نحوه بهبود سرعت صفحه (با اهمیت و نکات)

نحوه بهبود سرعت صفحه (با اهمیت و نکات)

هنگام جستجوی آنلاین، احتمالاً متوجه شده اید که برخی از صفحات وب سایت سریعتر از سایرین بارگذاری می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد و راه هایی وجود دارد که یک کسب و کار می تواند سرعت صفحه وب سایت خود را بهبود بخشد. دانستن اینکه چه عواملی بر سرعت بارگذاری یک صفحه وب تأثیر می‌گذارد و چرا اهمیت دارد، برای کارمندان در زمینه‌های کسب و کار، فناوری اطلاعات و بازاریابی مفید است.

در این مقاله، توضیح می دهیم که سرعت صفحه چیست و چرا اهمیت دارد و نحوه بهبود سرعت صفحه وب سایت کارفرمای خود را همراه با نکاتی برای کمک به شما در این فرآیند شرح می دهیم.

سرعت صفحه چیست؟

سرعت صفحه به مدت زمانی که طول می کشد تا یک صفحه وب سایت بارگذاری شود، اشاره دارد. به طور خاص، افراد می توانند زمان بارگذاری صفحه را بر اساس مدت زمانی که برای بارگذاری محتوای قابل مشاهده یا محتوای بالای صفحه در رابطه با کل صفحه لازم است، ارزیابی کنند. روش دیگر برای تجزیه و تحلیل سرعت صفحه، در نظر گرفتن “اولین بار برای بایت” است، که به مدت زمانی اشاره دارد که مرورگر اولین بایت اطلاعات ارسال شده از وب سرور را دریافت می کند.

مطالب مرتبط:  نحوه ایجاد یک وب سایت در سایت های گوگل در ۱۰ مرحله آسان

چرا سرعت صفحه برای سئو مهم است؟

صاحبان مشاغل با حضور آنلاین به دلایل زیادی باید به سرعت صفحه وب سایت خود توجه کنند. شرکت هایی که برای بخش بزرگی از درآمد خود به سایت های خود متکی هستند، اهمیت داشتن یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را می دانند که به آنها کمک می کند خود را از رقبای خود متمایز کنند. در اینجا برخی از مهم ترین دلایلی که چرا سرعت صفحه بخش مهمی از سئو است آمده است:

۱)نرخ پرش

اکثر مردم انتظار دارند یک صفحه وب در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود. زمانی که بارگذاری یک صفحه بیشتر از آن طول می‌کشد،  نرخ پرش  یا نرخ خروج شخص از سایت را افزایش می‌دهد. هنگام مدیریت وب سایت خود، ممکن است بخواهید اطمینان حاصل کنید که یک سایت بهینه شده برای سریع ترین سرعت صفحه ممکن دارید تا مردم را در مرور آنچه شرکت ارائه می دهد حفظ کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه نرخ پرش خود را کاهش دهیم و چرا مهم است

۲)رتبه بندی موتورهای جستجو (SERP)

از موتورهای جستجوی محبوب یک مورد هست که از الگوریتمی استفاده می کند که تعیین می کند کدام وب سایت ها بالاترین رتبه را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دارند. یکی از عوامل الگوریتم شامل سرعت صفحه است. سایت هایی که سرعت صفحه پایین تری دارند در SERP رتبه پایین تری دارند. اگر کسب و کار  شما در ۱۰ نتیجه اول SERP ظاهر نشود، احتمال دریافت ترافیک به وب سایت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

مطالب مرتبط:  ۱۱ KPI مهم برای ردیابی عملکرد SEO شما

۳)تجربه ی کاربر

هنگامی که مردم در حال جستجوی آنلاین برای یافتن چیزی هستند، معمولاً با قصد و نیت به دنبال آن هستند. آنها ممکن است بخواهند چیزی بخرند یا اطلاعات بیشتری در مورد موضوعی دریافت کنند. هنگامی که آنها سایت شما را پیدا کردند، می خواهید مطمئن شوید که تجربه آنها بهترین است، به طوری که آنها مدت بیشتری بمانند و حتی ممکن است چیزی بخرند. سرعت بالای صفحه به کاربران کمک می کند تا به راحتی در صفحات سایت شما حرکت کنند.

۴)شهرت و اعتبار

وقتی سایتی سرعت صفحه پایینی دارد، کاربران سایت نه تنها می خواهند فوراً آن را ترک کنند، بلکه ممکن است اعتبار سایت را نیز زیر سوال ببرند. کاربران با دانستن این موضوع که کسب و کارها مکررا محتوای خود را به روز می کنند و سایت امنی را حفظ می کنند، احساس راحتی می کنند. وقتی در سرعت صفحه تاخیر وجود دارد، این می تواند پیام اشتباهی در مورد یک شرکت ارسال کند. مردم بهترین فناوری موجود را می‌خواهند که به آنها کمک کند به اهداف جستجوی خود دست یابند.

مطالب مرتبط:  نحوه برنامه ریزی یک وب سایت: مراحل ساخت یک سایت کاربردی

۵)نرخ تبدیل

زمانی که کاربران احساس راحتی در استفاده از یک سایت داشته باشند و اطمینان داشته باشند که شرکت می تواند آنچه را که وعده داده است انجام دهد، به احتمال زیاد از سازمان خرید می کنند. این منجر به  نرخ تبدیل بالاتر می شود . از آنجایی که کسب‌وکارها می‌خواهند از نظر مالی موفق شوند، داشتن سرعت صفحه بالاتر در نهایت می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند.

مرتبط:  ۸ مرحله برای ایجاد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق

نحوه تعیین سرعت صفحه

می توانید سرعت بارگذاری صفحه سایت را از طریق تعدادی ابزار آنلاین رایگان بررسی کنید. با دنبال کردن مراحل زیر شانس خود را برای دریافت دقیق ترین نمایش سرعت صفحه افزایش دهید:

۱. از پیکربندی مناسب اطمینان حاصل کنید

قبل از انجام تست سرعت صفحه، بررسی کنید که شبکه تحویل محتوای شما (CDN) و حافظه پنهان پیکربندی مناسبی دارند. علاوه بر این، می توانید مطمئن شوید که در سایت به خوبی کار می کند. این تضمین می کند که کاربران نهایی به محتوایی که کارفرمای شما منتشر می کند دسترسی دارند.

۲. تست سرعت صفحه از دو مکان

گاهی اوقات آزمایش‌های فن‌آوری از مکان‌های مختلف برای تکرار انواع تجربیات بر اساس مکان کمک می‌کند. آزمایشی را به صورت محلی یا نزدیک مرکز داده خود انجام دهید و سپس آزمایشی را از یک مکان خارج از سایت که دورتر است اجرا کنید. اگر در آن لحظه نمی توانید سفر کنید، CDN خود را به طور موقت غیرفعال کنید و برای دریافت نتایج مشابه، مجدداً از مکان خود آزمایش کنید.

مرتبط:  راهنمای تست بار: تعریف، مزایا، مراحل و نکات

۳. آزمون را بیش از یک بار تکرار کنید

مانند بسیاری از آزمایش‌ها، با هر آزمایش می‌توانید نتایج متفاوتی دریافت کنید. سرعت صفحه وب سایت را بارها آزمایش کنید تا ببینید آیا داده ها تغییر می کنند یا خیر. اگر مرورگر شما اخیراً محتوای شما را در حافظه؛ پنهان یا ذخیره نکرده باشد، ممکن است نتایج نادرست باشند.

نکاتی برای افزایش سرعت صفحه

پس از تعیین امتیاز سرعت صفحه وب سایت، می توانید برای بهترین تجربه سایت به بهبود آن بپردازید. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر یک صفحه وب تأثیر بگذارد و در نتیجه سرعت بارگذاری کندتر شود. در اینجا چند نکته برای بهبود سرعت صفحه وب سایت شما وجود دارد:

۱)تحقیق در مورد بهترین هاست های وب

اساس یک وب سایت به میزبان وب آن متکی است. سرور ارائه دهنده ممکن است باعث کندی بارگذاری زمان شود. سعی کنید به میزبان وب دیگری تغییر دهید تا ببینید آیا بهبود می یابد یا خیر. اما قبل از انجام این کار، ممکن است بخواهید کمی تحقیق کنید. سرعت صفحه را برای میزبان وب مورد نظر خود جستجو کنید. در صورت امکان، یکی از سرورهای محلی را انتخاب کنید تا مسافتی که داده ها باید طی کنند را کوتاه کنید.

۲)بهینه سازی تصاویر

وقتی وب‌سایت‌ها از تصاویر با وضوح بالا استفاده می‌کنند، به دلیل حجم بالای فایل‌ها، سرعت صفحه وب کاهش می‌یابد. دانلود این تصاویر به زمان بیشتری نیاز دارد. فشرده سازی فایل های تصویری به بهینه سازی سایت شما کمک می کند. فهرستی از مواردی که باید فشرده شوند را تهیه کنید و تغییرات لازم را بر اساس اندازه توصیه شده برای تصاویر اعمال کنید. در آینده می‌توانید آن‌ها را در ابعاد مناسب آپلود کنید تا مجبور نباشید قدم دیگری برای فشرده‌سازی آن‌ها بردارید.

موارد مرتبط:  ۲۰ ابزار فشرده سازی تصویر (به علاوه تعریف و مزایا)

۳)پاک کردن کد

هر وب سایتی شامل صفحاتی از فایل های متنی یا کد است که حاوی ترکیبی از متن و زبان نشانه گذاری است. استفاده از یک طراح وب و/یا توسعه دهنده وب با تجربه را در نظر بگیرید که بتواند از محتوای سایت موجودی تهیه کند. این می تواند به شما کمک کند هر کد غیرضروری را که ممکن است در کاهش سرعت صفحه نقش داشته باشد شناسایی و حذف کنید.

مطالب مرتبط:  با توسعه دهنده وب بودن آشنا شوید

۴)انجام کش مرورگر

یکی دیگر از دلایل عالی برای استخدام یک متخصص برای کمک به بهینه سازی وب سایت شما این است که آنها بتوانند وظایفی مانند کش مرورگر را انجام دهند. توسعه دهندگان وب دانش انجام این کار را به درستی دارند که به بهبود ارتباط بین سرورها کمک می کند. این می تواند به افزایش زمان پاسخگویی که کاربران در تعامل با وب سایت کارفرمای شما تجربه می کنند کمک کند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *