پرسش‌های متداول: چگونه می‌توانید یک شغل بدون تجربه در فروش پیدا کنید؟

شغل فروش بدون تجربه چیست؟

بسیاری از مشاغل هستند که برای افرادی که تازه وارد نیروی کار شده اند به تجربه نیاز ندارند. این مشاغل معمولاً آموزش در حین کار را ارائه می دهند و به چیزی جز تمایل به یادگیری نیاز ندارند. یادگیری در مورد و یافتن یک شغل فروش بدون تجربه می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر و به شما در ایجاد مهارت های جدید در صنعت کمک می کند.

در این مقاله، مشاغل فروش بدون تجربه را مورد بحث قرار می‌دهیم، مراحلی را که می‌توانید برای یافتن موقعیت انجام دهید و اطلاعاتی در مورد انواع مشاغل موجود در فروش ارائه می‌دهیم.

شغل فروش بدون تجربه چیست؟

شغل فروش بدون تجربه موقعیتی در فروش است که هیچ تجربه یا آموزش قبلی برای آن ندارید. این موقعیت‌ها ممکن است به دیپلم دبیرستان یا حتی مدرک لیسانس نیاز داشته باشند، اما اغلب درخواست‌هایی را از افرادی می‌پذیرند که قبلاً هرگز در بخش فروش کار نکرده‌اند. کار در یک موقعیت فروش می تواند به شما کمک کند مهارت های مهمی را بیاموزید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. اگر در حال تغییر شغل هستید، می تواند راه خوبی برای یادگیری چیزهای جدید و در عین حال کسب درآمد باشد.

مرتبط:  ۲۴ شرکتی که برای موقعیت های فروش از راه دور استخدام می کنند

چگونه می توانید بدون تجربه شغل فروش پیدا کنید؟

اگر می خواهید کار فروش را شروع کنید اما تجربه ای ندارید، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن اولین موقعیت فروش خود انجام دهید:

۱. تحقیق مشاغل

اگر در زمینه فروش تازه کار هستید، به احتمال زیاد مهارت های مرتبط را با کار در صنعت مورد علاقه خود یاد خواهید گرفت. در مورد موقعیت های فروش تحقیق کنید و برای مشاغلی که محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند که برای شما جذاب هستند، اولویت بندی کنید. علاقه شما ممکن است نه تنها شما را به فروشنده بهتری تبدیل کند، بلکه می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند تا با کار خود درگیر شوید و ماهر شوید.

تحقیقات شما همچنین باید مشاغلی را هدف قرار دهد که فروشندگانی را با تجربه کم یا بدون تجربه استخدام می کنند. این می تواند به شما کمک کند فرصت هایی را برای آموزش در حین کار شناسایی کنید و شانس خود را برای کسب موقعیت افزایش دهید. در حین تحقیق، تا جایی که می توانید درباره هر شرکتی بیاموزید و هنگام نوشتن نامه یا صحبت با یک مصاحبه کننده از اطلاعات استفاده کنید.

مرتبط:  ۸ شغل بدون نیاز به تجربه

۲. خود را آموزش دهید

شما می توانید از تعدادی از منابع موجود استفاده کنید که می توانند به شما کمک کنند تا در مورد یک فروشنده باکیفیت بدانید. می‌توانید کتاب‌هایی درباره تکنیک‌های فروش و فروش که توسط مدیران و کارآفرینان موفق کسب‌وکار نوشته شده‌اند پیدا کنید یا وب‌سایت‌ها، ویدیوها و مقالاتی را به صورت آنلاین جستجو کنید تا به شما در یادگیری کمک کنند. اگر شخصی را می شناسید که در زمینه فروش کار می کند، از او در مورد کارش بپرسید تا بتوانید از تجربه و تخصص او بیاموزید.

۳. تحصیل کنید

اکثر کالج های محلی کلاس هایی در زمینه فروش، بازاریابی و تکنیک های فروش ارائه می دهند. آنها حتی ممکن است دوره هایی داشته باشند که گواهینامه های شناخته شده ارائه می دهند، مانند مواردی که توسط برنامه اعتبارسنجی RISE Up فدراسیون ملی خرده فروشی ارائه می شود. کلاس های فروش و گواهینامه ها نه تنها می توانند آموزش های مفیدی را به شما ارائه دهند، بلکه ممکن است به شما کمک کنند تا یک کارفرمای بالقوه را تحت تاثیر قرار دهید.

۴. از سطح ورودی شروع کنید

هنگامی که در یک حرفه و صنعت جدید شروع می کنید، ممکن است یک موقعیت سطح ابتدایی داشته باشید. اگر این اولین شغل شماست، ممکن است انتظار داشته باشید که در یک موقعیت سطح پایین شروع کنید. با این حال، اگر در حال تغییر شغل هستید، مهم است که به دنبال موقعیت های سطح ابتدایی باشید تا بتوانید مهارت های لازم را بیاموزید و تجربه کسب کنید. این موقعیت ها نیز ممکن است به راحتی در دسترس شما باشند و شانس شما را برای تضمین شغل افزایش دهند.

مطالب مرتبط:  ۱۴ شغل فروش که درآمد خوبی دارند

۵. در مورد تجربه خود صادق باشید

هنگامی که به دنبال شغل فروش و مصاحبه برای موقعیت های شغلی هستید، با خود و کارفرمای آینده خود در مورد عدم تجربه خود صادق باشید. هنگام درخواست برای موقعیت های ابتدایی، کارفرما درک می کند که شما به آموزش و تجربه ای نیاز دارید که می تواند به شما ارائه دهد. شفاف بودن در مورد دانش و تجربه خود می تواند به شما کمک کند تا اعتماد و اطمینان مصاحبه کننده و کارفرما را به دست آورید و ممکن است شانس شما را برای کسب موقعیت افزایش دهد.

مطالب مرتبط:  چگونه برای شغلی مصاحبه کنیم وقتی تجربه ای ندارید

۶. ویژگی های شخصیتی خود را بشناسید

برخی از ویژگی های شخصیتی اغلب با مهارت ها و وظایف موقعیت های فروش مطابقت دارد. به عنوان مثال، داشتن یک شخصیت برونگرا ممکن است در هنگام درخواست برای موقعیت فروش، مزیتی را ارائه دهد. همچنین ممکن است ویژگی های شخصیتی دیگری داشته باشید، مانند رفتار گرم و صمیمی یا لبخندی دوستانه و جذاب که می تواند به شما به عنوان یک فروشنده کمک کند. برای برخی از نقش‌ها، حرفه‌ای بودن در ظاهر و نگرش می‌تواند مصاحبه یا موقعیتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مطالب مرتبط:  ۵ ویژگی شخصیتی فروشندگان (به علاوه ۶ نوع مشتری)

۷- خلاق باشید

در حالی که ممکن است تجربه فروش حرفه ای نداشته باشید، ممکن است تجربیاتی از زندگی داشته باشید که نشان دهنده مهارت های مورد نیاز برای یک موقعیت فروش باشد. به عنوان مثال، ممکن است برای کمک به پرداخت هزینه کتاب یا پس انداز خودرو، یک شغل جانبی در مدرسه انجام داده باشید. این نشان دهنده جاه طلبی و تمایل به کار برای رسیدن به یک هدف است.

اگر در حال تغییر شغل هستید، مهارت‌هایی را که آموخته‌اید و تجربیاتی را که از شغل قبلی خود به دست آورده‌اید، در نظر بگیرید که به حرفه فروش منتقل می‌شوند. اینها شامل ارائه سخنرانی، مذاکره با مشتریان یا کار بر روی یک تیم پروژه است که در آن مجبور بودید ایده های خود را به همکاران خود بفروشید. همچنین مهارت های نرم جهانی   مانند ارتباطات، متقاعدسازی، مدیریت زمان و سازمان را در نظر بگیرید.

۸. آماده باشید

قبل از رفتن به هر مصاحبه شغلی، زمانی را به بررسی تحقیقات خود اختصاص دهید تا بتوانید در مورد کسب و کار و علاقه خود به یک موقعیت فروش با آنها صحبت کنید. از آنجایی که هیچ تجربه فروش برای ارائه ندارید، طرحی آماده کنید که مهارت های قابل انتقالی را که دارید و نحوه اعمال آنها در فروش را ارائه می دهد. این گام را تمرین کنید، حتما لبخند بزنید و تماس چشمی برقرار کنید. همچنین برای مصاحبه حتماً لباس حرفه ای بپوشید.

مطالب مرتبط:  چگونه می توان یک شغل فروش پیدا کرد (حتی اگر تجربه ندارید)

بدون هیچ تجربه ای می توانید چه مشاغل فروش داشته باشید؟

انواع مختلفی از مشاغل فروش وجود دارد که می توانید بدون تجربه قبلی در فروش به دست آورید، مانند:

خرده فروشی

در  مشاغل خرده فروشی ، شما کالا یا خدمات را به عموم می فروشید. این ممکن است شامل کار در یک فروشگاه، یک دفتر یا استفاده از یک سایت آنلاین به عنوان ویترین فروشگاه شما باشد. شما معمولاً می‌توانید اکثر مشاغل خرده‌فروشی را با تجربه کم یا بدون تجربه کار برای یک زنجیره بزرگ یا یک تجارت مستقل کوچک شروع کنید. کار در خرده فروشی تجربه ارزشمندی را در خدمات مشتری، بازاریابی، تبلیغ و فروش به شما ارائه می دهد.

مطالب مرتبط:  رزومه فروش خرده فروشی: راهنمایی با نکات و مثال ها

فروش داخلی

مشاغل در فروش داخلی معمولاً شامل کار از یک دفتر یا مرکز تماس به عنوان بخشی از یک تیم فروش است. شغل شما عمدتاً شامل فروش محصولات به مشتریان از طریق تلفن یا آنلاین است. بسیاری از شرکت‌های فروش داخلی آموزش‌های حین کار را ارائه می‌کنند و این فرصت خوبی برای متخصصان بدون تجربه است. همچنین، موقعیت فروش داخلی به شما این شانس را می دهد که با فروش محصولات به افراد مختلف، مهارت های فروش خود را توسعه دهید.

مطالب مرتبط:  ۱۵ مهارت داخلی نماینده فروش و نحوه بهبود آنها

فروش بر اساس کمیسیون

یک فروشنده مبتنی بر کمیسیون بر اساس درصدی از کل مبلغ دلاری محصولاتی که می فروشد، حقوق دریافت می کند. به عنوان مثال، اگر شما ۳٪ از کل مبلغ فروش را به دست آورید، ۳۰ دلار برای فروش محصولات ۱۰۰۰ دلاری یا ۳۰۰ دلار برای فروش محصولات به ارزش ۱۰۰۰۰ دلار دریافت می کنید. بسته به قیمت محصول و تعداد فروش خود، می توانید حقوق خوبی داشته باشید.

نقش فروش مبتنی بر کمیسیون می تواند مزایای زیادی را ارائه دهد، از جمله:

  • انعطاف پذیری: فروشندگان مبتنی بر کمیسیون اغلب می توانند از خانه کار کنند و بسیاری از نقش ها ساعات کاری انعطاف پذیری را ارائه می دهند.
  • توسعه مهارت: افراد و مهارت های فروش شما باید با صرف زمان برای تعامل با مشتریان بالقوه بهبود یابد.
  • توسعه اخلاق کاری: از آنجایی که دستمزد شما بر اساس فروش شما است، ممکن است انگیزه داشته باشید که سخت کار کنید و یک اخلاق کاری قوی ایجاد کنید.
  • پتانسیل درآمد: با بهبود مهارت های فروش شما، می توانید از کار خود دستمزد راحت دریافت کنید، حتی اگر در این حرفه نسبتاً تازه کار باشید.

مطالب مرتبط:  کمیسیون فروش چیست؟ (با انواع کمیسیون)

فروش بیمه

یک فروشنده بیمه انواع مختلفی از بیمه مانند عمر، سلامت یا خودرو را به مشتریان خود می فروشد. شما می توانید برای یک آژانس بیمه یا یک کارگزار بیمه کار کنید که در آن بیمه نامه های تعدادی از آژانس های مختلف را می فروشید و به مشتریان کمک می کنید تا آژانسی را پیدا کنند که نیازهای بیمه ای آنها را برآورده می کند. به عنوان یک فروشنده بیمه، کار شما شامل تحقیق و تماس با مشتریان بالقوه، توضیح سیاست ها به مشتریان و انجام وظایف اداری لازم است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *