مهارت های بازاریابی دیجیتال: تعریف و مثال

مهارت های بازاریابی دیجیتال: تعریف و مثال

متخصصان بازاریابی از تکنیک های مختلفی برای ارتقای آگاهی از برند، ایجاد علاقه به یک محصول یا خدمات و حفظ روابط با مشتری استفاده می کنند. در دنیای دیجیتال امروزی، بازاریابی به سرعت با پلتفرم های آنلاین و ارتباطات مجازی سازگار شده است. درک مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال ممکن است به شما کمک کند تا حرفه خود را به عنوان یک متخصص بازاریابی پیش ببرید.

 در این مقاله، مهارت‌های بازاریابی دیجیتال را تعریف می‌کنیم، فهرستی از نمونه‌ها را ارائه می‌دهیم، مراحلی را برای کمک به شما در توسعه مهارت‌های بازاریابی دیجیتال ارائه می‌کنیم و راه‌هایی برای برجسته کردن مهارت‌های بازاریابی دیجیتال در هنگام جستجوی کار پیشنهاد می‌کنیم.

مهارت های بازاریابی دیجیتال چیست؟

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال استعدادها و شایستگی‌های مورد نیاز برای ارتقای موفقیت‌آمیز یک برند، محصول یا خدمات آنلاین و از طریق ارتباطات دیجیتال هستند. متخصصان بازاریابی از ترکیبی از مهارت های سخت و نرم برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد علاقه به یک محصول یا خدمات، حفظ تصویر مثبت برند و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف خود استفاده می کنند.

نمونه هایی از مهارت های بازاریابی دیجیتال

در زیر چند نمونه از مهارت های بازاریابی دیجیتال  وجود دارد که می تواند به شما در موفقیت به عنوان یک بازاریاب دیجیتال کمک کند:

۱.کپی رایتینگ

این مهارت شامل ایجاد محتوای آنلاین است که هدف آن تحقق اهداف بازاریابی شما با صحبت مستقیم با مخاطبان هدف شماست. کپی موثر اغلب توجه مخاطبان هدف را به خود جلب می کند، ارزش پیشنهادات یک برند را به اشتراک می گذارد و باعث فراخوانی برای اقدام، مانند خرید یا اشتراک می شود. کپی بخش مهمی از چندین کانال بازاریابی دیجیتال است، از جمله:

  • صفحات وب
  • وبلاگ ها
  • ایمیل یا خبرنامه
  • توضیحات محصول
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • چت ربات ها
  • دعوت نامه های رویداد
  • تبلیغات پولی

۲.بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مجموعه ای از روش هایی است که متخصصان بازاریابی و فروش از آنها استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنلاین خود به بزرگترین و هدفمندترین مخاطب ممکن می رسد. سئو شامل تجزیه و تحلیل داده ها و ادغام کلمات یا عبارات کلیدی در نسخه شما است که به احتمال زیاد منجر به رتبه های بالاتر در سایت های موتور جستجوی اصلی می شود. ایجاد درک درستی از بهترین شیوه های سئو می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان مورد نظر خود برسید و دید، آگاهی یا شناخت برند را افزایش دهید.

۳.کمپین های ایمیلی

کمپین های ایمیلی یا خبرنامه ها راهی عالی برای متخصصان بازاریابی هستند تا مستقیماً با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. درک نحوه برنامه ریزی، نوشتن و نظارت بر یک کمپین ایمیلی مهارت مهمی است که باید در طول حرفه بازاریابی خود توسعه دهید. این کمپین ها می توانند به شما در تبلیغ محصولات یا خدمات، اعلام راه اندازی محصول، ارسال دعوت نامه برای رویدادهای تبلیغاتی یا انتقال فروش فصلی به پایگاه مشتریان خود کمک کنند. کمپین های ایمیلی نیز راهی عالی برای توسعه و حفظ روابط بلندمدت و ارزشمند با مشتریان شما هستند.

۴.بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) به اقدام خاصی اشاره دارد که می خواهید مخاطبان شما انجام دهند. عوامل متعددی وجود دارد که به انجام یا عدم تکمیل عملکرد مورد نظر شما توسط مشتری کمک می کند و CRO به دنبال این است که احتمال تکمیل خرید، ثبت نام در خبرنامه، شروع آزمایش رایگان یا هر فراخوان دیگری را به حداکثر برساند. درک بهترین شیوه های CRO و نحوه تجزیه و تحلیل داده های مربوطه یک مهارت مهم برای متخصصان بازاریابی است که باید توسعه دهند. می تواند به آنها در افزایش درآمد و گسترش پایگاه مشتریان خود کمک کند.

۵.مدیریت زمان

این مهم است که متخصصان بازاریابی توانایی پیشرفته ای برای مدیریت زمان و اولویت بندی وظایف خود ایجاد کنند. به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، ممکن است لازم باشد چندین کمپین و تلاش را به طور همزمان ایجاد و نظارت کنید. حفظ کردن سازماندهی در تلاش های بازاریابی به شما این امکان را می دهد کارایی را افزایش دهید و نتایج کمپین خود را به حداکثر برسانید. مدیریت زمان در طول کمپین‌های تبلیغات مستقیم دیجیتال، مانند خبرنامه‌ها، مهم است، به طوری که می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر یک از گیرندگان شما مکاتبات شما و میزان مناسبی از دسترسی را در طول هر مرحله از چرخه خرید دریافت می‌کنند.

۶.تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک راه عالی برای متخصصان بازاریابی برای توسعه دید آنلاین یک برند است. با PPC، کسب و کارها با یک آژانس درج تبلیغات جهت هدف قرار دادن مخاطبان در صفحات وب و پلتفرم های دیجیتال شریک می شوند. در طول این مشارکت، هر بار که مشتری روی تبلیغ شما کلیک می کند، به آژانس پول پرداخت می کنید. عوامل زیادی در اجرای موفقیت آمیز PPC در کمپین های شما نقش دارند، مانند مذاکره در مورد معاملات و درک اینکه کدام صفحات وب به احتمال زیاد مخاطب مورد نظر شما را هدف قرار می دهند. توسعه این مهارت ها می تواند به شما کمک کند تا مزایای تبلیغات PPC را در تلاش های بازاریابی دیجیتال خود به حداکثر برسانید.

۷.رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به سرعت تبدیل به یک ابزار بازاریابی آنلاین قدرتمند برای برندها و کسب و کارها شده اند تا با مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشند. مهم است که انواع پلتفرم های رسانه های اجتماعی، کارکردهای آنها و نحوه استفاده از آنها برای بهینه سازی ارتباط با مشتریان خود را بدانید. شما می توانید مهارت های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را توسعه دهید تا به سرعت مخاطبان زیادی را هدف قرار دهید، تعامل با مشتری را ارتقا دهید و مستقیماً با پایگاه مشتری خود ارتباط برقرار کنید.

۸.دانش مشتری

برای هدف قرار دادن موفقیت آمیز یک مخاطب، مهم است که مهارت هایی را توسعه دهید که به شما در درک مشتری ایده آل خود کمک کند. این اغلب شامل انجام تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای درک بهتر انگیزه‌های مخاطبان هدف می‌شود. همچنین می‌توانید از داده‌های جمع‌آوری‌شده از نظرسنجی‌ها یا تجزیه و تحلیل صفحه وب برای تعیین خواسته‌ها، نیازها، عادات خرید و جمعیت‌شناسی مشتریان خود استفاده کنید. درک این اطلاعات ممکن است به شما کمک کند تا تلاش‌های بازاریابی خود را با دقت بیشتری متناسب با نیازهای آنها انجام دهید.

۹.چگونه مهارت های بازاریابی دیجیتال را توسعه دهیم

درک اینکه چگونه مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را توسعه دهید می تواند به شما کمک کند تا موفقیت بیشتری در حرفه بازاریابی خود داشته باشید. این مراحل را برای توسعه مهارت های بازاریابی دیجیتال خود دنبال کنید:

۱)در آموزش تمام وقت ثبت نام کنید

اگر به دنبال شغلی در بازاریابی دیجیتال هستید، می توانید تمام وقت در برنامه بازاریابی دانشگاه ثبت نام کنید تا آموزش های مرتبط و دانش اصول بازاریابی را کسب کنید. این برنامه‌ها اغلب تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال و آنلاین را پوشش می‌دهند و راهی عالی برای توسعه مهارت‌های شما، پیشرفت دانش بازاریابی دیجیتال، کسب تجربه کاری مرتبط و ارتباط با سایر متخصصان صنعت هستند.

۲) تکمیل با آموزش پاره وقت

به عنوان یک متخصص بازاریابی مشتاق یا فعلی، ممکن است آموزش پاره وقت را برای توسعه مهارت های صنعت خود در نظر بگیرید. این می تواند شامل گذراندن کلاس ها در یک دانشگاه محلی یا مدرسه فنی، تکمیل آموزش آنلاین، شرکت در رویدادهای صنعتی (مانند سمینارها و کنفرانس ها) یا پیگیری گواهینامه های مربوطه باشد. چندین دوره آنلاین رایگان در زمینه SEO، PPC و CRO وجود دارد که ممکن است به شما در ارتقاء مهارت های خود در این زمینه ها کمک کند. در مورد گزینه های خود تحقیق کنید و دوره ای از برنامه را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با نیازهای شما باشد.

چگونه مهارت های بازاریابی دیجیتال را برجسته کنیم

هنگام جستجوی شغل به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، مهم است که مهارت های خود را برجسته کنید تا شانس خود را برای تحت تاثیر قرار دادن استخدام کنندگان افزایش دهید. برای برجسته کردن مهارت های بازاریابی دیجیتال خود در حین جستجوی کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) مهارت های بازاریابی دیجیتال را در رزومه خود بگنجانید

می‌توانید با استفاده از بخش مهارت‌های تعیین‌شده برای توصیف استعدادهای خود، مهارت‌های بازاریابی دیجیتال خود را در رزومه خود برجسته کنید. برای انجام این کار، مهارت های مرتبط خود را در شش تا هشت نقطه گلوله فهرست کنید. تمام تلاش خود برای  نگه داشتن هر نقطه گلوله زیر یک جمله انجام دهید. همچنین می توانید یک بخش خلاصه یا نکات برجسته بنویسید تا به طور خلاصه دستاوردهای قابل توجه و مهارت های چشمگیر خود را به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال توضیح دهید.

۲)مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را در نامه درخواست خود ذکر کنید

نامه درخواست شما مکانی عالی برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد یک یا دو مهارت ذکر شده در رزومه شما است. این می‌تواند بر استعدادهای شما تأکید بیشتری داشته باشد و به استخدام‌کنندگان اجازه دهد درک بهتری از شایستگی‌های شما به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال داشته باشند. همچنین می توانید  در نامه درخواست خود هر گونه آموزش، گواهینامه یا تحصیلاتی را که در موفقیت شما در این زمینه نقش دارد، توضیح دهید.

۳)مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را در مصاحبه خود مورد بحث قرار دهید

هنگامی که در مورد مهارت های بازاریابی دیجیتال خود صحبت می کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا نمونه های خاصی از لحظات شغلی یا تحصیلی خود را ارائه دهید که در آن مهارت های شما به موفقیت شما کمک کرده است. این یک راه عالی برای فراهم کردن زمینه استعدادهای شما است و می تواند به استخدام کنندگان کمک کند تا ارزشی را که می توانید برای موقعیت های آینده به ارمغان بیاورید، با دقت بیشتری تجسم کنند.

۴)مهارت های خود را متناسب با موقعیت خود تنظیم کنید

یک راه عالی برای افزایش شانس خود برای دریافت پیشنهاد استخدام، تنظیم مهارت های ذکر شده در  رزومه، نامه درخواست و مصاحبه با موقعیتی است که برای آن درخواست می کنید. مطالعه الزامات شغلی موقعیت و توصیف مهارت‌های موجود خود را به گونه‌ای که به بهترین وجه برای معیارها اعمال می‌شود، در نظر بگیرید. این به استخدام‌کنندگان کمک می‌کند تا ارتباط مهارت‌های شما با موقعیت را آسان‌تر درک کنند و به شما کمک می‌کند با موقعیتی مطابقت داشته باشید که با شایستگی‌ها و استعدادهای منحصربه‌فرد شما مطابقت دارد

آخرین مطالب