بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)چیست؟ انواع ونحوه استفاده از آن

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) می تواند یک استراتژی موثر برای استفاده در هنگام ایجاد حضور آنلاین شما باشد. استفاده از روش‌های مختلف سئو برای کمپین بازاریابی خود می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل موثرترین روش‌ها برای نزدیک شدن به مخاطبان هدف و همچنین ایجاد ترافیک ارگانیک کمک کند. با اجرای صحیح سئو، می توانید ترافیک با کیفیت وب سایت خود را افزایش دهید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. در این مقاله، شما یاد خواهید گرفت که سئو چیست، چگونه سئو داخلی و خارج از صفحه به صورت پشت سر هم کار می کند تا نتایج حاصل شود و چگونه سئو را در کمپین بازاریابی خود پیاده سازی کنید.

مطالب مرتبط: ۱۲ ابزار مفید تحلیل سئو (تعریف و اهمیت)

سئو چیست؟

سئو، مخفف بهینه سازی موتور جستجو، فرآیند جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است. ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که سایت شما را از طریق جستجوهای خودشان پیدا کرده اند نه از طریق تبلیغات پولی. هنگامی که سئو به صورت استراتژیک پیاده سازی شود، می توان برای تولید سرنخ برای محصولات یا خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد، استفاده کرد. به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا ممکن است هنگام نوشتن مقالات آموزنده برای ایجاد ترافیکی که می تواند به مشترکین یا مشتریان پرداختی تبدیل شود، استراتژی های سئو را اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

انواع سئو

دو دسته اصلی سئو وجود دارد که یک کمپین بازاریابی ممکن است شامل شود. سئوی درون صفحه به پیکربندی های وب سایت شما مربوط می شود در حالی که سئو خارج از صفحه به عواملی اشاره دارد که می تواند بر نحوه نمایه شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. اطلاعات زیر می تواند به ارائه نگاهی عمیق تر به نحوه کار این دو نوع سئو کمک کند.

۱.سئو روی صفحه

سئو داخلی به عناصر بهینه سازی اشاره دارد که می توانید مستقیماً در وب سایت خود کنترل کنید. به عنوان مثال، ممکن است به موتورهای جستجو اجازه دهید تا وب سایت شما و همچنین بخش های خاصی از محتوا را با انتخاب گزینه “do-follow” در سیستم مدیریت محتوای شما فهرست کنند. همچنین می‌توانید سایر عناصر را با سئوی درون صفحه مانند لینک‌های داخلی، کلمات کلیدی و قطعه‌های غنی که عبارات جستجوی کلیدی را هدف قرار می‌دهند، کنترل کنید. اساساً سئوی درون صفحه چیزی است که می توانید آن را کنترل و پیکربندی کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود.

مطالب مرتبط: مهارت های بازاریابی دیجیتال: تعریف و مثال

۲.سئوی خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه به عواملی اشاره دارد که بر رتبه بندی وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوی مختلف تأثیر می گذارد. اینها عناصر غیرقابل کنترلی را تحت تأثیر قرار می دهند، زیرا در خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد. علاوه بر این، استراتژی‌های سئوی داخلی شما مانند ساخت کلمه کلیدی می‌تواند بر نحوه تأثیر سئو خارج از صفحه بر رتبه‌بندی شما در موتور جستجو تأثیر بگذارد.

یک مثال خوب از سئوی خارج از صفحه این است که چگونه موتورهای جستجوی اصلی ممکن است از اطلاعات مربوط به وب سایت شما برای امتیاز دادن به آن استفاده کنند. برخی از جنبه‌هایی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو در نظر می‌گیرند عبارتند از: میزان محتوای داخل وب‌سایت، مدت زمان فعال بودن وب‌سایت شما و میزان ارتباط محتوای شما با کلمات کلیدی و عباراتی که کاربران ممکن است در قسمت جستجو تایپ کنند. سئوی خارج از صفحه همچنین با رتبه بندی اعتبار وب سایت شما بر اساس عناصر درون صفحه ای که پیاده سازی کرده اید کار می کند.

۳.سئوی محلی

سئوی محلی به شیوه های بهینه سازی اشاره دارد که باعث بهبود دید وب سایت در نتایج جستجوی محلی می شود. این نوع سئو برای مشاغلی که از مکان‌های فیزیکی مانند فروشگاه، رستوران یا آژانس فعالیت می‌کنند، حیاتی است. این به کسب‌وکارها کمک می‌کند زمانی که شخصی برای شرکت‌های مشابه در آن منطقه جستجو می‌کند در نتایج جستجو ظاهر شوند. سئوی محلی شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های کسب و کار محلی، به روز رسانی زمان بندی عملیاتی و تأیید مالکیت فهرست و صحت آن است. می‌توانید با افزودن جزئیات دیگر مانند خدمات، قیمت و عکس‌ها، فهرست را بیشتر بهینه کنید.

مطالب مرتبط: طراح وب کیست؟ (با وظایف، حقوق و مهارت)

۴.سئو فنی

سئو فنی به بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت، مانند وب سرور آن اشاره دارد، زیرا بر عملکرد و رتبه بندی در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. این به خزنده های وب سایت کمک می کند تا به طور مؤثر صفحات وب را خزیده و آنها را به درستی فهرست بندی کنند تا برای جستجوهای مرتبط قابل مشاهده باشند. بهینه سازی وب سرور می تواند بر سرعت بارگذاری صفحه و تجربه کاربر تأثیر بگذارد. سئوی فنی همچنین شامل بهینه سازی معماری وب سایت، اطمینان از پیوند صفحات و سازماندهی گزینه های منو برای اطمینان از ناوبری روان و تجربه کاربری مثبت است.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

نحوه استفاده از سئو برای کمپین بازاریابی

هنگام اجرای استراتژی های سئو، انتخاب رویکردهای موثری که کمپین بازاریابی شما را تقویت می کند، ضروری است. به عنوان مثال، اگر می خواهید رتبه بندی موتورهای جستجوگر خود را افزایش دهید، ممکن است سئو را با بازاریابی محتوا در نظر بگیرید. اطلاعات زیر راهنمای برخی از راه هایی است که می توانید سئو را در استراتژی های بازاریابی خود پیاده سازی کنید.

۱.تولید محتوا برای مخاطبان هدف

شما می توانید از سئو برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که به طور خاص با مخاطبان هدف شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، هنگام بازدید از سایت شما به دنبال چه اطلاعاتی هستند و اطلاعاتی درباره نحوه جستجوی آنها برای وب سایت های رقیب. استراتژی های محتوای موثر ، سئو را برای هدایت ترافیک از موتورهای جستجو به وب سایت پیاده سازی می کنند. بسته به اینکه محتوا چگونه بر آنها تأثیر می گذارد، می توان این ترافیک را به سرنخ ها و مشتریان تبدیل کرد. ایجاد محتوایی که مستقیماً به کاربر مربوط می شود، می تواند راهی موثر برای پیاده سازی سئو در کمپین بازاریابی شما باشد.

مطالب مرتبط: چگونه به یک بازاریاب دیجیتال مستقل تبدیل شویم: یک راهنمای کامل

۲.تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب

یکی دیگر از راه‌های پیاده‌سازی سئوی مؤثر، تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط و عبارات جستجویی است که مخاطب هدف شما ممکن است هنگام جستجوی اطلاعات استفاده کند. شما می توانید درمورد کلمات و عبارات کلیدی خاصی  که به محتوای سایت شما مرتبط هستند، تحقیق کنید و سپس می توانید این کلمات کلیدی را برای استفاده در تولید محتوای خود پیاده سازی کنید. به عنوان مثال، اگر کتاب‌های دستور غذا را به صورت آنلاین می‌فروشید، ممکن است سئوی کلمه کلیدی را به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خود برای دستیابی به مخاطبانی که به دنبال اطلاعات مرتبط در مورد موضوع هستند، پیاده‌سازی کنید.

مطالب مرتبط: تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ و نحوه انجام آن برای بهترین نتایج

۳.ساخت لینک داخلی و بک لینک

در وب‌سایت خود، باید لینک های مرتبط به صفحات و محتوای داخل سایت را درج کنید تا خوانندگان هنگام جستجوی اطلاعات مرتبط، در جهت درست راهنمایی شوند. گنجاندن لینک داخلی در محتوای شما می تواند مفید باشد زیرا خواننده را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارد و شانس خواننده را برای خرید یا اشتراک در خدمات تجاری شما افزایش می دهد.

بک لینک ها به طور مشابه با راهنمایی خوانندگان به اطلاعات مرتبط در وب سایت شما کار می کنند، با این حال، بک لینک ها در وبلاگ یا سایت کسب و کار دیگری قرار می گیرند تا مشارکت را ارتقا دهند و دسترسی به مخاطبان شما را افزایش دهند. به عنوان مثال، اگر سایت شریک حاوی اطلاعاتی باشد که می تواند به وب سایت شما مرتبط باشد، ممکن است از یک وب سایت شریک بخواهید که به صفحه شما لینک دهد. این می تواند ترافیک ارگانیک جدیدی ایجاد کند و نرخ تبدیل سایت شما را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: ۴۷ سوال مصاحبه سئو به همراه پاسخ های نمونه برای انتظار

۴.یکپارچه سازی محتوای رسانه های اجتماعی

همچنین می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی تجاری وصل کنید تا کلمات کلیدی و سایر عناصر سئوی مورد استفاده خود را تبلیغ کنید. هنگام ادغام رسانه های اجتماعی، ممکن است از پست های خود برای معرفی محتوا، اطلاعات جدید یا تبلیغ یک محصول استفاده کنید. کلید استفاده از سئو در این راه این است که شما باید همان کلمات کلیدی را که در محتوای وب سایت شما ظاهر می شود در محتوای رسانه های اجتماعی خود بگنجانید.

۵.ارزیابی نتایج موتورهای جستجو

همانطور که سئو را به روش های مختلف پیاده سازی می کنید، همچنین باید نتایج هر استراتژی را در طول زمان ارزیابی کنید. رتبه بندی وب سایت شما برای موتورهای جستجوی اصلی زمان زیادی طول می کشد، بنابراین ارزیابی مداوم نحوه عملکرد وب‌سایت شما می‌تواند کلید ارزیابی استراتژی‌های سئو برای کمپین شما باشد. نتایج موتور جستجوی شما همچنین می تواند به شما در تجزیه و تحلیل رویکردهای سئو و چگونگی بهبود یا توسعه استراتژی های مختلف برای کمپین بازاریابی شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

بخش های مهم استراتژی سئو

چندین عنصر کلیدی از استراتژی های موثر سئو وجود دارد که می توانید هنگام توسعه سئو برای کمپین های بازاریابی خود در نظر بگیرید. جنبه های زیر از استراتژی سئو می تواند در هنگام ایجاد استراتژی های سئو ضروری باشد.

۱)مخاطب و صنعت

بخش کلیدی هر استراتژی سئو، تمرکز مخاطب و صنعت محتوا است. به عنوان مثال، اگر موضوعات وب سایت شما بر تناسب اندام متمرکز است، مخاطبان شما باید منتظر محتوای مرتبط با تناسب اندام در سایت شما باشند. ممکن است در نظر داشته باشید که برای چه کسی محتوا ایجاد می‌کنید و چه اطلاعاتی مرتبط با صنعت ارائه می‌دهید.

۲)تحقیق کافی در مورد کلمات کلیدی

فکر کردن در مورد مخاطبان و صنعت هدف شما باید به تحقیق کافی در مورد کلمات کلیدی و عبارت جستجو منجر شود. ممکن است به این فکر کنید که مخاطب هدف شما از چه کلمات و عباراتی برای یافتن وب سایت شما استفاده می کند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید لیستی قابل اجرا از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید که به وب سایت شما کمک می کند تا رتبه های بالاتری را در موتورهای جستجو کسب کند.

۳)نتایج و تجزیه و تحلیل

استراتژی سئو همچنین نتایج رویکردهای مختلف و همچنین تحلیل های پشت هر نتیجه را ارزیابی می کند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل نتایج استراتژی‌های شما ممکن است شامل ارزیابی افزایش رتبه‌بندی شما باشد، که کلمات کلیدی رتبه‌بندی بالاتری دارند یا اینکه چرا بک لینک‌های خاص کار نمی‌کنند.

۴)ایندکسینگ(فهرست سازی)

ایندکسینگ به نحوه رتبه بندی وب سایت و محتوای شما توسط موتورهای جستجو اشاره دارد. این برای استراتژی سئو مهم است زیرا وقتی به طور متناقض انجام شود، مانند استفاده از URL متفاوت هر بار برای یک صفحه، موتورهای جستجو می توانند رتبه بندی و نمایش سایت شما را با شکست مواجه کنند. هنگامی که به طور مداوم انجام شود، مانند استفاده از URL یکسان برای هر عنصر سایت و به کاربردن پیوندهای داخلی مرتبط ، موتورهای جستجو می توانند با موفقیت سایت شما را پیدا کرده و رتبه بندی کنند.

۵)سئوی موبایل

همانطور که وب سایت ها و پلتفرم های بیشتری در دسترس دستگاه های تلفن همراه قرار می گیرند، سئوی موبایل نیز در توسعه استراتژی های موثر ضروری تر می شود. اکنون بسیاری از موتورهای جستجو نتایج مرتبط را از دستگاه های تلفن همراه نشان می دهند، به این معنی که بهینه سازی محتوا و استراتژی های سئو برای محتوای تلفن همراه در اولویت قرار می گیرد. شما ممکن است تجزیه و تحلیل های مختلف وب سایت را در نظر بگیرید، مانند تعداد بازدیدکنندگان تلفن همراه در مقابل کاربران دسکتاپ، تا به شما کمک کند تا راه های جدیدی برای نزدیک شدن به استراتژی سئو سازگار با موبایل ایجاد کنید.

سئو می تواند عناصر مختلفی را در بر بگیرد، چه درون صفحه و چه خارج از صفحه. در صورت استفاده موثر، سئو باید کیفیت ترافیک ارگانیک شما را افزایش دهد و کمک کند وب سایت شما در مقابل مخاطبان مناسب قرار گیرد.

مرتبط: سئو برای بازاریابی چیست؟ (با تعریف و تکنیک)

۶.استراتژی محتوا

یک استراتژی موثر سئو اغلب شامل یک استراتژی محتوا می شود. در حالی که کلمات کلیدی مرتبط می توانند کاربران را به یک وب سایت جذب کنند، محتوای مرتبط می تواند به دنبال تعامل عمیق تر با آنها باشد. تولید محتوای با کیفیت می‌تواند کاربران را به جستجو در سراسر وب‌سایت دعوت کند و در عین حال بر تصویر برند تجاری تأکید کند. یک متخصص ممکن است محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی خاص برنامه ریزی کند. به عنوان مثال، اگر یک وب‌سایت غذای سگ از یک کلمه کلیدی بلند مانند آلرژی‌های رایج به غذای سگ استفاده کند، ممکن است وبلاگی را در مورد آلرژی‌های رایج غذای سگ تشکیل دهد، از جمله اطلاعاتی درباره اینکه کدام محصولات آنها برای سگ‌های مبتلا به آلرژی مناسب است.

مطالب مرتبط: سیستم مدیریت محتوا چیست؟ (با مزایا)

۷.سئو فنی

در حالی که یک متخصص می تواند عناصر زیادی را در استراتژی سئو خود بگنجاند تا اثربخش باشد، خدمات فنی سئو وجود دارد که سلامت یک وب سایت را بررسی می کند. استفاده از یکی از این ابزارهای بهینه سازی سئو می تواند به شناسایی خطاهایی که ممکن است کسب و کار قبلاً از قلم انداخته باشد کمک کند. خدمات سئو فنی می تواند به شناسایی محتوای تکراری، بهبود خطاهای خزیدن و اصلاح لینک های شکسته کمک کند. رفع این مشکلات جزئی می تواند امتیاز خوانایی وب سایت و ساختار کلی URL را افزایش دهد

مرتبط: گزارش های بهینه سازی موتور جستجو چیست؟ با قالب

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

39 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *