چگونه یک محتوا نویس شویم (با حقوق و نکات)

چگونه یک محتوا نویس شویم (با حقوق و نکات)

نویسنده محتوا کسی است که مطالب مرتبط و جذاب برای وب سایت ها تولید می کند. اگر فردی با انگیزه هستید و علاقه زیادی به ایجاد محتوا مانند وبلاگ ها، صفحات وب، اسناد فنی، فیلمنامه ها و تبلیغات دارید، حرفه ای به عنوان نویسنده محتوا ممکن است برای شما عالی باشد. درک مسیر تبدیل شدن به یک نویسنده محتوا ممکن است به شما در دستیابی به این حرفه کمک کند. در این مقاله، نحوه تبدیل شدن به یک نویسنده محتوا را توضیح می‌دهیم، درباره کارهایی که نویسندگان محتوا انجام می‌دهند بحث می‌کنیم، به میزان درآمد آنها نگاه کنید و نکاتی را در مورد اینکه یک نویسنده محتوا موفق باشید به شما ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط: ۲۰ شغل محبوب برای نویسندگان (با حقوق و وظایف شغلی)

چگونه یک نویسنده محتوا شویم

در اینجا یک راهنمای گام به گام نشان می دهد که چگونه یک نویسنده محتوا شوید:

۱. کسب مدرک

کسب مدرک معمولا برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوا اختیاری است، اما ممکن است سودمند باشد. بسیاری از افرادی که به نویسندگی محتوا تبدیل می شوند دارای مدرک لیسانس در زمینه بازاریابی، انگلیسی، نوشتن خلاق یا ارتباطات هستند. داشتن مدرک مرتبط می تواند به شما در توسعه و بهبود مهارت های تحقیق، نوشتن و ارتباطی مورد نیاز برای این نقش کمک کند.

۲. نوشتن

برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوا، ممکن است با نوشتن وبلاگ یا مجله خود شروع کنید. این می تواند هر چیزی باشد که شما انتخاب می کنید، به شرطی که به طور منظم بنویسید. به این ترتیب، مهارت های نوشتاری خود را تمرین می کنید و جنبه های دیگر نوشتن دیجیتال را در حین انجام آن یاد می گیرید. تبدیل شدن به یک نویسنده ماهر زمان می برد، درست مانند زمانی که می خواهید هر حرفه دیگری را کامل کنید.

۳. کسب تجربه

با درخواست برای موقعیت های کارآموزی در خانه های انتشاراتی، آژانس های بازاریابی دیجیتال و هر سازمان دیگری که به خدمات نویسنده محتوا نیاز دارد، شروع کنید. ممکن است با کسب تجربه در زمینه تولید محتوا، نقش بازاریابی را شروع کنید. ایجاد یک نمونه کار از نمونه های نوشتاری را در نظر بگیرید که می توانید با کارفرمایان بالقوه به اشتراک بگذارید. اینها ممکن است به عنوان مدرکی برای آنچه شما می توانید به کارفرما ارائه دهید باشد.

۴. پیدا کردن جایگاه خود

بسیاری از نویسندگان محتوا با طیف وسیعی از موضوعات و زمینه ها کار می کنند. با کسب تجربه، می توانید حوزه ای را که به آن علاقه دارید شناسایی کنید و در آن زمینه تخصص داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند خود را برندسازی کنید، و شما را از سایر رقبا متمایز کند. شما می توانید یک نویسنده کتاب الکترونیکی، یک نویسنده وبلاگ، یک نویسنده سئو یا یک نویسنده فنی، از جمله موارد دیگر شوید.

۵. حضور در شبکه های اجتماعی

به عنوان یک نویسنده محتوا، حضور در رسانه های اجتماعی و داشتن یک نمونه کار می تواند به شما کمک کند فرصت های شغلی پیدا کنید. با سایر نویسندگان محتوا در پلتفرم های دیجیتالی ارتباط برقرار کنید و نظر خود را در مورد مقالات آنها در نظر بگیرید تا در مشاغل مورد توجه قرار بگیرید. مطمئن شوید که تا حد امکان یک حضور حرفه ای ایجاد کنید و وبلاگ خود را به نمونه کارها پیوند دهید.

۶. پیدا کردن کار

با داشتن مهارت ها و نمونه کارها، می توانید برای مشاغل اقدام کنید. می توانید در آژانس های آنلاین ثبت نام کنید یا در نظر بگیرید که یک نویسنده داخلی برای یک شرکت شوید. اگر به دنبال شغلی انعطاف‌پذیر هستید، می‌توانید به یک نویسنده آزاد تبدیل شوید. کار به عنوان یک نویسنده آزاد ممکن است چالش برانگیز باشد زیرا شما به دنبال مشتریان و ایجاد یک برند هستید، اما می تواند با گذشت زمان خوشحال کننده باشد.

مطالب مرتبط: ۱۰ نوع مشاغل آزاد آنلاین (به علاوه نکاتی برای شروع)

۷. کار کردن روی مهارت های نوشتاری خود

اگر می‌خواهید نویسنده‌ای موفق باشید، مهم است که روی مهارت‌های نوشتاری خود کار کنید. در نظر بگیرید که دوره ای را در زمینه وبلاگ نویسی یا نوشتن آنلاین دنبال کنید. همچنین می توانید روی مهارت های زیر کار کنید:

  • تحقیق: مهارت‌های تحقیق شما را قادر می‌سازد تا به ریشه یک موضوع برسید و به شما امکان می‌دهد محتوای معتبر، به‌روز و دقیق بنویسید. می توانید برای کسب این مهارت ها ثبت نام در یک کلاس تحقیقاتی را در نظر بگیرید یا در پروژه های تحقیقاتی مختلف برای تقویت مهارت های خود کار کنید.
  • ارتباط: این مهارت ها می توانند به شما در انتقال پیامتان کمک کنند. یک نویسنده محتوا با مهارت های ارتباطی نوشتاری عالی می تواند به راحتی توجه استخدام کنندگان را به خود جلب کند.
  • سازگاری: کار به عنوان یک نویسنده محتوا ممکن است نیاز باشد که شما روی چندین پروژه کار کنید یا تمرکز خود را از یک پروژه به کار بر روی فوری ترین پروژه تغییر دهید. این مستلزم این است که شما سازگار و انعطاف پذیر باشید.
  • مدیریت زمان: بسیاری از پروژه های نوشتن دارای یک جدول زمانی هستند که در آن یک نویسنده محتوا می تواند کار را ارسال کند و ضروری است که زمان خود را برای رعایت ضرب الاجل ها مدیریت کنید. برخی از پروژه ها ممکن است یک یا دو روز طول بکشد، در حالی که برخی دیگر بسته به حجم کار ممکن است یک هفته تا یک ماه طول بکشد.

مطالب مرتبط: مهارت های ارتباطی نوشتاری: نکات و مثال ها

نویسنده محتوا چه می کند؟

نویسندگان محتوا افرادی هستند که محتوای نوشتاری مرتبط و جذاب برای وب سایت ها تولید می کنند. برخی از نقش های آنها عبارتند از:

تحقیق کردن

انجام تحقیق یکی از نقش های مهم نویسندگان محتوا است. در بسیاری از موارد، نویسندگان محتوا ممکن است روی پروژه هایی کار کنند که با آنها آشنایی ندارند. در این شرایط، آنها ممکن است تحقیقات گسترده ای در مورد موضوع انجام دهند. تحقیقات به ایجاد محتوای به‌روز و دقیق که مطابق با خدمات و محصولات فعلی مشتری باشد کمک می‌کند.

برنامه ریزی

یک نویسنده محتوا ممکن است در مرحله برنامه ریزی شروع به کار روی یک پروژه کند. این امر مستلزم درک مخاطب، اختصار و هدف محتوا است. شما می توانید محتوای خود را با این اطلاعات برنامه ریزی کنید، از مرتبط ترین اطلاعات شروع کنید و از کلمات کلیدی استفاده کنید تا به عنوان یک استراتژی بازاریابی عمل کنید.

نوشتن

نویسندگان محتوا ممکن است بیشتر وقت خود را صرف نوشتن محتوا برای وب سایت ها کنند و حجم کار به تجارت، محدوده پروژه و مشخصات مشتری بستگی دارد. برخی از تکالیف محتوا ممکن است چند کلمه باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است چند هزار یا بیشتر باشند. می توانید با پیش نویسی شروع کنید که قبل از انتشار؛ مراحل تأیید را طی می کند.

ویرایش

در حالی که ممکن است کار خود را ویرایش کنید، مواقعی وجود دارد که ممکن است محتوای نویسندگان دیگر را نیز تصحیح کنید. شما ممکن است عناصری مانند نقطه گذاری، دستور زبان و املا را در نظر بگیرید. در صورت ارائه، می‌توانید کار نوشته شده را با یک راهنمای سبک بررسی کنید. ممکن است مفید باشد اگر کسی را بخواهید که کار شما را قبل از انتشار تصحیح کند. نظر دوم می تواند به شما در شناسایی مناطقی که باید بهبود یا جلا داده شود کمک کند.

مطالب مرتبط: ویرایشگر کپی چیست؟ جزئیات شغلی و راهنمای نحوه کار

انجام بررسی

در نهایت، به عنوان یک نویسنده محتوا، ممکن است بخواهید اثربخشی کار خود را ارزیابی کنید. می توانید با استفاده از معیارهای مختلف بررسی کنید که محتوا چقدر موفق است. به عنوان مثال، در یک وبلاگ، می توانید ترافیک ارگانیک را بررسی کنید، در حالی که می توانید میزان مشارکت را برای یک پست رسانه اجتماعی اندازه گیری کنید. برای محصولات، می توانید نرخ کلیک و تبلیغات را بررسی کنید.

درآمد یک نویسنده محتوا چقدر است؟

میانگین حقوق یک نویسنده محتوا ۶۷۷۴۶ دلار در سال است. پرداخت ممکن است بسته به کیفیت کار شما، شرکت یا مشتری که برای آن کار می کنید و جایگاه شما متفاوت باشد. برای کسب درآمد بیشتر به عنوان یک نویسنده محتوا، ممکن است جایگاهی را انتخاب کنید که مقدار قابل توجهی را ارائه می دهد، ساعات کاری شما را افزایش می دهد، به خصوص اگر به عنوان یک نویسنده آزاد کار می کنید و کیفیت کار خود را بهبود می بخشد.

مطالب مرتبط: مدیر محتوا چه کاری انجام می دهد؟ با وظایف و حقوق

نکاتی برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای موفق

در اینجا نکاتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یک نویسنده محتوای موفق شوید:

۱. مطالبی را که به خوبی تحقیق شده اند بنویسید

وقتی محتوایی را که به خوبی تحقیق شده می نویسید، موتورهای جستجو ممکن است محتوای شما را در وب رتبه بندی کنند و ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند. از طریق تحقیقات عمیق، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که مشتریان بخواهند با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند، زیرا حاوی مطالعات موردی و آمار است. هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته یا مشاهده شود، نام و برند شما بیشتر رشد می‌کند و شانس شما برای یافتن شغل یا مشتری افزایش می‌یابد.

۲. انعطاف پذیری و سازگاری را تمرین کنید

برای مرتبط ماندن در صنعت بازاریابی دیجیتال، انعطاف پذیر و سازگار باشید. شما ممکن است با طیف وسیعی از مشتریان مختلف سر و کار داشته باشید که هر کدام نیازهای بیشتری دارند. یادگیری استراتژی های مختلف نوشتاری را در نظر بگیرید تا به شما در مقابله با هر وظیفه ای که محول شده است کمک کند. در معرض نوشتن محتوای مختلف رسانه های اجتماعی، محتوای فروش محور، محتوای تجاری یا محتوای داستان سرایی غیررسمی قرار بگیرید. به این ترتیب، می توانید مشتریان و مشاغل بیشتری به دست آورید.

۳. در مورد سئو اطلاعات کسب کنید

برای اینکه محتوای شما ترافیک وب سایت را برای شما یا مشتری خود جلب کند، می توانید نحوه استفاده از تاکتیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را یاد بگیرید. سئو به مخاطبان هدف شما اجازه می دهد تا به راحتی به محتوای شما دسترسی داشته باشند. با یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای مختلف سئو و به روز ماندن در مورد تاکتیک های سئو، نحوه ایجاد محتوای مناسب سئو را بیاموزید. به عنوان مثال، می‌توانید بر نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در زیرعنوان، مقدمه و متن مسلط شوید و یک توصیف برترجذاب ایجاد کنید.

۴. متمرکز و متعهد به کار خود شوید

چه به عنوان یک نویسنده مستقل یا کارمند یک شرکت نویسندگی داخلی کار می کنید، سعی کنید بر کار خود تمرکز کرده و متعهد باشید. با اطمینان از اینکه محتوای اصلی را می نویسید که به خوبی تحقیق شده است، به کار خود توجه کنید. هنگام کار از حواس پرتی خودداری کنید تا به شما کمک کند تا ضرب الاجل های کاری را که تعیین کرده اید رعایت کنید. به این ترتیب، مشتریان و کارفرمای شما ممکن است متوجه شوند که شما در مورد حرفه خود جدی هستید و در نتیجه مشاغل بیشتری به شما اختصاص می دهند یا به شما رتبه بالاتری می دهند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *