مهارت های جزئی نگر بودن : تعریف و نکات

مهارت های جزئیات گرا: تعریف و نکات

هنگامی که کارفرمایان رزومه شما را بررسی می کنند، ممکن است ویژگی هایی را جستجو کنند که ثابت کند شما خودکفا هستید و می توانید کار ارزشمندی را برای شرکت خود ارائه دهید. یک راه عالی برای نشان دادن این موضوع، فهرست کردن جزئی نگر بودن به عنوان یکی از مهارت های برجسته شما است. پس از دریافت نقش، راه‌های زیادی برای ادامه توسعه و بهبود مهارت‌های مربوط به جزئی نگر بودن وجود دارد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که جزئی نگر بودن به چه معناست، چرا مهم است، عادات و ویژگی‌های رایج کارکنان جزئی نگر و نکاتی برای بهبود این مهارت‌ها در محل کار.

منظور از جزئی نگر بودن چیست؟

جزئی نگر بودن به معنای توجه دقیق به تمام جزئیات کوچک هنگام کار بر روی یک کار یا پروژه است. کارمندان جزئی نگر قبل از اینکه به کار بعدی بروند هر تکلیف را تا حد امکان بدون نقص انجام می دهند. این بدان معناست که پروژه هایی که ارسال می کنند معمولاً کارهایی با کیفیت بالا و بدون خطا هستند. کارمندان جزئی نگر به شدت بر روی هر پروژه تمرکز می کنند و دائماً راه هایی برای انجام کارآمد وظایف خود پیدا می کنند.

چرا مهم است که در رزومه خود فهرست کنید که جزئی نگر هستید؟

کارمندانی که مهارت های مربوط به جزئی نگر بودن خود را در یک رزومه فهرست می کنند، اغلب در بین مدیران استخدام برجسته هستند. از آنجایی که آنها اهمیت دریافت درست تمام جزئیات را درک می کنند، کارمندان جزئی نگر به طور منظم کارهای ارزشمندی را ارائه می دهند که در صورت وجود فقط به تغییرات جزئی نیاز دارد. بسیاری از کارفرمایان برای این امر ارزش قائل هستند، زیرا به آنها زمان بیشتری می دهد تا به جای تصحیح و نظارت مداوم بر کارمندان خود، روی موارد کلی خود تمرکز کنند.

از آنجایی که کارمندان جزئی نگر از انجام کارهای کوچکتر لذت می برند، مطمئن می شوند که هر کار را به موقع انجام می دهند. ارائه این مهارت در رزومه به کارفرمایان می گوید که سازماندهی شده اید و می دانید چگونه زمان خود را به درستی مدیریت کنید. مدیران استخدام اغلب این جزئیات را در رزومه شما می بینند و می دانند که هر پروژه را در مهلت زمانی مربوطه به پایان خواهید رساند.

مطالب مرتبط: چگونه در رزومه خود نشان دهید که جزئی نگر هستید؟

عادات خوب افراد جزئی نگر

وقتی کسی یاد می گیرد که جزئی نگر باشد،این اغلب نشانه آن است که آنها عادات قوی زیادی دارند که آنها را به یک کارمند مؤثر تبدیل می کند. عادات مثبت رایجی که ممکن است در افراد جزئی نگر کشف کنید عبارتند از:

به راحتی متوجه اشتباهات شده و آن ها را برطرف می کنند: چه در تیم کار کنند و چه به طور مستقل، افراد جزئی نگر به راحتی اشتباهات را شناسایی می کنند و به سرعت راه هایی برای رفع آنها پیدا می کنند.
مولد ماندن در طول روز: افرادی که جزئی نگر هستند اغلب بسیار متمرکز و مشتاق انجام وظایف روزانه خود هستند. آنها معمولاً با محدود کردن حواس‌پرتی‌ها و مدیریت درست زمان خود را وقف یک کار می‌کنند تا پروژه‌شان را در موعد مقرر به پایان برسانند.
وظایف خود را به خوبی سازماندهی می کنند: مدیریت زمان و تفویض وظایف، مهارت های مهمی هستند که کارکنان جزئی نگر به آن اهمیت می دهند. آنها به طور منظم فهرست‌ها و جداول زمانی را برای برنامه‌ریزی هر کار تهیه می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که قبل از ارسال آن، زمان و انرژی لازم را به کار می‌گیرند.
پیروی از یک روال مشابه هر روز: برنامه‌های مکرر چیزی است که کارکنان جزئی نگر  برای آن ارزش قائل هستند، زیرا به آنها کمک می‌کند تا یک روال را حفظ کنند که تضمین می‌کند همه چیز را به موقع تمام می‌کنند. کارمندانی که جزئی نگر هستند به طور منظم هر روز در ساعت مشخصی به خواب می روند و از خواب بیدار می شوند تا ثابت و طبق برنامه باقی بمانند.
به موقع بودن در همه رویدادها: آنها از اهمیت رسیدن به موقع به محل کار و سایر رویدادها بسیار آگاه هستند. کارکنان جزئی نگر اغلب مشتاق شروع پروژه های جدید و درگیر شدن در تجربیات جدید هستند، بنابراین بی درنگ و به طورحرفه ای به هر رویداد می رسند.
مطالب مرتبط: ۳۱ عادت خوب در محل کار که به شما کمک می کند در شغل خود موفق شوید

ویژگی های افراد جزئی نگر

این کارمندان در کنار توجه شدید به جزئیات، اغلب ویژگی ها و خصایصی دیگری نیز دارند که به آنها کمک می کند عملکرد موفقی داشته باشند. ویژگی های مشترکی که بسیاری از افراد جزئی نگر دارند عبارتند از:

بسیار مراقب: به خاطر سپردن و توجه به جزئیات کوچک برای افرادی که جزئی نگر هستند بسیار ساده است. آنها به طور مرتب متوجه تغییرات کوچک می شوند و اغلب جزئیات کوچکی را در مورد یک شخص به خاطر می آورند.
تمرکز بر علل به جای اثرات: به جای تمرکز بر تصویر بزرگ از یک تکلیف یا پروژه، افراد جزئی نگر سعی می کنند دلیل وقوع آن را درک کنند. این در کار آنها منعکس می شود زیرا آنها سعی می کنند بفهمند که چرا پروژه ای را تکمیل می کنند تا انگیزه خود را برای ارائه کار ارزشمند ایجاد کنند.
سازماندهی باورنکردنی: افرادی جزئی نگر به طور منظم لیست ها و برنامه ها را ایجاد می کنند. بررسی یک مورد از لیست آنها رضایت آنها را به همراه دارد و آنها را برای شروع کار بعدی هیجان زده می کند.
مهارت های قوی مدیریت زمان: سازماندهی وظایف به ترتیب اهمیت و برنامه ریزی زمان کافی برای تکمیل هر یک ،روال های با ارزشی برای یک فرد جزئی نگر است. آن‌ها می‌توانند به‌طور مؤثر روی تکمیل هر تکلیف به موقع متمرکز شوند و بفهمند که چگونه هر یک را به آنها محول کنند تا مطمئن شوند که آنها را سریع انجام می‌دهند.
در ریاضیات و استفاده از اعداد خوب است: بسیاری از افراد جزئی نگر از به کارگیری مغز خود برای انجام محاسبات و به چالش کشیدن خود برای یافتن راه حل معادلات لذت می برند. آنها از نظر مالی ماهر هستند زیرا در ایجاد و حفظ بودجه خود موفق هستند.
مطالب مرتبط: چگونه در محل کار جزئی نگر باشیم

نکاتی برای بهبود مهارت های جزئی نگر بودن

اگرچه بسیاری از افراد به طور طبیعی مهارت های جزئی نگر بودن را توسعه می دهند، اما شما همچنان می توانید هر روز در محل کار آنها را یاد بگیرید، تمرین کنید و تقویت کنید. نکات زیر را برای بهبود مهارت های جزئی نگربودن در محل کار خود دنبال کنید:

  • وظایف خود را سازماندهی کنید
  • یک برنامه روزانه را حفظ کنید
  • جدول زمانی ایجاد کنید و به آن پایبند باشید
  • سعی کنید حواس پرتی های روزانه را به حداقل برسانید
  • مراقب سلامت جسمی و روانی خود باشید

وظایف خود را سازماندهی کنید

برای اطمینان از اینکه هر کار را به طور موثر انجام می دهید، باید همه آنها را یادداشت کنید تا بدانید که باید روی کدام یک کار کنید. قرار دادن آنها به صورت بصری به شما تصویر واضحی از این که کدام وظایف مهم‌ترین هستند و چه کارهایی را ابتدا باید به پایان برسانید به شما می‌دهد. می‌توانید هر روز فهرست کارهایی را برای خود تهیه کنید و هرکدام را در حین انجام بررسی کنید، یا می‌توانید در مورد نرم‌افزار مدیریت وظایف تحقیق کنید که به راحتی پروژه‌های شما را سازماندهی می‌کند.

حذف هر مورد از فهرست خود در حین تکمیل آن می تواند احساس رضایت را در شما ایجاد کند و ممکن است به شما انگیزه دهد که به انجام کارهای بیشتر ادامه دهید.

مرتبط: مهارت های مدیریت زمان: تعریف و مثال

یک برنامه روزانه را حفظ کنید

برای اینکه طبق جدول زمانبندی شده پیش بروید ، باید یک برنامه روزانه ایجاد کنید. این امر ذهن و بدن شما را سالم نگه می‌دارد، زیرا تضمین می‌کند که از روالی پیروی می‌کنید که میزان مناسب خواب و بهره‌وری را برای شما فراهم می‌کند. سعی کنید هر روز صبح و شب سر یک ساعت بیدار شوید و بخوابید تا یک روال عادی و تکراری به خود بدهید.

این می تواند به شما کمک کند تا احساس سازماندهی بیشتری داشته باشید و احساس کنید که هر کار را تحت کنترل دارید. یک روال منظم مغز شما را در مسیر درست نگه می دارد و به شما کمک می کند از هر کاری عقب نمانید.

جدول زمانی  ایجاد کنید و به آن پایبند باشید

آگاه بودن از هر جلسه و قرارهای آینده باعث می شود برای هر روز احساس سازماندهی و آمادگی بیشتری داشته باشید. یک تقویم آنلاین پیدا کنید یا یک برنامه ریز کاغذی بخرید و شروع به نوشتن رویدادها و تکالیف آینده خود کنید. این به شما کمک می کند تا برای همه رویدادهای خود آماده شوید و به شما امکان می دهد زمان خود را برای استراحت و کار روی کارهای مهم بودجه بندی کنید.

سعی کنید حواس پرتی های روزانه را به حداقل برسانید

یک عادت مهم افرادی که جزئی نگر هستند این است که چقدر می توانند روی پروژه ها تمرکز کنند. رهایی از عوامل حواس پرتی به شما این امکان را می دهد که به راحتی به موضوع مورد نظر توجه کرده و آن را به نحو احسن تکمیل کنید. اگر در خانه کار می کنید، از یک میز و فضای اداری مشخص برای تکمیل کار خود استفاده کنید. وقتی در دفتر هستید، سعی کنید محیط کارتان به خوبی روشن و نسبتاً ساکت باشد.

اگر مردم مرتباً به دفتر شما مراجعه می‌کنند تا با شما صحبت کنند، مؤدبانه به آنها بگویید که در حال کار روی پروژه‌ای هستید و پس از پایان کار با آنها صحبت خواهید کرد. اگر هنوز صدای بیش از حد اطراف دفتر می شنوید، از مدیر خود بپرسید که آیا می توانید از هدفون استفاده کنید. گوش دادن به موسیقی کلاسیک می تواند به افزایش سطح بهره وری شما کمک کند و به شما امکان می دهد بهتر تمرکز کنید.

مراقب سلامت جسمی و روانی خود باشید

اگر بدن و مغز شما سالم باشد، توجه دقیق به جزئیات آسان تر است. ورزش قبل یا بعد از کار راهی عالی برای فعال نگه داشتن مغز است و می تواند حافظه و تمرکز شما را تقویت کند. اگر زمان محدودی برای ورزش دارید، در زمان استراحت پیاده روی کنید تا به خودتان هوای تازه بدهید و وقت بگذارید تا سرتان را پاک کنید.

سعی کنید هر روز ۱۵ دقیقه را برای نشستن در مکانی آرام و خلوت اختصاص دهید. نفس عمیق بکشید تا آرام شوید و از نظر ذهنی خود را برای رویدادهای آینده در زندگی کاری و شخصی خود آماده کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: