چگونه به یک بازاریاب دیجیتال مستقل تبدیل شویم: یک راهنمای کامل

چگونه یک بازاریاب دیجیتال مستقل شویم؟

بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی است که از کانال های آنلاین برای دستیابی به مخاطبان استفاده می کند. کار به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مستقل می تواند یک شغل رضایت بخش و پرسود برای متخصصان خلاقی باشد که از کار در محیطی سریع لذت می برند. با درک وظایف و مسئولیت‌های یک بازاریاب دیجیتال مستقل، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر. در این مقاله با مهارت ها و مسئولیت های یک بازاریاب دیجیتال آشنا می شویم و چگونگی تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال مستقل را درمی یابیم.

چگونه یک بازاریاب دیجیتال مستقل شویم؟

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه یک بازاریاب دیجیتال مستقل شوید، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

۱. مهارت های لازم را توسعه دهید

بازاریابان دیجیتال مستقل مهارت های فنی و نرم لازم را با استفاده از دوره ها و آموزش های بازاریابی دیجیتال آنلاین ایجاد می کنند. آنها بدون کمک خارجی راه حلی برای مشکلات خود پیدا می کنند. معمولاً مشتریان یک بازاریاب دیجیتال مستقل و متخصص برای تجارت خود می خواهند. برای اینکه مشتریان احساس اعتماد کنند، بازاریاب‌های دیجیتال مستقل می‌توانند مهارت‌های لازم را توسعه دهند تا بتوانند از رقبا جلوتر بمانند.

۲. از منابع آنلاین کمک بگیرید

شما می توانید با کمک گرفتن از منابع مختلف آنلاین، مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود ببخشید. گواهینامه های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید. بازاریابان دیجیتال مستقل می توانند با گذراندن دوره های بازاریابی دیجیتال، آخرین فناوری ها و ابزارها را بیاموزند. با این گواهینامه ها و دوره ها، می توانید مجموعه مهارت های خود را بسازید و از آموزش خود مراقبت کنید.

۳. یک وبلاگ بازاریابی دیجیتال بسازید

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال شروع به ساختن نمونه کار کنید و با راه اندازی یک وبلاگ بازاریابی دیجیتال به تمرین عملی بپردازید. وبلاگ های شخصی به امتحان استراتژی های مختلف سئو، یادگیری در مورد طراحی و توسعه وب اولیه، افزایش بازدید و جمع آوری و تفسیر معیارهای کلیدی بازاریابی دیجیتال کمک می کنند. انتشار محتوا در وبلاگ بازاریابی دیجیتال شما می تواند به مشتریان شما کمک کند تا از خدمات بازاریابی دیجیتال شما مطلع شوند. می‌توانید از وبلاگ‌ها به عنوان بخشی از برنامه‌های کاربردی خود برای نشان دادن توانایی خود در ایجاد دسترسی آنلاین استفاده کنید.

۴. در دوره های آنلاین شرکت کنید

گذراندن دوره های آنلاین می تواند برای توسعه مهارت های بازاریابی دیجیتال مورد نظر مشتریان بسیار مفید باشد. می‌توانید دوره‌های رایگان اولیه را بیابید یا در یک کلاس آنلاین پولی سرمایه‌گذاری کنید که روش‌های مهم بازاریابی آنلاین را توضیح می‌دهد و به شما تمرین عمیقی با ابزارهای برتر بازاریابی دیجیتال می‌دهد. برخی از دوره های آنلاین دارای گواهینامه رسمی هستند که می توانید برای نشان دادن تخصص خود در بازاریابی دیجیتال در نمونه کار خود قرار دهید.

۵. با دیگر بازاریاب های دیجیتال مستقل شبکه کنید

ارتباط با دیگر بازاریابان دیجیتال آزاد و حرفه ای می تواند در گسترش شبکه حرفه ای شما مفید باشد. می توانید با افراد حرفه ای مشابه تبادل نظر و تجربیات داشته باشید. شبکه سازی همچنین در ارتقاء برند شخصی شما و دریافت ارجاعات مفید است. شما می توانید از طریق این روابط خود را در جامعه بازاریابی دیجیتال مستقل ادغام کنید و از دیگر متخصصان مستقل فرصت ها را از نزدیک یاد بگیرید.

مرتبط: ۷ مهارت برتر شبکه (نحوه توسعه و برجسته کردن آنها)

۶. برند شخصی خود را توسعه دهید

از قدرت شبکه های اجتماعی برای توسعه برند شخصی خود استفاده کنید. می توانید برند شخصی خود را در شبکه های اجتماعی مختلف و وب سایت های دیگر تبلیغ کنید. محتوای مرتبط با خدمات بازاریابی دیجیتال مستقل خود را که در وب سایت های پربازدید منتشر می شود، دریافت کنید. همچنین می توانید صفحات شخصی خود را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و با سایر متخصصان مستقل ارتباط برقرار کنید.

۷. حوزه مورد علاقه خود را پیدا کنید

شما می توانید در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید و شروع به جستجوی پروژه هایی کنید که به شما امکان می دهد آن مهارت ها را رشد دهید. اگر وظایف کلی بازاریابی دیجیتال را ترجیح می دهید، دوره های مدیریت و رهبری را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه استراتژیک و مفهومی بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید. شما می توانید در زمینه های مختلفی مانند سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال تخصص داشته باشید.

۸. مشتریان و پروژه های بازاریابی دیجیتال را به دست آورید

پس از توسعه مهارت های لازم و برند شخصی خود، فرصت های شغلی آزاد را پیدا کنید که برای شما مناسب است. برای ایجاد حضور آنلاین خود می توانید در وب سایت های فریلنسری مختلف ثبت نام کنید. بسیاری از بازاریاب‌های دیجیتال مسقل از سایت‌های آگهی کار بازدید می‌کنند تا پروژه‌های مناسب را پیدا کنند. بسیاری از شرکت‌ها کار را به فریلنسرها برون‌سپاری می‌کنند تا در فضای اداری، هزینه‌های نصب و آموزش صرفه‌جویی کنند. همچنین می توانید با شرکت هایی که برای موقعیت های بازاریاب دیجیتال مستقل استخدام می کنند تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: فریلنسری به چه معناست؟ تعریف، نکات و مشاغل محبوب

بازاریاب دیجیتال مستقل کیست؟

یک بازاریاب دیجیتال مستقل کسی است که به شرکت ها و مشتریان مختلف در تبلیغ کسب و کار و محصولات خود با کمک دستگاه ها و فناوری دیجیتال کمک می کند. آنها معمولا در خانه کار می کنند و خدمات بازاریابی دیجیتال مختلفی را به مشتریان ارائه می دهند. بازاریابان دیجیتال مستقل به طور آزاد کار می کنند و به کسب و کارها در انجام وظایف مختلف مرتبط با بازاریابی دیجیتال کمک می کنند. آنها دانش گسترده‌ای در مورد اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها و تبلیغات آنلاین می‌توانند منجر به فروش شوند، ترافیک کسب‌وکار را افزایش دهند و آگاهی از برند را ایجاد کنند، دارند.

مطالب مرتبط: مدیر بازاریابی کیست؟ تعریف، نقش ها و مهارت ها

یک بازاریاب دیجیتال مستقل چه می کند؟

بازاریاب های دیجیتال مستقل محتوای وب را به عنوان یک روش تبلیغاتی تولید، مدیریت و تجزیه و تحلیل می کنند. آنها طیف وسیعی از خدمات بازاریابی دیجیتال را به مشتریان ارائه می دهند. اینها وظایفی هستند که بازاریابان دیجیتال مستقل انجام می دهند:

  • ساخت وب سایت یا نمونه کار شخصی خود
  • بهینه سازی وب سایت ها یا وبلاگ های مشتری برای سئو
  • برنامه ریزی کمپین های ایمیلی
  • توسعه استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای ایجاد ترافیک
  • تولید محتوای وبلاگ با کیفیت
  • اجرای کمپین در شبکه های اجتماعی
  • توسعه و تایید کپی بازاریابی
  • مدیریت شبکه های اجتماعی شرکت
  • مدیریت کمپین های تبلیغاتی و افزایش حضور در گوگل
  • تهگزارش تحلیلی
  • تعیین اهداف و شاخص های عملکرد
  • برنامه ریزی کمپین های بازاریابی ایمیلی

مهارت های یک بازاریاب دیجیتال مستقل

بازاریاب های دیجیتال مستقل به مجموعه ای از مهارت های نرم و فنی نیاز دارند. در اینجا این مهارت های لازم وجود دارد:

مهارتهای فنی

بازاریابان دیجیتال آزاد با نرم افزارها و پلتفرم های آنلاین مورد استفاده در مجموعه وظایف روزانه خود آشنا هستند. برخی از مهارت های فنی شامل استفاده از مهارت های سئو و SEM(بازاریابی موتورهای جستجو) برای هدف قرار دادن مخاطبان از طریق رتبه بندی موتورهای جستجو است. بازاریاب های دیجیتال مستقل کمپین های بازاریابی را تجزیه و تحلیل می کنند و ترافیک وب سایت های مشتری را ردیابی می کنند. آنها می دانند چگونه تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دهند و فروش و تبدیل را افزایش دهند.

مهارت های بازاریابی محتوا

بازاریاب های دیجیتال مستقل، محتوای نوشتاری و سمعی و بصری را برای جذب مخاطب به وب سایت مشتری انجام می دهند. این به آنها کمک می کند تا حضور آنلاین خود را ایجاد کنند. شما می توانید از مهارت های بازاریابی محتوای خود برای دستیابی به مخاطبان هدف از طریق پست های وبلاگ، محتوای ویدیویی و پادکست ها استفاده کنید.

مهارت های مدیریت زمان

بازاریابان دیجیتال مستقل می توانند با استفاده عاقلانه از زمان خود، برنامه های خود را مدیریت کنند. آنها بسیاری از وظایف حساس به زمان مانند تعیین ضرب الاجل، پاسخ دادن به ایمیل ها و رسیدگی به فاکتورها را انجام می دهند. مدیریت موثر زمان می تواند گردش کار آنها را ساده کند و سردرگمی را کاهش دهد.

مهارت های مذاکره

مشتریان ممکن است برای یک پروژه با بسیاری از فریلنسرهای دیگر ارتباط برقرار کنند. بازاریاب‌های دیجیتال مستقل می‌توانند نرخ‌های رقابتی را برای میزان کار به آنها پیشنهاد دهند. می توانید نگاهی به بازار بیندازید و بدانید که سایر متخصصان مستقل برای خدمات مشابه چه هزینه ای دریافت می کنند.

مهارت های ارتباطی

بازاریاب های دیجیتال مستقل نیاز به مهارت های ارتباطی قوی و حرفه ای دارند. آنها از مهارت های گوش دادن فعال، کلامی و ارتباط نوشتاری برای تولید محتوا و گزارش استفاده می کنند. مشتریان؛ بازاریاب های دیجیتال مستقل را ترجیح می دهند که بتوانند ایده های خود را به وضوح بیان کنند.

مطالب مرتبط: مهارت های ارتباطی: تعاریف و مثال ها 

تخصص های بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بزرگ است که موقعیت های مختلفی را برای وظایف خاص در بر می گیرد. در اینجا برخی از دسته بندی های رایج بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SEM)
  • تجزیه و تحلیل دیجیتال
  • تجارت الکترونیک
  • روابط عمومی
  • طراحی گرافیک
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

میانگین حقوق یک بازاریاب دیجیتال مستقل

به طور معمول، بازاریابان دیجیتال مستقل به صورت ساعتی یا بر اساس پروژه حقوق می گیرند. میانگین حقوق پایه هر فریلنسر بر اساس تجربه، پروژه ای که روی آن کار می کند و بودجه مشتری می تواند متفاوت باشد. میانگین حقوق یک بازاریاب دیجیتال تمام وقت حدود ۱۳ میلیون تومان در ماه است. مسئولیت های واقعی یک بازاریاب دیجیتال مستقل می تواند بر اساس مشتریان آنها متفاوت باشد. به همین دلیل است که بازاریابان دیجیتال مستقل این فرصت را دارند که در برخی پروژه ها حقوق بسیار بالاتری دریافت کنند.

سوالات متداول بازاریابی دیجیتال مستقل

در اینجا چند سوال متداول در مورد بازاریابی دیجیتال مستقل وجود دارد:

کجا می توانم بهترین مشاغل بازاریابی دیجیتال مستقل را پیدا کنم؟

شما می توانید بسیاری از آگهی های شغلی بازاریابی دیجیتال مستقل را در وب سایت های فریلنسری مختلف پیدا کنید. بسیاری از بازاریابان دیجیتال آزاد حضور آنلاین خود را در شبکه های اجتماعی مختلف افزایش می دهند. این به آنها کمک می کند تا مشتریان را جذب کنند و پروژه های بازاریابی دیجیتال را دریافت کنند.

بهترین ابزار برای یک بازاریاب دیجیتال چیست؟

ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال به نیازهای یک پروژه بستگی دارد. ابزارهای محبوبی که توسط یک بازاریاب دیجیتال استفاده می شود عبارتند از WordPress، Google Analytics، Canva و ابزارهای SEO مانند Ahrefs و Shopify. این ابزارها به آنها کمک می کند تا فروش و تبدیل ایجاد کنند.

چگونه نرخ های بازاریابی دیجیتال مستقل خود را تنظیم کنم؟

بازاریاب های دیجیتال مستقل بر اساس مهارت و تجربه خود هزینه دریافت می کنند. می توانید بفهمید که سایر متخصص ها چه چیزی را شارژ می کنند و نرخ ساعتی یا ثابت خود را تعیین کنید. پس از کسب تجربه بیشتر، ممکن است در آینده درآمد بیشتری کسب کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *