چگونه یک متخصص سئو شویم

چگونه یک متخصص سئو شویم

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی است که برای بهبود دید وب سایت برای موتورهای جستجو استفاده می شود. متخصصان در این زمینه از این فرآیند برای آوردن ترافیک وب بیشتر به یک سایت خاص و در نتیجه کسب و کار بیشتر برای یک شرکت استفاده می کنند. یادگیری در مورد این فرآیند شما را برای نقش در طراحی وب، بازاریابی رسانه های اجتماعی یا تولید محتوا آماده می کند. در این مقاله به این می پردازیم که یک متخصص سئو کیست، وظایف شغلی، مهارت های مهم و چگونگی تبدیل شدن به یک متخصص سئو.

مطالب مرتبط: مهارت های فنی: تعاریف و مثال ها

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک فرآیند مبتنی بر وب است که ترافیک کاربر را به یک صفحه وب خاص می آورد. این شامل بسیاری از شیوه ها و استراتژی ها برای افزایش بیشتر ترافیک است. این به گسترش مخاطبان آنلاین شرکت، ایجاد کسب و کار و افزایش دیده شدن برند کمک می کند. از آنجایی که طراحی وب یک نیاز عمومی برای مشاغل است، شرکت ها در مجموعه ای از صنایع از دانش متخصصان برای بهبود فروش استفاده می کنند.

این بهینه سازی افزایش رتبه یک صفحه وب در الگوریتم های موتورهای جستجو است که بر تعداد کاربرانی که از آن سایت بازدید می کنند تأثیر می گذارد. پس از جستجوی کاربر، سایت های با بالاترین رتبه در بالای موتور جستجو ظاهر می شوند. استفاده از این فرآیندها شامل عوامل مختلفی است، مانند:

  • دسترسی: صفحات وب ساده و قابل درک ممکن است رتبه های بالاتری دریافت کنند.
  • دقت فنی: همراه با ظاهر کلی صفحه وب، جنبه فنی سایت نیز باید با تفکر طراحی شود.
  • زبان متداول: سایت باید شامل زبانی باشد که کاربران در جستجو درج کنند، مانند عبارات آشنا یا پرکاربردترین کلمات در صنعت.
  • تجربه کاربری: صفحات وب که کاربر را درگیر می کنند و تجربه ای یکپارچه را ارائه می دهند، پتانسیل دریافت رتبه های بالاتر در جستجو را دارند.

مطالب مرتبط: متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

یک متخصص سئو که به عنوان متخصص سئو نیز شناخته می شود، یک متخصص فنی است که وب سایت ها را برای رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو بهینه می کند. متخصصان سئو می دانند که چگونه محتوا ایجاد کنند و ساختار وب سایت را برای افزایش ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو به سایت ها تغییر دهند. زمینه سئو به طور مداوم تغییر می کند، بنابراین آنها زمان زیادی را صرف تحقیق و آزمایش روش های جدید برای دستیابی به بهترین نتایج می کنند.

چرا سئو مهم است؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو مهم است زیرا میزان کسب و کار یک شرکت را افزایش می دهد. دستیابی به رتبه بالا در یک سایت، آن را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نزدیکتر می کند و تعداد کلیک ها، فروش و تعاملات سایت را افزایش می دهد. با چنین تأثیر ملموسی بر فروش، مشاغل از طراحی صفحات وب خود سود می برند.

از آنجایی که موتور جستجو سایت ها را بر اساس چندین فاکتور مهم رتبه بندی می کند، جستجو موثرترین و قابل اعتمادترین سایت ها را در صدر SERP قرار می دهد. این امر توانایی برندها در کنترل نتایج را کاهش می دهد و منجر به یک فرآیند منصفانه می شود. بنابراین، استخدام یک متخصص برای ایجاد محتوایی که رتبه بالایی در الگوریتم دارد، به یک شرکت کمک می کند.

متخصصان سئو چه می کنند؟

متخصصان و کارشناسان در این زمینه طیف وسیعی از وظایف را برای طراحی وب سایت ها برای بهینه سازی انجام می دهند. ممکن است بسته به صنعت خاصی که در آن کار می کنید، تغییراتی وجود داشته باشد، اما به طور کلی، بسیاری از کارشناسان مجموعه ای از وظایف مشابه را انجام می دهند. برخی از وظایف شغلی معمولی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تجزیه و تحلیل کردن حضور وب رقبا
  • ایجاد، مدیریت و به روز رسانی کانال های رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل کاربران
  • توسعه دادن ابتکارات بازاریابی جدید
  • دنبال کردن بهترین شیوه ها
  • شناسایی و پیاده سازی فرصت های لینک سازی
  • پیاده سازی و نگهداری کردن عنوان و متا تگ ها در محتوا
  • نظارت ابزارهای وب مستر
  • مذاکره کردن به منظور عقد قرارداد با مشتریان و فروشندگان
  • بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای موتورهای جستجو
  • انجام مداوم پروژه های کشف و گسترش کلمات کلیدی
  • توصیه کردن تغییراتی را در محتوا، پیوندها و ساختار وب سایت برای بهبود رتبه بندی
  • تحقیق درباره آخرین روندها تحقیق
  • ردیابی، گزارش و تجزیه و تحلیل داده ها برای کمپین ها

چگونه یک متخصص سئو شویم

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. مدرک دانشگاهی را در نظر بگیرید

کسب مدرک لیسانس را در نظر بگیرید تا مهارت های مهمی را بیاموزید که می تواند به شما در تبدیل شدن به یک متخصص کمک کند. برنامه های خاص کمی وجود دارد، اما مطالعه در یک رشته مرتبط مانند بازاریابی، ارتباطات یا علوم کامپیوتر را در نظر بگیرید. برخی از دانشگاه ها ممکن است افتخارات مشترک یا برنامه های گواهی را در ترکیب با برنامه های مدرک ارائه دهند. تکمیل مدرک لیسانس ممکن است حدود سه تا چهار سال طول بکشد و اغلب شامل فرصت های کارآموزی در یک زمینه مرتبط می شود. برخی از پیشنهادات دوره ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مربوط:

  • چگونه یک تحلیلگر بازاریابی دیجیتال (با مهارت) شویم
  • مدارک معادل GCSE

۲. یک برنامه صدور گواهینامه را در نظر بگیرید

فارغ از اینکه مدرک لیسانس خود را تکمیل کرده اید یا نه، برنامه صدور گواهینامه بهینه سازی موتور جستجو را در نظر بگیرید. مدارس، شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها گواهینامه‌هایی در زمینه بازاریابی، تحلیل، برنامه‌نویسی کامپیوتر و سایر زمینه‌های مرتبط ارائه می‌دهند. برخی از برنامه ها دوره های آموزشی را برای کمک به شما در تکمیل الزامات گواهی ارائه می دهند.

گزینه دیگر دریافت گواهینامه در یک موتور جستجوی خاص است، بنابراین شما یک مجموعه مهارت تخصصی دارید. هزینه برنامه صدور گواهینامه به برنامه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد.

مطالب مرتبط: 

  • آنچه باید در مورد مدارک حرفه ای بدانید
  •  ۸ گواهی سئو (با تعاریف و نکات)

۳. اصول و مبانی را درک کنید

حتی اگر گواهینامه دریافت کنید، تحقیق در مورد اصول و مبانی در زمان خود مفید است. نحوه تعامل مخاطبان با موتورهای جستجو را بیاموزید یا برای مطالعه جنبه های فنی طراحی وب وقت بگذارید. این ممکن است شامل کدنویسی، سرعت سایت یا قابلیت استفاده از تلفن همراه باشد. انواع مختلفی از بهینه سازی وجود دارد، مانند:

  • تحقیق کلمات کلیدی: شناسایی جستجوهای مرتبط با کلمات کلیدی کاربر به شما هشدار می دهد که کدام کلمات را در وب سایت یا محتوای خود بگنجانید.
  • ایجاد لینک: گنجاندن لینک از سایر وب سایت ها با نشان دادن اعتبار سایت شما، ترافیک ارگانیک را در موتور جستجو افزایش می دهد.
  • بهینه سازی در صفحه: بهینه سازی صفحات وب برای رتبه بندی بهبود یافته به طور خاص به ظاهر و احساس صفحه مربوط می شود.
  • بهینه‌سازی فنی: بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای خزیدن، نمایه‌سازی و تجربه کاربرپسند مربوط به قسمت پشتی طراحی وب، مانند کد HTML است.

مطالب مرتبط:

۴. نحوه کار موتورهای جستجو را بیاموزید

تحقیق کنید که هر موتور جستجو چگونه کار می کند تا بهتر بفهمید چه روش هایی را باید در کار خود بگنجانید. چند ویژگی کلیدی از یک صفحه وب وجود دارد که موتور ممکن است به آنها نگاه کند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • Authority(اعتبار): این نشان می دهد که یک وب سایت چقدر قانونی است.
  • Relevance(تطابق): این اندازه گیری می کند که چگونه اطلاعات یک صفحه با درخواست کاربر مطابقت دارد.
  • Utility(سودمندی): این نشان می دهد که یک نتیجه چقدر ممکن است در رابطه با درخواست کاربر مفید باشد.

مطالب مرتبط:

۵. تخصص در یک صنعت سئو را در نظر بگیرید

پس از کسب دانش گسترده از بهترین شیوه ها، به استفاده از مهارت های خود در یک صنعت خاص فکر کنید. این به شما کمک می کند تا موثرترین استراتژی ها را با تمرکز بر یک بازار خاص بیاموزید. به عنوان مثال، در ایجاد سایت برای شرکت های فناوری متخصص شوید. سپس، تمام کار شما حول یک صنعت می چرخد، نه اینکه در سایت ها در بسیاری از زمینه ها حرکت کنید.

۶. ساخت وب سایت را تمرین کنید

بهترین راه برای تسلط بر یک مهارت، تمرین مکرر است. چه به عنوان یک طراح وب مشغول به کار هستید و چه در اوقات فراغت خود وب سایت ایجاد می کنید، دانش خود را در مورد انواع شیوه ها و استراتژی ها بیشتر توسعه دهید. تکنیک ها یا مهارت های منحصر به فرد را برای اجرای آنچه از طریق تحقیق یاد می گیرید، امتحان کنید. به عنوان مثال، تست کنید که آیا برچسب زدن کلمات کلیدی خاص باعث افزایش یا کاهش موقعیت صفحات در SERP می شود. هنگامی که کلمات کلیدی را تغییر دادید، جستجو کنید تا ببینید صفحه شما در کجای SERP قرار دارد.

۷. نحوه استفاده از ابزارها و برنامه های تحلیلی را بیاموزید

برای تبدیل شدن به یک متخصص، باید یاد بگیرید که چگونه از ابزارها و برنامه های تحلیلی خاص صنعت استفاده کنید. این ابزارها و برنامه‌ها کیفیت کاری را که انجام می‌دهید افزایش می‌دهند و در طول مسیر بر اساس معیارها، کلیک‌ها یا بازدید از یک صفحه وب، بازخورد مفیدی را ارائه می‌دهند. در حالی که ممکن است موفقیت یک صفحه را بدون آنها تجزیه و تحلیل کنید، سهولت و اثربخشی ابزارها و برنامه ها را ارزشمند می کند.

مرتبط: راهنمای قطعی سئوی یوتیوب

۸. به دنبال پیشرفت حرفه ای باشید

بهترین شیوه ممکن است هر روز تغییر کند زیرا موتورهای جستجو الگوریتم های خود را تغییر می دهند یا کل سیستم را به روز می کنند. برای به روز ماندن با این تغییرات، به طور منظم در مورد موتورهای جستجو مطالعه کنید، به یک پادکست صنعتی گوش دهید یا در یک کنفرانس حرفه ای شرکت کنید. دانستن تغییرات احتمالی شما را آماده می کند تا صفحات وب را برای حفظ رتبه بندی ویرایش کنید.

۹. داده ها را مطالعه کنید

پرس و جوهای کاربر خود را از طریق موتورهای جستجوی مختلف اجرا کنید تا سایت هایی را که رتبه بالایی در SERP دارند مشاهده کنید. این سایت‌ها نمونه‌هایی از روش‌های موفق هستند، بنابراین چند مورد را بررسی کنید تا ارزیابی کنید چه کلمات کلیدی، تجربه کاربر یا سایر روش‌ها در موفقیت آن نقش داشته است.

مطالب مرتبط: ۲۱ ابزاری که به شما در یافتن رقبا کمک می کند

۱۰. ارتباطات ایجاد کنید

مانند بسیاری از نقش‌های حرفه‌ای، ایجاد ارتباطات بخش مهمی از پیشرفت است. از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای پیوستن به گروه های خاص صنعت یا دنبال کردن متخصصان در این زمینه استفاده کنید. شبکه ای از ارتباطات خود را خارج از رسانه های اجتماعی نیز بسازید. این ممکن است شامل دوستان، همکاران، مشتریان، شرکای تجاری یا هر شخص دیگری باشد که می‌تواند به شما در یافتن شغل یا کاوش عمیق‌تر در صنعت سئو کمک کند.

۱۱. یک نمونه کار ایجاد کنید

ایجاد یک نمونه کار برای نمایش پروژه هایی که انجام داده اید را در نظر بگیرید. معیارهای موفقیت را برای تعیین کمیت بیشتر دانش خود از بهترین شیوه ها لحاظ کنید. از این استفاده کنید تا به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که چه مهارت هایی برای ادامه رشد در صنعت بهینه سازی موتورهای جستجو کسب کرده اید.

مطالب مرتبط: چگونه یک نمونه کار دیجیتال بسازیم که شما را استخدام کند

۱۲. صبور باشید

تحقیق، ردیابی داده‌ها و آزمایش روش‌های جدید تنها تعدادی از کارهای زمان‌بر هستند که در متخصص شدن گنجانده شده‌اند. همچنین هنگام آزمایش یک عمل سئو در صفحه وب خود، مشاهده موفقیت زمان می برد. در حین یادگیری مهارت های جدید و پیاده سازی آنها در کار خود، صبور باشید.

۱۳. از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار استفاده کنید

از شبکه های اجتماعی برای پیوستن به گروه های سئو و دنبال کردن کارشناسان این حوزه استفاده کنید. همچنین می‌توانید پیوستن به سایر گروه‌های مرتبط با صنعت را برای بازاریابی، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی برای تجارت در نظر بگیرید. ارتباط مجازی با دیگران ممکن است به شما این امکان را بدهد که در مورد صنعت سؤال بپرسید، اخبار مربوط به به روز رسانی های جدید یا احتمالی را دریافت کنید، در گفتگوها شرکت کنید، به منابع صنعت دسترسی داشته باشید و روندها را دنبال کنید.

موارد مرتبط: ۷ گام برای بهبود شبکه خود با رسانه های اجتماعی

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *