راهنمای صفحات فرود در مقابل وب سایت ها (به علاوه تفاوت ها)

راهنمای صفحات فرود در مقابل وب سایت ها

هنگام ایجاد یک وب سایت برای تبلیغ یک برند یا محصول، استفاده از قالب مناسب در جذب مخاطب مناسب ارزشمند است. هم صفحات فرود و هم وب سایت های کامل اهداف متفاوتی در ارائه اطلاعات به مخاطبان هدف دارند. درک اینکه کدام رسانه برای فعالیت های بازاریابی و برندسازی شما مناسب است، به شما کمک می کند تا پلتفرمی ایجاد کنید که تا حد امکان به اهداف شما برسد. در این مقاله، صفحات فرود و وب‌سایت‌ها را تعریف می‌کنیم، تفاوت‌های کلیدی بین صفحات فرود و وب‌سایت‌ها را نشان می‌دهیم و نکاتی را برای تصمیم‌گیری انتخاب مناسب‌ترین برای یک کسب‌وکار ارائه می‌کنیم.

مطالب مرتبط: آشنایی با انواع وثیقه بازاریابی دیجیتال

تعریف صفحه فرود در مقابل وب سایت

قبل از تشریح تفاوت‌های کلیدی بین صفحات فرود در مقابل وب‌سایت‌ها، کمک می کند تا مشخص شود که این مفاهیم به چه چیزی اشاره دارند. می توانید آنها را به صورت زیر تعریف کنید:

صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود یک صفحه وب سایت واحد است که معمولاً در یک وب سایت بزرگتر به عنوان منبع واحد اطلاعات در مورد یک تبلیغ یا محصول میزبانی می شود. صفحات فرود ابزارهای بازاریابی هستند که برای تشویق بازدیدکنندگان به ارتباط با یک تجارت و تبدیل شدن به سرنخ های واجد شرایط با کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک پیشنهاد طراحی شده اند. به عنوان مثال، یک برند ممکن است یک صفحه فرود برای راه اندازی محصول ایجاد کند تا تبلیغات پولی را به یک مکان هدایت کند که مزایای آن محصول را توضیح می دهد و باعث تشویق کلیک و جذب مخاطبان می شود.

یک صفحه فرود شامل عناصر خاصی مانند نسخه برند، تصاویر مرتبط و دکمه‌های فراخوان است تا بازدیدکنندگان را تشویق کند تا مستقیماً با کسب و کار تعامل داشته باشند. این تمرکز به برندها اجازه می دهد تا با ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز خود در یک مکان، بازدیدکنندگان را به مشتریان پولی تبدیل کنند. صفحات فرود در بسیاری از صنایع و بخش‌ها برای تبلیغ محصولات، خدمات و پیشنهادات خاص برای تشویق مشتریان بالقوه به خرید قرار می‌گیرند.

مرتبط: مدیریت PPC چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

وب سایت چیست؟

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب مختلف است که متعلق به یک فرد یا کسب و کار است که طیف وسیعی از نیازها را پوشش می دهد. ساختار وب‌سایت معمولاً شامل صفحه اصلی، صفحات محصول یا خدمات، صفحات تماس و سایر محتواها مانند مقالات یا پست‌های وبلاگ است. هدف یک وب سایت ارائه یک نمایندگی آنلاین از یک برند خاص است که به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا اطلاعات مرتبط را هنگام جستجوی آنلاین آن پیدا کنند.

برای برخی از کسب و کارها، وب سایت ها روشی ساده برای تشویق مشتریان بالقوه برای ارتباط با آنها و تبدیل آنها به سرنخ ارائه می دهند. سایر برندها از وب سایت ها برای تجارت الکترونیکی برای فروش محصولات خود یا به عنوان یک کاتالوگ آنلاین برای ارائه اطلاعات دقیق به مصرف کنندگان استفاده می کنند. اولویت کلیدی برای وب سایت شرکت، نمایش برند محصول است که توضیح می دهد که کسب و کار چیست، چه کاری انجام می دهد و چرا برای پایگاه مشتری آن سودمند است.

مرتبط: راهنمای گام به گام نحوه کدنویسی یک وب سایت برای مبتدیان

تفاوت های کلیدی صفحه فرود در مقابل وب سایت

در حالی که صفحات فرود و وب سایت ها را در یک پلت فرم میزبانی می کنید، اهداف و نقش آنها متفاوت است. به عنوان مثال، یک وب سایت کامل ممکن است برای بازاریابی یک محصول واحد بی اثر باشد، در حالی که یک صفحه فرود ممکن است برای ارائه اطلاعات دقیق برند و شرکت بسیار کوچک باشد. برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو پلتفرم آنلاین عبارتند از:

۱.هدف

یکی از تفاوت های اصلی بین صفحات فرود و وب سایت ها، هدف آنهاست. هدف یک صفحه فرود ارائه اطلاعات خاص و هدفمند در مورد یک محصول، خدمات یا پیشنهاد برای تشویق مستقیم بازدیدکنندگان برای تماس یا خرید است. وب سایت ها اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلف، از فرصت های شغلی تا اطلاعات محصولات و خود شرکت ارائه می دهند.

۲.طرح

طراحی صفحه فرود و وب سایت برای تطبیق با هدف هر پلتفرم متفاوت است. به عنوان مثال، برای طراحی یک وب سایت بسیار مهم است که شامل ناوبری آسان برای کاربران و ربات های موتور جستجو برای رسیدن به سئو با کیفیت بالا باشد. طرح هایی که در یک صفحه جریان دارند و توجه بازدیدکنندگان را به دکمه های فراخوانی جلب می کنند برای یک صفحه فرود ارزش بیشتری دارند.

۳.ناوبری

ناوبری یک صفحه فرود و وب سایت تفاوت های کلیدی دارند، به طوری که یک صفحه فرود فقط به ناوبری درون صفحه نیاز دارد در حالی که یک وب سایت ممکن است ساختار پیچیده تری داشته باشد. برای مثال، اگر روی دکمه “بیشتر بیاموزید” کلیک کنید، یک صفحه فرود ممکن است شما را به بخش خاصی از یک وب سایت ببرد. از آنجایی که وب‌سایت‌ها حاوی اطلاعات زیادی برای اهداف مختلف هستند، نیاز بیشتری به ناوبری واضح و کارآمد برای کمک به کاربران برای یافتن آنچه می‌خواهند وجود دارد.

۴.محتوا

محتوای موجود در صفحه فرود بخشی از استراتژی بازاریابی آن محصول یا خدمات را تشکیل می دهد. از آنجایی که یک صفحه فرود مستقیماً در تبلیغات مشارکت دارد، نسخه آن زمانی بیشترین تأثیر را دارد که روی برند باشد و بر تشویق مشتریان بالقوه به سمت قیف فروش متمرکز باشد. زبان مورد استفاده در یک وب سایت ممکن است از دستورالعمل های یکسان برند پیروی کند، اما ممکن است نسبت به زبان فروش و بازاریابی که در صفحات فرود استفاده می شود، کلی تر باشد.

۵.صفحات

وب سایت ها مجموعه ای از صفحات متصل هستند که به کسب و کارها اجازه می دهند اطلاعات تخصصی را در مکان های مختلف قرار دهند. صفحات فرود تنها یک صفحه هستند که ممکن است طولانی تر از یک صفحه استاندارد باشند و تنها ناوبری برای یک تماس برای اقدام گنجانده شده است. با نگه داشتن پیشنهادات در یک صفحه، هدف متخصصان بازاریابی کاهش حواس پرتی از طریق ناوبری برای تشویق به تبدیل سرنخ ها است.

۶.ترافیک

ترافیک وب سایت یک برند از منابع متعددی از جمله رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک، رسانه های اجتماعی، تبلیغات در دنیای واقعی و فعالیت های بازاریابی می آید. برای صفحات فرود، تبلیغات پولی آنلاین منبع اصلی ترافیک هستند. این رویکرد هدفمند به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا یک محصول یا خدمات را به یک جمعیت خاص برای به دست آوردن مشتریان جدید تبلیغ کنند.

۷.جمعیت شناسی بازدیدکنندگان

جمعیت شناسی بازدیدکنندگان یک وب سایت استاندارد و صفحه فرود متفاوت است. وب‌سایت‌ها مخاطبان گسترده‌تری را هدف قرار می‌دهند تا با گروه‌های مختلف مشتریان، مانند خریداران لوکس یا خریداران مقرون به صرفه، مطابقت داشته باشند، در حالی که یک صفحه فرود جمعیتی خاص را هدف قرار می‌دهد. به عنوان مثال، اگر یک برند برای زنان میانسال شامپویی بسازد، ممکن است از این آمار جمعیتی برای متمرکز کردن مؤثر تبلیغات خود استفاده کند و جمعیت شناسی محصول انتخابی خود را به صفحه فرود خود بیاورد.

۸.عملکرد

عملکرد یک وب سایت پیچیده تر از یک صفحه فرود است. برای مثال، یک وب‌سایت ممکن است شامل ماشین‌حساب‌هایی برای قیمت‌ها، سیستم‌های تجارت الکترونیک آنلاین یا ابزارهای دیگری مانند اتصال به رسانه‌های اجتماعی باشد. صفحات فرود نسبتاً سریعتر و آسان تر ایجاد می شوند و آنها را به ابزاری مؤثر در بازاریابی بدون هزینه یا آزمایش گسترده برای کل وب سایت تبدیل می کند.

۹.بهینه سازی

صفحات فرود موقت یا مستقیماً برای پرداخت به ازای کلیک یا بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می شوند و به برندها اجازه می دهند با مخاطبان خاص ارتباط برقرار کنند. این رویکرد نیاز به تمرکز کمتری بر بهینه سازی موتورهای جستجو دارد تا مشتریان ارگانیک را برای یافتن آن صفحه تشویق کنند. در حالی که سئو ممکن است همچنان از صفحات فرود پشتیبانی کند، زمان و تلاش کمتری برای ایجاد یک محصول یا خدمات با مخاطب خاص لازم است.

مطالب مرتبط: ۲۹ ویژگی وب سایت برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان شما

نکاتی برای تصمیم گیری برای استفاده از کدام پلتفرم

هنگام تصمیم گیری بین یک وب سایت و یک صفحه فرود، در نظر گرفتن اینکه کدامیک به بهترین وجه به هدف پیامی که ارسال می کنید کمک می کند، جایگاه خوبی برای شروع است. درک هدف نهایی برای آن پلتفرم به شما کمک می کند زمان و سرمایه گذاری مالی برای بودجه یک پروژه خاص را تعیین کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه برای استفاده تجاری شما مناسب است، در نظر بگیرید:

۱)به هدف صفحه فکر کنید

تعیین هدف خود از ایجاد یک پلتفرم آنلاین به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا یک صفحه فرود یا یک وب سایت مناسب برای کسب و کار شما است یا خیر. به عنوان مثال، اگر می خواهید صفحه ای برای تبلیغ یک محصول بسازید، صفحه فرود ممکن است مناسب باشد. اگر پلتفرمی می‌خواهید که اطلاعات مختلف زیادی را در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهد، یک وب‌سایت ممکن است بهتر باشد.

۲)تصمیم بگیرید که کدام اطلاعات را می خواهید ارائه دهید

صفحات فرود زمانی بیشترین تاثیر را دارند که با برند محصول و شرکت هدف گذاری شده و همسو باشند. تصمیم گیری در مورد اطلاعاتی که می خواهید ارائه دهید به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا صفحه فرود مناسب است یا خیر. مشخصات کلی محصول، راهنماهای نحوه کار و اطلاعات شرکت در یک وب سایت مؤثرتر هستند، در حالی که بازاریابی بسیار هدفمند که مزایا و پیشنهادات یک محصول را تبلیغ می کند ممکن است برای یک صفحه فرود مناسب تر باشد.

۳)مخاطب هدف خود را مشخص کنید

ایجاد یک وب سایت یا صفحه فرود مؤثر مستلزم شناخت خوبی از مخاطب خاصی است که می خواهید هدف قرار دهید. یک وب سایت ممکن است مخاطبان گسترده تری مانند کسب و کارهای B2B(تجارت به تجارت) داشته باشد، در حالی که یک صفحه فرود ممکن است مخاطبان هدفمندتری داشته باشد، مانند کسب و کارهای B2B که به دنبال ابزار جدیدی برای گردش کار تولید خود هستند. با مشخص کردن اینکه چه کسی را هدف قرار می دهید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک وب سایت یا صفحه فرود برای مخاطبان شما مناسب است یا خیر.

۴)کاری را که می خواهید بازدیدکنندگان انجام دهند مشخص کنید

تصمیم گیری در مورد نحوه عملکرد بازدیدکنندگان نیز به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم مناسب تر است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را در اسرع وقت به کلیک کردن روی یک تماس برای اقدام هدایت کنید، صفحه فرود ممکن است راه‌حل ایده‌آل باشد. اگر می خواهید بازدیدکنندگان تا زمانی که ممکن است در وب سایت شما بمانند تا آنها را به عنوان سرنخ های آینده واجد شرایط کنند، هدایت آنها به یک وب سایت منابع بیشتری برای مرور و ناوبری فراهم می کند.

۵)ابتدا یک حضور آنلاین ایجاد کنید

صفحات فرود مختص کمپین های بازاریابی هستند که به صورت موقت به وب سایت اصلی یک برند میزبانی می شوند. ساخت یک وب سایت استاندارد برای شرکت در ایجاد حضور آنلاین شما حیاتی است. به عنوان مثال، مشتریان بالقوه ممکن است بخواهند به وب سایت شما برگردند تا در مورد سایر محصولات بیشتر بیاموزند، بنابراین داشتن یک وب سایت موجود برای برند شما ضروری است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *