بیشتر بخوانید: برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها
تاکتیک های بازاریابی چیست؟
تاکتیکهای بازاریابی تکنیکهای مختلفی هستند که میتوانید برای بازاریابی محصول یا خدمات خود به مخاطبانی که احتمالاً از شرکت شما خرید میکنند، استفاده کنید. این تاکتیکها میتوانند شانس خرید مشتریان از شما را در آینده افزایش دهند، با توجه به اینکه شما از طریق خریدها و تعاملات متعدد با آنها یک رابطه پایدار ایجاد کردهاید. شما می توانید از طیف گسترده ای از تاکتیک های بازاریابی برای افزایش سود برای کسب و کار خود، تعامل با مشتریان و دستیابی به مخاطبان وسیع تری برای یک کمپین خاص استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: مهارت های خدمات مشتری: تعاریف و ۱۷ مثال
۲۰ تاکتیک بازاریابی
در اینجا ۲۰ تاکتیک بازاریابی وجود دارد که باید برای کمپین های بازاریابی خود از آنها استفاده کنید:
۱. اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر کسی است که افکار خود را در مورد یک محصول یا خدمات با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد و نظرات آنها می تواند بر درک افراد از یک برند خاص تأثیر بگذارد. افراد مشهور یا افرادی با مخاطبان آنلاین زیاد که با مخاطبان هدف شما همسو هستند، میتوانند تأثیرگذاران قدرتمندی باشند و ممکن است به شما در ایجاد فروش بیشتر کمک کنند. اینفلوئنسرها را به عنوان نقطه کانونی تلاش های بازاریابی خود در صفحه وب، تبلیغات و ایمیل های خود قرار دهید تا وفاداری به برند را افزایش دهید.
۲. پرداخت به ازای هر کلیک
پرداخت به ازای کلیک یا PPC روشی برای تبلیغات با پرداخت پول به موتورهای جستجو برای هر کاربری است که روی محتوای برند شما کلیک می کند. PPC بر عملکرد تبلیغات نظارت می کند تا اطمینان حاصل کند که آنها به مخاطب هدف شما می رسند. بسته به اینکه کلمات کلیدی در چه رتبهای قرار دارند، تبلیغات میتوانند در بالای صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر شوند، بنابراین تاکتیکهای مختلف را برای بهبود نتایج جستجو و درخواست خرید از سرنخها در نظر بگیرید.
بیشتر بخوانید: صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) چیست؟
۳. ارجاعات
ارجاعات بر اساس تجربیات مشتریان نیز می تواند راه های موثری برای تبلیغ برند شما باشد. کسبوکارها ممکن است درخواست معرفی کنند و برای مشتریان جدیدی که مشتریان فعلیشان به برند معرفی میکنند، جایزه ارائه کنند. ممکن است سعی کنید برای بهبود موفقیت این رویکرد، دنبال کننده ای ایجاد کنید.
مطالب مرتبط:بازاریابی ارجاعی: تعریف، مزایا و استراتژی ها
۴. گواهینامه ها
گواهینامه بیانیه یا ویدیویی است که در آن کاربر بازخورد مثبتی در مورد کسب و کار شما می دهد و جزئیاتی در مورد برند و محصولات شما ارائه می دهد. در توصیفات، مشتریان معمولاً تأثیر و ارزشی را که محصول شما به زندگی روزمره آنها اضافه می کند، توضیح می دهند. میتوانید در وبسایت خود، در رسانههای اجتماعی و در ایمیلها، توصیههای خود را ارسال کنید تا به طور مؤثر به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
مطالب مرتبط: چگونه یک ویدیوی گواهی بسازیم (با نکات مفید)
۵. مطالعات موردی
یک مطالعه موردی تجربه یک کاربر با محصول شما و مشکلاتی را که برای آنها حل شده است توصیف می کند. کاربران مسائل یا نیازهای پرداخته شده و نتایج مطالعه را برای مشتریان توضیح می دهند تا در مورد محصولات یا برندها اطلاعات بیشتری کسب کنند. ویدیو یک کانال رسانه ای است که معمولاً برای این کار استفاده می شود زیرا می توانید تصاویر و متن را برای توضیح کامل داستان ها ترکیب کنید.
۶. بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته زمانی است که به یک اینفلوئنسر برای تأیید برندشان در یک پلت فرم دیجیتال پاداش می دهید. برخلاف ارجاعها و گواهیها، شما بخشی از فروش حاصل از تأییدیههای آنها را به اینفلوئنسر میپردازید. به عنوان مثال، ممکن است به میزبان پادکست برای هر باری که برند شما را در برنامه خود تبلیغ می کند، پول بپردازید.
۷. اتوماسیون
اتوماسیون بازاریابی، محتوا را با توجه به علایق مخاطبان هدف شما و وب سایت هایی که از طریق پلتفرم ها و فناوری های نرم افزاری بازدید می کنند بین آنها توزیع می کند. پلتفرمهای نرمافزار بازاریابی مختلف میتوانند فرآیندهای توزیع محتوا را خودکار کرده و خروجی و دسترسی را افزایش دهند. اطمینان حاصل کنید که گیرندگان صحیح را با محتوای خودکار هدف قرار داده اید و به طور مرتب اطلاعات مشتریان و سرنخ ها را به روز می کنید.
۸. جمع سپاری
جمع سپاری شامل طوفان فکری مفاهیم جدید با مشتریان وفادار برای تولید محتوایی است که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. گروهی از مشتریان در راستای یک هدف مشترک کار می کنند، با مشارکت کنندگانی که تخصص، زمان و ایده های خود را به پروژه ارائه می دهند. برای مثال، میتوانید تماسگیرندگانی را در پادکست خود داشته باشید یا یک مهمان از یک وبینار که نظر خودشان را در مورد محتوای اضافی که میتوانید در کمپینهای بازاریابی آینده استفاده کنید، ارائه دهند.
۹. تعامل
تعامل به مکالماتی اطلاق می شود که برند شما با مخاطبان هدف شما از طریق تماس های تلفنی، چت زنده یا پیام های متنی انجام می دهد. این می تواند به شما اجازه دهد تا روابط طولانی مدت با مشتریان ایجاد کنید و احتمالاً آنها را برای خرید بیشتر ترغیب کنید. در طول این مبادلات، می توانید به مسائل مربوط به برند بپردازید، به سوالات پاسخ دهید یا اطلاعات تحقیقاتی را جمع آوری کنید. یکی از اعضای بخش بازاریابی یک شرکت معمولاً با سرنخ ها در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها یا نتایج نظرسنجی ها در وب سایت شما تعامل دارد.
۱۰. رویدادها
رویداد یک تعامل زنده بین برند شما و مخاطبان هدف در یک محیط فیزیکی یا مجازی است. رویدادها با استفاده از محصول شما در یک انجمن باز، مشتریان بالقوه را در معرض دید کسب و کار شما قرار می دهند. این می تواند شخصاً یا از طریق ابزارهای دیجیتال از طریق یک کنفرانس یا وبینار با هدف تعامل با مخاطبان هدف رخ دهد.
مطالب مرتبط: نحوه برنامه ریزی یک رویداد (با نکات)
۱۱. پخش زنده
پخش زنده به شما امکان می دهد با مشتریان برند خود به صورت زنده ارتباط برقرار کنید. یک پخش زنده ممکن است دیگران را در حال اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط با صنعت که شما در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود برای مشاهده عموم پست می کنید، ضبط کند. ممکن است از پخش زنده برای معرفی محصول، مصاحبه یا پشتیبانی مشتری استفاده کنید.
۱۲. تنظیم محتوا
مدیریت محتوا به شما امکان می دهد با استفاده از منابع خارجی اطلاعاتی را برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا با مخاطبان هدف خود از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و وب سایت ها جمع آوری کنید. معمولاً برندها محتوای مرتبط با یک موضوع، مانند تأثیر رسانههای اجتماعی یا آهنگهای برتر دهه ۹۰ را مدیریت میکنند. از منابع معتبر استفاده کنید و با پیوند دادن به منبع اصلی نشان دهید که کجا اطلاعات خود را پیدا کرده اید.
۱۳. سندیکای محتوا
سندیکای محتوا به شرکتها و سازمانهای دیگر اجازه میدهد تا با انتشار مجدد یک قطعه محتوا در سایتهای مختلف، از محتوای شما به نفع خود استفاده کنند. وبسایتهایی که محتوای شما را ارائه میکنند، از شما نام میبرند و برای تولید سرنخ به محتوای اصلی پیوند میدهند. هدف از سندیکای محتوا دسترسی به افراد بیشتری از طریق شخص ثالثی است که ترافیک را به سایت شما هدایت می کند.
۱۴. سئو
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) از کلمات کلیدی هدفمند برای تعیین محتوایی که بالاترین رتبه را در نتایج موتورهای جستجو دارد، استفاده می کند. شما می توانید منوهایی برای صفحات محصول، فرود و مجموعه موضوعات ایجاد کنید و نقشه سایت را برای فهرست کردن وب سایت خود به موتورهای جستجو ارسال کنید. این روش به مشتری در تعیین مکان شرکت شما کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا یاد بگیرند که چگونه محصول شما ممکن است برای آنها جذاب باشد.
۱۵. ایمیل
ایمیل یک تکنیک مهم برای درخواست از مشترکین شما برای دنبال کردن فراخوان برای اقدام شما است، که بیانیه ای است که خوانندگان را ترغیب می کند تا یک اقدام دلخواه را انجام دهند تا آنها را به مشتری تبدیل کنند. به عنوان مثال، می توانید با به اشتراک گذاشتن پیشنهادات محدود از طریق خبرنامه های ایمیل، فوریت ایجاد کنید. برای شخصی سازی پیام ایمیل، نام هر گیرنده را در خط موضوع قرار دهید، که ممکن است به بهبود نرخ باز و کلیک کمک کند.
۱۶. وبلاگ ها
وبلاگ ها حاوی چندین شکل از رسانه هستند که به برند شما اجازه می دهد با مخاطبان هدف شما تعامل داشته باشد و از مشتریان درخواست کند تا فراخوان برای اقدام شما را انجام دهند. با استفاده از توصیههای مخاطب، میتوانید صدا یا ویدیو را به وبلاگهایی با محتوای نوشتاری اضافه کنید تا خوانندگان روی پیام شما سرمایهگذاری کنند. همچنین میتوانید اینفوگرافیکها را برای اشتراکگذاری آمار و سایر دادههای مرتبط که مکمل موضوع وبلاگ شما هستند، اضافه کنید.
۱۷. روابط عمومی
روابط عمومی شامل تماس با خبرنگاران و دعوت از آنها برای نوشتن در مورد سازمان شما برای پوشش مثبت و اعتبار شخص ثالث است. این می تواند به شما کمک کند تا تصویر برند خود را به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی خود حفظ یا ارتقا دهید. شما ممکن است محصولات جدید را راه اندازی کنید یا محصولات موجود را تغییر دهید تا از طریق تلاش های بازاریابی با مردم، علاقه ایجاد کنید یا بر گروه های خاصی تأثیر بگذارید.
۱۸. رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی یکی از راه های ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط با صنعت شما یا تبلیغ محتوایی است که خوانندگان را درگیر خود می کند است. برای شناسایی رفتار مصرف کننده و تعامل با برند، نظرات، لایک ها و اشتراک گذاری ها را زیر نظر بگیرید. مشارکت فعالانه در رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید تا با سرنخ ها صحبت کنید، به گفتگوهای صنعت بپیوندید و بینش های جدیدی را که ممکن است برای عموم ارزشمند باشد به اشتراک بگذارید.
۱۹. حمایت مالی
حمایت مالی اغلب شامل پرداخت پول به دیگران برای نمایندگی از خود در رویدادی است که شما میزبان آن هستید. می توانید از رویدادها حمایت مالی کنید تا اهداف خاصی را از نظر مالی تکمیل کنید یا منابعی را ارائه دهید. حامیان می توانند محصولات خود را در رویداد شما تبلیغ کنند و در مورد مشارکت خود با سازمان شما بحث کنند.
۲۰. نظرسنجی
نظرسنجی ها با ارائه بازخورد در مورد تجارب مشتریان با برند و محصول شما، منجر به ایجاد سرنخ می شوند. به عنوان مثال، می توانید از مشتریان بخواهید پس از پر کردن فرم تماس در وب سایت شما، نظرسنجی را از طریق ایمیل تکمیل کنند. در نظر بگیرید که انگیزه ای برای تشویق آنها به تکمیل نظرسنجی ارائه دهید و توضیح دهید که چگونه از اطلاعات آنها برای درک و برآوردن نیازهای آنها استفاده می کنید.
یک پاسخ