چگونه شرکت فروش مستقیم خود را راه اندازی کنید

اگر نسبت به محصولی علاقه دارید و معتقدید که پس از خرید محصول، نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کند، پس به فکر راه اندازی شرکت فروش مستقیم خود باشید. هنگامی که در تجارت فروش مستقیم کار می کنید، می توانید زمان و بودجه خود را برای فروش مستقل یک محصول از قبل موجود یا راه اندازی خط تولید خود سرمایه گذاری کنید. درباره چیستی شرکت فروش مستقیم، مزایای راه اندازی، تعیین اینکه کدام محصولات باید بفروشید، چقدر پول مورد نیاز است و راه های بازاریابی شرکت و محصولات خود بیشتر بدانید.

شرکت فروش مستقیم چیست؟

یک شرکت فروش مستقیم شامل فروش محصول به مصرف کنندگان خارج از محیط سنتی خرده فروشی است. فروشندگان مستقیماً از خانه، فروشگاه اینترنتی خودشان یا منزل مشتری اقدام به فروش می کنند. آنها هم به عنوان توزیع کننده و هم فروشنده عمل می کنند، زیرا محصولات خود را مستقیماً به مصرف کننده می فروشند.

در فروش مستقیم، تولیدکنندگان محصولات، اقلام را مستقیماً به شرکت فروش مستقیم می فرستند و سپس آن را در اختیار نماینده فروش قرار می دهد تا مستقیماً به مشتریان بفروشد. شرکت‌های فروش مستقیم اغلب محصولات منحصر به فردی را می‌فروشند که در فروشگاه‌های خرده‌فروشی موجود نیست، بنابراین مشتریان باید برای خرید آن محصول خاص به نماینده فروش مستقیم مراجعه کنند.

برای اکثر شرکت‌های فروش مستقیم، شما به‌عنوان یک پیمانکار مستقل عمل می‌کنید و مالک کسب‌وکار کوچک محسوب می‌شوید . شما اغلب محصولات را بازاریابی می کنید، روی موجودی آن سرمایه گذاری می کنید و خودتان اقلام را می فروشید. گزینه دیگر این است که نهاد فروش مستقیم خود را راه اندازی کنید. این مستلزم ساخت یک برند و محصول جدید، توسعه پیشنهاد فروش منحصر به فرد و استخدام نمایندگان فروش است.

مزایای راه اندازی شرکت فروش مستقیم خود

راه اندازی شرکت فروش مستقیم خود به شما این امکان را می دهد که کنترل زمان، تعداد دفعات و مکان کار خود را داشته باشید. برخی از والدین مدیریت یک شرکت فروش مستقیم را انتخاب می کنند و به طور تمام وقت یا پاره وقت کار می کنند و در عین حال تعادل بین کارهای خانه و سایر مسئولیت های خانوادگی و شخصی را رعایت می کنند. مزایای رایج راه اندازی شرکت فروش مستقیم خود عبارتند از:

  • هزینه ها برای شروع کار کم است: وقتی به عنوان یک پیمانکار مستقل شروع به کار می کنید، لازم نیست مانند سایر شرکت های فرنچایز برای شروع کار هزینه های زیادی بپردازید. اکثر هزینه های شما، در ابتدا، به موجودی شما می رود، که با فروش آن به مشتریان، برای بازپرداخت آن تلاش می کنید.
  • زمان‌بندی‌ها می‌توانند انعطاف‌پذیر باشند: از آنجایی که شما صاحب کسب‌وکار خود هستید و معمولاً می‌توانید از هر جایی فعالیت کنید، می‌توانید برنامه زمانی خود را بسازید و هر زمان که برایتان راحت‌تر است بفروشید. این به ویژه برای والدین مفید است، زیرا شما می توانید در زمانی که فرزندانتان در مدرسه هستند کار کنید.
  • فرصت‌هایی برای رشد و آموزش در دسترس است: اگر تصمیم دارید با یک شرکت فروش مستقیم مستقر کار کنید، فرصت‌های آموزشی برای کمک به شما در بهبود مهارت‌های فروش و بازاریابی، با پتانسیل کسب درآمد بالاتر، به شما ارائه می‌شود.

چگونه جایگاه خود و محصولاتی را که می فروشید تعیین کنید

در زمینه های مختلف تحقیق کنید تا سودآورترین آنها را بیابید. همچنین مهم است که با تعیین اینکه کدامیک به زندگی مشتریان شما ارزش افزوده می‌دهد، محصولات احتمالی برای فروش را به دقت در نظر بگیرید. برای تعیین جایگاه شرکت و اینکه کدام محصول را بفروشید این مراحل را دنبال کنید:

۱. در مورد صنعتی که دوست دارید در آن کار کنید فکر کنید

قبل از انتخاب یک محصول خاص، در مورد جایگاه‌ها و صنایع احتمالی که می‌توانید وارد آن شوید تحقیق کنید. بهترین کار این است که صنعتی را انتخاب کنید با مخاطبان هدف که قبلاً به طور مرتب از شرکت های فروش مستقیم خرید می کنند. این تضمین می کند که پس از شروع کار، مشتریان زیادی برای فروش به آنها خواهید داشت، به خصوص اگر خط تولید خود را ایجاد می کنید. صنایع رایج فروش مستقیم که با موفقیت انواع محصولات را به فروش می رسانند عبارتند از:

  • غذا، چای یا قهوه
  • آرایش، لوازم آرایشی و مراقبت از پوست
  • تن پوش
  • سلامتی، تناسب اندام و تندرستی
  • کالاهای خانگی، شمع و دکور

۲. محصولی را که می خواهید بفروشید انتخاب کنید

وقتی جایگاه و صنعت مورد نظر را پیدا کردید، شرکت های تحقیقی در حال حاضر محصولات مرتبط را می فروشند. این شرکت‌ها را به صورت آنلاین جستجو کنید و نظرات مشتریان و کارمندان را بخوانید تا مطمئن شوید که سازمانی موفق و قانونی برای سرمایه‌گذاری زمان و پول خود است. وقتی محصولی را انتخاب می‌کنید، محصولی را پیدا کنید که شما را هیجان زده کند و به هدف یا ارزش روزانه مشتریانتان بیافزاید. زندگی می کند.

اگر هیچ شرکتی با محصولاتی که به فروش آن علاقه دارید، پیدا نکردید، در نظر بگیرید که نهاد خود را برای خرید دیگران راه اندازی کنید. وقتی محصولاتی را پیدا می‌کنید که می‌خواهید بفروشید، به دقت درباره شرکت‌های این صنعت تحقیق کنید تا مطمئن شوید که محصول شما خیلی شبیه محصولات آنها نیست تا از سردرگمی و عواقب قانونی احتمالی جلوگیری شود.

۳. نیاز مخاطب هدف خود را مشخص کنید و چگونه آن را برآورده کنید

وقتی ایده بهتری از صنعت خود و محصولی که می فروشید دارید، درک بهتری از مخاطبان هدف خود به دست آورید. خواسته ها، نیازها و خواسته های مخاطبان خود را تعیین کنید تا بتوانید یک استراتژی بازاریابی و فروش بسازید تا محصولات خود را مستقیماً در اختیار آنها قرار دهید. هنگامی که برنامه خود را برای مخاطبان هدف خود تنظیم کردید، می توانید زمان و بودجه خود را روی ابزارهای بازاریابی و فروش سرمایه گذاری کنید که مطمئن هستید به شما کمک می کند سود بیشتری کسب کنید.

نحوه ثبت شرکت فروش مستقیم

قبل از اینکه بتوانید به عنوان یک کسب و کار قانونی فعالیت کنید، ابتدا باید وظایف اولیه ثبت کسب و کار را انجام دهید، مانند ساختن طرح کسب و کار، ثبت نام برای مجوزها و انتخاب ساختار کسب و کار خود برای اهداف مالیاتی. مراحل زیر را برای ثبت موفقیت آمیز شرکت فروش مستقیم خود دنبال کنید:

۱. طرح کسب و کار خود را بسازید

اگر در حال راه اندازی واحد فروش مستقیم خود هستید، به یک طرح کسب و کار نیاز دارید که به وضوح هدف کسب و کار شما، برنامه های شما برای رشد و آنچه برای کمک به رونق کسب و کار نیاز دارید را مشخص کند. اطمینان حاصل کنید که طرح کسب و کار شما واضح، مرتبط و عاری از اشتباهات املایی است، زیرا بسیاری از متخصصان تجاری مانند سهامداران، سرمایه گذاران و توزیع کنندگان شما آن را می خوانند. یک طرح تجاری موثر باید شامل موارد زیر باشد:

  • خلاصه کسب و کار
  • توضیحاتی در مورد محصولات شما و اینکه چگونه آنها نیازهای مشتریان شما را برآورده می کنند
  • بودجه فعلی شما و هرگونه بودجه اضافی مورد نیاز
  • درآمد پیش بینی شده شما برای چند سال آینده فعالیت
  • برنامه ها و استراتژی های فعلی شما برای موفقیت مالی

۲. یک ساختار تجاری را انتخاب کنید

ساختار کسب و کار شما مبلغی را که برای مالیات می پردازید و مدارکی را که باید ثبت کنید مشخص می کند. ساختار تجاری که برای شرکت شما بهترین است به مقررات خاص ایالت شما بستگی دارد و اینکه آیا در حال راه اندازی یک نهاد فروش مستقیم جدید هستید یا به یک پیمانکار مستقل برای یک شرکت فعلی تبدیل می شوید. همانطور که تجارت شما گسترش می یابد و کارمندان جدیدی را وارد می کنید، ایالت به شما اجازه می دهد تا به یک ساختار تجاری جدید بروید. دو ساختار اصلی که باید دنبال شود عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود:  بسیاری از کسب و کارهای کوچک در شروع کار از این ساختار استفاده می کنند، به ویژه صاحبان مشاغل فروش مستقیم. این به شما این امکان را می دهد که دارایی های شخصی و تجاری خود را جدا کنید و اساساً از وسایل شخصی و سرمایه گذاری های خود محافظت کنید، در صورتی که کسب و کار شما با شکست مالی غیرمنتظره ای مواجه شود. به عنوان مثال، اگر محصولی که به مشتریان می فروشید عوارض جانبی منفی برای آنها به همراه داشته باشد و آنها اقدام قانونی انجام دهند، این ساختار از دارایی های شخصی شما مانند ماشین، خانه یا سایر سرمایه گذاری های شما محافظت می کند.
  • انجام کسب و کار به عنوان (DBA):  اگر به یک شرکت فروش مستقیم از قبل تأسیس شده ملحق می شوید، پرونده را به عنوان یک DBA در نظر بگیرید، که به شما امکان می دهد با نامی غیر از نام خود، که نام شرکت فروش مستقیم است، تجارت کنید. هنگامی که به عنوان یک DBA ثبت نام می کنید، ایالت شما را به عنوان یک مالک انحصاری می شناسد، که به شما امکان می دهد به طور قانونی در ایالت خود تجارت کنید. دارایی های شخصی و تجاری شما را از هم جدا نمی کند. برای اطمینان از اینکه کاملاً محافظت می شوید، پرونده LLC و DBA را در نظر بگیرید.

۳. مجوزهای کسب و کار لازم را دریافت کنید

از آنجایی که کسب و کار خود را از خانه خود راه اندازی خواهید کرد، مجوزهای خاصی وجود دارد که برای عملکرد به عنوان یک سازمان قانونی به آنها نیاز دارید. برای دریافت مجوز کسب و کار خانگی خود، به وب سایت دولتی شهر یا شهرستان خود بروید، که قوانین و دستورالعمل های آنها را برای راه اندازی یک تجارت خارج از خانه شما فهرست می کند.

همچنین ممکن است یک فرم ثبت نام برای شما داشته باشد که مستقیماً از وب سایت پر کنید تا به راحتی از آنجا برای مجوز درخواست دهید. بیشتر مجوزهای کسب و کار بسته به نوع کسب و کار شما حدود ۵۰ تا چند صد دلار هزینه دارند. پس از انتخاب یک طرح تجاری، نام مناسبی را برای شرکت و خط محصول خود انتخاب کنید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد.

۴. خرید بیمه تجاری

متداول ترین نوع بیمه ای که اکثر صاحبان مشاغل کوچک دریافت می کنند، بیمه مسئولیت عمومی است که از شما در برابر عواقب قانونی احتمالی در صورت آسیب دیدن شخصی در ملک شما محافظت می کند. از آنجایی که فهرستی از محصولات خواهید داشت، سرمایه گذاری در بیمه ای را در نظر بگیرید که این اقلام را در صورت گم شدن، آسیب دیدگی یا دزدیده شدن پوشش می دهد. گزینه های احتمالی بیمه عبارتند از:

  • بیمه محتوا:  این پوشش اضافی برای محصولات شما فراهم می کند که بیمه صاحب خانه فعلی شما ممکن است نتواند از آن محافظت کند.
  • بیمه فساد:  اگر محصولاتی مانند مواد غذایی منجمد یا لوازم آرایشی دارید که ممکن است در دماهای نامطلوب ناشی از مواردی مانند خرابی سیستم های تهویه مطبوع یا قطع برق خراب شوند یا از بین بروند، از این بیمه استفاده کنید.
  • بیمه دریایی داخلی:  اگر محصولات شما در حین حمل و نقل شکسته، گم یا دزدیده شوند یا در خارج از محل آسیب ببینند، مانند خانه مشتری در حین نمایش محصول، این پوشش را پوشش می دهد.

۵. مجوزهای اضافی مورد نیاز خود را تعیین کنید

بسته به محصولاتی که می فروشید، مقررات محلی یا ایالتی و نوع کسب و کار شما ممکن است کسب و کار شما به مجوزهای زیادی نیاز داشته باشد. با دولت محلی خود تماس بگیرید تا بدانید که برای فعالیت قانونی کسب و کار خود در منطقه اطراف به چه مجوزهایی نیاز دارید. مجوزهای رایجی که ممکن است برای شرکت فروش مستقیم خود نیاز داشته باشید عبارتند از:

  • ثبت مالیات بر فروش
  • ثبت نام بیکاری و غرامت کارگری
  • ثبت وزن ها و اندازه ها
  • گواهی بازرسی بهداشتی
  • مجوز تصرف منزل
  • چشم پوشی یا مجوز منطقه بندی
  • مجوز آتش نشانی
  • مجوز شهرستان

نحوه استخدام کارمندان

هنگامی که آماده استخدام کارمندان برای فروش محصولات خود هستید، به دنبال کاندیداهای باکیفیتی باشید که برونگرا هستند و مشتاق کار برای شرکت شما هستند. برای استخدام، مصاحبه و استخدام کارمندان عالی مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. تعیین مهارت و تخصص مورد نیاز

هنگامی که واحد فروش مستقیم خود را راه اندازی می کنید، به نمایندگان فروش و سایر کارمندان فروش نیاز دارید تا محصول خود را برای مشتریان بالقوه توزیع و تبلیغ کنند. فهرستی از مهارت هایی که دوست دارید فروشندگانتان برای این نقش داشته باشند، تهیه کنید. بهتر است به دنبال کاندیداهایی بگردید که دارای مهارت های ارتباطی و بین فردی عالی، شنوندگان عالی و دارای شخصیت برونگرا هستند.

۲. نامزدهای بالقوه را جذب کنید

وقتی مهارت ها و اولویت های تخصصی خود را فهرست کردید، فرآیند استخدام را شروع کنید. حتی اگر برای یک نهاد فعلی به عنوان یک پیمانکار مستقل شروع به کار کنید، ممکن است تشویق شوید که اعضای تیم دیگری را برای فروش محصولات خود نیز استخدام کنید.

به دیگران اطلاع دهید که به دنبال کارمندان فروش اضافی هستید. با افرادی که می شناسید صحبت کنید که از محصولات شما لذت می برند و علاقه مند به فروش آن هستند و آنها را تشویق کنید که فرصت های شغلی شما را به دیگران بگویند. یک مهمانی یا نمایش محصولات خود را برگزار کنید و از طریق رسانه های اجتماعی یا ایمیل از مردم دعوت کنید. توضیح دهید محصول چیست و چه ارزشی برای مشتریان فراهم می کند. از کاندیداها بخواهید که برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند و بیشتر با آنها صحبت کنند.

۳. مصاحبه و استخدام کارمندان برتر

هنگامی که لیستی از نامزدهای بالقوه علاقه مند به فروش محصولات خود را تهیه کردید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها حضوری ملاقات کنید. از آنها سوالاتی بپرسید تا بهتر تشخیص دهید چه چیزی را در مورد محصولات شما دوست دارند و چرا می خواهند آنها را بفروشند. کاندیدهایی را استخدام کنید که فکر می کنید به بهترین شکل شرکت شما را معرفی می کنند، به محصولات شما اعتقاد دارند و هنگام تبلیغ و فروش آنها به دیگران ابراز اشتیاق می کنند.

بهترین راه برای بازاریابی شرکت فروش مستقیم شما

برای اینکه به طور موثر محصولات خود را به مشتریان بفروشید و آنها را برای خرید اقلام خود هیجان زده کنید، باید تکنیک های رایج بازاریابی را تمرین کنید که مخاطبان هدف گسترده تری را جذب کند. استراتژی های بازاریابی رایجی که باید امتحان کنید عبارتند از:

  • وب سایت خود را بسازید:  چه در حال راه اندازی واحد فروش مستقیم خود هستید و چه برای یک واحد فعلی فروش می کنید، وب سایتی بسازید که محصولات شما را به شیوه ای فریبنده نمایش دهد. اطلاعات تماس خود را فهرست کنید تا مشتریان بدانند چگونه برای سفارش محصولات به راحتی با شما تماس بگیرند.
  • مهمانی ها و نمایش های محصول را میزبانی کنید:  یک راه عالی برای نمایش اقلام خود میزبانی مهمانی با مشتریان علاقه مند و نشان دادن ویژگی های محصولات خود به آنها از نزدیک است. از یک دوست یا همکار بخواهید تا افراد ارتباطی خود را به خانه خود دعوت کند و یک مهمانی سرگرم کننده برگزار کند که در آن محصولات را به نمایش بگذارید و به هر سؤالی در مورد آنها پاسخ دهید.
  • صفحات رسانه های اجتماعی خود را بسازید:  با ایجاد صفحات در سایت های رسانه های اجتماعی محبوب به مخاطبان هدف خود کمک کنید راحت تر شما را پیدا کنند. مسابقاتی را برگزار کنید که در آن فالوورهای شما می توانند جوایز یا تخفیف دریافت کنند و پست های جذاب و سرگرم کننده دیگری ایجاد کنند که تعاملات و تعاملات مثبتی را دریافت کنند.

سوالات متداول در مورد راه اندازی شرکت فروش مستقیم خود

آیا می توانید از فروش مستقیم کسب درآمد کنید؟

شما می توانید درآمد قابل توجهی را در فروش مستقیم به دست آورید، به خصوص اگر بخش زیادی از زمان خود را به ایجاد برند خود و بازاریابی محصول خود برای دیگران اختصاص دهید. میانگین پورسانت برای مشاوران فروش مستقیم ۲۰ تا ۳۰ درصد است، به این معنی که اگر حدود ۳۰۰ دلار محصولاتی را به مشتری بفروشید، از یک فروش تنها حدود ۹۰ دلار درآمد کسب خواهید کرد.

چگونه می توانم تجارت فروش مستقیم خود را بهبود بخشم؟

موثرترین راه‌ها برای بهبود تجارت فروش مستقیم، تبلیغ منظم محصول خود به دیگران و جذب افراد مشتاق و با انگیزه بیشتر برای پیوستن به تیم فروش شما است.

چگونه می توانم افراد را وادار کنم که به تیم فروش مستقیم من بپیوندند؟

می‌توانید با توضیح دادن اهمیت محصول خود و چگونگی ارزش افزوده آن برای کسانی که آن را خریداری می‌کنند، دیگران را وادار کنید تا به تیم فروش مستقیم شما بپیوندند. اگر مردم از استفاده از محصول خود لذت ببرند و مطمئن باشند که نیازهای مشتریان را برآورده می کند، معمولاً می خواهند به تیم فروش مستقیم بپیوندند.

هنگامی که تجارت فروش مستقیم خود را شروع می کنید، تحقیقات دقیقی در مورد محصولات بالقوه ای که می خواهید بفروشید و مواد بالقوه مورد نیاز برای ثبت نام به عنوان یک تجارت قانونی انجام دهید. هنگامی که یک تیم قوی از کارمندان پرشور و خروجی را برای فروش موفقیت آمیز محصولات خود استخدام می کنید، روابط قوی با مشتری ایجاد می کنید و سود بیشتری خواهید دید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *