چگونه در ۷ مرحله اعتماد به نفس ایجاد کنیم

اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند در محل کار، چه با مصاحبه کننده، سرپرست، همکاران یا سایر افرادی که در طول روز کاری با آنها تعامل دارید، تأثیر مثبتی داشته باشید.

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا اعتماد به نفس برای شغل شما مهم است و نمونه هایی از چگونگی توسعه این کیفیت را به شما ارائه می دهیم.

چرا اعتماد به نفس مهم است؟

اعتماد به نفس شما را آماده می‌کند تا در مصاحبه‌ها و بعداً زمانی که مشغول به کار هستید، بهترین عملکرد را داشته باشید. هنگامی که با اعتماد به مهارت ها و شخصیت خود به مصاحبه نزدیک می شوید، کمتر بر مقایسه خود با سایر نامزدها تمرکز می کنید و تاکید بیشتری بر پاسخگویی مؤثر به سؤالات و ارائه پاسخ های آماده دارید. با اعتماد به نفس، می توانید توانایی خود را برای انجام وظایف و رسیدن به اهداف در محل کار بهتر نشان دهید.

در اینجا برخی از مزایای کلیدی اعتماد به نفس آورده شده است:

  • توانایی شما برای حل مسئله و فکر کردن از طریق راه حل ها را بهبود می بخشد.
  • ارتباط با سرپرستان و همکاران را بهبود می بخشد.
  • به شما کمک می کند بر موانع و چالش های محل کار غلبه کنید.
  • عملکرد کلی کار شما را بهبود می بخشد.

چگونه اعتماد به نفس ایجاد کنیم

ایجاد اعتماد به نفس مستلزم تأمل در ادراک از خود و ایجاد عاداتی است که تصویر مثبتی از شما ایجاد می کند. در اینجا چند راه برای ایجاد این ویژگی وجود دارد:

۱-روی خودتان تمرکز کنید

در حالی که ممکن است برای فرصت‌های شغلی با سایر نامزدها رقابت کنید، مهم است که روی کیفیت‌ها و تجربیاتی که در محل کار به ارمغان می‌آورید تمرکز کنید و از مقایسه خود با دیگران اجتناب کنید.

فهرستی از تمام ویژگی های مثبت، تجربیات منحصر به فرد و مهارت های ارزشمند خود را در نظر بگیرید. شناخت فردیت خود می تواند به شما کمک کند تا مزایای تجارب و دیدگاه های خاص خود را ببینید.

همچنین، اهدافی را که می خواهید در شغل و نقش های فعلی یا آینده خود به آن برسید شناسایی کنید. همانطور که برای مصاحبه آماده می شوید، کار جدیدی را شروع می کنید یا کارهای روزانه خود را کامل می کنید، از این اهداف برای یادآوری آنچه می خواهید به دست آورید استفاده کنید.

۲. دستاوردهای گذشته را در نظر بگیرید

اهدافی را که قبلاً به آن دست یافته اید و اهدافی که نزدیک به آن هستید را شناسایی کنید.

برای اهداف بلندمدت، مراحلی را که برای رسیدن به آنها باید بردارید و قدم هایی که قبلا برداشته اید را فهرست کنید. این یادآوری‌ها می‌توانند به شما در ایجاد اعتماد به نفس با تشخیص سخت‌کوشی‌تان کمک کنند.

مطالب مرتبط: اعتماد به نفس در محل کار: چرا مهم است و چگونه آن را بهبود بخشید

۳. یک تصویر مثبت از خود ایجاد کنید

ایجاد دیدگاه مثبت از خود اغلب با تنظیم طرز فکر و محدود کردن مقایسه با دیگران آغاز می شود. با تصور کردن خود به عنوان فردی که می خواهید باشید، شروع به ساختن یک تصویر مثبت از خود کنید. برای مثال، خود را در موقعیتی که برای آن مصاحبه می کنید، با مجموعه ای از مهارت ها تجسم کنید.

هنگامی که تصویر مثبتی از خود ایجاد کردید، درگیر فعالیت های خودتأیید کننده باشید. خود تائیدی شامل گفتن جملات مثبت و نشاط آور به خود است تا هر گونه افکار منفی را که ممکن است در ذهن شما وجود دارد به چالش بکشید.

به عنوان مثال، اگر در مورد مصاحبه عصبی هستید، مهارت ها و دستاوردهایی را که در آن موقعیت به ارمغان می آورید را به خود یادآوری کنید. در محل کار، اگر پروژه جدیدی را انجام می‌دهید یا درخواست ارتقای شغلی می‌دهید، ممکن است از جملات تأییدکننده‌ای مانند «من واجد شرایط هستم» یا «من یک فرد موفق هستم» استفاده کنید.

۴. با ترس های احتمالی مقابله کنید

با تفکر در مورد آنچه که ممکن است شما را از دستیابی به پتانسیل خود منصرف کند، با ترس های احتمالی خود روبرو شوید. برای مثال، اگر نگران این هستید که بتوانید به همه سؤالات مصاحبه کننده پاسخ دهید، پاسخ دادن به سؤالات را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تمرین کنید. اگر در مورد ملاقات با افراد جدید در محل کار خود عصبی هستید، بهتر است خودتان را به طور فعال به افرادی که نمی‌شناسید معرفی کنید.

۵. مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید

به ورزش کردن، خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و خواب کافی عادت کنید. زمانی را برای انجام کاری که هر روز از آن لذت می برید، اختصاص دهید، مانند شروع یک سرگرمی قدیمی یا شروع یک سرگرمی جدید. همچنین راه هایی برای تمرین مراقبت از خود در حین کار با کشش پشت میز و استراحت های کوتاه در طول روز در نظر بگیرید.

علاوه بر حفظ سلامت روحی و جسمی قوی، باید سلامت اجتماعی خود را نیز در اولویت قرار دهید. گذراندن یک شب با دوستان خوب یا رفتن به شام ​​با خانواده می تواند مهارت های بین فردی را تقویت کند که می تواند به شما کمک کند با همکاران بهتر کار کنید. شما همچنین می توانید برای بهبود روابط کاری خود تلاش کنید تا همکاران خود را برای گردهمایی های اجتماعی دعوت کنید.

مطالب مرتبط: ۱۶ تمرین برای تقویت اعتماد به نفس

۶. در مورد طرد شدن تجدید نظر کنید

رد شدن گاهی اوقات بخشی از فرآیند مصاحبه است، اما تنظیم دیدگاه خود در مورد رد شدن می تواند به شما کمک کند که در نزدیک شدن به مصاحبه های آینده اعتماد به نفس داشته باشید. اگر یک شغل به شما پیشنهاد نمی شود، سعی کنید روی روش هایی که در مصاحبه موفق شدید تمرکز کنید. شاید شما وضعیت بدنی مطمئنی داشتید و به یک سوال سخت متفکرانه پاسخ دادید. همچنین می‌توانید این «نه» را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری بهتر درک کنید که چگونه می‌توانید مهارت‌های مصاحبه خود را بهبود بخشید. در نظر داشته باشید که با مدیر استخدام تماس بگیرید تا از زمان و توجه آنها تشکر کنید و همچنین از آنها بازخورد سازنده بخواهید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که رد کردن معمولاً در محیط کار شخصی نیست.گاهی اوقات، شما شغل را پیدا نمی کنید زیرا کاندیدای استخدام شده دارای تجربه یا مهارت یا شخصیت مرتبط تری بود.

۷. اطراف خود را با مثبت اندیشی احاطه کنید

بخشی از ایجاد و حفظ سطح اعتماد به نفس تغییر طرز فکر شماست. با تمرکز بر روی چیزهای مثبت، از مراقبت از خود گرفته تا دستاوردهای گذشته، شما در حال بازنگری در برداشت خود هستید. عنصر مهم دیگر در این تغییر دیدگاه، احاطه کردن خود با پیام‌های مثبت و افرادی است که شما را تشویق و حمایت می‌کنند.

برای مثال، اگر یک همکار دارید که همیشه مایل به ارائه مشاوره یا کمک در پروژه‌های دشوار است، این نوع نگرش مثبت می‌تواند باعث شود که احساس کنید به تنهایی با چالش‌های خود روبرو نیستید. در واقع، داشتن کسی در زندگی‌تان که کلمات تشویق کننده را به شما ارائه می‌دهد و به شما یادآوری می‌کند که قبلاً چه کارهایی انجام داده‌اید، می‌تواند الهام‌بخش شما باشد تا با اعتماد به نفس به جلو حرکت کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *