فرهنگ شرکت چیست؟

فرهنگ شرکت

فرهنگ قوی و مثبت شرکت تا حد زیادی به اهداف و نیازهای نهایی سازمان و کارکنان آن بستگی دارد. در حالی که هر سازمانی فرهنگ شرکت متفاوتی خواهد داشت، فرهنگ محل کار شما باید در زمانی که در نقش خود هستید، الهام بخش، انگیزه و درگیر شما باشد.

در این مقاله، ما تعریف می‌کنیم که فرهنگ شرکت چیست، چگونه می‌تواند بر یک سازمان تأثیر بگذارد و راه‌هایی که می‌توانید از آن از یک مشارکت‌کننده یا موقعیت مدیریتی حمایت کنید.

فرهنگ شرکت چیست؟

فرهنگ شرکت مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهایی است که از طریق تلاش جمعی حفظ می‌شوند. فرهنگ یک شرکت چیزی است که سازمان را مشخص می‌کند و ممکن است شامل نحوه مدیریت روابط بین کارکنان و مشتریان، ارزش‌های مطرح شده توسط شرکت یا باورها و نگرش‌های اعضای تیم باشد.

هنگام تلاش برای شناسایی فرهنگ یک شرکت، معمولاً بهتر است نگاهی به بیانیه مأموریت یا ارزش‌های اصلی کسب‌وکار بیندازید، زیرا این معمولاً می‌تواند به شما بینشی در مورد اینکه فرهنگ در سازمان ممکن است به نظر برسد، می‌دهد. صحبت با مدیران و مدیریت سطوح بالاتر می تواند راه عالی دیگری برای درک بهتر فرهنگ یک شرکت باشد، زیرا آنها باید درک محکمی از فرهنگ سازمان داشته باشند.

فرهنگ یک شرکت در نهایت لحن را برای مشارکت و رضایت کارکنان تعیین می کند. بدون فرهنگی که کارکنان را تشویق می کند تا از محیط کاری خود لذت ببرند و در آن پیشرفت کنند، یک کسب و کار احتمالاً برای موفقیت با مشکل مواجه خواهد شد.

مربوط:

  • چگونه یک فرهنگ تیمی بسازیم (با تعریف و نکات)
  • فرهنگ در تجارت چیست؟ (تعریف و مثالها)
  • بیانیه های چشم انداز: مثال ها، مزایا، نکات و سوالات متداول

ویژگی هایی که بر فرهنگ تأثیر می گذارد

مهم است که به یاد داشته باشید که فرهنگ هر شرکت بسته به ماموریت و ارزش های اصلی آن متفاوت خواهد بود. با این حال، ویژگی های اصلی که شرکت ها باید در هنگام تعریف فرهنگ خود در نظر بگیرند عبارتند از اشتیاق، استقلال و عملکرد:

شور

اشتیاق برای وفاداری و رضایت کارکنان مهم است. هنگامی که کارکنان به طور مداوم در مورد کار و محل کار خود پرشور هستند، تمایل دارند در کار برای اهداف مشترک بیشتر احساس اتحاد کنند.

خودمختاری

استقلال باید در میان مدیران با اعتماد به تیم هایشان برای انجام وظایفشان به خوبی اولویت بندی شود. یک سازمان موفق باید درک کند که یکی از انگیزه های کلیدی برای کارکنان احساس غرور به کارشان است. توانمندسازی افراد برای نوآوری و مدیریت کار خود برای داشتن یک فرهنگ شرکتی سالم و مثبت مهم است.

کارایی

عملکرد یکی دیگر از ویژگی هایی است که بر فرهنگ یک سازمان تأثیر می گذارد. کسب و کارها باید کارکنان با عملکرد بالا را به خاطر کیفیت کارشان بشناسند و از آنها تجلیل کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه با ۱۱ استراتژی تاثیرگذار در کارمندان خود انگیزه ایجاد کنید

ارزش های اصلی و فرهنگ شرکت

یک شرکت باید مجموعه ای قوی از ارزش های اصلی داشته باشد که به شکل گیری فرهنگ کلی کمک کند. ارزش‌های اصلی مجموعه‌ای از شیوه‌ها، ایده‌ها یا باورها هستند که نحوه عملکرد شرکت، از جمله نحوه رشد، تخصیص منابع و تصمیم‌گیری را مشخص می‌کنند. شناسایی و درک ارزش های اصلی یک سازمان به شما کمک می کند تا با فرهنگ و اهداف شرکت هماهنگی بیشتری داشته باشید. نمونه هایی از ارزش های اصلی برای یک کسب و کار عبارتند از:

  • تمامیت
  • تعهد به مشتریان و/یا کارمندان
  • ارتباط صادقانه، مستقیم و باز
  • کیفیت و قابلیت اطمینان محصول/خدمت
  • فرصت هایی برای رشد و خودسازی

پس از ایجاد ارزش‌های اصلی، رهبران کسب‌وکار می‌توانند آن ارزش‌ها را برای اجرای فرهنگ سازمانی تعریف‌شده‌تر تجسم کنند. با این حال، برای انجام این کار، رهبران شرکت باید با آن ارزش ها زندگی کنند و هر روز آنها را تمرین کنند. تعیین اهداف و نظرسنجی از کارکنان می تواند به رهبران کمک کند تا در مسیر خود باقی بمانند و جو مسئولیت پذیری را حفظ کنند.

مربوط:

  • فرهنگ سازمانی چیست؟
  • نشانه های فرهنگ یک شرکت بهداشتی (انواع بعلاوه)
  • منتورینگ در محل کار چیست؟ با مزایا و نکات

ارزش های اصلی فردی و فرهنگ شرکت

ارزش‌های اصلی شما همچنین می‌تواند بر انواع فرهنگ‌های شرکتی که هنگام درخواست برای مشاغل به دنبال آن هستید تأثیر بگذارد. اگر مطمئن نیستید که ارزش‌های اصلی شخصی شما چیست، به ویژگی‌ها و ویژگی‌هایی فکر کنید که در مربیان یا رهبران محل کار شما را بیشتر تحسین می‌کنید.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای تعیین ارزش‌های اصلی شخصی، شناسایی انگیزه‌های شما یا اهداف شغلی آینده‌تان است. اینها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید به چه ارزش هایی در محل کار خود نیاز دارید تا به شما در دستیابی به اهداف و پیشرفت در نقش خود کمک کند.

وقتی ارزش‌های خود را اولویت‌بندی کردید، شناسایی مشاغل یا شرکت‌هایی که مناسب شما هستند آسان‌تر می‌شود.

مزایای اضافی فرهنگ سالم

فرهنگ سالم شرکت، مزایای متعددی برای کارکنان و همچنین سازمان به عنوان یک کل به همراه دارد. هنگامی که کارمندان می توانند چالش ها و موفقیت های خود را به اشتراک بگذارند، اغلب احساس می کنند که بخشی از یک تیم یا جامعه هستند که از یک هدف مشترک الهام گرفته شده است. در نتیجه، این می تواند به افزایش بهره وری، حفظ و حفظ روحیه کارکنان کمک کند. فرهنگ قوی شرکت همچنین می تواند الهام بخش نوآوری و خلاقیت باشد که می تواند به پیشرفت و موفقیت سازمان در کل کمک کند.

 

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *