نحوه افزایش همکاری بین تیم ها در ۱۰ مرحله

نحوه افزایش همکاری بین تیم ها در 10 مرحله

همکاری در محل کار راهی عالی برای ارتقای بهره وری و ایجاد یک محیط تیمی سالم است. افزایش همکاری به کارمندان کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به طور موثر با هم کار کنند. با اجرای استراتژی های مشارکتی، می توانید با کارمندان به طور مولد کار کنید و فرهنگ مثبت شرکت را پرورش دهید.

در این مقاله، توضیح می‌دهیم که همکاری بین تیم‌ها چیست، توضیح می‌دهیم که چرا مهم است و استراتژی‌هایی برای افزایش همکاری بین تیم‌ها در محل کار ارائه می‌کنیم.

همکاری بین تیم ها چیست؟

این همکاری شامل تلاش مشترک برای دستیابی به یک هدف متقابل در بخش های مختلف یک سازمان است. همکاری برای هر شرکت متفاوت به نظر می رسد و در طول زمان تغییر می کند. هنگامی که یک شرکت همکاری را تشویق می کند، چندین کارمند و تیم را برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و برقراری ارتباط با یکدیگر گرد هم می آورد. همکاری با پذیرش استعدادهای منحصر به فرد هر کارمند، خلاقیت را تشویق می کند. در نتیجه، همکاری فراگیر است و از کارکنان با پیشینه ها و مهارت های مختلف استقبال می کند.

در یک تیم مشترک، کارمندان تخصص خاص خود را به اشتراک می گذارند که در نهایت باعث افزایش موفقیت شرکت می شود. وقتی چندین تیم در یک سازمان با هم همکاری می کنند، افراد از یکدیگر یاد می گیرند. برای مثال، بخش مالی و بخش بازاریابی ممکن است برای ایجاد یک بودجه بازاریابی کاربردی برای کمپین آتی همکاری کنند. این همکاری بین تیم‌ها جهت کشف استراتژی‌ها با تیم‌های مختلف برای یافتن بهترین ترکیب‌ها آزادی فراهم می‌کند.

چرا همکاری تیمی در کار مهم است؟

همکاری بین تیم ها در محل کار ضروری است زیرا منجر به ارتباط، نوآوری و ارتباط می شود. یک محل کار مشارکتی جذاب است و کارکنان را دعوت می کند تا در مورد پروژه ها، ایده ها و اهداف خود صحبت کنند. در زیر برخی از دلایل رایج مهم بودن همکاری در محل کار آمده است:

سهم را افزایش می دهد

یک مزیت کلیدی همکاری مشارکت بیشتر است. هنگامی که تیم ها به طور موثر در یک پروژه یا کار با یکدیگر همکاری می کنند، می توانند آن را سریعتر به پایان برسانند و به سمت کارهای جدید بروند. هر تیم می‌تواند تخصص و مهارت‌های خاص خود را برای کمک به تکمیل بخش خود از پروژه به اشتراک بگذارد، و می‌تواند به دیگران کمک کند تا روند خود را درک کنند تا دوباره از آن در کارهای آینده استفاده کنند.

مرتبط:  فعالیت‌ها و استراتژی‌های مشارکتی برای بهبود یادگیری

جامعه را می سازد

همکاری بین تیم ها فرصتی را برای کارمندان فراهم می کند تا با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و از یکدیگر بیاموزند. این استراتژی فضایی را ایجاد می کند که در آن کارکنان می بینند که چگونه سایر اعضا به شرکت کمک می کنند و چرا هر نقشی ارزشمند است. از طریق همکاری، کارکنان یاد می گیرند که از کار یکدیگر قدردانی کنند و در عین حال ضرورت هر نقش را تشخیص دهند. حتی اگر کار ممکن است به طور منظم همپوشانی نداشته باشد، همکاری تیمی به افراد اجازه می دهد تا با کارمندان سایر بخش های سازمان تعامل داشته باشند.

مطالب مرتبط:  ۸ هدف و هدفی که می توانید از طریق همکاری به آنها برسید

ارتباطات را تقویت می کند

یک مزیت معنادار برای همکاری، ارتباطی است که بین کارکنان شکل می گیرد. این ارتباط از تعامل مداوم با یکدیگر و به اشتراک گذاری ایده ها شکل می گیرد. کارمندان همچنین می توانند به دلیل همکاری احساس ارتباط  بیشتری با شرکت خود داشته باشند. وقتی تیم ها برای رسیدن به هدف یک شرکت با یکدیگر همکاری می کنند، ارتباط عالی تری بین گروه ها و بخش های مختلف در محل کار احساس می کنند.

بیشتر بخوانید:  ۱۱ مزیت یادگیری مشارکتی و نکاتی برای استفاده از آن

نحوه افزایش همکاری بین تیم ها

افزایش همکاری مستلزم اجرای برخی تکنیک ها و استراتژی های سازمانی است. مراحل زیر برای افزایش همکاری بین تیم ها در محل کار آمده است:

۱. گفتگو را ترویج دهید

برای بهبود همکاری، گفتگو بین همه کارکنان را ترویج کنید و از ایده های جدید استقبال کنید. وقتی این محیط را ایجاد می کنید، تیم ها را تشویق می کنید تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند و سایر کارمندان را که به طور فعال گوش دهند. با برقراری ارتباط بیشتر، روابط شرکت تقویت می شود و همکاران در تعامل با کارمندان بخش های مختلف راحت تر می شوند. بحث و گفتگو به کارکنان این فرصت را می‌دهد تا نگرانی‌های خود را به اشتراک بگذارند و سؤال بپرسند. کارمندان همچنین می توانند بازخورد بدهند و دریافت کنند، که می تواند به آنها در بهبود مهارت هایشان کمک کند.

مرتبط:  مهارت های همکاری: تعریف و مثال

۲. منظم بمانید

با افزایش همکاری، سازماندهی جدول زمانی، مسئولیت های تعیین شده و اطلاعات ضروری مهم است. تیم ها را با اجرای یک سیستم یادداشت برداری سازماندهی کنید که در آن یک یا چند کارمند نکاتی را که در طول اجتماعات و جلسات گروهی بیان می کنند، ثبت می کنند. می‌توانید جلسات منظمی را بین تیم‌ها برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید همه در مورد پروژه به‌روز می‌مانند.

راه دیگر برای سازماندهی، استفاده از پورتال همکاری است. برخی از پورتال ها شامل یک سیستم پیام رسانی مستقیم برای استفاده کل شرکت یا یک برنامه زمانی تیمی هستند که در بین بخش ها به اشتراک گذاشته شده است. داشتن یک پوشه اسناد آنلاین را در نظر بگیرید که در آن کارمندان مشارکت می کنند و اطلاعات و اسناد ارزشمند را جمع‌آوری می‌کنند. نگهداری اقلام دیجیتال در یک فضا به همه امکان دسترسی آسان به اسناد مورد نیاز را می دهد.

مطالب مرتبط:  ۱۳ استراتژی همکاری تیمی مفید برای محل کار

۳. فعالیت های تیم سازی را انجام دهید

ترکیب فعالیت های تیم سازی  در طول هفته کاری راهی عالی برای تشویق پیوند کارکنان است، به خصوص زمانی که دو تیم مختلف را گرد هم می آورید. فعالیت‌های تیم‌سازی از جلسات کوتاه قبل از میتینگ تا بازی‌های طولانی‌تری که بخشی از روز کاری را به خود اختصاص می‌دهند، متغیر است. وقتی یکی از اعضای تیم جدید به کسب و کار می‌پیوندد، یک بازی آشنایی با خود را انجام دهید یا به انجام فعالیت‌های عملی فکر کنید که همه اعضای تیم را درگیر می‌کند.

مطالب مرتبط:  ۶ ایده برای فعالیت های تیم سازی

۴. نقش ها را تعیین کنید

هنگام گنجاندن همکاری در محل کار، برای تشویق مشارکت ، نقش های مهم را به چندین کارمند اختصاص دهید  . هنگام تخصیص نقش ها، در نظر بگیرید که یک کارمند چه ویژگی های منحصر به فردی را به تیم ارائه می دهد و چگونه می تواند به همکاری کمک کند. زمانی که دو یا چند تیم با هم کار می کنند، نقش ها در یک محل کار مشترک ساختاری را ایجاد می کنند. یکی دیگر از مزایای تخصیص نقش ها، توانایی فراهم کردن مربی برای کارکنان جدیدتر است. وقتی کارمندان افرادی را تعیین می کنند که برای کمک به آنها مراجعه کنند، به احتمال زیاد با هم همکاری می کنند و سؤال می پرسند.

مطالب مرتبط:  نحوه ایجاد نقاط قوت تیم در ۹ مرحله (با مثال)

۵. اهداف را تعیین کنید

وقتی  اهدافی را تعیین می کنید ، همه از انتظارات آگاه هستند و اهداف مشابهی دارند. تعیین اهداف همچنین به شما کمک می کند تا وظایف فردی و جمعی را مدیریت کنید زیرا ردیابی پیشرفت آسان تر است. هنگامی که یک شرکت اهدافی را تعیین کرده است، کارکنان احتمال بیشتری دارد که پیشرفت خود را ارزیابی کنند و یکدیگر را مسئول بدانند.

اهداف به عنوان محرک های بزرگ عمل می کنند و به اعضای تیم کمک می کنند تا آینده کار خود را تصور کنند. زمان هایی را در نظر بگیرید که کارکنان بتوانند برای ایجاد اهداف برای گروه و خودشان جمع شوند. اهداف در یک محل کار مشترک، محیطی دلگرم کننده ایجاد می کنند که در آن کارکنان آرزوهای خود را به اشتراک می گذارند و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می کنند.

مطالب مرتبط:  راهنمای کامل برای تعیین اهداف استراتژیک (با مثال)

۶. قوانین ایجاد کنید

قوانین پایه ایجاد شده توسط کارمندان   می تواند به اعضای تیم کمک کند تا احساس راحتی بیشتری در کار با تیم دیگر داشته باشند. در حالی که کسب‌وکار ممکن است مجموعه‌ای از قوانینی داشته باشد که کل سازمان را هدایت می‌کند، تیم‌ها می‌توانند هنگام کار در بخش‌ها دستورالعمل‌هایی ایجاد کنند تا از آنها پیروی کنند. این قوانین تیم ممکن است شامل نحوه و زمان برقراری ارتباط، مکان ارسال اسناد و تعداد دفعات ملاقات آنها باشد. با این دستورالعمل ها، اعضای تیم کانال های مناسبی برای دنبال کردن دارند.

۷. انتظارات را تعیین کنید

هنگامی که انتظارات را بیان می کنید، سطح عملکرد و نتایج مورد نیاز خود را مشخص می کنید. در نتیجه، کارکنان تصور بهتری از الزامات خود و نحوه برآورده کردن استانداردها دارند. انتظارات در درجه اول بر این است که کارمندان چگونه وظایف محول شده خود را به خوبی انجام می دهند و چگونه بهبود می یابند. این انتظارات را با سایر کارکنان در نقش های مدیریتی در نظر بگیرید تا هر تیم استانداردهای یکسانی داشته باشد. هنگامی که رهبران دپارتمان با هم کار می کنند، آنها می توانند نحوه بهترین همکاری بین تیم های بخش های مختلف را الگو کنند.

مطالب مرتبط:  نحوه نشان دادن همکاری در محل کار

۸. خارج از محل کار معاشرت کنید

یک راه موثر برای تشویق همکاری، ایجاد فرصت‌هایی برای کارکنان تیم‌های مختلف است تا در خارج از محیط کار اجتماعی شوند. به عنوان مثال، برگزاری رویدادهایی را برای پایان هفته کاری برای حضور کارکنان در نظر بگیرید. اگر فضا و پول اجازه می دهد، کارمندان را تشویق کنید که شریک یا دوستی بیاورند. این محیط به کارکنان اجازه می دهد تا بخشی از زندگی شخصی خود را به اشتراک بگذارند و همچنین در مورد موضوعات غیر مرتبط با کار بحث کنند. این به ویژه زمانی مفید است که دو تیم به ندرت در دفتر یا محل کار با هم همپوشانی داشته باشند.

اگر ملاقات حضوری برای شرکت شما امکان پذیر نیست، یک تماس ویدیویی برای پیوستن کل تیم برنامه ریزی کنید. در طول این تماس ویدیویی، اجازه دهید کارمندان با هم معاشرت کنند و کمی در مورد خود به اشتراک بگذارند. این یک راه عالی برای تقویت ارتباط جهت ایجاد پایه ای برای همکاری بین بخش ها و تیم ها است.

مطالب مرتبط:  ۴۶ فعالیت جذاب برای استفاده در جمعه های سرگرم کننده در محل کار

۹. با هم طوفان فکری کنید

همکاری بین تیم ها را با اختصاص دادن زمانی برای کارمندان به منظور طوفان فکری با هم افزایش دهید. طوفان فکری روشی مفید برای ایجاد ایده در یک گروه بزرگ و تشویق به نوآوری است. زمانی که یک شرکت طوفان فکری را به راه می اندازد، دیدگاه های متنوع بسیاری از کارمندان را به کار می گیرد. در نتیجه، یافتن راه حلی برای مشکل شرکت قابل کنترل تر و جالب تر است.

برخی از رویکردهای طوفان فکری شامل ایجاد خطوط کلی و فهرست کردن کلمات کلیدی برای مراحل اولیه یک پروژه است. از ابزارها و لوازم اضافی مانند تخته سفید یا کارت های یادداشت استفاده کنید تا این روند جالب تر شود. کارکنان را تشویق کنید تا با ایده ها و پیشنهادات آماده بیایند.

۱۰. بیانیه ماموریت پروژه را بنویسید

وقتی چندین تیم با هم روی یک پروژه کار می کنند، ممکن است از نوشتن  بیانیه ماموریت پروژه سود ببرند . بیانیه ماموریت راهی عالی برای ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به کارکنان است زیرا مستقیماً بر پروژه تأثیر می گذارد. بیانیه‌های ماموریت می‌توانند کارمندان تیم‌های مختلف را با ایجاد یک ایده مشترک در مورد آنچه که می‌خواهند به دست آورند و چرا به آن دست یابند، پیوند دهد. این همچنین به تیم ها کمک می کند تا بفهمند چرا با هم روی یک پروژه کار می کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *