چگونه مهارت های فروش خود را بهبود بخشید: راهنمای گام به گام

چگونه مهارت های فروش خود را بهبود بخشید

در حین کار در فروش، برای ایجاد تعاملات موفق به مهارت های خاصی نیاز دارید. این مهارت ها به ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری و متقاعد کردن مشتریان برای خرید یک محصول یا اشتراک در یک خدمات کمک می کند. اگر می‌دانید چگونه مهارت‌های فروش خود را بهبود ببخشید، می‌توانید از این تکنیک‌ها برای افزایش تعداد فروش و پیشرفت شغلی خود استفاده کنید. در این مقاله به بررسی مهارت های فروش و اهمیت آن ها می پردازیم و فهرستی از مراحلی که می توانید برای بهبود آن ها بردارید ارائه می کنیم.

مهارت های فروش چیست؟

مهارت های فروش شایستگی هایی هستند که شما را قادر می سازند تا تعاملات فروش موفقی داشته باشید. این مهارت‌ها طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها، مانند ارتباطات و مدیریت ارتباط با مشتری را پوشش می‌دهند. شما می توانید مشتریان بالقوه را جذب کنید، روابط بلندمدت ایجاد کنید و مذاکرات لازم را برای بستن یک معامله با استفاده از مجموعه ای خاص از مهارت ها انجام دهید. آگاهی از محصولاتی که می فروشید و خدماتی که یک شرکت ارائه می دهد ممکن است یک صلاحیت فنی بیشتر در حوزه فروش باشد. با بهبود این مهارت ها می توانید تعداد فروش خود را افزایش دهید و شغل خود را ارتقا دهید.

چگونه مهارت های فروش خود را بهبود بخشید

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید مهارت های فروش خود را افزایش دهید:

۱. اهدافی را برای خود تعیین کنید

تعیین کنید که در چه زمینه هایی می خواهید پیشرفت کنید و اهداف مشخص و قابل دستیابی را تعیین کنید. این اهداف می توانند رفتاری باشند، مانند بهبود ویژگی های خاص، یا نتیجه گرا، مانند رسیدن به هدف فروش ماهانه. برای مثال، اگر می‌خواهید عملکرد خود را در طول تماس‌های فروش بهبود ببخشید، ممکن است برای کسب تجربه، تماس‌های بیشتری در روز داشته باشید. پس از تعیین اهداف، پیشرفت خود را پیگیری کرده و نتایج را ارزیابی کنید. موفقیت می تواند به شما انگیزه دهد که به تقویت مهارت های خود ادامه دهید. اگر هیچ پیشرفتی نمی بینید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که اهداف یا روش های خود را برای دستیابی به آنها تغییر دهید.

۲. از فرصت های آموزشی به نفع خود استفاده کنید

متعهد شوید که فرصت های آموزشی را به هر شکلی که ارائه می دهند برای بهبود مهارت های خود استفاده کنید. یک کارفرما ممکن است به شما فرصت هایی برای شرکت در دوره ها یا جلسات آموزشی ارائه دهد. هدف این دوره ها و جلسات معمولاً بهبود مهارت های اولیه فروش و بازخورد است. همچنین می‌توانید زمانی را در طول روز برای آموزش مستقل برنامه‌ریزی کنید، مانند خواندن کتاب مهارت‌های فروش، شرکت در سمینار یا کار با یک مربی خصوصی. مشارکت منظم در فرصت‌های توسعه مهارت، شایستگی‌های شما را فعال نگه می‌دارد و اطمینان می‌دهد که برای تعاملات فروش آماده هستید.

۳. سخنرانی در جمع را تمرین کنید

در طول چرخه فروش، شما ممکن است وظایف ارتباط کلامی مختلفی مانند پرزنت کردن یا ارائه نمایش محصول را انجام دهید. وقت گذاشتن برای بهبود مهارت های صحبت کردن در جمع به شما کمک می کند تا به توانایی خود در صحبت کردن در مقابل مشتریان و ارباب رجوع ها اعتماد کنید. می توانید برای تمرین سخنرانی در جمع یا تمرین در مقابل آینه در زمان خود به یک گروه ملحق شوید. همانطور که برای تعامل آماده می شوید، زبان بدن، سبک ارائه و ارتباط با مخاطبان را مرور کنید. می‌توانید تکنیک‌هایی را برای بهبود هر یک از این عناصر بیاموزید و سپس هر بار که سخنرانی یا پرزنت عمومی ارائه می‌کنید از آن‌ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط: انواع مهارت های سخنرانی در جمع و چگونگی بهبود آنها

۴. انجام تحقیقات منظم

تحقیقات منظم به شما امکان می دهد تا با روندها و تغییرات صنعت همراه باشید. می توانید در سمینارها و کنفرانس های صنعتی شرکت کنید و در نشریات صنعتی مشترک شوید یا آن را دنبال کنید. هنگامی که دانش مرتبط را با همکاران و مشتریان به اشتراک می گذارید، ممکن است شما را به عنوان یک متخصص در نظر بگیرند که می توانند برای مشاوره و توصیه به او اعتماد کنند. همچنین می‌تواند به شما در پیش‌بینی سؤالات مشتری و آماده‌سازی پاسخ‌هایی که به نگرانی‌های آنها پاسخ می‌دهد کمک کند.

۵. روی بهبود مهارت های شنیداری خود کار کنید

گوش دادن به مشتری برای درک نیازهای او برای یک تعامل موفق فروش ضروری است. هنگامی که شما از این تکنیک استفاده می کنید، مشتریان احساس می کنند شنیده می شوند و با ارزش هستند و این می تواند روابط حرفه ای شما را تقویت کند. اگر با دقت گوش دهید، می‌توانید در مورد بستن معاملات اطلاعاتی کسب کنید. گوش دادن فعال نشان دهنده مشارکت و تمایل شما به قرار دادن مشتری یا ارباب رجوع در اولویت است. برای اطمینان از اینکه نیازهای مشتری را به طور کامل درک می کنید، سوالات شفاف بپرسید. تکنیک‌های دیگر عبارتند از تأیید کلامی و بازنویسی نکات برای نشان دادن درک مطلب.

۶. برای مقابله با اعتراضات آماده شوید

ممکن است در حین تعاملات فروش با مخالفت هایی مواجه شوید، پس آماده باشید که به طور موثر با آنها برخورد کنید. قبل از تعامل، فهرستی از مشکلات بالقوه مشتری و پیش‌نویس پاسخ‌ها را برای هر یک تهیه کنید. آماده بودن پاسخ ها نشان دهنده آمادگی شما برای گفتگو و دانش شما از محصول یا خدمات است.

۷. از دیدگاه مشتری فکر کنید

همدلی در فروش ضروری است زیرا یک فروش موفق مستلزم در نظر گرفتن نیازهای مشتری است. برای درک بهتر مشتری، در مورد ترجیحات کاربر یا گروه جمعیتی آنها تحقیق کنید. همانطور که برای مکالمات آماده می شوید و پیشرفت خود را توسعه می دهید، در مورد خود به عنوان یک مشتری فکر کنید. در نظر بگیرید که چه چیزی ممکن است شما را برای خرید یک محصول ترغیب کند. شناسایی مشکلات مشتریان و توضیح اینکه چگونه محصول آنها را حل می کند می تواند افراد را متقاعد به سرمایه گذاری در محصول کند.

مهارت های فروش در محل کار

فروشندگان موفق شخصیت کاریزماتیک دارند و می توانند به طور موثر با گروه بزرگی از مردم ارتباط برقرار کنند. از این نکات برای نشان دادن مهارت های خود در محل کار استفاده کنید:

  • چالش های جدید را بپذیرید. پذیرای چالش های جدید باشید و به آنها به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و رشد نگاه کنید. برای نشان دادن یک اخلاق کاری قوی و ارزش خود به عنوان یک کارمند، همیشه سعی کنید بهتر از قبل عمل کنید.
  • روی کار تیمی تمرکز کنید. دیگران را تشویق کنید و به خاطر موفقیت هایشان به آنها تبریک بگویید. این باعث ایجاد اعتماد می شود و بر اهمیت کار گروهی تأکید می کند.
  • مسئولیت پذیری. برای کارهای اضافی در محل کار داوطلب شوید، به خصوص اگر می خواهید شغل خود را ارتقا دهید. برای دستاوردهای خود اعتبار بپذیرید، اما شکست های خود را نیز تصدیق کنید و از آنها برای بهبود استفاده کنید.
  • شبکه سازی. با همکاری با دیگران و توجه واقعی به آنها، یک شبکه حمایتی قوی در محل کار ایجاد کنید. شانس موفقیت زمانی افزایش می‌یابد که بخش‌ها و افراد مختلف با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک همکاری کنند.

نمونه هایی از مهارت های فروش

درک اولیه از مهارت های فروش می تواند به شما کمک کند با مشتریان ارتباط برقرار کنید و به آنها در خرید با کیفیتی که نیازهای آنها را برآورده می کند کمک کند. برای درک بهتر مهارت های مورد نیاز برای فروش، این فهرست را مرور کنید:

۱. گوش دادن فعال

گوش دادن فعال یک مهارت فروش حیاتی برای موفقیت در هر صنعت رقابتی مبتنی بر فروش است. شنوندگان قوی اغلب ارتباط دهنده خوبی هستند. تماس چشمی را با مشتریان حفظ کنید، در حالی که حالت بدن خود را باز نگه می دارید، لبخند بزنید و در صورت لزوم سر تکان دهید و برای اطمینان از درک سوال بپرسید.

مرتبط: مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

۲. مثبت بودن

یک رویکرد فروش خوش بینانه، یک محیط کاری مثبت ایجاد می کند و به ایجاد روابط محکم و محترمانه با مشتریان و همکاران کمک می کند. قدردانی خود را برای وقت گذاشتن یک فرد با لبخندی دعوت‌کننده، صمیمی بودن و داشتن تعامل واقعی با دیگران نشان دهید. این یک ملاحظات حرفه ای است که باعث احترام می شود و به مشتریان کمک می کند به تخصص و دانش شما اعتماد کنند.

۳. تفکر انتقادی

هنگام کار با مشتریان برای حل مسائل و مدیریت تعارض، تفکر انتقادی یک مهارت فروش مفید است. فروشندگان ماهر می توانند ایرادات عمده مشتری را با بستن فروش مشخص کنند، راه حل های خلاقانه ای برای غلبه بر موانع ایجاد کنند و مشتریان را به یک راه حل معقول هدایت کنند. مشاهده، تحلیل، تأمل، ارزیابی، تبیین، حل مسئله و تصمیم گیری تنها تعدادی از مهارت های دخیل در تفکر انتقادی است.

۴. سازگاری

سازگاری یک مهارت نرم است که کارفرمایان در هنگام استخدام نامزدها آن را مطلوب می دانند. سازگاری با تغییر یک مهارت فروش است که ذهنیت رشد را نشان می دهد که در بازار کار امروزی ارزشمند است. خواسته ها و نیازهای مشتریان معمولاً با گذشت زمان تغییر می کند، بنابراین اینکه بتوانید رویکرد فروش خود را تنظیم کنید یا پیشنهادهایی برای بهبود فروش ارائه دهید، برای موفقیت بسیار مهم است.

مرتبط: ۶ مهارت مهم سازگاری در محل کار

۵. همدلی

همدلی با اعتبار بخشیدن به احساسات و عقاید دیگران باعث ایجاد اعتماد می شود. وقتی نمایندگان فروش به جای هدف بستن فروش بر روی فرآیند فکری و تجربه مشتری تمرکز می کنند، درک بهتری از انگیزه هایی که مشتریان را به سمت خرید محصولات سوق می دهد به دست می آورند. سپس می توانند با وضوح بیشتری برای حل مسائل تجاری تمرکز کنند.

برجسته کردن مهارت های فروش

در اینجا چند راه برای برجسته کردن مهارت های فروش وجود دارد:

۱. مهارت های فروش برای معرفی نامه ها

معرفی نامه ای که ارسال می کنید، همراه با رزومه و درخواست شغلی، اولین تصور شما را در مورد نوع حرفه ای فروش شما ایجاد می کند. برای برجسته کردن ویژگی‌های کلیدی که با نقش‌ها و مسئولیت‌های شرح شغل برای موقعیتی که درخواست می‌کنید مطابقت دارد، از یک معرفی نامه استفاده کنید. با استفاده از داده های عددی و ارائه شواهد آماری از پیشرفت تلاش های خود، جزئیات مهم را در مورد دستاوردهای خود ارائه دهید.

۲. مهارت های فروش برای رزومه

رزومه شما یک رکورد جامع از توانایی ها، کیفیت ها و تجربه کاری شماست. شما می توانید توانایی های قوی نوشتاری خود را با اطلاعات سازماندهی شده این سند نشان دهید. برای فشرده کردن اطلاعات در مورد سابقه شغلی و مهارت های فروش خود، نکات مهم و سرفصل های واضح را درج کنید.

۳. مهارت های فروش برای مصاحبه شغلی

از مهارت های ارتباط کلامی موثر در طول مصاحبه شغلی برای نشان دادن مهارت های فروش خود با پاسخگویی مستقیم، واضح و با جزئیات مرتبط به سوالات استفاده کنید. با مدیر استخدام تعامل کنید تا با به اشتراک گذاشتن داستان شغلی منحصر به فرد خود، اشتیاق خود را به صنعت نشان دهید. تعهد شما به بهبود مستمر همچنین می تواند کارفرما را تشویق کند تا شما را برای یک موقعیت فروش در نظر بگیرد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *