انوع استراتژی های بازاریابی موثر برای ارتقای کسب و کار شما

استراتژی بازاریابی

تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از استراتژی ها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. در بسیاری از کمپین های خود، آنها ممکن است از بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال یا ترکیبی از هر دو استفاده کنند. نکته کلیدی این است که بفهمید پایگاه مشتری ایده آل شما از کدام پلتفرم ها استفاده می کند. در این مقاله، ۵۴ نوع استراتژی بازاریابی مختلف را به اشتراک می گذاریم که تیم شما می تواند از آن استفاده کند.

استراتژی های بازاریابی چیست؟

استراتژی های بازاریابی تکنیک هایی هستند که برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از آنها استفاده می کنید. آنها می توانند از قالب های مختلف، از جمله بازاریابی سنتی (رادیو، چاپ، تلویزیون) و بازاریابی دیجیتال PPC)، SEO، محتوای وب سایت، رسانه های اجتماعی) متفاوت باشند. اغلب، زمانی که برندها استراتژی های بازاریابی خود را برنامه ریزی می کنند، آنها را در یک کمپین بزرگتر گروه بندی می کنند . این به ایجاد محتوایی کمک می کند که در یک موضوع یا هدف مرکزی قرار گیرد.

بیشتر بدانید:استراتژی بازاریابی چیست؟

انواع استراتژی های بازاریابی

این ۵۴ نوع مختلف استراتژی بازاریابی را بررسی کنیم:

وبلاگ نویسی

نوشتن وبلاگ هایی که به علایق مخاطب هدف شما مربوط می شود، راهی عالی برای جذب افراد بیشتری به وب سایت شما است. وبلاگ نویسی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و همچنین اعتماد به برند را بهبود می بخشد.

مطالعات موردی

مطالعات موردی، اسناد دیجیتالی هستند که کارهایی را که شما برای سایر برندها یا مشتریان انجام داده اید نشان می دهد. آنها به مشتریان کمک می کنند تا آنچه را که شرکت شما می تواند ارائه دهد تجسم کنند.

کتاب های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی، کتاب های قابل دانلود رایگانی هستند که تیم‌های بازاریابی از آن‌ها برای جذب سرنخ استفاده می‌کنند. ایده این است که در ازای اطلاعات تماس مصرف کننده، آنها می توانند یک کتاب الکترونیکی رایگان پر از اطلاعات مفید دریافت کنند.

موتور جستجو (SEO)

 سئو برای زمانی است که برندها صفحات وب خود را بهینه می کنند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنند. از طریق جستجوی اساسی، می توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و آنها را تحت تاثیر قرار دهید تا از وب سایت شما بازدید کنند.

پرداخت برای هر کلیک(PPC)

پرداخت به ازای  هرکلیک (PPC) نوعی تبلیغات پولی است. هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند، باید مبلغی را پرداخت کنید. بیشتر بازاریابان از تبلیغات PPC برای دستیابی به افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجو استفاده می کنند.

دهان به دهان

اگرچه ممکن است برندها کنترل زیادی بر این شکل از بازاریابی نداشته باشند، تبلیغات دهان به دهان راهی عالی برای ترغیب افراد بیشتری به شرکت شما است. شما می توانید با ارائه خدمات عالی به مشتریان، افراد را تحت تاثیر قرار دهید تا چیزهای خوبی در مورد برند شما بگویند.

ویدیوهای فضای مجازی

ایجاد محتوایی مانند ویدیوهایی که در فضای مجازی منتشر می شوند، می تواند علاقه زیادی به برند شما ایجاد کند. تیم های بازاریابی برای سرمایه گذاری در این روش به روندهای نوظهور نگاه می کنند.

اینفلوئنسر/وابسته

از زمان ظهور اینستاگرام، بسیاری از برندها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود با چهره های عمومی که فالوورهای زیادی دارند همکاری می کنند. این شکل از بازاریابی موفقیت آمیز بوده است زیرا بسیاری از کاربران به نظرات اینفلوئنسرهای خود اعتماد دارند.

چاپ

این شکل سنتی از تبلیغات برای مدت طولانی وجود داشته است. بازاریابان تبلیغات و مقالات حمایت شده را در روزنامه ها، مجلات و سایر مواد چاپی به اشتراک می گذارند.

تلویزیون

ایجاد آگهی های بازرگانی هنوز روشی محبوب است که بسیاری از برندها از آن استفاده می کنند. آنها می توانند بر اساس برنامه های تلویزیونی که حمایت مالی می کنند، مخاطبان خود را هدف قرار دهند.

رادیو

شما می توانید بر اساس جمعیت شنوندگان ایستگاه های رادیویی به مخاطبان خاصی دسترسی پیدا کنید. برندها اغلب از صداپیشگان و جلوه های صوتی جالب در تبلیغات رادیویی خود استفاده می کنند.

سرویس‌های پخش ویدیو و موسیقی

از آنجایی که سرویس‌های پخش ویدیو و موسیقی همچنان در حال رشد هستند، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از این پلت‌فرم‌ها برای دستیابی به مخاطبان خاص استفاده می‌کنند. از آنجایی که این سرویس‌ها می‌توانند داده‌های کاربر بسیار بیشتری را نسبت به تلویزیون یا رادیو سنتی دریافت کنند، برندها می‌توانند تبلیغات شخصی تری‌ ایجاد کنند.

بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی زمانی است که بازاریابان برای تبلیغ محصولات خود به خیابان ها می روند. ممکن است این موضوع را با بازارهای موقت ، نمونه های رایگان و سایر بازاریابی های لحظه ای مشاهده کنید.

پست الکترونیک

بازاریابی ایمیلی روشی مفید برای پرورش مشتریان شماست. بسیاری از برندها برای به اشتراک گذاشتن محتوای جالب با لیست ایمیل خود خبرنامه ارائه می دهند. آن‌ها همچنین از کمپین‌های قطره‌ای استفاده می‌کنند که بر اساس اقدامات کاربر ایمیل ارسال می‌کنند.

رویداد

برندها رویدادهای حمایت شده را میزبانی می کنند تا علاقه بیشتری به آنچه ارائه می دهند ایجاد کنند. این رویدادها ممکن است شامل سمینارها، سخنرانی ها، مهمانی ها، جشن ها یا رویدادهای خیریه باشد. آنها حتی ممکن است برخی از محصولات خود را به عنوان  لطف مهمانی ارائه دهند.

صفحات فرود

صفحات فرود صفحات وبی هستند که از سایر قسمت های پیمایش وب سایت شما جدا هستند. برندها از آنها برای پیگیری یک اقدام خاص و گرفتن داده های کاربر استفاده می کنند.

کاتالوگ ها

با ارسال منظم کاتالوگ به مشتریان، برندها می توانند در بالای ذهن باقی بمانند. کاتالوگ ها به ویژه برای خرده فروشانی که کالاهای جدید را به صورت دوره ای منتشر می کنند مفید است.

تماس سرد

این برای زمانی است که یک فروشنده مستقیماً با مصرف کننده تماس می گیرد. هدف این است که شخص را برای خرید یا پرس و جوی بیشتر در مورد برند تلفنی تماس بگیرید.

پست مستقیم

برندها می‌توانند جمعیت‌شناسی خاصی را با پست مستقیم مورد هدف قرار دهند. آنها اغلب از پست مستقیم برای ارسال اطلاعیه های شرکت، کوپن ها یا تبلیغات استفاده می کنند.

فیس بوک

ایجاد یک صفحه تجاری در فیس بوک یکی از راه های ارتباط با مشتریان است. بسیاری از برندها نیز تبلیغات فیس بوک را اجرا می کنند.

اینستاگرام

اینستاگرام یک پلت فرم بصری است که بسیاری از برندها از آن برای برجسته کردن محصولات، فرهنگ و ارزش های شرکت خود استفاده می کنند. برندها همچنین می توانند از ویژگی استوری پلتفرم برای تبلیغ از طریق پروفایل شخصی برند شما استفاده کنند.

توییتر

برندها می توانند از توییتر برای اشتراک گذاری پست های حمایت شده استفاده کنند. اشتراک گذاری محتوا با هشتگ های پرطرفدار روش دیگری است که برندها از این پلتفرم برای به دست آوردن دید استفاده می کنند.

اسنپ ​​چت

در حالی که برندها می توانند از داستان های اسنپ چت برای تبلیغات استفاده کنند، بسیاری از آنها لنزها یا فیلترهایی را نیز ایجاد می کنند. این یک راه سرگرم کننده برای ایجاد علاقه به برند شما است.

یوتیوب

برندها از یوتیوب برای به اشتراک گذاری تبلیغات و محتوای اصلی استفاده می کنند. هنگام ارسال محتوای اصلی، آنها در نظر می گیرند که چه چیزی ممکن است برای بینندگان در مخاطبان هدفشان جالب باشد.

B2B

بازاریابی تجارت به تجارت زمانی است که برندها برای یکدیگر بازاریابی می کنند. بازاریابی B2B بر اساس نیازها، کارایی و روابط برند است.

B2C

بازاریابی تجارت به مصرف کننده بر نیازها و احساسات مصرف کننده بازی می کند. برندها از این شکل بازاریابی استفاده می کنند تا نشان دهند که چگونه محصولات و خدمات آنها می تواند زندگی شما را بهبود بخشد.

نمونه های مجانی

توزیع نمونه های رایگان یکی از راه هایی است که برندها مردم را وادار می کنند تا محصولاتشان را امتحان کنند. این امر به ویژه در هنگام عرضه محصول جدیدی که مردم هنوز نام آن را نشنیده اند مفید است.

فروش سالانه

وقتی مردم می توانند روی برند شما برای فروش هر سال حساب کنند، ممکن است این اتفاق را یک رویداد هیجان انگیز ببینند. این یک راه مفید برای افزایش فروش در یک زمان خاص از سال است.

وفاداری به برند

برندها از تاکتیک های مختلفی برای ایجاد وفاداری به برند استفاده می کنند. آنها اغلب به دنبال پاسخگویی به نیازهای یک مخاطب خاص هستند و راه هایی برای برآوردن ارزش های آنها پیدا می کنند.

چند کاناله

بازاریابی چند کاناله زمانی است که برندها از پلتفرم های مختلفی برای دستیابی به مشتریان استفاده می کنند. اغلب اوقات، این پلتفرم ها کمپین بازاریابی بزرگ تری را تشکیل می دهند.

طاقچه

بازاریابی طاقچه زمانی است که شما یک گوشه بسیار خاص از بازار را پیدا می کنید و به آنها رسیدگی می کنید. به جای ایجاد تبلیغاتی که برای طیف وسیعی از افراد جذاب باشد، تنها گروه کوچکی از مردم ممکن است متوجه شوند که در مورد چه چیزی صحبت می کنید. این به شما کمک می کند تا یک حس قوی از وفاداری به برند ایجاد کنید.

نمایشگاه تجاری

راه اندازی یک غرفه در نمایشگاه ها، روشی هوشمندانه برای ارتباط حضوری با مشتریان است. برندها، نماینده یا فروشنده ای را اعزام می کنند که در مورد چیزهایی که ارائه می دهند آگاه باشد.

کنفرانس خبری

شرکت های بزرگی را خواهید دید که کنفرانس های مطبوعاتی ترتیب می دهند تا در مورد محصولات جدید خود با رسانه ها بحث کنند. ایده این است که مطبوعات با نوشتن در مورد این رویداد به آنها تبلیغات رایگان می دهند. شما اغلب این تاکتیک بازاریابی را در شرکت های بزرگ فناوری مشاهده می کنید.

نشریات مطبوعاتی

نشریات مطبوعاتی برای زمانی است که برندها مقاله مختصری درباره آخرین پیشنهادات خود می نویسند. اغلب، ناشران این نشریات مطبوعاتی را با خوانندگان خود به اشتراک می گذارند. حتی می توانید یک نشریه مطبوعاتی را به لیست پستی خود ارسال کنید.

بشردوستی

برخی از برندها بشردوستی را به مدل کسب و کار خود گره می زنند. شما اغلب یک رویکرد تجاری یک به یک را می بینید، به این معنی که برای هر خریدی که مشتری انجام می دهد، برند معادل آن را اهدا می کند. برندها همچنین ممکن است متعهد شوند که درصد معینی از کل فروش خود را به یک موسسه خیریه اهدا کنند.

فصلی

بسیاری از برندها کمپین های بازاریابی خود را بر اساس فصل ها قرار می دهند. به عنوان مثال، بسیاری از خرده فروشان معاملات جمعه سیاه یا فروش تعطیلات دارند.

کمیابی

بازاریابی کمیابی زمانی است که برندها مصرف کنندگان را به این باور می رسانند که محصولاتشان محدود است. این به مردم فوریت خرید درحال حاضر را می دهد.

تراکنشی

کوپن ها، تبلیغات و کدهای تخفیف همگی اشکالی از بازاریابی تراکنشی هستند. با اکنون خریدن، مردم احساس می کنند که می توانند در پول خود صرفه جویی کنند.

ارتباط

ایجاد یک رابطه مستحکم با مشتریان راهی است که می توانید آنها را به بازگشت ترغیب کنید. برندها این کار را با ارائه خدمات و پشتیبانی عالی به مشتریان انجام می دهند.

علت

از آنجایی که افراد زیادی تصمیمات خرید خود را بر اساس ارزش‌هایشان قرار می‌دهند، برندهای بیشتری در مورد دلایلی که از آنها حمایت می‌کنند سخن گفته‌اند. حتی ممکن است تصمیم بگیرند برای مدت معینی از این دلایل حمایت مالی کنند.

مدیریت محتوا

در حالی که ارسال محتوای اصلی در رسانه‌های اجتماعی مفید است، برندها می‌توانند با اشتراک‌گذاری محتوای بیرونی که با سبک، ارزش‌ها یا زیبایی‌شناختی آن‌ها هماهنگی دارد، حضور معتبرتری در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنند.

مشارکت های تجاری

کسب و کارها برای تبلیغ هر دو پیشنهاد خود با هم شریک خواهند شد. به عنوان مثال، ممکن است تریلرهای فیلمی را ببینید که به یک محصول خاص مرتبط هستند.

حمایت

بسیاری از کسب‌وکارها از رویدادها حمایت مالی می‌کنند تا نشان دهند که برندشان از هدف خاصی حمایت می‌کند. به همین ترتیب، این راهی برای ایجاد آگاهی از برند است. آنها اغلب این شانس را دارند که لوگوی خود را بر روی مواد بازاریابی رویدادی، صفحات وب، تی شرت ها یا تابلوهای تبلیغاتی قرار دهند.

برنامه های پاداش

با پاداش دادن به مشتریان برای خرید از فروشگاه خود، می توانید آنها را وادار کنید که برگردند و بیشتر خرج کنند. بسیاری از برندها برنامه‌های پاداشی ایجاد می‌کنند که در آن مشتریان می‌توانند امتیاز کسب کنند و در خریدهای بعدی از آنها استفاده کنند.

طراحی ویترین فروشگاه

طراحی های بصری دلپذیر ویترین می تواند ترافیک بیشتری را برای برندها ایجاد کند. بسیاری از خرده فروشان نیز تابلوهای تبلیغاتی را آویزان می کنند تا مردم را به داخل بیاورند.

مسابقات

رقابت ها راهی عالی برای ترغیب مردم به انجام بازاریابی شما برای شما هستند. بسیاری از برندها برای ارسال محتوای حمایت شده برای ورود به افراد نیاز دارند. به عنوان مثال، بسیاری از برندها از شرکت کنندگان می خواهند که دوستان خود را برای ورود تگ کنند. آنها همچنین ممکن است از آنها بخواهند که یک پست را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

برای برنده شدن وارد شوید

کمپین‌های ورود جهت برنده شدن یک راه عالی برای برندها برای جذب سرنخ است. جایزه ای که اعطا می کنند مطمئناً ارزش قابل توجهی را دارد که از سوی مصرف کنندگان دریافت می کنند.

رهبری فکری

برندهایی که رهبری فکری را در صنعت خود ایجاد می کنند، جذابیت کارشناسان را به خود جلب می کنند. مشتریان می توانند به برندهایی که می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند اعتماد کنند و توصیه های خوبی را به اشتراک می گذارند.

فروشگاه های پاپ آپ

فروشگاه‌های پاپ آپ برای زمانی هستند که برندها یک فروشگاه موقت راه‌اندازی می‌کنند تا دسته محدودی از کالاهای خود را بفروشند. مردم تمایل به خرید دارند زیرا این رویداد فقط یک بار است.

نظرسنجی ها

نظرسنجی مشتریان یکی از راه هایی است که برندها می توانند بازخورد دریافت کنند. آنها از پاسخ هایی که دریافت می کنند برای ایجاد تغییرات در رویه های تجاری خود استفاده می کنند.

تخفیف ها

تخفیف برای زمانی است که مشتریان می توانند فرمی را ارسال کنند تا پول خرید خود را پس بگیرند. این باعث می شود مردم احساس کنند که معامله خوبی دریافت می کنند.

پایگاه داده

تیم های بازاریابی می توانند با نگاه کردن به پایگاه داده های خود چیزهای زیادی در مورد مشتریان خود بیاموزند. آنها سپس از این داده ها برای تأثیرگذاری بر کمپین های خود استفاده می کنند.

شخصی

برندهایی مانند نایک و ون به مشتریان این امکان را می دهند که کفش های خود را شخصی کنند. بسیاری از مردم از اینکه بتوانند محصولات منحصر به فردی را برای خود بسازند لذت می برند. به همین ترتیب، ارائه خدمات گلدوزی یا حکاکی به افراد اجازه می دهد تا حس شخصی را به خرید خود اضافه کنند.

بسته بندی

بسته بندی چشم نواز بخش مهمی برای واداشتن کسی به برداشتن محصول شما از قفسه است. برندها از ترکیبی از گرافیک زیبا و جلد جذاب برای دستیابی به مشتریان بیشتر استفاده می کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *