مدیر برند چه می کند؟
مدیران برند مسئول نظارت بر روندهای بازار و انجام تجزیه و تحلیل رقابتی هستند تا مطمئن شوند که محصولات و خدمات برندهایشان با مشتریان فعلی و بالقوه مرتبط هستند.
یک مدیر برند نیز:
- مطالعات تحقیقات بازار را انجام می دهد
- داده های مهم برند و فروش را جمع آوری می کند
- کمپین های مدیریت برند سفارشی را برای محصولات ایجاد می کند
- هر ماه گزارش های به روز شده در معرض برند را به مدیریت ارسال می کند
- به طراحی بسته بندی خرده فروشی کمک می کند
- نمایش های بازاریابی در فروشگاه ایجاد می کند
- با فروشندگان و توزیع کنندگان ارتباط برقرار می کند تا بینشی در مورد اینکه چگونه طراحی محصول را می توان بهبود بخشید به دست آورد
- برای مدیریت کمپین های بازاریابی برند با آژانس های تبلیغاتی همکاری می کند
میانگین درامد
پتانسیل کسب درآمد یک مدیر برند می تواند بر اساس عواملی مانند تجربه فرد و صنعت و اندازه شرکت بسیار متفاوت باشد.
- حقوق رایج در ایالات متحده: ۶۳.۹۵ دلار در ساعت
- برخی حقوق ها از ۱۷.۴۵ تا ۲۰۰ دلار در ساعت متغیر است.
الزامات مدیر برند
تبدیل شدن به یک مدیر برند مستلزم مدرک تحصیلی و آموزش خاص و همچنین مهارت های خاص و گواهینامه های حرفه ای است. برخی از این الزامات عبارتند از:
تحصیلات
مدیران برند معمولا دارای مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط مانند بازاریابی، تبلیغات یا تجارت هستند. برخی از کارفرمایان ترجیح می دهند که نامزدها دارای مدارک پیشرفته مانند کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) و تجربه کاری مرتبط باشند. از آنجایی که مدیران برند می توانند در زمینه های تخصصی کار کنند، مدرک تحصیلات تکمیلی ممکن است مفید باشد زیرا می تواند آموزش های پیشرفته ای در مفاهیم اصلی مانند تبلیغات، اقتصاد، بازاریابی و تجارت ارائه دهد.
آموزش
مدیران برند برای شرکتهایی در طیف گستردهای از صنایع کار میکنند، بنابراین آموزش آنها معمولاً نتیجه تجربه کاری در مراحل اولیه شغلشان است. برخی از افراد در نقش های ابتدایی شروع می کنند و آموزش های ارزشمندی در زمینه بازاریابی، تبلیغات و مدیریت کسب و کار دریافت می کنند. این مهارت ها، همراه با آموزش، می تواند منجر به یک حرفه موفق در مدیریت برند شود.
گواهینامه ها
گواهینامه های حرفه ای به کارفرمایان اطمینان می دهد که یک فرد دارای دانش، مهارت ها و شایستگی های لازم برای کار است. در اینجا چند نمونه از گواهینامه های حرفه ای که مدیران برند می توانند در نظر بگیرند آورده شده است:
مدیر برند معتبر (CBM)
این برنامه که توسط انجمن بین المللی بازاریابی و مدیریت محصول اداره می شود، نقش ها و مسئولیت های یک مدیر برند را پوشش می دهد. دوره CBM به بررسی عناصر، ویژگیها، شخصیت و ارزشهای اصلی یک برند میپردازد و اینکه چگونه هر کدام نقش مهمی در توسعه روابط با مشتریان دارند. همچنین بینش هایی در مورد به حداکثر رساندن ارزش ویژه برند و ارزش برند ارائه می دهد.
مدیر محصول معتبر (CPM)
گواهینامه CPM مهارت های مدیریت محصول یک فرد را تأیید می کند، با آموزش متمرکز بر ایجاد مطالعات موردی، تجزیه و تحلیل رقابتی، برنامه های راه اندازی محصول، برنامه ریزی بازار و موارد دیگر. دوره آموزشی و امتحان نهایی به صورت حضوری و آنلاین در دسترس است.
مدیر محصول معتبر چابک و مالک محصول (ACPMPO)
این اعتبار، دانش فرد را از مفاهیم استراتژیک و تاکتیکی در مدیریت محصول و مالکیت محصول تأیید می کند. کسانی که در آزمون موفق می شوند، مدیریت محصول را به طور کامل درک می کنند و می توانند آن مفاهیم را در نقش های خود به کار گیرند. دوره آموزشی و امتحان نهایی به صورت حضوری و آنلاین در دسترس است.
مهارت ها
مدیران برند معمولاً دارای مجموعه ای از مهارت های نرم و سخت هستند، از جمله:
ارتباط
کار بین بخشی و تسهیل همکاری در سطح شرکت در پروژه های برندسازی برای مدیران برند از طریق ارتباط موثر آسان تر می شود. این متخصصان باید در دسترس باشند تا به سؤالات پاسخ دهند و تکالیف و اهداف را روشن کنند تا از انسجام پیام های برند ایجاد شده و ارتباط با مخاطبان هدف اطمینان حاصل کنند.
استراتژی خلاقانه
مدیران برند باید قادر باشند ساختار و نوآوری را در هنگام توسعه استراتژی های خلاقانه جدید برای اطمینان از حداکثر کارایی و اثربخشی متعادل کنند.
تحلیل داده ها
این متخصصان باید تلاش های برندسازی را به مدیریت بالاتر ارائه دهند که شامل داده های پشتیبانی می شود. تلاشهای برندسازی اغلب بهراحتی از نظر کیفی قابل درک است، اما مدیر برند مسئول محاسبه نرخ تبدیل و ارائه آنها به صورت پویا در همراهی با مثالهای واقعی برای اثبات اثربخشی استراتژیها است.
انعطاف پذیری
یک مدیر برند باید بتواند به سرعت با تحولات بازار و روندها سازگار شود. آنها باید این کار را با حفظ ثبات پیام های برند انجام دهند. با توجه به اینکه مدیریت برند فرآیندی است که به سرعت در حال تحول است، این افراد باید از ابزارهای موجود برای رقابتی ماندن استفاده کنند.
محیط کاری مدیر برند
مدیران برند اغلب در شرایط سخت و پرفشار کار می کنند. آنها معمولاً تمام وقت کار می کنند و گاهی اوقات نیاز به اضافه کاری برای رعایت ضرب الاجل ها دارند. مدیران برند می توانند در بسیاری از صنایع مختلف کار کنند. از دیگر ویژگی های این نقش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- کار عمدتاً در محیط های اداری، با سفرهای گاه به گاه محلی، داخلی یا بین المللی
- استفاده از کامپیوتر، پرینتر، فکس و تلفن های اداری
- کار در بخش ها برای ایجاد استراتژی های برندسازی
- کار در محیطی سریع
- ایجاد گزارش های تبدیل، فروش و سایر گزارش ها برای ارائه به مدیریت بالا
- شبکه های اجتماعی به صورت ثابت
چگونه مدیر برند شویم
در اینجا متداول ترین مراحلی است که برای تبدیل شدن به یک مدیر برند باید دنبال کنید:
۱. تحصیلات را دنبال کنید
مدیران برند معمولاً ملزم به داشتن مدرک کارشناسی در زمینه بازاریابی، تبلیغات، تجارت یا رشته های مرتبط هستند. برخی از کارفرمایان ممکن است ترجیح دهند یا از مدیران برند بخواهند که مدرک پیشرفته ای مانند MBA را علاوه بر مقدار مشخصی از تجربه کاری داشته باشند.
۲. گواهینامه کسب کنید
افرادی که گواهینامه های حرفه ای را کسب کرده اند، به احتمال زیاد به شغل مورد نظر خود دست خواهند یافت، زیرا گواهینامه به کارفرمایان اطمینان می دهد که شایستگی های لازم را برای انجام کار ایجاد کرده اید. مدیران برند آینده ممکن است گواهینامه ای را در مدیریت برند یا محصول در نظر بگیرند.
۳. جستجوی کار را شروع کنید
هنگامی که آماده درخواست برای موقعیت های مدیر برند هستید، به دنبال فرصت های شغلی در اینترنت باشید. رزومه و نامه درخواست خود را متناسب با نیازهای شرکت ها و موقعیت ها تنظیم کنید.
۴. یک شبکه بسازید
شبکهسازی حرفهای میتواند شما را به عنوان کاندیدای مطلوب برای موقعیتهایی در شرکتهایی که به آنها علاقهمند هستید قرار دهد. شرکت در رویدادهای اجتماعی و کارگاههای آموزشی اختصاص داده شده به شبکه میتواند به شما کمک کند با متخصصان دیگری آشنا شوید که میتوانند موقعیتهای خاصی را به شما پیشنهاد دهند. گسترش فعال دایره حرفه ای خود و تقویت روابط می تواند به ارجاعات ارزشمند در آینده منجر شود.
مثال شرح شغل مدیر برند
شرکت Toybox International به دنبال یک مدیر برند با تجربه است تا به کارکنان بازاریابی و تولید ما در مجموعه خطوط تولید خرده فروشی کمک کند. کاندیدای ایده آل برای این موقعیت، یک حرفه ای پر انرژی است که می تواند چندین کار را انجام دهد و ورودی خلاقانه ای برای کمک به رشد برندهای ما ارائه دهد. این موقعیت به عنوان رابط خلاق بین تیم های بازاریابی و طراحی ما عمل می کند زیرا آنها بسته بندی محصول خرده فروشی منحصر به فردی را ایجاد می کنند. کاندیدای موفق، مالکیت جریان های کاری و بودجه های مربوط به آنها، امور مالی، انطباق، مشارکت کارکنان و خدمات مشتری را در اختیار خواهد گرفت. این فرد به طور منحصربهفردی بر تمام تیمهای منطقهای ما تأثیر میگذارد و از نزدیک با مدیران C-suite شرکت و همچنین مدیریت سطح فروشگاه همکاری میکند.
وظایف روزانه عبارتند از:
- همکاری با شرکای شرکت برای توسعه بهترین شیوه ها در ایجاد، اجرا و نگهداری برنامه های تعاملی برای مشتریان
- بر استانداردهای برند نظارت کنید تا اطمینان حاصل شود که سیستم های عملیاتی به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند
- ارائه پشتیبانی برای تدارکات و برنامه ریزی برای تمام جلسات استراتژی و تاکتیکی
- از محرک های کلیدی کسب و کار برای به دست آوردن نتایج کمپین مورد نظر استفاده کنید
- ردیابی و تجزیه و تحلیل آمار فروش و بازاریابی
- نظارت بر رقابت و نوسانات بازار برای توسعه استراتژی های جدید
- پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را زیر نظر داشته باشید، مطمئن شوید که بازخورد مشتری برای بهبود عملکرد محصول مورد توجه قرار گرفته و از آن استفاده میشود
- ارائه گزارش جامع عملکرد کمپین به مدیریت اجرایی
- ایجاد انگیزه و مربیگری در تیم
- در مصاحبه و استخدام اعضای تیم جدید شرکت کنید
- برای شناسایی نیازهای منبع با منابع انسانی کار کنید
الزامات:
- لیسانس تبلیغات، بازاریابی، بازرگانی یا رشته های مرتبط
- امکان سفر در صورت نیاز
- کار فعالانه در سراسر سازمان برای هدایت نتایج و دستیابی به اهداف
- توانایی ایجاد روابط سازنده و حفظ اعتبار با مشتریان و فروشندگان
- مهارت های مدیریت زمان و اولویت بندی عالی
- مهارت های ارتباطی استثنایی
- توانایی کار مستقل و گروهی
- مهارت در استفاده از نرم افزارهای روزمره آفیس
یک پاسخ