدتر اجازه می‌دهد تا نسبت به توانایی‌های خود اطمینان پیدا کنند و می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا استاندارد ثابتی از تعاملات فروش داشته باشند.

مطالب مرتبط: راهنمای بهترین برنامه های آموزشی فروش

مهارت در آموزش فروش

هنگامی که شما در حال آموزش فروش هستید، بسیاری از مهارت ها می توانند ارزشمند باشند، مانند:

مهارت های نمایشی: این به این اشاره دارد که به دیگران نشان دهید چگونه یک کار را به طور موثر انجام دهند، مانند برقراری تماس سرد یا تعامل با یک مشتری بالقوه چالش برانگیز.
مهارت های بین فردی: مربیان برای آموزش فروش نیز می توانند از داشتن مهارت های بین فردی عالی بهره مند شوند تا بتوانند به شیوه ای مهربانانه و حرفه ای آموزش دهند.
مهارت های رهبری: داشتن اقتدار و اعتماد به نفس در هنگام توضیح مفاهیم فروش برای افراد جدید مهم است. این می تواند شامل ایجاد انگیزه در کارکنان و کمک به آنها در درک موضوع باشد.
مهارت های بازخورد: ارائه بازخورد سازنده می تواند به فروشندگان جدید کمک کند تا نقاط قوت و زمینه های خود را شناسایی کنند تا در نقش خود موفق شوند.
سازماندهی: مهارت دیگری که می تواند به انجام آموزش فروش کمک کند، سازماندهی است. این به مربیان اجازه می دهد تا زمان خود را به خوبی مدیریت کنند تا تکنیک های کلیدی را که فروشندگان باید بیاموزند پوشش دهند.
صبر: صبر می تواند هنگام آموزش فروش مفید باشد، زیرا به مربیان این امکان را می دهد که تشویق کنند و مایل به پاسخگویی به سوالاتی باشند که ممکن است افراد برای اطمینان از درک آنها از موضوعات مختلف داشته باشند.
مطالب مرتبط: ۹ ایده برتر آموزش فروش برای الهام بخشیدن به تیم شما

۷ سرفصل آموزش فروش

در اینجا چند موضوع متداول وجود دارد که می توانید در برنامه آموزشی فروش خود پوشش دهید:

۱. ارتباطات

یکی از مهم ترین موضوعاتی که آموزش فروش می تواند پوشش دهد، توانایی برقراری ارتباط موثر است. مشاغل فروش شامل ارتباط مکرر با مشتریان بالقوه، مشتریان بازگشتی و فروشندگان دیگر است. هنگام آموزش مهارت های ارتباطی، مربیان ممکن است تکنیک هایی مانند نشان دادن حرفه ای بودن و تعامل با مشتریان از طریق ارتباط کلامی و نوشتاری را پوشش دهند. برخی از برنامه‌های آموزشی فروش ممکن است در مورد تکنیک‌های صحبت کردن نیز آموزش دهند، زیرا این مهارت‌ها ممکن است به فروشنده کمک کند تا به وضوح ارتباط برقرار کند و لحن ثابتی با هر مشتری که با او صحبت می‌کند حفظ کند.

مطالب مرتبط: ۱۸ مهارت ارتباطی در فروش که می تواند شغل شما را رشد دهد

۲. پرزنت

کار در فروش شامل پرزنت کردن ارباب رجوع ها یا مشتریان بالقوه است. برنامه های آموزشی فروش اغلب مهارت های ارائه، مانند سخنرانی در جمع را آموزش می دهند، بنابراین فروشندگان می توانند تکنیک های مفیدی را بیاموزند. به عنوان مثال، یک جلسه آموزش فروش ممکن است شامل آماده سازی پرزنت ها  توسط داوطلبان و به اشتراک گذاشتن آنها با کلاس به عنوان تمرین باشد. این می تواند به آنها تجربه عملی در ارائه اطلاعات به دیگران بدهد. رهبران آموزشی ممکن است دستورالعمل هایی را برای ارائه نمایش یا مشخصات محصول ارائه دهند، به خصوص اگر یک شرکت دستورالعمل های خاصی برای انجام تعاملات با مشتری داشته باشد.

مطالب مرتبط: ۱۷ ایده ارائه فروش برای فروش بهتر

۳. متقاعدسازی

یکی دیگر از تکنیک های مهم در فروش، متقاعد کردن افراد برای انجام یک اقدام خاص، معمولاً برای خرید یک محصول یا خدمات است. در طول آموزش فروش، یادگیری نحوه متقاعد کردن حرفه ای و حفظ احترام برای تیم فروش می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، یکی از تکنیک‌هایی که ممکن است در یک جلسه آموزشی آموزش داده شود، ارائه یک نمونه رایگان از محصول یک شرکت به مشتریان بالقوه برای سنجش علاقه و تشویق آنها به خرید آن است.

مطالب مرتبط: فروش متقاعد کننده چیست؟ (با نکات)

۴. روابط

روابط بخش مهمی از فروش است، زیرا فروشندگان معمولاً می توانند از داشتن روابط قوی با اعضای تیم خود و ایجاد روابط مثبت با مشتریان سود ببرند. این ممکن است به تیم فروش کمک کند تا با ایجاد یک محیط همکاری، تعداد فروش هایی را که تضمین می کند افزایش دهد. همچنین می تواند باعث حفظ مشتری شود که ممکن است منجر به فروش مجدد شود. آموزش فروش که بر روابط متمرکز است می تواند شامل درس هایی مانند گوش دادن فعال در طول مکالمه و ایجاد روابط با مشتریان باشد، مانند یافتن علایق مشترک برای بحث یا کشف راه هایی برای جلب اعتماد.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد روابط فروش پایدار با مشتریان

۵. قصه گویی

بسیاری از مشاغل فروش، به فروشندگان نیاز دارند که خلاق باشند و احساسات مشتریان را جذب کنند. برای انجام این کار، معمول است که در داستان سرایی شرکت کنید تا مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنید و آنها را در حین تعامل سرگرم کنید. برنامه های آموزشی فروش اغلب اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه فروشندگان می توانند از داستان سرایی برای تبلیغ یک محصول استفاده کنند، ارائه می دهند. به عنوان مثال، فروشندگان ممکن است از مثال هایی از زندگی خود برای نشان دادن اثرات مثبت برخی محصولات استفاده کنند، یا ممکن است روایتی را ایجاد کنند که در آن محصولی که می فروشند راه حلی برای مشکل مشتری است.

مطالب مرتبط: ۱۱ موضوع برای آموزش فروش بعدی شما

۶. فروش دیجیتال

فروش دیجیتال یکی دیگر از موضوعات کلیدی است که در آموزش فروش باید پوشش داده شود. بسیاری از شرکت‌ها از پلتفرم‌های دیجیتال مانند وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای یافتن مشتریان و انجام تعاملات فروش استفاده می‌کنند، بنابراین آموزش فروشندگان در مورد نحوه مشارکت در فروش دیجیتال می‌تواند به ساده‌سازی این فرآیند کمک کند. هنگام آموزش در مورد فروش دیجیتال، یک جلسه آموزشی ممکن است بر موضوعاتی مانند استفاده از رسانه های اجتماعی برای یافتن مشتریان بالقوه و محصولات تبلیغاتی در سیستم عامل های آنلاین تمرکز کند. این جلسات همچنین می تواند در مورد ایجاد محتوا آموزش دهد، که می تواند به فروشندگان کمک کند تا پست های جذابی برای جذب مشتریان آنلاین ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: راهنمای برنامه های آموزشی مدیریت فروش (به همراه نکات)

۷. مدیریت زمان

مدیریت زمان برای فروشندگان نیز مهم است، زیرا مشاغل فروش می توانند شامل شرکت در تعاملات متعدد با مشتری در هر روز باشد. برنامه های آموزشی فروش اغلب شامل بخش مدیریت زمان می شود تا به فروشندگان جدید کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه برنامه های خود را هماهنگ کنند و زمان کافی برای هر مکالمه را برنامه ریزی کنند. یکی از راه هایی که آموزش فروش می تواند در مورد مدیریت زمان آموزش دهد، ارائه مشاوره در مورد هماهنگی قرار ملاقات های متعدد و ایجاد یک روال روزانه موثر است. اگر شرکت شما از نرم افزار مدیریت پروژه استفاده می کند، می توانید نحوه استفاده از این برنامه را نیز به استخدام کنندگان جدید آموزش دهید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *