ارائه آسانسوری بهینه چیست؟

ارائه آسانسوری

بهینه سازی ارائه آسانسوری شما می تواند در تمام زمینه های شغلی شما کمک کند، چه بخواهید شغل رویایی خود را ایمن کنید، چه سرمایه گذاران را متقاعد کنید که در یک شرکت سرمایه گذاری کنند یا محصولات و خدمات را بفروشید. یک ارائه آسانسوری موثر می تواند به شما این امکان را بدهد که ارتباطات جدید ایجاد کنید و تأثیرات مثبت و ماندگاری را روی مخاطبان بگذارید. در حالی که این ابزار ارزشمند است، برای ایجاد یک ارائه قدرتمند به تلاش و تمرین نیاز دارد.

در این مقاله، ما در مورد اینکه یک  ارائه آسانسوری بهینه چیست، توضیح می دهیم که چگونه یک ارائه آسانسوری ایجاد کنید و چند مثال برای راهنمایی شما ارائه می دهیم.

ارائه آسانسوری بهینه چیست؟

یک ارائه آسانسوری بهینه به شما این امکان را می دهد که در ۶۰ ثانیه یا کمتر، درباره خود، محصول یا ایده خود به روشی جالب، به یاد ماندنی و مختصر به کسی بگویید. نامزدهای شغلی می‌توانند از این ابزار برای معرفی خود به مدیران یا استخدام‌کنندگان استفاده کنند و یک مرور کلی از اینکه چه کسانی هستند و چه نوع نقشی را می‌خواهند ارائه دهند. متخصصان فروش و کارآفرینان نیز از این ابزار برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

مطالب مرتبط:  شبکه کسب و کار چیست؟ با نکاتی برای موفقیت

چه چیزی را باید در یک ارائه آسانسوری بهینه گنجاند

در اینجا مولفه‌های کلیدی که باید در ارائه آسانسوری گنجانده شوند آمده است:

  • مشکل: مشکلی را که می توانید به عنوان یک حرفه ای یا با محصول یا خدمات خود حل کنید، توضیح دهید.
  • راه حل: زمانی که مشکل را تعریف کردید، می توانید راه حل خود را توضیح دهید.
  • پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP): آنچه را که محصول، خدمات یا نامزدی شما را متفاوت از رقبا می کند برجسته کنید.
  • بدام انداختن(قلاب): یک بیانیه به یاد ماندنی برای جلب توجه مخاطبان خود در پایان بنویسید. برای مثال، ممکن است بر سودی که کسب‌وکار آن‌ها با استفاده از محصول شما می‌تواند داشته باشد، تأکید کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه به آسانسور زمین بپردازیم (با مثال)

زمان استفاده از ارائه آسانسوری

ممکن است بخواهید در زمانهای زیر از ارائه آسانسوری استفاده کنید:

  • مصاحبه برای شغل: در طول یک مصاحبه شغلی، مصاحبه کننده ممکن است بگوید، ” در مورد خودتان بگویید “ یا از شما بخواهد که خود را به عنوان نامزد معرفی کنید. در پاسخ به این، می‌توانید یک ارائه آسانسوری مختصر و جذاب ارائه دهید تا صلاحیت‌های خود را برای این موقعیت برجسته کنید و نحوه برنامه‌ریزی برای مشارکت در شرکت را مشخص کنید.
  • معرفی یک سازمان به سرمایه گذاران: اگر می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، ممکن است به دنبال سرمایه گذارانی باشید که بتوانند سازمان را تامین مالی کنند. ارائه آسانسوری می تواند به شما امکان دهد ایده یا مدل کسب و کار خود را برای سهامداران بالقوه تبلیغ کنید و آنها را متقاعد کنید که از تلاش های شما حمایت کنند.
  • بازاریابی یک محصول یا خدمات: اگر در زمینه بازاریابی، فروش، تجارت یا یک زمینه مرتبط کار می کنید، ممکن است مسئول تبلیغ یک محصول یا خدمات به مشتریان بالقوه باشید. می‌توانید از ارائه آسانسوری برای خلاصه کردن ارزش یک محصول یا خدمات و تشویق مخاطبان به خرید استفاده کنید.

چگونه یک ارائه آسانسوری بهینه ایجاد کنیم

از این مراحل برای ساخت ارائه آسانسوری بهینه استفاده کنید:

۱. خودتان را معرفی کنید

نزدیک به ابتدای ارائه آسانسوری خود، یک جمله در مورد اینکه چه کسی هستید بیان کنید. نام کامل و شغل خود را ذکر کنید. به عنوان مثال، ممکن است خود را به عنوان نماینده فروش یک شرکت خاص یا مشاور صاحبان مشاغل کوچک تا متوسط ​​معرفی کنید . اگر دانشجو هستید، می توانید رشته تحصیلی خود را مشخص کنید و مدرسه ای را که در آن تحصیل می کنید نام ببرید.

بیشتر بخوانید:  چگونه خود را به صورت حرفه ای معرفی کنیم

۲. توضیح دهید که چه کاری انجام می دهید

یک یا دو جمله در مورد کاری که انجام می دهید و مشکل خاصی که حل می کنید بنویسید. اگر نامزد شغل هستید، توانایی های حرفه ای و زمینه های تخصصی خود را برجسته کنید. اگر ایده ای را تبلیغ می کنید، ایده و دلیل اهمیت آن را توضیح دهید. بر مزایایی که ارائه می‌دهید و نحوه تأثیرگذاری بر زندگی دیگران تمرکز کنید.

۳. مشخص کنید که به چه کسی خدمت می کنید

یک یا دو جمله در مورد اینکه مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند بنویسید. ممکن است بخواهید توضیح دهید که چگونه محصولات یا خدمات شما به این گروه از افراد کمک می کند. اگر در مصاحبه ای کاندیدای شغل هستید، در مورد اینکه چرا می خواهید در شرکت استخدام کننده کار کنید بحث کنید.

۴. آنچه شما را متمایز می کند بیان کنید

پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) خود را بنویسید تا خود را از رقبا متمایز کنید. اگر محصول، خدمات یا شرکتی را تأیید می‌کنید، به نحوه برآوردن نیازهای مصرف‌کننده اشاره کنید. اگر کاندیدای کار هستید، در مورد تجربیات، شایستگی ها یا اعتباری که شما را به عنوان یک نامزد منحصر به فرد می کند، بنویسید.

مطالب مرتبط:  ارزش پیشنهادی منحصر به فرد چیست؟ به علاوه مثال ها

۵. شامل یک قلاب هیجان انگیز باشد

در پایان یک قلاب اضافه کنید تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید. برای مثال، ممکن است فوراً نحوه تأثیر محصول یا خدمات شما بر زندگی آنها را بیان کنید. همچنین می‌توانید به جای یک جمله، از یک سؤال تفکر برانگیز استفاده کنید، مانند سؤالی که به مشکلی که ممکن است آن‌ها با آن مواجه هستند، رسیدگی کند.

۶. یک ارائه منسجم ایجاد کنید

هنگامی که بخش های مختلف ارائه خود را تهیه کردید، عبارات را در یک ارائه منسجم ترکیب کنید. اطمینان حاصل کنید که می توانید بین نقاط به شیوه ای واضح و محاوره ای انتقال دهید. گفتن آن را با صدای بلند توسط خودتان و دیگران تمرین کنید تا مطمئن شوید که مختصر و قابل درک است.

نمونه های ارائه آسانسوری

این مدل های ارائه آسانسوری را مرور کنید تا شما را در نوشتن ارائه خودتان راهنمایی کند:

مثال ۱

در اینجا مثالی از یک ارائه آسانسوری برای بازاریابی یک ایده جدید اپلیکیشن آمده است:

آیا از سفر لذت می برید؟ اگر بله، آیا تا به حال آرزو کرده اید که راهی برای ثبت تمام رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌هایی که دوست دارید در یک مکان مرکزی وجود داشته باشد؟ نام من سابرینا هوس است و من یک طراح نرم افزار هستم . من Travel With Me را ساخته ام، برنامه ای که به کاربران امکان می دهد پیوندها، تصاویر، یادداشت ها، نقشه ها و موارد دیگر را برای مقاصد مختلف آپلود کنند. برنامه من به مسافران جهان یا حتی افرادی که برای شهر خود ارزش قائلند، اجازه می دهد تا به راحتی مکان ها و توصیه های مورد علاقه خود را سازماندهی کنند. در آزمایش اولیه، ۹۸ درصد از کاربران گفتند که این برنامه زندگی آنها را بهبود بخشیده است.

مطالب مرتبط:  “من یک ایده تجاری دارم:” چگونه شروع کنیم

مثال ۲

در این مثال، نامزدی که برای شغل معلمی درخواست می‌کند، ارائه آسانسوری خود را به مصاحبه‌گر می‌دهد:

نام من سوفیا هرناندز است. من دانشجوی دانشگاه کلوبل هستم و در حال تحصیل زبان انگلیسی هستم. با توجه به آموزش آکادمیک من در زمینه تحقیق و نویسندگی، من در انتقال اطلاعات پیچیده به طور واضح و مفید متخصص هستم. علاوه بر این، به دلیل تجربه ای که در کار داوطلبانه در مرکز اجتماعی محلی خود دارم، با بچه ها خوب هستم. علاوه بر این، مراقبت از سه خواهر و برادر کوچکتر به من دیدگاه منحصر به فردی در مورد اهمیت ایجاد احساس راحتی و امنیت در کودکان در هنگام تلاش برای آموزش درس های مهم به آنها داده است. من دوست دارم به عنوان یک معلم نویسندگی به این سازمان کمک کنم.

مثال ۳

در این طرح آسانسور، یک فروشنده یک شرکت مراقبت از پوست را به مشتریان بالقوه تبلیغ می کند:

من جان چانگ هستم و بیش از هفت سال است که یک مشاور موفق مراقبت از پوست هستم. در دورانی که در این صنعت بودم، متوجه شدم که یکی از بزرگترین چالش‌هایی که مردم در مراقبت از پوست با آن مواجه می‌شوند، ایجاد یک روتین است. Inner Peace Cosmetics می تواند این مشکل را برطرف کند. شما می توانید محصولات سفارشی را با توجه به نیازهای مراقبت از پوست منحصر به فرد خود ایجاد کنید، و هنگامی که با اپلیکیشن ارتباط برقرار می کنید، می توانید یادآورهای روزانه برای استفاده از هر محصول دریافت کنید. حتی می توانید توسط شرکت در اپلیکیشن واجد شرایط تخفیف و هدایا شوید. این مدل کسب‌وکار نوآورانه برای کسانی که می‌خواهند روال مراقبت از پوست خود را بهبود بخشند، مناسب است.

مطالب مرتبط:  چگونه یک ایده را در ۸ مرحله به یک شرکت ارائه کنیم

نکاتی برای نوشتن ارائه آسانسوری

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که به شما در ایجاد یک ارائه آسانسور قانع کننده کمک می کند:

۱.آن را ساده نگه دارید

یک ارائه آسانسور عالی ساده و قابل درک است، حتی برای افرادی که صنعت شما را نمی شناسند. برای انجام این کار، از به کار بردن اصطلاحات تخصصی یا کلمات مرتبط با صنعت که ممکن است یک فرد معمولی متوجه نشود، خودداری کنید. یکی از راه‌های ساده نگه‌داشتن حرف‌تان، استفاده از این فرمول اصلی است:من/ما [مشکل] را با ارائه [منافع] حل می کنیم، تا به [مشتری/مشتری ایده آل] در دستیابی به [نتیجه مطلوب] کمک کنیم.

۲.مدت زمان های مختلف را برای ارائه آسانسوری خود آماده کنید

بسته به موقعیت، ممکن است مدت زمان متفاوتی برای مطرح کردن ارائه خود داشته باشید. برای مثال، اگر در یک رویداد شبکه سازی ساختاریافته هستید، ممکن است دو دقیقه فرصت داشته باشید تا خود را معرفی کنید. در موقعیتی دیگر، ممکن است تنها ۲۰ ثانیه فرصت داشته باشید تا به کسی بگویید که هستید و چه می‌کنید. با ایجاد ارائه هایی در مدت زمان های مختلف، می‌توانید احساس آمادگی کنید که پیام خود را به طور مؤثر و در مدت زمان مناسب منتقل کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه یک ایده را در ۶ مرحله مطرح کنیم

۳.یک ارائه تک جمله ای ایجاد کنید

هنگام ایجاد ارائه هایی با مدت زمانهای مختلف، یکی را بسازید که تنها یک جمله باشد. وقتی با کسی صحبت می کنید، با ارائه تک جمله ای خود راهنمایی کنید. اگر فرد با یک سوال پیگیری کند، این یک فرصت عالی برای به اشتراک گذاشتن ارائه کامل آسانسوری یا تغییرات گسترده تر شماست.

مطالب مرتبط:  ۱۵ نکته برای فروش تلفنی

۴.روی مزایا تمرکز کنید

اگر پیشنهاد شما در مورد یک محصول یا خدمات است، مزایای آن را برای کاربران آن متمرکز کنید. اگر یک ویژگی آن را منحصر به فرد و متفاوت از رقبا می کند، ممکن است بخواهید در انتها به آن اشاره کنید. بیشتر برنامه خود را بر روی آنچه محصول یا خدمات شما می تواند به مردم اجازه انجام یا اجرا دهد متمرکز کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *