راهنمای نرخ پرش وب سایت

نرخ پرش

هنگامی که برای موفقیت کسب و کار خود تلاش می کنید، نظارت بر نرخ پرش در وب سایت شما یک وظیفه کلیدی است. نرخ پرش به شما می گوید که بازدیدکنندگان جدید چگونه به محتوای آنلاین شما واکنش نشان می دهند و آیا نرخ بازدیدکننده بازگشتی خوبی دارید یا خیر. دانستن کاربرد آن و نحوه تفسیر آن هنگام بهبود حضور آنلاین شما مهم است تا بتوانید افراد مناسب را به وب سایت خود جذب کنید.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که نرخ پرش چیست و چه چیزی می توانید از آن بیاموزید.

مطالب مرتبط: یک طراح وب چه کاری انجام می دهد؟ (مهارت ها و مسئولیت ها)

نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش معیاری است که یک جلسه تک صفحه ای در وب سایت شما را اندازه گیری می کند. هنگامی که شخصی از سایت شما بازدید می کند و سپس بدون کلیک بر روی منو، محصول، پست وبلاگ یا هر پیوند دیگری در صفحه از صفحه خارج می شود، این یک پرش محسوب می شود.

در سرورهای تجزیه و تحلیل، پرش به عنوان جلسه ای اندازه گیری می شود که پس از بازدید شخص از صفحه، هیچ درخواستی ندارد. یعنی هیچ تعاملی با صفحه وجود نداشته است. نرخ پرش به شما درصد افرادی را می دهد که از وب سایت شما بازدید کرده اند و بدون درگیر شدن آن را ترک کرده اند. سرورهای تجزیه و تحلیل نرخ پرش را با تقسیم تعداد بازدیدهای یک صفحه بر کل بازدیدهای وب سایت و سپس تبدیل آن به درصد محاسبه می کنند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

چرا نرخ پرش مهم است؟

نرخ پرش مهم است زیرا به شما نشان می دهد که وب سایت شما چگونه کار می کند. این نرخ به شما کمک می کند تعیین کنید که وب سایت شما چقدر در تشویق مخاطبان شما به کاوش بیشتر آن موفق است، صفحات شما چقدر جذاب هستند و آیا صفحات در خدمت هدف شان هستند یا خیر.

نکاتی برای بهبود نرخ پرش در وب سایت شما

در اینجا موارد مهمی وجود دارد که می توانید از نرخ پرش وب سایت خود بیاموزید:

۱. با کیفیت صفحه خود آشنا شوید

نرخ پرش به شما بینشی در مورد کیفیت صفحه شما می دهد. اگر نرخ پرش در صفحه‌ای که افراد باید روی لینک‌ها کلیک کنند بالا باشد، مانند صفحه محصول، به این معنی است که مخاطب به دلایلی با این صفحه ارتباط برقرار نمی‌کند. نرخ پرش بالا همچنین می تواند نشان دهنده این باشد که صفحه به هدف خود عمل می کند. به عنوان مثال، یک خواننده دلیلی برای کلیک کردن در جای دیگری روی مقاله ای با عنوان ” چگونه یک دوشاخه را سیم کشی کنیم ” پیدا نمی کند، زیرا هدف این صفحه آموزش چیزی به خواننده است نه اینکه خواننده روی چیز دیگری کلیک کند.

۲. در مورد سرعت سایت خود بینش دریافت کنید

نرخ پرش همچنین می تواند اطلاعاتی در مورد سرعت وب سایت شما به شما بدهد. بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد صفحاتی را که بارگذاری آنها خیلی طولانی است ترک کنند. ممکن است لازم باشد اندازه تصاویر خود را کوچک کنید تا به بارگذاری سریعتر صفحه کمک کنید یا برخی از افزونه ها را حذف کنید که سرعت وب سایت شما را کند می کنند.

۳. صفحات خطا را پیدا کنید

نرخ پرش می تواند شما را به صفحاتی در وب سایت شما هدایت کند که دارای خطای فنی مانند صفحه ۴۰۴ هستند. مهم است که این خطاها را برطرف کنید و سفر مخاطبان هدف خود را به وب سایت خود تا حد امکان آسان کنید.

۴. توضیحات متا خود را تغییر دهید

نرخ پرش بالا می تواند نشان دهنده این باشد که شما توضیحات متا گمراه کننده ای نوشته اید و در نتیجه منجر به نرخ پرش بالا می شود. توضیحات متا قطعه ای است که در صفحه نمایش نتایج موتورهای جستجو(SERP)، تحت عنوان صفحه وب سایت یافت می شود و توضیح می دهد که صفحه درباره چه چیزی است. تغییر توضیحات متا برای انعکاس بهتر محتوای صفحه یکی از راه های خوب برای کمک به کاهش نرخ پرش است.

۵. لینک های خارجی بد را پیدا کنید

نرخ پرش بالا می تواند توسط یک لینک خارجی ایجاد شود. لینکهای خارجی لینکهایی از یک وب سایت دیگر هستند که به صفحه شما لینک دارند. ممکن است یک وب سایت به صفحه شما لینک داده شده باشد، اما ارجاع گمراه کننده است. بنابراین، مخاطبانی که به وب‌سایت شما می‌آیند، انتظار چیزی غیر از آنچه صفحه شما ارائه می‌دهد، دارند و در نتیجه آن‌ها را ترک می‌کنند. در این صورت، می توانید انتخاب کنید که با مالک وب سایتی که به وب سایت شما لینک می دهد تماس بگیرید و مودبانه بخواهید لینک گمراه کننده را حذف کند. همچنین می‌توانید با مالک همکاری کنید تا لینکی را اصلاح کنید که به خوانندگان ایده بهتری درباره انتظارات ارائه می‌دهد.

۶. از پاپ آپ های زیاد اجتناب کنید

نرخ پرش می تواند نشانه ای از ویژگی هایی در صفحه شما باشد که خوانندگان را به سمت پرش سوق می دهد. پاپ آپ های مداوم برای ثبت نام در خبرنامه، اشتراک گذاری صفحه و سایر ابزارهای مشابه می تواند حواس خوانندگان را پرت کند، به خصوص اگر این پنجره های بازشو به خواننده اجازه مشاهده محتوای صفحه را ندهند. ممکن است در نظر داشته باشید که این پنجره‌های بازشو را حذف کنید و تنها یکی را نگه دارید که اگر خواننده علاقه‌ای به آن نداشته باشد، می‌تواند به راحتی بسته شود.

۷. طراحی را تعیین کنید

نرخ پرش می تواند به شما کمک کند تا بهترین طراحی را برای وب سایت خود پیدا کنید. به عنوان مثال، یک طراح وب را در نظر بگیرید که دو نسخه از وب سایت شما را در اختیار شما قرار داده است و می خواهید ببینید کدام طراحی برای خوانندگان شما بهترین است. در این صورت، شما باید دو نسخه را امتحان کنید و از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید تا ببینید کدام طرح بیشترین تعامل را دارد.

۸. یاد بگیرید چه چیزی کار می کند

نرخ پرش همچنین می تواند به شما کمک کند تا بدانید چه چیزی در یک صفحه وب کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. از محبوب ترین صفحات خود و صفحاتی که بالاترین نرخ پرش را دارند مرور کنید. ببینید چه چیزی بیشترین تعامل را در محبوب ترین صفحات شما ایجاد می کند تا بتوانید همین رویکرد را در صفحاتی که بالاترین نرخ پرش را دارند تکرار کنید.

مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن

نحوه تفسیر نرخ پرش

نکته خاص در مورد نرخ پرش این است که نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست و نرخ پرش پایین همیشه چیز خوبی نیست. این به هدف صفحه بستگی دارد، جایی که تفسیر نرخ پرش شما وارد می شود. برای تعیین اینکه آیا نرخ پرش شما خوب است، باید بفهمید که آیا صفحه شما به هدف خود عمل می کند یا خیر. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای تفسیر نرخ پرش خود دنبال کنید:

۱. هدف صفحه وب خود را در نظر بگیرید

تعیین هدف صفحه وب هنگام تفسیر نرخ پرش شما مهم است. به عنوان مثال، صفحات اصلی و صفحات محصول با نرخ پرش بالا ممکن است هدف خود را برآورده نکنند. شما می خواهید که افراد روی لینکهای مختلف صفحه اصلی شما کلیک کنند و بازدیدکنندگان باید روی موارد موجود در صفحات محصول شما کلیک کنند.

با این حال، شما انتظار تعدادزیادی کلیک از سایر صفحات وب مانند پست های وبلاگ یا صفحات اطلاعات تماس را نخواهید داشت. در این حالت، صفحات اطلاعات مورد نیاز را به خوانندگان شما می دهند، بنابراین آنها نیازی به کلیک در جای دیگری نخواهند داشت.

۲. به دنبال پیشرفت هایی باشید که می توانید در سایت خود ایجاد کنید

شما اغلب می توانید با بهبود رابط کاربری یا اطمینان از آسان خواندن محتوا، نرخ پرش خود را بهبود ببخشید. اگر یک صفحه حرفه ای به نظر برسد و خوانده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران مدت بیشتری در آن بمانند. برای بررسی مشکلات قابلیت استفاده، لینک های شکسته یا اشتباهات املایی، اغلب از سایت خود بازدید کنید.

۳. نرخ پرش که نوع صفحه وب شما باید دریافت کند را تعیین کنید.

نرخ پرش خیلی پایین باید به اندازه نرخ پرش بالا مورد توجه قرار گیرد. نرخ پرش بسیار پایین می تواند به این معنی باشد که تجزیه و تحلیل شما آنطور که باید کار نمی کند. یکی از راه‌های بررسی اینکه آیا صفحه شما آن‌طور که باید کار می‌کند یا خیر، بررسی گزارش‌های به موقع است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *