۹ ایده برتر آموزش فروش برای الهام بخشیدن به تیم شما

9 ایده برتر آموزش فروش برای الهام بخشیدن به تیم شما

سرمایه گذاری در آموزش فروش برای تیم شما می تواند به آنها کمک کند تا استراتژی های خود را بهبود بخشند و به فروشندگان موثرتری تبدیل شوند. فروش موثر مهارتی است که از زمانی که استخدام جدید شروع می شود تا بازنشستگی می توان آن را آموخت و اصلاح کرد. مهم است که برنامه آموزش فروش خود را توسعه دهید تا به کارکنان فروش خود کمک کنید تا از زمان، منابع و ویژگی های خود به بهترین شکل استفاده کنند. در این مقاله، ما ۹ ایده هیجان انگیز آموزش فروش را مورد بحث قرار می دهیم تا به بهبود تیم و دستیابی به اهداف فروش شما کمک کند.

مزایای آموزش فروش چیست؟

یک تیم فروش خوب آموزش دیده محصول شما و شرکت را از درون می شناسد. آنها بهتر می توانند سرنخ هایی را شناسایی کنند که بازدهی بزرگی را برای شرکت به همراه خواهد داشت و منجر به درآمد بیشتر می شود. بنابراین سرمایه گذاری در آموزش فروش موثر معمولاً بازده سرمایه گذاری زیادی را به همراه دارد. آموزش فروش می تواند به تیم فروش شما کمک کند تا:

  • مهارت هایی را که آنها برای تقویت اعتماد به نفس نیاز دارند، توسعه دهید.
  • فروش بیشتری داشته باشید.
  • روابط حرفه ای با مشتریان و ارباب رجوع ها را تقویت کنید.
  • در محل کار احساس شادی و بهره وری بیشتری داشته باشید.
  • نرخ نگهداری بالاتری را حفظ کنید.

۹ ایده آموزشی برای الهام بخشیدن به تیم فروش شما

در اینجا تمرین ها و برنامه هایی وجود دارد که می توانید در آموزش فروش خود پیاده سازی کنید:

۱. یک باشگاه سخنرانی عمومی ایجاد کنید

سخنرانی در جمع مهارتی است که هر کسی می تواند با تمرین و بازخورد سازنده آن را بهبود بخشد. تمرین سخنرانی در جمع می تواند به تیم شما کمک کند تا زمینه ها و پیشنهادات فروش خود را بهبود بخشد. می توانید یک باشگاه یا فعالیت فوق برنامه در شرکت خود برای تیم خود ایجاد کنید تا سخنرانی عمومی را تمرین کند. کلوپ های سخنرانی عمومی می توانند به طور منظم گرد هم بیایند و اعضای خود را به ایراد سخنرانی های خودجوش در مورد هر موضوعی اختصاص دهند و سپس به آنها بازخورد بدهند.

ایده این است که قانع‌کننده صحبت کنید و مهارت‌های متقاعدسازی را بهبود ببخشید، که می‌تواند تیم شما را با صحبت‌های غیرمجاز راحت‌تر کند، مهارت مهمی برای تیم فروش در هنگام صحبت با مشتریان و برقراری تماس‌های سرد.

بیشتر بخوانید: چگونه مهارت های سخنرانی خود را در جمع بهبود بخشید (با مثال)

۲. برای تماس سرد اهداف مشخصی تعیین کنید و پاداش بدهید

ایجاد سرنخ برای ایجاد فروش بسیار مهم است و تماس سرد یکی از اجزای مهم جستجو برای مشتریان است. اهداف مشخصی را برای تمرینات تماس سرد تعیین کنید و برای بهترین مجریان جوایزی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، هر یک از اعضای تیم می تواند برای صحبت با مشتری احتمالی بیش از دو دقیقه یا برای هر تماس سردی که به فروش تبدیل می کند، یک امتیاز کسب کند. این می‌تواند تماس سرد را سرگرم‌کننده‌تر کند و تیم شما را تشویق کند تا به استراتژی‌های خلاقانه برای تماس سرد، یکی از اجزای اساسی فروش، فکر کند.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

۳. آنها را با یک وظیفهبه کنفرانس ها بفرستید

کنفرانس‌ها مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای شبکه‌سازی و یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای هستند، اما آنها همچنین به تیم شما اجازه می‌دهند تا با آنچه در بازار اتفاق می‌افتد همراهی کنند. اعضای تیم خود به کنفرانس‌های خاص بفرستید و به آنها وظایفی مانند صحبت کردن با تعداد معینی از افراد جدید یا بازگرداندن تعدادی از افراد بالقوه را محول کنید. اینها همه مهارت‌های مفیدی برای تیم فروش هستند تا آن‌ها را توسعه و تمرین کنند.

۴. سناریوهای رد احتمالی را انجام دهید

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک فروشنده می‌تواند داشته باشد رسیدگی به اعتراضات سرنخ یا مشتری است. هر فرآیند فروش می تواند شامل تعاملات مختلفی با مشتریان بالقوه باشد و تیم شما باید برای مدیریت آنها برای فروش مجهز باشد. به تیم خود بیاموزید که وقتی اعتراضی دریافت می کنند آرام باشند و سرعت خود را کاهش دهند، سپس بهترین راه برای رسیدگی به آن را با دقت فکر کنید. از اعضای تیم بخواهید تا با اجرای سناریوهای بالقوه ، تعاملات مشتری را تمرین کنند و سپس مراحل بعدی بالقوه را با هم کار کنند.

۵. گزارش های برد/باخت را در تمرین خود بگنجانید

این گزارش ها بخش کلیدی فرآیند فروش است و به تیم ها کمک می کند تا پیشرفت کنند. گزارش های برد/باخت چرایی برنده شدن یا از دست دادن هر فرصت فروش را تحلیل می کند. چند گزارش برد/باخت مخصوصاً آموزنده را نگه دارید و آنها را با کارآموزان خود به اشتراک بگذارید. معامله یا ضرر اخیر یک فروشنده با عملکرد بالا حاوی درس های مهمی است که تیم می تواند از آنها بیاموزد. حتی می توانید اعضای ارشد تیم و افراد با عملکرد بالا را بیاورید تا با کارآموزان خود در مورد استراتژی یا تکنیک های مورد علاقه خود صحبت کنند.

۶. شخصیت های خریدار را توسعه دهید

در حالی که برنامه های آموزشی بر روی محصول یا پیام تمرکز می کنند، تمرکز بر روی و ایجاد درک درستی از چالش هایی که خریداران با آن روبرو هستند نیز مهم است. وقتی تیم های فروش با نیازها و محدودیت های خریداران همدلی می کنند، بهتر می توانند مسائل بالقوه را پیش بینی کنند. شخصیت های خریدار را به عنوان بخشی از آموزش فروش خود توسعه دهید و از آنها در برنامه آموزشی خود استفاده کنید. تیم خود را تشویق کنید تا سوالات بالقوه ای را که خریداران ممکن است داشته باشند یا چالش هایی که ممکن است با آنها مواجه شوند، طرح ریزی کنند.

۷. فروش یک محصول عمومی را تمرین کنید

بااستعدادترین فروشندگان می توانند تقریباً برای هر چیزی یک پیشنهاد متقاعد کننده ارائه دهند. از تیم خود بخواهید تا برای محصولات عمومی که فاقد ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند، مانند خودکار یا تکه کاغذ، به تمرین بپردازد. ببینید هر یک از اعضای تیم چه تعداد توصیف کننده و ویژگی های مثبتی را می توانند برای آیتم ارائه دهند. این تمرین می تواند به آنها کمک کند تا از مهارت های تفکر خلاق برای جذب بهتر مشتریان و ارباب رجوع های بالقوه استفاده کنند.

۸. بازی استقامت استدلالی را انجام دهید

وقتی خریداران مخالفت های زیادی را مطرح می کنند، یک فروشنده با خطر تمام شدن بحث مواجه می شود. از تیم خود بخواهید استقامت استدلالی را دو به دو با بحث کردن در مورد یک شیء روزمره یا محصول شما تمرین کنند تا زمانی که ایده آنها تمام شود. آخرین کسی که صحبت می کند برنده است. این تمرین ، تفکر انتقادی و خلاق مستمر را تحت فشار ترویج می‌کند، که هر دو می‌توانند به فروشندگان کمک کنند تا زمینه ها و مذاکرات با خریداران را بهبود بخشند.

۹. خودگفتاری مثبت را تقویت کنید

فروشندگان باید مثبت اندیش باشند. از اعضای تیم خود بخواهید کنترل گفتگوی درونی خود را تمرین کنند. تمرین‌ها می‌تواند شامل گفتن چیزهایی باشد که در مورد خودشان دوست دارند با صدای بلند یا اینکه اعضای تیم چیزهای مثبتی در مورد یکدیگر بگویند. همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که جملات تاکیدی مثبت خود را در فضای کاری خود انتخاب کنند یا قبل از جلسه با خود تکرار کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *