مهارت های همدلی: تعریف و مثال

مهارت های همدلی
وقتی با کسی همدلی می‌کنید، می‌توانید دیدگاه او را درک کنید و فرصت‌هایی برای ابراز آن به او بدهید. چندین مؤلفه از همدلی وجود دارد که اغلب بر نحوه ارتباط شما با همکاران حرفه ای تأثیر می گذارد. بررسی چگونگی تحقق مهارت های همدلانه در محل کار می تواند به شما این امکان را بدهد که روابط معناداری ایجاد کنید و احساسات خود را به عنوان یک کارمند مدیریت کنید.

در این مقاله، مهارت‌های همدلی را تعریف می‌کنیم، مثال‌هایی ارائه می‌کنیم و دستورالعمل‌هایی را برای بهبود آنها و نمایش آن‌ها به کارفرمایان آینده فهرست می‌کنیم.

مهارت های همدلی چیست؟

مهارت های همدلانه توانایی هایی هستند که به شناسایی و استفاده از احساسات در محیط کار مربوط می شوند. شما می توانید از افکار و احساسات خود مطلع باشید و همچنین می توانید احساس همکاران خود را تشخیص دهید. همدلی اغلب در طول مکالمات در محیط حرفه ای وجود دارد. آنها شما را قادر می سازند یک موقعیت را از دیدگاه خود ببینید و آن را با دیدگاه یک همکار مقایسه کنید. همچنین می‌توانید نشان دهید که آماده پذیرش دیدگاه‌های جدید هستید.

مطالب مرتبط: همدردی در مقابل همدلی: تفاوت های کلیدی و نحوه استفاده از آنها در محل کار

نمونه هایی از مهارت های همدلی

در اینجا نمونه هایی از مهارت های همدلی وجود دارد که می توانید به عنوان یک کارمند از آنها استفاده کنید:

کنجکاوی

با کنجکاوی، می‌توانید دیدگاه‌های افرادی را که در محل کار با آن‌ها مواجه می‌شوید، مانند هم تیمی‌ها، سرپرستان و ذینفعان، هدایت کنید. کنجکاوی می تواند کنجکاوی را برانگیزد، که شما را تشویق می کند تا در مورد یک موضوع خاص سؤال بپرسید و تا آنجا که می توانید یاد بگیرید. همچنین ممکن است مشتاق باشید هنجارهای سازمانی را به چالش بکشید تا کارمند خلاق تری باشید. به عنوان مثال، کنجکاوی شما می تواند شما را تشویق کند که تحقیقات بازار را برای روشی جدید برای جذب مخاطبان هدف انجام دهید. ممکن است نسبت به تجربیات دیگران حساس باشید و مایل به یادگیری نحوه ایجاد یک فضای حرفه ای متنوع و فراگیر باشید.

مطالب مرتبط: کنجکاوی فرهنگی: چیست و نکاتی برای بهبود وضعیت شما

گوش دادن فعال

گوش دادن فعال ، توانایی شنیدن و تفسیر صحیح یک پیام است، در حالی که به گوینده نشان می دهد که به آن توجه می کنید. تمرین گوش دادن فعال در محل کار به شما این امکان را می دهد که تعاملات سازنده ای با همکاران خود داشته باشید. شما می توانید گوش دهید تا بفهمید، نه فقط پاسخ دهید، که می تواند شما را قادر به شفاف سازی ایده ها، حل تعارض و تعیین انتظارات کند.

گوش دادن فعال اغلب شامل نشانه های غیرکلامی است، مانند:

همچنین شامل بازنویسی صحبت های گوینده و اجازه دادن به آنها برای پایان دادن به افکار خود قبل از اینکه شما افکار خود را توضیح دهید، می باشد.

خودآگاهی

داشتن خودآگاهی شما را قادر می سازد تا دریابید که چگونه احساسات شما بر رفتار حرفه ای شما تأثیر می گذارد، که می تواند بر تعاملات شما در محل کار نیز تأثیر بگذارد. شما می توانید افکار خود را ارزیابی کنید و مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. همچنین می توانید فرصت هایی را برای افزایش بهره وری خود شناسایی کنید.

به عنوان مثال، شما یک خودارزیابی انجام می دهید و یاد می گیرید که در مورد دستورالعمل های یک تکلیف کاری به توضیح نیاز دارید. توانایی شما در تشخیص علت سردرگمی به شما کمک می‌کند تا کمک بخواهید و به شما امکان می‌دهد کار را به موقع انجام دهید. داشتن خودآگاهی اغلب شامل شناخت گسترده ای از خود، از جمله ارزش های شخصی و الگوهای رفتاری است.

هوش هیجانی

به عنوان یک کارمند، آگاهی از احساسات اعضای تیم برای شما مهم است. هوش هیجانی می تواند شما را در ارزیابی نشانه های حالات عاطفی همکارانتان، که می تواند شامل زبان بدن و الگوهای ارتباطی باشد، قدرت دهد. تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما این امکان را بدهد که در صورت لزوم حمایت عاطفی و روانی ارائه دهید. همچنین می توانید روابط عمیق تری با همکاران خود ایجاد کنید، که می تواند همکاری موفق تر را تشویق کند و به یک محیط کاری مثبت کمک کند.

به عنوان مثال، یک سرپرست باهوش عاطفی ممکن است یک جلسه خصوصی با یک کارمند برنامه ریزی کند تا به آنها فضایی بدهد تا نگرانی های خود را بیان کنند.

ذهن باز

کارمند با ذهن باز بودن به معنای تمایل به کشف دیدگاه های جدید است. وقتی یک همکار رویکرد متفاوتی را برای یک کار توصیه می کند، ممکن است صبر داشته باشید تا به استدلال او گوش دهید و موافقت کنید که تکنیک آنها را امتحان کنید تا ببینید آیا موفقیت آمیز است یا خیر. می توانید درک کنید که می توانید طرز تفکر خود را بهبود ببخشید و ممکن است نوآوری را در اولویت قرار دهید تا تأثیر مثبتی بر محیط کار داشته باشد.

به عنوان مثال، هنگامی که یکی از اعضای تیم اشتراک یک برنامه نرم افزاری را پیشنهاد می کند، ذهن باز شما می تواند شما را وادار کند تا نحوه عملکرد نرم افزار را بیاموزید و از آن برای پروژه های آینده استفاده کنید.

چگونه مهارت های همدلی را تقویت کنیم

برای تقویت توانایی خود در تمرین همدلی، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. سطح مهارت خود را کشف کنید

قبل از ایجاد شایستگی همدلانه، مهم است که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. می توانید بیاموزید که کجا زمان و منابع را اختصاص دهید و می توانید روی مسیر دستیابی به اهداف شغلی خود تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که خودآگاهی قوی دارید، ممکن است تصمیم بگیرید که تمرکز خود را بر گسترش ذهن آگاهی و گوش دادن به منظور درک کردن، نه پاسخ دادن، متمرکز کنید. مواردی را که در طول زندگی حرفه ای خود مجبور به همدلی با همکاران، ارباب رجوع ها یا مشتریان خود بودید را به یاد بیاورید. به مجموعه مهارت های فعلی خود و سطح مهارتی که می خواهید به آن برسید فکر کنید.

مطالب مرتبط: چگونه در محل کار همدل باشیم؟

۲. درخواست انتقاد سازنده کنید

راه دیگر برای بهبود مهارت های همدلی، اعمال بازخورد است. از همکاران خود، از جمله یک سرپرست و هم تیمی، بپرسید که چقدر با آنها همدلی می کنید. وقتی عملکرد خوبی داشتید می توانید موارد خاصی را یاد بگیرید که می تواند شما را به تکرار موفقیت در آینده راهنمایی کند. همکاران شما همچنین ممکن است دستورالعمل هایی برای عملکرد بهتر ارائه دهند. برای درک بیشتر نقاط قوت و ضعف خود، یادداشت های گزارش های عملکرد یا نظرسنجی های رضایت را مرور کنید. دفعه بعد که مکالمه ای را شروع می کنید یا برای یک پروژه جدید داوطلب می شوید،در مورد اینکه چه کاری را می توانید متفاوت انجام دهید فکر کنید.

مطالب مرتبط: چگونه مانند یک حرفه ای از انتقاد سازنده استفاده کنیم

۳. همدردی با دیگران را تمرین کنید

به دنبال فرصت هایی در محل کار باشید تا بازخوردهایی را که دریافت کرده اید اعمال کنید و مهارت های همدلی خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، در طول یک جلسه انفرادی، می‌توانید به صحبت‌های همکار خود توجه کنید و بر اساس بحث پاسخ دهید. همچنین ممکن است نشانه های غیرکلامی یک هم تیمی را بسنجید تا نیازهای عاطفی آنها را شناسایی کنید. همانطور که تمرین می کنید، عملکرد خود را ارزیابی کنید تا مشخص شود که آیا شایستگی خود را افزایش می دهید یا خیر. نظارت بر پیشرفت می تواند شما را قادر سازد تا خودآگاهی خود را افزایش دهید. سختی کار را افزایش دهید تا سطح همدلی خود را به چالش بکشید و تکنیک های ارتباطی متناسب با شخصیت خود را به دست آورید.

مطالب مرتبط: نقشه برداری همدلی: چگونه به درون ذهن مشتری خود وارد شوید

مهارت های همدلی در محل کار

در یک محیط حرفه ای، ممکن است چندین مهارت همدلی را به طور همزمان نشان دهید. آنها همچنین می توانند در تعاملات مشترک ظاهر شوند، بنابراین آماده کردن خود برای همدلی با خود و دیگران در صورت لزوم می تواند مفید باشد. در اینجا چند نمونه از تراوش کردن شایستگی های همدلانه در طول روز کاری خود آورده شده است:

  • انتقاد سازنده را به یکی از اعضای تیم ارائه دهید. ارائه بازخورد عملکرد می‌تواند به هوش هیجانی نیاز داشته باشد، جایی که می‌توانید مؤثرترین راه را برای توضیح مشاهدات خود و در عین حال در نظر گرفتن احساسات کارمند شناسایی کنید. پس از اتمام کار، می‌توانید نشانه‌های کلامی و غیرکلامی آن‌ها را نیز بسنجید تا یاد بگیرید چگونه از تلاش‌های آن‌ها برای پروژه‌های آینده بهتر حمایت کنید.
  • به یک مشتری گوش دهید که انتظارات یک پروژه را توضیح می دهد. اگر شما و مشتری تکنیک های مختلفی برای پروژه دارید، می توانید از ترکیبی از ذهن باز و گوش دادن فعال استفاده کنید. مهارت‌های شنیداری شما را قادر می‌سازد تا دقیقاً خواسته‌های مشتری را تعیین کنید و تمایل شما به گوش دادن می‌تواند به شما کمک کند رویکرد خود را برای برآورده کردن انتظارات او تغییر دهید.
  • به موفقیت های یک ماموریت گروهی فکر کنید. به عنوان عضوی از یک تیم، ممکن است برای شما مفید باشد که از نحوه مشارکت خود در یک ماموریت آگاه باشید. شما می توانید خود را مسئول نقشی که در موفقیت گروه ایفا کرده اید، بدانید و در عین حال قدرت روابط خود با هم تیمی های خود را نیز تحلیل کنید.
  • فرصت های تجاری جدید در بازار را شناسایی کنید. کنجکاوی می تواند مهارت های تحقیقاتی شما را افزایش دهد، جایی که به دنبال فرصت های جدیدی برای گسترش کسب و کار خود هستید. تحقیقات همچنین می‌تواند شامل ذهن باز باشد و شما را قادر می‌سازد تا به شیوه‌هایی فکر کنید که ممکن است قبلاً استفاده نکرده‌اید.
  • در جلسه مجمع درباره سیاست های جدید سازمانی شرکت کنید. اگرچه سیاست‌های جدید ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشند، می‌توانید از ذهن باز خود برای درک اینکه چگونه مقررات می‌تواند به شغل شما کمک کند استفاده کنید. تمرین گوش دادن فعال نیز می تواند تضمین کند که می دانید چگونه سیاست ها را دنبال و اجرا کنید.

مطالب مرتبط: چرا همدلی در محیط کار مهم است؟

چگونه مهارت های همدلی را برجسته کنیم

شغل مورد نظر شما ممکن است از شما درخواست باشد که همدلی داشته باشید، بنابراین نشان دادن مهارت های همدلانه خود در سراسر جستجوی شغل می تواند مفید باشد. در اینجا سه ​​موقعیت وجود دارد که می توانید یک کارفرمای بالقوه را تحت تأثیر قرار دهید:

۱.مهارت های همدلانه برای رزومه

کارفرمایان ممکن است رزومه شما را بخوانند تا مشخص کنند آیا می توانید یک کارمند همدل باشید یا خیر. با استفاده از شرح شغل، مهارت های مرتبط با همدلی را که کارفرما در اولویت قرار می دهد، شناسایی کنید. در مرحله بعد، آنها را در بیانیه هدف و بخش تجربه کاری و مهارت های رزومه خود بگنجانید. برای مثال، می‌توانید توضیح دهید که چگونه می‌خواهید همدلی را در موقعیتی که دنبال می‌کنید اعمال کنید. مسئولیت‌های نقش‌های قبلی‌تان را که نیاز به همدلی داشتند، خلاصه کنید، و می‌توانید مهارت‌ها را مستقیماً در یک لیست  نام ببرید. ارجاع به دستاوردهای کاری مانند جوایز صنعتی و پروژه های موفق را در نظر بگیرید، جایی که مهارت های همدلانه شما نقش داشته است.

۲.مهارت های همدلی برای معرفی نامه

نامه شما می تواند مهارت های همدلانه ای را که در رزومه خود ذکر کرده اید، توضیح دهد. داستانی در مورد شایستگی خود با همدلی در محل کار بگویید. برای مثال، می‌توانید در مورد مواردی که با همکاران خود ارتباط برقرار کرده‌اید و به نگرانی‌های آن‌ها رسیدگی کرده‌اید، صحبت کنید. همچنین ممکن است توضیح دهید که چگونه کنجکاوی و خودآگاهی شما به شما اجازه می دهد تا مشتریان یا ارباب رجوع ها را راضی کنید، مفید باشد. مشابه رزومه خود، به یاد داشته باشید که نمونه هایی را که به شغلی که به دنبال آن هستید مربوط می شود، اضافه کنید. به مهارت هایی فکر کنید که مدیر استخدام بیشتر به خواندن درباره آنها علاقه دارد و آنها را در قالبی جذاب و مختصر بگنجانید.

۳.مهارت های همدلی در مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی فرصتی برای تمرین توانایی های همدلانه خود به صورت حضوری است. هنگامی که شما به خوبی با مدیر استخدام ارتباط برقرار می کنید، ممکن است آنها احساس اطمینان کنند که می توانید با دیگران در محل کار همدلی کنید. گوش دادن فعال را تمرین کنید تا در مورد سازمان بیاموزید و سوالات مصاحبه را به درستی تفسیر کنید. شما همچنین می توانید ذهنیت باز داشته باشید تا از کارفرما در مورد شرایط خود بازخورد دریافت کنید. سایر مهارت‌ها، مانند کنجکاوی و خودآگاهی، می‌توانند به شما کمک کنند تا سؤالات روشنگری بپرسید که می‌تواند اشتیاق شما را برای نقش تقویت کند. همچنین می توانید عملکرد خود را در طول مصاحبه بسنجید و تکنیک های ارتباطی خود را تنظیم کنید.

ارتباط غیرکلامی یکی از ابزارهای بسیاری است که می تواند به شما کمک کند در مصاحبه ها و زندگی حرفه ای خود تأثیر خوبی داشته باشید. با این حال، ارزیابی نامزدها باید بر اساس مهارت‌ها و صلاحیت‌ها باشد و محیط‌های کاری باید در تلاش باشند تا تفاوت‌های فردی در سبک‌های ارتباطی را درک کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

11 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *