بازاریابی دیجیتال

انواع بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یک صنعت با رشد بالا با مسیرهای شغلی متعدد به عنوان یک  شغل آزاد، صاحب کسب و کار یا کارمند شرکت است. تکنیک های مختلف بازاریابی دیجیتال، آگاهی از برند را بهبود می بخشد و مخاطبان را به مشتری تبدیل می کند. درک تاکتیک های مختلف بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا نوع شغل بازاریابی را که می خواهید دنبال کنید، انتخاب کنید. در این مقاله به استراتژی های مختلف بازاریابی دیجیتال و نحوه استفاده موثر از آنها می پردازیم.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی است که ارتباطات و پلتفرم های دیجیتال از جمله موتورهای جستجو، وب سایت ها، ایمیل، رسانه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل را مدیریت می کند. این برای استراتژی بازاریابی کلی شرکت ها، با هدف دستیابی به افراد جدید برای افزایش ترافیک وب سایت، حیاتی است. می‌توانید موفقیت کمپین‌ها را با شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) اندازه‌گیری و پیگیری کنید، و بسته به نوع علامت‌گذاری دیجیتالی که استفاده می‌کنید، معیارهای خاصی وجود دارد که به تعیین موفقیت کمپین‌های دیجیتال کمک می‌کند.

بازاریابی دیجیتال موثر با ایجاد شخصیت های مشتری شروع می شود تا مشخص شود کدام کانال های دیجیتال برای دستیابی به مخاطبان هدف شما مناسب هستند. شخصیت مشتری یک مشتری خیالی است که نشان دهنده مشتریان هدف شما برای تعیین رفتار خرید، پلتفرم های رسانه های اجتماعی مورد استفاده، علایق و جمعیت شناسی اولیه است. شما می توانید اهداف بازاریابی دیجیتال را بسته به مخاطبان هدف خود تعیین کنید، سپس معیارهایی را برای اندازه گیری و نظارت بر عملکرد تعیین کنید.

بیشتر بدانیم: ۲۰ معیارهای بازاریابی و شاخص‌های کلیدی عملکرد ( KPI)

انواع بازاریابی دیجیتال

هر شکل از بازاریابی دیجیتال بسته به پیامی که می‌خواهید ارسال کنید و اهدافی که برای پیام خود دارید، مزایای خاص خود را دارد. در اینجا پنج مورد از محبوب ترین انواع بازاریابی دیجیتال و اهمیت هر کدام آورده شده است:

۱.بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو شامل ایجاد محتوا بر اساس رتبه بندی کلمات کلیدی شما در نتایج جستجو است. موتورهای جستجو محتوای وب را بر اساس محبوبیت و ارتباط در صفحات نتایج موتور جستجو سفارش می دهند. در اینجا برخی از عناصر SEM وجود دارد که باید هنگام توسعه استراتژی خود در نظر بگیرید:

۱)بهینه سازی موتور جستجو(سئو)

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)شامل نوشتن محتوا برای هدف قرار دادن بهتر کلمات کلیدی کوتاه و عبارات طولانی با حجم جستجوی آنلاین بالا است. اکثر مردم از موتورهای جستجو برای یافتن محتوا استفاده می کنند، بنابراین حضور قدرتمند در SERP ها(صفحه نتایج موتور جستجو) می تواند به کاربران کمک کند تا محتوای شما را پیدا کنند. تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات جایگزینی که افراد در رابطه با محتوای شما جستجو کرده اند، مهم است.

۲)سئو روی صفحه

سئوی درون صفحه برای زمانی است که کلمات کلیدی در محتوای شما، مانند وبلاگ ها یا صفحات فرود، به موتور جستجو در یافتن محتوا کمک می کنند. تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا با بهینه سازی کلمات کلیدی هدف شما در پست های وبلاگ، صفحات فرود و اینفوگرافیک ها مهم است. بهبود سئو با استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، متن و کلمات لنگر برای پیوندها صورت می پذیرد. کتاب‌های الکترونیکی همچنین اطلاعات دقیق‌تری را برای استفاده مجدد در پست‌های وبلاگ یا اینفوگرافیک ارائه می‌دهند. از عبارات کلیدی در نام فایل، متن عنوان و پاراگراف مقدمه کوتاه استفاده کنید.

۳)سئوی خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه شامل پیوند دادن به محتوای صفحات دیگر، مانند پست وبلاگ ها یا مقالات صنعتی با کلمات کلیدی مشابه است. ساخت لینک ، مستلزم یافتن و مدیریت بک لینک های مورد استفاده در محتوا از منابع معتبر است. کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس موضوعات مرتبط با صنعت شرکت خود جستجو کنید و برای بهبود دسترسی و تبدیل مشتری از محتوای شما به صفحات معتبر پیوند دهید.

۴)فهرست محتوا

فهرست مطالب وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، صفحات فرود و اینفوگرافیک ها؛سئو را با استفاده از کلمات کلیدی در سراسر محتوا بهبود می بخشد. برای کمک به خوانندگان در یافتن اطلاعات و بهبود نتایج موتور جستجو، یک صفحه فهرست ایجاد کنید و محتوای وب سایت را با استفاده از کلمات کلیدی در عناوین دسته ها سازماندهی کنید.

۲.تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک روشی تبلیغاتی است که در آن به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ خود دریافت می کنید به شبکه تبلیغاتی پرداخت می کنید. می توانید از برخی از معیارهای زیر برای پیگیری موفقیت تبلیغات آنها استفاده کنید:

  • نرخ کلیک (CTR) : نرخ کلیک نسبت افرادی است که روی تبلیغ شما کلیک کرده اند در مقایسه با افرادی که تبلیغات شما را مشاهده کرده اند.
  • هزینه به ازای هر اقدام (CPA) : هزینه به ازای هر اقدام مقدار پولی است که برای هر کلیک، سرنخ یا فروش بر اساس معیاری که دنبال می‌کنید برای شما هزینه می‌کند.
  • بازگشت سرمایه (ROI) : این مقدار پولی است که از تلاش های تبلیغاتی خود چه از طریق تبلیغات خلاقانه، چه کمپین یا به طور کلی دریافت می کنید.

۳.بازاریابی ایمیلی

کسب و کارها از بازاریابی ایمیلی برای ارسال مطالب تبلیغاتی تولید انبوه به مشتریانی که برای اشتراک ثبت نام می کنند، استفاده می کنند. بازاریابی ایمیلی همچنین می تواند محتوا را به مشتریان ارائه دهد. تعاملات مشتری را با نرخ باز و کلیک تجزیه و تحلیل کنید تا تعیین کنید گیرندگان ایمیل چه تعداد پیوندهای صفحه را باز کرده و دنبال کرده اند. برای افزایش این نرخ ها نام مشتری را در عنوان موضوع درج کنید.

۱)خبرنامه ها

می توانید خبرنامه ها و مطالب تبلیغاتی را به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه از طریق ایمیل ارسال کنید که شامل رویدادهای شرکت، اخبار، تبلیغات و برنامه ها می شود. محتوایی ایجاد کنید که مشتریان را درگیر خود کند و حاوی اطلاعاتی درباره کتاب‌های الکترونیکی یا راه‌اندازی محصول جدید باشد یا با تبلیغات، فروش، کوپن یا تخفیف‌های محدود، فوریت ایجاد کند.

۲)سری خودکار

شما می توانید یک سری خودکار از پیام ها را در زمان های خاص برای مشتریان ارسال کنید. سری‌های خودکار معمولاً حجم وسیعی از اطلاعات را در مورد چند پیام برای بهبود تجربه گیرنده ارائه می‌دهند. برای سنجش موفقیت یک کمپین با مشاهده نرخ های باز و کلیک جهت تعیین میزان ترافیک سایت جدید ایجاد شده از ایمیل‌ها، ایمیل‌های خودکار آسان هستند. تعداد را با تعداد تخمینی ایمیل های ارسال شده از لیست گردآوری شده مقایسه کنید.

۳)لیست های ایمیل

بازاریابی ایمیلی مستلزم ایجاد یک لیست ایمیل است که شامل مشتریان فعلی و بالقوه باشد. محتوایی که شامل فراخوانی برای اقدامی که خوانندگان را تشویق می‌کند تا اشتراک ایمیلی را تکمیل کنند، به ایجاد سرنخ‌های جدید برای وب‌سایت شما کمک می‌کند. مشتریان بالقوه را با اشتراک های موقت در وب سایت ها پیدا کنید و با تشویق دنبال کنندگان به اشتراک گذاری، خبرنامه ها را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

۴.بازاریابی موبایلی

این بازاریابی از دستگاه های تلفن همراه به عنوان یک روش تحویل استفاده می کند. بازاریابی موبایلی با تبلیغ محتوا از طریق اپلیکیشن‌ها و سایت‌های موبایل؛ با ایمیل و استراتژی‌های بازاریابی محتوا کامل می‌شود. در اینجا چند راه وجود دارد که بازاریابان دیجیتال می توانند از بازاریابی موبایلی استفاده کنند:

۱)ارسال پیامک تبلیغاتی

هنگامی که یک کاربر شماره تلفن خود را در اختیار یک شرکت قرار می دهد، شرکت می تواند پیام های متنی تبلیغاتی را برای کاربر ارسال کند که او را به صفحه وب یا برنامه ای هدایت می کند تا محصول یا خدماتی را به آنها اطلاع دهد. شامل پیام های ساده با فراخوانی برای اقدام برای سنجش عملکرد استراتژی است.

۲)بازاریابی درون برنامه ای

یک شرکت می تواند برای تبلیغات نمایش داده شده در برنامه های تلفن هزینه پرداخت کند. این تبلیغات مشتریان بالقوه را به صفحه فرود، صفحه محصول یا وب سایت هدایت می کند.

۳)وب سایت های سازگار با موبایل

اکثر شرکت‌ها وب‌سایت‌های خود را سازگار با موبایل می‌سازند، زیرا اکثر مصرف‌کنندگان از دستگاه‌های تلفن همراه برای تحقیق، مقایسه قیمت‌ها و خرید استفاده می‌کنند. این می تواند شامل ایجاد یک تجربه وب سایت کاملاً متفاوت برای کاربران تلفن همراه باشد. نام تجاری و تصویر باید یکسان بماند تا پیامی یکپارچه در سایت‌های موبایل و دسکتاپ حفظ شود.

۵.بازاریابی رسانه های اجتماعی

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محصول یا خدمات خود استفاده کنید:

  • فالوورهای خود را افزایش دهید: می توانید از یک یا چند نمایه رسانه اجتماعی یا صفحه تجاری برای افزایش تعداد دنبال کنندگانی که می توانید در آینده برای آنها بازاریابی کنید، استفاده کنید. برای بهبود آگاهی از برند، پست‌ها را در همه پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید.
  • فالوورها را به سایت خود هدایت کنید: می توانید از پیام رسانی یا صفحه نمایه برای ارسال پیوندی استفاده کنید که افراد را به وب سایت، محصولات یا خدمات شما هدایت می کند. برای هدایت فالوورها به وب سایت می توانید از فراخوانی برای اقدام استفاده کنید.
  • از تبلیغات اجتماعی استفاده کنید: می‌توانید از شبکه تبلیغاتی یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای پرداخت هزینه تبلیغاتی که یا فالوورهای شما را افزایش می‌دهند یا کاربران را به یک صفحه وب هدایت می‌کنند تا در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، استفاده کنید.
  • تعامل با جامعه آنلاین: می توانید مستقیماً از طریق پیام های فوری و نظرات با دنبال کنندگان ارتباط برقرار کنید. این تعامل، فرصتی را جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان به منظور طراحی محصولات یا خدماتی که اولویتهای آنها را در نظر می گیرد، ارائه می دهد.

بیشتر بدانیم: مهارت های بازاریابی دیجیتال: تعریف و مثال

سوالات متداول در مورد بازاریابی دیجیتال

در اینجا چند سوال و پاسخ متداول درباره بازاریابی دیجیتال وجود دارد تا به شما کمک کند بیشتر بدانید:

۱.چگونه می توانم تشخیص دهم که کدام یک از نسخه های تبلیغاتی یا رسانه ها برای یک کمپین بهتر عمل می کنند؟

می توانید از آزمون تقسیم بین دو یا چند رسانه تبلیغاتی استفاده کنید. تبلیغات خود را به تعداد نفرات یکسان برای هر تبلیغ بازاریابی کنید و ببینید کدام یک بهترین نتایج را به دست می‌آورد. می توانید این روند را تا زمانی که یک سبک بصری منحصر به فرد را برای طراحی تبلیغات ثابت و صدای برند جذاب برای همه نسخه های خود تعیین کنید، تکرار کنید.

۲.بهترین راه برای افزایش لیست ایمیل من چیست؟

یکی از راه های متداول برای ایجاد لیست ایمیل، ارائه چیزی ارزشمند به مشتری یا مشتری بالقوه است. ارائه کد تخفیف، هدیه یا سایر موارد با ارزش می تواند به جذب بازدیدکنندگان برای پیوستن به لیست ایمیل شما کمک کند. هر یک از این استراتژی ها را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک بهترین نتایج را ارائه می دهد.

۳.روی چند استراتژی بازاریابی دیجیتال باید تمرکز کنم؟

تعداد استراتژی های بازاریابی دیجیتالی که استفاده می کنید بستگی به جایی دارد که مشتریان خود را پیدا می کنید. برخی از کسب‌وکارها ؛ رسانه‌های اجتماعی را برجسته‌ترین مشارکت‌کننده در سبد بازاریابی دیجیتال خود می‌دانند، در حالی که سایر شرکت‌ها افزایش فهرست ایمیل خود را بهترین استراتژی می‌دانند. روی هر استراتژی بازاریابی که تمرکز می کنید، فهرستی از مشتریان فعلی یا بالقوه تهیه کنید که بتوانید بدون پرداخت هزینه های تبلیغاتی یا بازاریابی اضافی، بیشتر بازاریابی کنید.

۴.آیا برای شرکت یا کسب و کارم به وبلاگ نیاز دارم؟

وبلاگ می تواند ابزار مفیدی برای هر شرکت یا کسب و کاری باشد. شما می توانید پست هایی را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید تا به سئوی داخلی خود کمک کنید. پست های وبلاگ جذاب می تواند بازدیدکنندگان را به سایت شما جذب کند، و سپس می توانید از یک لیست ایمیل برای ادامه بازاریابی برای بازدیدکنندگان و مشتریان خود استفاده کنید.

۵.بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای استفاده چیست؟

هر شرکت و کسب و کار دارای سطوح مختلف موفقیت با پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی است. هنگام بازاریابی کسب و کار خود از انواع شبکه های اجتماعی استفاده کنید و تلاش خود را بر روی پلتفرم هایی متمرکز کنید که بیشترین بازدهی را در سرمایه گذاری شما ایجاد می کنند. اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما در همه پلتفرم‌ها یکسان باقی می‌ماند تا تصویری ثابت ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

15 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *