فناوری OTT چیست و چگونه کار می کند؟

OTT چگونه کار می کند؟

فناوری OTT یا Over The Top  به کاربران امکان می دهد محتوای ویدیویی یا صوتی را روی لپ تاپ، تلویزیون و سایر دستگاه های رسانه ای خود پخش کنند. در نتیجه، پلتفرم های OTT به آرامی روش کار تبلیغات مدرن را تغییر می دهند. اگر شما یک بازاریاب هستید، دانستن بیشتر در مورد OTT برای همگام ماندن با توسعه فناوری و به دست آوردن مزایایی که می تواند به شما در رشد یک تجارت کمک کند، ضروری است. در این مقاله بحث می کنیم که OTT چیست ، پاسخ می‌دهیم: «چگونه OTT کار می‌کند؟»، بررسی می‌کنیم که چرا بازاریابان از این پلتفرم استفاده می‌کنند، یاد می‌گیریم که چگونه پلتفرم پول در می‌آورد و انواع محتوای OTT را کشف می‌کنیم.

OTT چیست؟

OTT به پلتفرمی نمایشی اطلاق می شود که محتوای ویدئویی و صوتی را از طریق اتصال به اینترنت پرسرعت ارسال می کند. به جای اشتراک گذاری محتوا بر روی توزیع کنندگان سنتی مانند اپراتورهای کابلی، پخش کننده ها و اپراتورهای IPTV(تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنت). محتوای OTT در درجه اول به محتوای فیلم یا تلویزیونی اشاره دارد که مصرف کنندگان در تلفن، لپ تاپ یا تلویزیون متصل خود تماشا می کنند. OTT کانال متفاوتی است که از طریق آن شرکت ها می توانند محتوای ویدئویی، صوتی و پیام رسانی را برای کاربران نهایی پخش کنند.

با استفاده از چنین پلتفرمی، بازاریابان می توانند محتوا را با کارایی بیشتر و با هزینه بسیار کمتر نسبت به پخش کننده های سنتی ارائه دهند. همچنین، این پلتفرم می‌تواند به کاربران یا مشتریان کمک کند تا محتوا را بر اساس تقاضا پخش کنند یا در پخش زنده پخش کنند. OTT به مشتری امکان تماشای محتوا را می دهد:

  • هر زمان: یک مشتری می تواند محتوا را در زمانی که راحت باشد تماشا کند. همچنین، نیازی نیست که مشتری در یک زمان خاص در یک کانال خاص قفل شود.
  • هرجا: مشتریان می‌توانند محتوا را در هر جایی از جمله اتومبیل، خانه، ادارات، هتل‌ها یا هنگام سفر مشاهده کنند. به مشتریان امکان انتخاب می دهد.
  • بر روی هر دستگاهی: برخلاف پخش‌های سنتی که مشتریان می‌توانند در تلویزیون مشاهده کنند، می‌توانند محتوا را روی تلفن، تبلت، رایانه و حتی کنسول‌های بازی تماشا کنند.

مطالب مرتبط: چگونه به یک بازاریاب دیجیتال مستقل تبدیل شویم: یک راهنمای کامل

OTT چگونه کار می کند؟

پاسخ به “چگونه OTT کار می کند؟” این است که با پیش ضبط محتوا و ذخیره آن در شبکه تحویل محتوا (CDN) کار می کند. محتوا در سراسر اینترنت توزیع می‌شود و با استفاده از فناوری تحویل ویدیو، OTT فایل‌های ویدیویی را که قبلاً روی سرور ذخیره شده‌اند پخش می‌کند. هنگامی که کاربران از اپلیکیشن OTT استفاده می کنند، یک ویدیوی خاص را برای پخش درخواست می کنند. OTT درخواست را به CDN محلی ارسال می کند، ویدیو را دریافت می کند و آن را به صورت تکه های ویدئویی به کاربر تحویل می دهد. همچنین، پلتفرم درخواستی را از طریق سرور مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) مربوطه ایجاد می کند.

سرور رسانه را رمزگشایی می کند و آن را به عنوان رسانه مورد نظر به کاربر ارائه می دهد. OTT با ارائه محتوا فقط زمانی کار می کند که مشتری درخواستی را ارائه کند. آنها این کار را به روش انتقال پخش تک بعدی یا یک به یک انجام می دهند. این بدان معنی است که هر دستگاه کاربر نهایی یک ارتباط منحصر به فرد با منبع محتوا ایجاد می کند. OTT اینگونه کار می کند که به مشتری امکان می دهد فقط یک ویدیو را در یک دستگاه پخش کند. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) که از طریق آنها مشتری محتوا را پخش می کند، تنها زیرساخت را فراهم می کند. آنها مسئولیتی در قبال حق چاپ محتوا، تحویل ویدیو و مشاهده ویدیو یا محتوا ندارند.

انواع محتوای OTT

انواع مختلف محتوای OTT عبارتند از:

  • محتوای ویدیویی: چنین محتوایی طیفی از محتوای واقعی، سرگرمی، منابع آموزشی و محتوای سبک زندگی مانند تناسب اندام، یوگا یا سفر را در بر می گیرد.
  • صدا: پخش صدا یا موسیقی از طریق راه حل OTT امکان پذیر است. برخی از نمونه های معروف عبارتند از پادکست ها و ایستگاه های رادیویی اینترنتی.
  • خدمات صوتی: پلتفرم های تماس صوتی با استفاده از پروتکل های اینترنتی کار می کنند و بخشی از شبکه OTT هستند. آنها شامل پروتکل صدا از طریق اینترنت (VoIP) هستند که از طریق اتصال به اینترنت تحویل داده می شوند.
  • پیام‌رسانی: سرویس‌های پیام‌رسانی فوری مبتنی بر OTT به اتصال مستقیم کاربران از طریق اتصال به اینترنت کمک می‌کنند و با دور زدن شبکه‌های پیام کوتاه تلفن همراه کار می‌کنند.

چرا بازاریابان از پلتفرم OTT استفاده می کنند؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا بازاریابان از پلتفرم OTT در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند:

۱. بازدید تضمینی تبلیغات

معمولاً، افرادی که محتوای OTT را تماشا می‌کنند، نمی‌توانند هنگام مشاهده محتوا در پلتفرم‌های OTT، از تبلیغات رد شوند، پنجره‌های مرورگر خود را ببندند، مسدودکننده‌های تبلیغات را نصب کنند یا کانال را تغییر دهند. این به بازاریابان مزیتی می دهد زیرا فقط مشتریان علاقه مند تبلیغات را تماشا می کنند. می تواند به افزایش بیننده تبلیغات کمک کند.

۲. هدف گیری بهتر مخاطب

OTT به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که بر اساس جمعیت‌شناسی رفتاری کاربران، یک مخاطب فوق‌العاده خاص ایجاد کنند. همچنین به شرکت‌ها این قدرت را می‌دهد که قبل از نیاز به محصول یا خدمات، به مخاطبان هدف دست یابند. این یک مزیت عالی است زیرا تبلیغات تلویزیونی تبلیغاتی را به میلیون‌ها بیننده بی‌صلاحیت ارائه می‌دهند.

مرتبط: ۲۰ مهارت برتر بازاریابی که باید در رزومه خود گنجانده شود

۳. تنوع مطالب

بینندگان کابلی یا تلویزیون پولی سنتی به دلیل کاتالوگ محدود فاقد کیفیت و تنوع محتوا هستند. یک پلتفرم OTT محتوای اصلی و دارای مجوز را در اختیار کاربران قرار می دهد که با علایق آنها هماهنگ می شود. با استفاده از این پلتفرم، مشتری می‌تواند از میان عناوین مختلف ویدیو و پخش زنده انتخاب کند.

۴. تجزیه و تحلیل پیشرفته

OTT نقاط داده ضروری را ارائه می دهد که می تواند به بازاریابان کمک کند تا موفقیت تلاش های بازاریابی خود را درک کنند. همانطور که مشتریان OTT را از طریق اینترنت مصرف می کنند، تجزیه و تحلیل دقیق و پیشرفته ای در مورد عملکرد تبلیغات ارائه می دهد. یک بازاریاب می تواند تبلیغات را برای عملکرد بهتر بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل بهینه کند. درک اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی نمی تواند به بازاریابان کمک کند تا مشتریان خود را دوباره جذب کنند.

۵. هدف گذاری جغرافیایی

OTT به بازاریاب اجازه می دهد تا در مقایسه با پخش تلویزیونی، هدف گذاری جغرافیایی را مشخص کند. جالب توجه است، بازاریاب آگهی را در پخش تلویزیونی در منطقه بازار تعیین شده (DMA) نمایش می دهد. بینندگان در DMA مخاطبان هدف هستند، اما بازاریاب ممکن است مشتریانی را هدف قرار دهد که مخاطب هدف نیستند. با OTT، یک بازاریاب می تواند کد پستی خاصی را برای نمایش آگهی انتخاب کند. این می تواند به حذف برداشت های غیر ضروری از مناطق خدماتی با اولویت پایین کمک کند.

۶. تاثیرات با کیفیت بالا

هنگامی که بازاریابان از یک پلتفرم OTT استفاده می کنند، احتمالاً تأثیرات بیشتری نسبت به یک تبلیغ تلویزیونی ایجاد می کنند. همچنین، تاثیرها از پلتفرم OTT کیفیت بالاتری دارند، زیرا مخاطبان از هدف‌گیری و داده‌های پیشرفته می‌آیند. چنین پلتفرم هایی به یک بازاریاب اجازه می دهد تا محتوای تبلیغاتی مناسب را در زمان مناسب برای مخاطبان هدف مناسب نمایش دهد.

۷. در دسترس بودن مخاطبان جدید

هنگامی که یک بازاریاب از OTT با رسانه های اجتماعی و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده می کند، یک بازاریاب می تواند یک کسب و کار را به مخاطبان جدید معرفی کند. این می تواند بر تعداد سرنخ هایی که یک کسب و کار تولید می کند تأثیر مثبت بگذارد. همچنین می تواند به ایجاد آگاهی از برند محلی کمک کند.

مطالب مرتبط: چگونه در شغل جدید خود موفق شوید: اولین هفته، ماه و ۹۰ روز

۸. گزینه های هدف گیری بهبود یافته

وقتی بازاریابان دقیقاً به مخاطبان خود می رسند، هر میزان پول بازاریابی را به طور مؤثر خرج می کنند. OTT به یک کسب و کار محلی اجازه می دهد تا مخاطبان هدف را از طریق چندین چیز محدود کند. همچنین به یک کسب و کار اجازه می دهد تا کاربران را در دستگاه های مختلف هدف قرار دهد.

پلتفرم های OTT چگونه کسب درآمد می کنند؟

یک پلت فرم OTT از مدل کسب و کار ویدیو بر اساس تقاضا (VOD) پیروی می کند. انواع مختلف مدل های VOD که یک پلت فرم از آنها استفاده می کند عبارتند از:

۱) اشتراک ویدیوی درخواستی (SVOD)

شرکت‌های OTT که از این مدل استفاده می‌کنند، می‌توانند از طریق اشتراک کاربران کسب‌وکار ایجاد کنند. مدل اشتراک به کاربر این امکان را می‌دهد تا با هزینه مشخصی که پلتفرم تعیین می‌کند، به کل کتابخانه فیلم‌ها و مجموعه‌های ویدیویی دسترسی داشته باشد. کاربران می توانند هزینه های اشتراک را به صورت ماهانه یا سالانه بر اساس خط مشی پلتفرم پرداخت کنند. معمولاً پلتفرم به‌طور خودکار اشتراک را تمدید می‌کند تا زمانی که کاربران از پلتفرم OTT لغو اشتراک کنند.

۲) ویدیوی تبلیغاتی در صورت تقاضا (ADVOD)

مدل‌های پخش ویدیو مبتنی بر آگهی به کاربران اجازه می‌دهند تا به طیف وسیعی از محتوا با تبلیغات دسترسی داشته باشند. کاربران می توانند هنگام تماشای تبلیغات کوچک از محتوا استفاده کنند. پلتفرم یا شرکت OTT از پول حاصل از تبلیغات برای متعادل کردن هزینه میزبانی و تولید استفاده می کند.

۳) ویدئوی معاملاتی در صورت تقاضا (TVOD)

در یک مدل اشتراک TVOD، کاربر بر اساس پرداخت به ازای بازدید، تراکنش‌ها را انجام می‌دهد. این بدان معناست که یک کاربر فقط برای محتوایی که مصرف می کند هزینه می پردازد. به عنوان مثال، اگر کاربران بخواهند فیلم خاصی را تماشا کنند، فقط برای آن فیلم و نه هر محتوای موجود در پلتفرم OTT پرداخت می کنند.

۴) مدل هیبریدی

یک مدل هیبریدی از یک یا دو مدل از این مدل ها در بین TVOD، ADVOD و SVOD استفاده می کند. در چنین مدلی، کاربر به کتابخانه دسترسی دارد اما همچنان می تواند برای تماشای محتوای ممتاز پول پرداخت کند. بسیاری از شرکت ها از مدل هیبریدی برای ایجاد حداکثر درآمد استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: نحوه ساخت رزومه ویدیویی (با نکات و مثال)

تفاوت OTT با تلویزیون متصل یا CTV چیست؟

OTT محتوا را از طریق اینترنت ارائه می‌کند، در حالی که CTV دستگاهی است که به تلویزیون یا تلویزیون هوشمند متصل می‌شود که ارسال محتوای ویدیویی استریم را از طریق اینترنت تسهیل می‌کند. به طور خلاصه، CTV دستگاهی است که مشتری برای مصرف محتوای OTT از آن استفاده می کند. CTV سودمند است زیرا به بازاریاب اجازه می دهد به مشتریان دسترسی پیدا کند. دارای قابلیت هدف گیری است و به گسترش مخاطبان شما کمک می کند. محتوای OTT به شما کمک می کند تا به افراد زیادی دسترسی پیدا کنید و اطمینان حاصل شود که بینندگان تبلیغات کامل را تماشا می کنند. همچنین، OTT حداکثر قابلیت نمایش را تضمین می کند زیرا کاربران تبلیغات را در تمام صفحه تماشا می کنند، به این معنی که ۱۰۰٪ پیکسل ها در معرض دید هستند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *