۹ نکته موثر شبکه سازی کسب و کار برای متخصصان جوان

شبکه سازی کسب و کار

شبکه سازی کسب و کار یکی از موثرترین راه ها برای تعامل و ملاقات با همتایان، رهبران صنعت، کارشناسان و دیگر متخصصان است. شرکت در رویدادهای شبکه سازی کسب و کار می تواند به شما کمک کند روابط حرفه ای ارزشمندی ایجاد کنید که می تواند به پیشرفت شغلی و بهبود عملکرد شما کمک کند. دانستن برخی از نکات و استراتژی های رایج شبکه برای شبکه سازی موثر در طول رویدادها مهم است. در این مقاله، ما ۹ نکته ساده برای شبکه سازی کسب و کار را به اشتراک می گذاریم و در مورد اینکه چرا شبکه برای متخصصان و فروشندگان جوان ضروری است بحث می کنیم.

۹ نکته موثر شبکه سازی کسب و کار

در اینجا ۹ نکته ساده و موثر برای شبکه های تجاری برای متخصصان جوان آورده شده است:

۱. قبل از رویداد شبکه به خوبی آماده شوید

یکی از اجزای کلیدی بسیاری از استراتژی های موفق شبکه سازی کسب و کار، آماده سازی است. قبل از شرکت در هر رویداد، مطمئن شوید که درباره سازمان دهنده، شرکت کنندگان، غرفه داران، سخنرانان و سایر شرکت کنندگان مرتبط اطلاعاتی کسب کرده اید. در صورت امکان، می‌توانید از سازمان‌دهنده درخواست کنید تا اطمینان حاصل کند که چیدمان صندلی‌تان به شما فرصتی می‌دهد تا با افراد حرفه‌ای یا رهبران خاصی تعامل داشته باشید. یک روز قبل از رویداد، تمام دارایی های حیاتی شبکه سازی، مانند کارت ویزیت، بروشورهای فروش، کالاها و سایر موارد ضروری را جمع آوری کنید. اگر در حال ارائه نمایش یا ارائه زنده هستید، از قبل مطمئن شوید که همه دستگاه ها و برنامه ها به خوبی کار می کنند.

مرتبط: ۷ مهارت برتر شبکه (نحوه توسعه و برجسته کردن آنها)

۲. هدف شبکه را برطرف کنید

داشتن یک هدف کاملاً تعریف شده برای تلاش های شبکه سازی شما می تواند در دستیابی به آنها مفید باشد. این می تواند به شما کمک کند تا تمام تلاش های شبکه سازی خود را برای رسیدن به این هدف هماهنگ کنید و با کمک به شما در تخصیص زمان و منابع برای ایجاد روابط مناسب، تمرکز خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال، رویکرد شبکه سازی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، بسته به اینکه آیا می خواهید ارتباطات جدیدی ایجاد کنید تا به دنبال فرصت های شغلی بهتر باشید یا اینکه می خواهید فروش و پایگاه مشتری خود را افزایش دهید. قبل از شرکت در یک رویداد شبکه سازی، کارگاه، سمینار یا ملاقات و احوالپرسی، ضروری است بدانید که می خواهید از این تجربه چه چیزی به دست آورید.

۳. ارائه آسانسوری خود را کامل کنید

ارائه آسانسوری یک ارائه کوتاه و مختصر از یک ایده است، تقریباً مانند یک طرح فروش. نام خود را از مفهوم طرح ایده در طول مدت زمانی که برای تکمیل یک آسانسور طول می کشد گرفته است. ایجاد یک طرح تاثیرگذار، کامل و الهام‌بخش می‌تواند به شما در بازاریابی متقاعدکننده‌ای برای خودتان یا محصولاتتان کمک کند. با یک آسانسور قوی، می توانید خود را به عنوان یک حرفه ای با اعتماد به نفس به نمایش بگذارید و تأثیری ماندگار در همه آشنایان تجاری خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: چگونه خود را به صورت حرفه ای معرفی کنیم

۴. شنونده فعالی باشید

هنگام تعامل یا گفتگو با سایر متخصصان در صنعت خود، رهبری گفتگو و استفاده از هر فرصتی برای نشان دادن دانش یا تخصص خود می تواند وسوسه انگیز باشد. این می تواند معکوس باشد، زیرا ممکن است این تصور را ایجاد کند که شما علاقه ای به گوش دادن به آنچه دیگران ارائه می دهند ندارید.

برای اینکه به طور موثرتر جذاب، مثبت و حرفه ای به نظر برسید، مهم است که به دیگران گوش دهید و نشان دهید که به نظر آنها احترام می گذارید. علاوه بر داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی، داشتن مهارت‌های گوش دادن فعال و توانایی خواندن نشانه‌های غیرکلامی از مخاطبان برای شبکه‌سازی مؤثر حیاتی است.

مرتبط: مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

۵. سؤالات باز بپرسید

اگر جوان متخصص هستید که چگونه شبکه سازی را می آموزید، پرسیدن سؤالات باز می تواند مفید باشد. چنین سؤالاتی می تواند به شما کمک کند مکالمه را حفظ کنید و آن را مطابق میل خود هدایت کنید. سؤالات باز و ذهنی نیز می توانند به شما کمک کنند که واقعاً کنجکاو شوید و مخاطبان خود را پذیراتر کنند. در کنار توسعه مهارت های ارتباطی، شبکه سازی و گوش دادن فعال، این تکنیک همچنین می تواند به کنترل روایت، دریافت پاسخ های خاص و جمع آوری بینش های منحصر به فرد کمک کند. به ویژه می تواند به متخصصان فروش و رهبران تجاری کمک کند تا در مورد محصولات و خدمات خاص بازخورد جمع آوری کنند تا چالش های مشترک مشتری را شناسایی کنند.

۶. ارسال به موقع ارتباطات پیگیری

مهم است که به یاد داشته باشید که شبکه سازی یک فرآیند مستمر و طولانی مدت ایجاد اعتماد و اطمینان با متخصصان در صنعت شما است. مطمئناً به رویداد یا کنفرانسی که در آن شرکت می کنید ختم نمی شود و مستلزم پیگیری مجدانه با افرادی است که ملاقات می کنید. ارسال یک ایمیل بعدی یا تماس با آنها پس از چند روز از تعامل می تواند راهی موثر برای ایجاد یک رابطه پایدار باشد. مطمئن شوید که پس از اولین ملاقات یا تعامل برای مدت طولانی منتظر نمانید، زیرا این می تواند شانس تشخیص و پاسخ را کاهش دهد.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن یک ایمیل پیگیری (با الگو و مثال)

۷. با دستاوردهای خود شروع کنید نه انتظارات

در حالی که یک گفتگوی شبکه سازی را با یک مشتری بالقوه شروع می کنید، پیشروی با دستاوردها و موفقیت های شما می تواند سودمند باشد. با شروع گفتگو با کارهایی که قبلا انجام داده اید، می توانید به مخاطبان خود کمک کنید تا نقش، سهم و ارزشی که ارائه می دهید را بهتر درک کنند. انجام این کار همچنین می تواند تضمین کند که می توانید توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید و اولین برداشت مطلوب را ایجاد کنید. انتظار یا آرزوی شما می تواند در قسمت آخر گام شما باشد، درست قبل از فراخوان برای اقدام تا بتواند حداکثر تاثیر را داشته باشد.

۸. حرفه ای لباس بپوشید

اگر می خواهید از طریق رویدادهای شبکه ای ارتباطات معنی داری ایجاد کنید، ایجاد اولین تاثیر ماندگار بسیار مهم است. یکی از مؤلفه‌های کلیدی ایجاد یک برداشت اولیه مثبت، اطمینان از این است که حرفه‌ای و به شیوه‌ای مناسب لباس بپوشید. اگر در دعوتنامه به وضوح کد لباس ذکر نشده است، مطمئن شوید که آن را با درخواست از برگزارکنندگان تأیید کنید. در صورت شک، همیشه لباس های حرفه ای با سایه های خنثی را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: چه بپوشم: بهترین لباس مصاحبه شغلی

۹. سپاسگزاری و قدردانی خود را ابراز کنید

ممکن است با متخصصانی ملاقات کنید که دانش و تجربه بیشتری نسبت به شما در صنعت دارند. اگر متوجه شدید که آنها توصیه ها و بینش های ارزشمندی به شما می دهند، قدردانی و سپاسگزاری خود را ابراز کنید. این نشان می دهد که شما برای نظر و تخصص آنها ارزش قائل هستید و همچنین به ایجاد یک ارتباط متقابل محترمانه که برای هر رابطه تجاری حیاتی است کمک می کند. همچنین می توانید برای نشان دادن علاقه و قدردانی خود، سؤالات بیشتری بپرسید یا جلسات بعدی را برای صرف یک وعده غذایی یا قهوه ترتیب دهید.

چرا شبکه سازی کسب و کار مهم است؟

شبکه‌سازی کسب‌وکار مهم است زیرا می‌تواند به افزایش چشم‌انداز شغلی شما کمک کند، شما را با رهبران صنعت آشنا کند و به شما کمک کند یک مربی متخصص پیدا کنید. شبکه‌سازی برای بسیاری از حرفه‌ای‌هایی که در نقش‌های فروش محور کار می‌کنند، حیاتی‌تر می‌شود. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا شبکه سازی برای همه حرفه ای ها حیاتی است:

۱) به شما دید بیشتری می دهد

هنگامی که در سمینارها، کارگاه ها و گردهمایی های شبکه شرکت می کنید، این فرصت را خواهید داشت که دانش خود را به همتایان و متخصصان تجاری در صنعت به نمایش بگذارید. این به شما دید بیشتری می دهد و همچنین می تواند به طور بالقوه منجر به فرصت های شغلی جدید در آینده شود. ایجاد یک شبکه و حفظ آن می تواند به بهبود شناخت شما در گردهمایی های تجاری کمک کند، که می تواند در جذب مشتریان و ارباب رجوع ها بیشتر مفید باشد.

۲) دانش شما را از صنعت بهبود می بخشد

هنگام تعامل با متخصصان و همکاران صنعت، به ناچار از تجربیات آنها درس می گیرید. گفت‌وگو با افرادی که در حوزه شما رهبر هستند نیز می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌ها، رویکرد یا سبک کار کمک کند. شبکه همچنین فرصتی برای به روز ماندن با آخرین توسعه ها و پیشرفت های صنعت است. این می تواند به شما کمک کند روندهای آینده را شناسایی کنید، مهارت های مرتبط را بیاموزید و تخصص خود را بیشتر بسازید.

۳) به ایجاد مشتریان بلند مدت و ارزشمند کمک می کند

در حالی که شبکه سازی بدون شک می تواند به اهداف کوتاه مدت کسب و کار کمک کند، می تواند در ایجاد یک پایگاه مشتری ارزشمند نیز مفید باشد. با سرمایه گذاری زمان و منابع در ساخت شبکه خود، می توانید با متخصصانی از داخل و خارج صنعت خود روبرو شوید که ممکن است به پیشنهادات شما علاقه مند باشند. این ایجاد ارتباط شخصی‌شده نسبت به سایر روش‌های تولید سرنخ، مانند تماس سرد، بازده بالاتری را ارائه می‌کند.

۴) پایگاه مشتری را از طریق بازاریابی دهان به دهان گسترش می دهد

شبکه سازی از طریق کنفرانس ها و رویدادها؛ یک راه عالی برای متخصصان فروش برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود است. هنگامی که شما با مشتریان و ارباب رجوع های بالقوه تعامل دارید، اعتماد و اطمینان را در پیشنهادات شما ایجاد می کند. اگر بتوانید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید، ممکن است از بازاریابی دهان به دهان نیز بهره مند شوید. راه‌اندازی یک غرفه جذاب، ارائه چیزهای رایگان یا برگزاری جلسات تعاملی در رویدادها و کنفرانس‌ها چند راه برای ارائه پیشنهادات خود و به جا گذاشتن یک اثر ماندگار است.

۵) شما را چابک نگه می دارد و به جمع آوری بازخورد کمک می کند

شبکه سازی کسب و کار چهره به چهره می تواند یک روش مفید برای جمع آوری بازخورد معتبر و قابل اعتماد از کاربران و مشتریان شما باشد. همانطور که با مشتریان و رهبران بالقوه تعامل دارید، ممکن است جنبه ها یا دیدگاه های جدیدی در مورد چالش های آنها بیاموزید. شرکت در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادهای تبلیغاتی نیز می‌تواند به شما در دریافت بازخورد درباره محصولات خود از رهبران و کارشناسان صنعت کمک کند. این می تواند یک راه موثر برای بهبود ارائه محصول شما بر اساس بازخورد صادقانه و ورودی مشتری باشد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *