شیوه های ایجاد روابط بهتر با مشتری

شیوه های ایجاد روابط بهتر با مشتری

روابط با مشتری پایه و اساس بسیاری از مشاغل است. شما می توانید با استفاده از طیف وسیعی از تاکتیک هایی که رضایت مشتری را در اولویت قرار می دهد، استراتژی های ارتباط با مشتری خود را بهینه کنید. در این مقاله، اهمیت ارتباط با مشتری را بررسی می‌کنیم و سیزده روش را برای ایجاد روابط پایدار و سودآور با مشتریان به اشتراک می‌گذاریم.

ارتباط با مشتری چیست؟

روابط با مشتری ارتباطاتی است که یک شرکت از طریق تعاملات و خرید با مشتری ایجاد می کند. یک بازاریابی کسب و کار ، برندسازی و سیاست های کسب و کار همگی می توانند بر نحوه نگرش مشتریان به رابطه خود با شرکت تأثیر بگذارند. روابط با مشتری می تواند به کسب و کارها کمک کند تا نوعی از ارتباطات وفادار را شکل دهند که منجر به سود بلندمدت می شود.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد و حفظ روابط مثبت با مشتری 

روابط مشتری در مقابل خدمات مشتری

آنها ممکن است شبیه به هم به نظر برسند اما روابط با مشتری به رابطه مستمری که شما با مشتریان خود ایجاد می کنید اشاره دارد، در حالی که خدمات مشتری بیشتر در پاسخ به شکایات و/یا مسائل خاص و فردی مشتری است که باید فوراً به آنها رسیدگی شود.

مزایای روابط قوی با مشتری

روابط خوب با مشتری بخش مهمی از داشتن یک تجارت موفق است. آنها مهم هستند زیرا آنها لحن را برای نحوه تفکر مشتریان فعلی و آینده در مورد یک تجارت و محصولات آن تعیین می کنند.

برخی از مزایای روابط قوی با مشتری عبارتند از:

  • ثبات بیشتر: شرکت ها برای ایجاد پایگاهی وفادار از مشتریان که می توانند برای خرید به آن تکیه کنند، به روابط با مشتری خود متکی هستند. دانستن اینکه روابط خوبی با مشتریان خود دارید می تواند به شما کمک کند با پیش بینی درآمد خود احساس اطمینان کنید و در راه هایی برای گسترش سرمایه گذاری کنید..
  • تبلیغات دهان به دهان قوی تر: داشتن رابطه خوب با مشتریان می تواند آنها را تشویق کند تا تجربیات مثبت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و برند شما را به مشتریان جدید معرفی کنند.
  • خریدهای بیشتر: روابط خوب با مشتری اغلب باعث می شود که مشتریان برای مدت طولانی در شرکت شما بمانند، خریدهای بیشتری انجام دهند و با گذشت زمان پول بیشتری خرج کنند. افزایش ارزش طول عمر هر مشتری با رشد روابط قوی، راهی عالی برای به دست آوردن بالاترین بازده سرمایه گذاری برای جذب هر مشتری است.

۱۳ روش برای ایجاد ارتباط با مشتری

در اینجا ۱۳ تکنیک وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد روابط قوی تر با مشتری استفاده کنید:

۱. سفر مشتری را درک کنید

برای داشتن روابط خوب با مشتری، ابتدا باید اقدامات و فرآیندهای فکری مشتری را در طول فرآیند خرید ارزیابی کنید. داشتن نقشه سفر مشتری که جزئیات هر مرحله از قیف فروش را نشان می دهد و در هر مرحله به افکار مشتری می پردازد، می تواند به شما کمک کند با تجربه مشتری همدلی کنید و نیازهای آنها را پیش بینی کنید.

۲. خود را به مشتری معرفی کنید

در دنیای دیجیتالی فزاینده، مشتریان از فرصت صحبت مستقیم با نماینده شرکت قدردانی می کنند. به مشتریان یک شماره تماس مستقیم برای یک کارمند جلویی بدهید و همه ارتباطات را با نام یک کارمند واقعی امضا کنید. وقت گذاشتن برای معرفی خود به مصرف کننده به صورت شخصی یک راه عالی برای ایجاد ارتباطات واقعی است.

مرتبط: شیوه های ارائه خدمات ممتاز به مشتریان 

۳. نظرسنجی از مشتریان برای سنجش رضایت

وقتی یک شرکت به نظرات و شکایات آنها گوش می دهد، مشتریان از آن استقبال می کنند. نظرسنجی های مشتریان را برای جمع آوری بازخورد در مورد محصولات و خدمات مشتری شرکت خود ارسال کنید. ارسال نظرسنجی در وب سایت خود یا ارسال درخواست ایمیل برای بازخورد یا بررسی محصول را در نظر بگیرید. همه این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا در مورد ارزش‌های مشتریانتان بیشتر بدانید.

۴. ابزارهای نرم افزاری CRM را پیاده سازی کنید

استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای کمک به مدیریت داده ها و ردیابی ارتباطات می تواند به شما این امکان را بدهد که خدمات تعاملی بیشتری را به مشتریان ارائه دهید. با استفاده از نرم افزار برای مدیریت وظایف اداری، تیم شما می تواند تمرکز بیشتری بر روی ارتباط با مشتریان به روشی معتبر داشته باشد.

مطالب مرتبط: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟ 

۵. مزایای خدمات مشتری خود را بازاریابی کنید

تبلیغات شرکت خود را به عنوان یک کسب و کار شروع کنید که برای مشتری ارزش قائل است تا آگاهی از برند شما را گسترش دهد و فرهنگ شرکتی ایجاد کند که بر تعهد به مصرف کنندگان تأکید دارد. استفاده از خدمات عالی به مشتریان به عنوان یک ابزار بازاریابی، مشتریانی را جذب می کند که به خدمات با کیفیت بالا و دقت نیز اهمیت می دهند. برای جذب و حفظ مشتریان وفادار، بر پیشنهاداتی مانند خط خدمات مشتری ۲۴ ساعته، یک برنامه پاسخگو یا جوایز وفاداری تأکید کنید.

۶. عادات مشتری را مطابقت دهید

با استفاده از همان نوع فناوری و کانال های ارتباطی که آنها انجام می دهند، برقراری ارتباط با مشتریان را آسان تر کنید. در مورد اینکه مشتریان شما چگونه تمایل به خرید دارند تحقیق کنید، سپس برند خود را در آن فضاها در دسترس قرار دهید. می‌توانید پروفایل‌های شرکتی را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما بیشترین استفاده را از آن می‌کنند تا مشتریان بتوانند شما را پیدا کنند و تعامل داشته باشند.

۷. فوراً پاسخ دهید

یکی از مهمترین مراحل شروع و حفظ ارتباط با مشتری، پاسخگو بودن و ارتباطی بودن است. وقتی مشتریان می توانند اعتماد کنند که شما فوراً به نیازهای آنها پاسخ می دهید، انگیزه ای برای ادامه استفاده از خدمات شما و ایجاد یک رابطه طولانی مدت خواهند داشت. سعی کنید در اسرع وقت به پیام های مشتریان پاسخ دهید تا قبل از اینکه حواسشان پرت شود یا به سمت رقیب بروند، آنها را درگیر کنید. سیاست هایی را تنظیم کنید که پاسخ را در یک بازه زمانی مشخص تضمین کنند و همیشه سعی کنید سریعتر از آن زمان باشید.

۸. کنترل های کیفیت ثابتی را تنظیم کنید

داشتن استانداردهای کیفیت دقیق تضمین می کند که مشتریان هر بار که با شرکت شما تجارت می کنند، کیفیت ثابتی دریافت می کنند. تنظیم سیاست‌های تضمین کیفیت به شما این فرصت را می‌دهد تا از هر گونه مشکلی قبل از تأثیر بر مشتری جلوگیری کنید و تصویری قابل اعتماد و مثبت را به همه مشتریان ارائه دهید.

۹. به طور منظم پیگیری کنید

طبیعی است که تعامل مشتری در طول زمان دچار نوسان شود، به همین دلیل است که پیگیری یک استراتژی عالی برای ایجاد تعادل در روابط بلندمدت با مشتری است. اگر مشتری مدتی است خریدی انجام نداده است، تماس بگیرید تا در مورد خدماتی که می تواند در آینده نزدیک استفاده کند، بپرسید. این می تواند به شما کمک کند تا با یادآوری ارتباط مثبتی که از قبل با کسب و کار شما داشته اند، از تغییر مشتریان به رقبا جلوگیری کنید.

۱۰. تمام ارتباطات را شخصی کنید

شخصی سازی ارتباطات با مشتریان با نام بردن آنها یک استراتژی ساده و موثر برای توسعه روابط با مشتری است. با نوشتن نامه های شخصی به مشتریان می‌توانید از نرم‌افزار لیست پستی برای پر کردن خودکار نام مشتریان در ایمیل‌های فرم یا افزودن سفارشی‌سازی اضافی استفاده کنید. مشتریان اغلب از جلب توجه شخصی قدردانی می کنند و احساس وابستگی بیشتری به برندهایی دارند که در سطح شخصی با آنها تعامل دارند.

مطالب مرتبط: سفارشی سازی انبوه در بازاریابی چیست؟ (با مثال و انواع) 

۱۱. فایل های دقیق مشتری را نگه دارید

با ارجاع به فایل‌های مشتری و اطلاعات حسابشان در طول تعامل، به مشتریان نشان دهید که برایتان مهم هستند. نگه داشتن سوابق دقیق در مورد تعاملات مشتری می تواند به شما این امکان را بدهد که به خریدهای قبلی مراجعه کنید، به طور موثر به بلیط های خدمات مشتری پاسخ دهید و به دنبال الگوهایی در رفتار مشتری باشید. با ثبت اطلاعات در مورد هر تعاملی که با مشتریان خود دارید، می توانید به سرعت به تجربیات مشتری در مورد برند خود اشاره کنید و حتی حس نوستالژی را در آنها ایجاد کنید.

۱۲. راه هایی برای پاداش دادن به وفاداری پیدا کنید

برنامه های وفاداری ابزاری موثر برای بهبود روابط با مشتری هستند. وقتی مشتریان انگیزه ای برای خرید از شرکت شما داشته باشند، انگیزه بیشتری برای وفادار ماندن به برند شما خواهند داشت. همچنین می توانید با ارسال تخفیف پس از سفارش های بزرگ یا در طول ماه تولد مشتری، احساس ارزشمندی در مشتریان ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: ۱۵ هدیه قدردانی از مشتری برای ابراز قدردانی 

۱۳. با زبان تایید کننده ارتباط برقرار کنید

هنگام صحبت با مشتریان، از کلمات و عباراتی استفاده کنید که با تجربه و دیدگاه آنها همدلی کند. استفاده از زبان تایید کننده باعث می شود مشتری احساس راحتی کند و به آنها اجازه می دهد تا با همکاران شرکت اعتماد ایجاد کنند. رفتار با مشتری مانند یک اولویت و اعتبار بخشیدن به تجربه آنها به عنوان یک مصرف کننده به آنها نشان می دهد که شما به رضایت آنها متعهد هستید و برای آنها به عنوان یک مشتری بلند مدت ارزش قائل هستید

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *