بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی محتوا: تفاوت های کلیدی

بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی آنلاین یکی از اجزای مهم یک کسب و کار است که به شرکت ها کمک می کند مخاطبان خود را جذب کنند، اعتماد ایجاد کنند و فروش را افزایش دهند. دو نوع بسیار مشابه از بازاریابی آنلاین می تواند شامل بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا باشد. دانستن اینکه هر کدام از اینها چیست و چگونه متفاوت هستند می تواند به شما کمک کند استراتژی هایی برای هر دو ایجاد کنید که می تواند کمپین های بازاریابی و تبلیغات را بهبود بخشد. در این مقاله، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا چیست و تفاوت های بین آنها را توضیح می دهیم تا به شما در درک بهتر آنها کمک کند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال نحوه استفاده شرکت ها از کانال های آنلاین برای بازاریابی محصولات خود است. این اغلب شامل چندین تاکتیک فنی مانند بازاریابی ایمیلی یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است. شرکت هایی که از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند امیدوارند که مخاطبان خود را فراتر از محتوای ارائه شده جذب کنند.

مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا ممکن است شامل کانال‌های آنلاین نیز باشد، اما بر ارائه محتوا مانند متن، تصاویر و ویدیوها تمرکز دارد. شرکت‌ها سعی می‌کنند محتوایی ارائه دهند که بتواند مصرف‌کنندگان فعلی‌شان را در عین دستیابی به مخاطبان جدید درگیر کند. هر قسمت از محتوا به یک شرکت کمک می کند تا داستانی در مورد اینکه چه کسی به عنوان یک شرکت هستند و چرا مشتریان ممکن است بخواهند خرید کنند یا با آنها تعامل داشته باشند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال

چندین تفاوت کلیدی بین بازاریابی محتوا و بازاریابی دیجیتال وجود دارد:

ابزار

هر نوع بازار ممکن است از ابزارها و پلتفرم‌های مشابهی استفاده کند، اما برخی از ابزارهای خاص برای هر کدام وجود دارد. بازاریابان محتوا از ابزارهایی مانند:

  • وبلاگ ها: بسیاری از شرکت ها از وبلاگ ها برای نوشتن در مورد موضوعات مرتبط با تجارت خود استفاده می کنند. این محتوای نوشتاری به جذب مخاطب کمک می کند و می تواند اعتبار یک شرکت را در مورد یک موضوع ایجاد کند.
  • نرم افزار ویدئویی: بسیاری از بازاریابان محتوا برای بازاریابی ویدئوهایی از جمله ویدئوهای مربوط به شرکت یا تبلیغات ضبط می کنند. این به بیان داستان برند یک شرکت کمک می کند.
  • برنامه های گرافیکی: از آنجایی که بازاریابان محتوا از انواع رسانه های مختلف استفاده می کنند، اغلب از نرم افزارهای گرافیکی برای ایجاد عناصر بصری استفاده می کنند. اینها می تواند شامل گرافیک یا کلاژ برای وب سایت ها، پست های اجتماعی یا سایر ابتکارات بازاریابی باشد.

بازاریابان دیجیتال ممکن است از ابزارهای دیگری استفاده کنند، مانند:

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو: بازاریابان دیجیتال ممکن است بر مؤلفه هایی مانند کلمات کلیدی، برچسب گذاری ابرداده و ساختار وب سایت تمرکز کنند تا سایت و محتوای خود را از طریق موتورهای جستجو بازاریابی کنند.
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک(PPC): پرداخت به ازای کلیک زمانی است که یک تبلیغ‌کننده هر بار که کاربر روی تبلیغ  کلیک می‌کند به ناشر آن پرداخت می‌کند. بازاریابی دیجیتال از این برای تبدیل مخاطب از بیننده به خریدار استفاده می کند.
  • رسانه های اجتماعی: اگرچه شرکت ها ممکن است محتوا را در رسانه های اجتماعی ایجاد و ارسال کنند، بازاریابان دیجیتال از این کانال ها برای درک تحلیل ها و اطلاع رسانی بازاریابی محتوا استفاده می کنند.

هزینه

هر نوع بازاریابی هزینه های متفاوتی دارد. بازاریابی محتوا به تیم‌ها نیاز دارد که محتوای جذابی را به طور مکرر ایجاد کنند تا مواد ثابت و با کیفیت را به مخاطبان خود ارائه دهند. این همچنین می‌تواند مستلزم صرف هزینه برای تحقیق باشد، زیرا بازاریابان محتوا امیدوارند آنچه را که مخاطبانشان می‌خواهند ببینند، بیاموزند. برای بازاریابی دیجیتال، ممکن است برای تحقیق نیز پول خرج کنید، اگرچه سایر هزینه‌های شما ممکن است بیشتر بر هزینه‌های تبلیغات، حساب‌های اجتماعی و ابزارهای تحلیلی برای درک تعامل فعلی متمرکز شود.

اهداف

یکی از اهداف اصلی بازاریابی محتوا، ارائه اطلاعات به مخاطبان یک شرکت است. این اغلب محتوای رایگان است، مانند ویدیوها یا پست‌های وبلاگ، که می‌تواند به مصرف‌کنندگان در مورد محصولات، خدمات یا موضوعات مرتبط آموزش دهد. با انجام مداوم این کار، بازاریابان محتوا می توانند در حین دنبال کردن و یادگیری بیشتر با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنند. این می تواند باعث وفاداری بیشتر به برند شود. شرکت‌هایی که از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند امیدوارند مخاطبانشان اقدامی را انجام دهند. این می تواند شامل کلیک کردن بر روی یک تبلیغ یا دنبال کردن یک صفحه رسانه اجتماعی باشد. این تاکتیک ها می توانند به تبدیل مشتریان بالقوه در بین مخاطبان خود به مشتریان کمک کنند.

مرتبط: بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی محتوا: مزایا، مثال ها و نکات

شغل ها

در بازاریابی محتوا، بسته به نیازهای محتوایی یک شرکت، می توانید مشاغل مختلفی پیدا کنید. به عنوان مثال، شرکت ها ممکن است وبلاگ نویسان، ویرایشگران ویدیو یا طراحان گرافیک را برای ایجاد محتوا برای مخاطبان خود استخدام کنند. دیجیتال مارکتینگ ممکن است موقعیت های تخصصی دیگری مانند متخصص سئو، همکار تبلیغاتی یا تحلیلگر داده در بازاریابی ارائه دهد.

حقوق و دستمزد

حقوق در هر دو حوزه بسته به محل، شرکت و تجربه نامزد می تواند متفاوت باشد. در واقع حقوق و دستمزد تخمین می زند که بازاریابان محتوای عمومی به طور متوسط ​​۵۹۶۴۷ دلار در سال درآمد دارند. بازاریابان دیجیتال می توانند به طور متوسط ​​۶۱۳۴۵ دلار در سال درآمد کسب کنند . دستمزد برای نقش های تخصصی تر مانند متخصص سئو یا وبلاگ نویس می تواند بسته به شرکت متفاوت باشد.

مهارت ها

هر حوزه از بازاریابی نیاز به متخصصانی دارد که چندین مهارت داشته باشند. به عنوان مثال، از آنجایی که بازاریابی محتوا بر ایجاد گرافیک و سایر رسانه ها تمرکز دارد، ممکن است از مهارت های داستان سرایی استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که مخاطب متوجه می شود یک شرکت کیست و پیام آن چیست. این همچنین می تواند شامل مهارت های نوشتاری، پژوهشی و ارتباطی قوی باشد، زیرا آنها امیدوارند که مخاطبان خود را درک کنند و به طور موثر با آنها ارتباط برقرار کنند.

بازاریابان دیجیتال ممکن است از مهارت های فنی بیشتری مانند تجزیه و تحلیل داده ها و درک نحوه عملکرد الگوریتم های دیجیتال استفاده کنند. این حوزه همچنین نیازمند دانش قوی از نظریه ها و اصول بازاریابی است زیرا بر اثربخشی و نتایجی که ممکن است با استفاده از کانال های دیجیتال مختلف به دست آورید تمرکز دارد.

نکاتی برای بازاریابی دیجیتال و محتوا

در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید هنگام بازاریابی به هر دو روش از آنها استفاده کنید:

  • از هر دو استفاده کنید: به جای تمرکز بر یکی یا دیگری، کار با هر دو نوع بازاریابی می تواند به کمپین های شما کمک کند. ممکن است برای هر کدام تیم هایی در نظر بگیرید که می توانند مرتباً برای درک داده ها و استراتژی های هر دو ملاقات کنند.
  • درک جدول زمانی: بازاریابی محتوا اغلب یک سرمایه گذاری بلند مدت است، زیرا در جهت ایجاد اعتماد و تعامل از طریق پست های ثابت کار می کند. بازاریابی دیجیتال می تواند کوتاه مدت باشد، زیرا ممکن است فروش فوری یا ثبت نام دسته ای را از طریق این طرح ها دنبال کنید.
  • انعطاف‌پذیر باشید: بازاریابی دیجیتال ممکن است انعطاف‌پذیرتر باشد زیرا می‌توانید بین چندین کانال جابجا شوید تا نیازهای مختلف را برآورده کنید. با بازاریابی محتوا، ممکن است از طریق تحقیق مداوم و درک نیازهای متغیر مخاطبان انعطاف پذیری خود را نشان دهید.
  • رابطه را درک کنید: بازاریابی محتوا از نظر فنی نوعی بازاریابی دیجیتال است، اما در یک زمان بر روی یک محتوا تمرکز می کند. دیجیتال مارکتینگ بر این تمرکز دارد که چگونه قطعات مختلف محتوا و سایر عوامل ممکن است بر تعامل و فروش شرکت تأثیر بگذارد.
آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *